| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
ik vind het niet kloppen dat zdeg ik alleen.
als andere mensen dat niet geloven dan niet. ok.. dus jij wilt zeggen dat de mens. gewoon bij toeval is ontstaan?? dus als die ene meteoor or whatever niet op de aarde was neergestort dat wij dan nooit hebben bestaan?
|
|
||
|
Citaat:
Ook alles wat in de Bijbel staat klopt niet hoor. Dat is opgeschreven door mensen, vanuit hun oogpunt. In grote lijnen klopt het wel. Het verhaal rond mijn geboorte is redelijk nauwkeurig, behalve die 3 wijzen. Ten eerste waren ze niet zo heel wijs, en ten tweede was het puur toeval dat er 3 mannen langskwamen die onderdak nodig hadden. Zij vertelden hun verhaal later, en door de jaren heen is het redelijk veranderd.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
waarom heb je het toch telkens over bewijzen enzo?
dat 2 mensen van elkaar houden, dat ze door t vuur voor elkaar gaan, daar zit een kracht achter, die je niet kunt zien, horen, of voelen. Het is dus niet te bewijzen dat liefde bestaat, en tóch doen die mensen alles voor elkaar en verlangen ze zo erg naar elkaar dat ze nog de hele wereld voor elkaar zouden overreizen. die kracht die hier achter zit heet liefde. het is niet te bewijzen, maar als je je ogen opent zie je het. dat deze wereld ontstaan zou zijn uit 1 klein celletje, nou ja ok, maar daar zit ook een kracht achter. Die kracht is niet te zien, het is niet te bewijzen dat die kracht er is, maar zodra je je ogen opent zul je die kracht ontdekken. en dat die kracht god genoemt wordt ok. Een ieder zou die kracht anders benoemen, andrs voelen, en anders zien. Geen reden voor jou (axe?) om ons daar zo 'op aan te vallen'. het is niet te bewijzen dat god bestaat, maar mag ik alsjeblieft genieten van de kleinste dingetjes in het leven, mag ik genieten van de natuur en van de kracht die die met zich meebrengt?
|
|
||
|
Citaat:
* *
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Maar ga geen onzinnige theorieen over hoe het in elkaar zit bedenken of uitdragen. |
||
|
|
||
|
Citaat:
gelukkig blijkt nu dat ik niet de enige ben die nog een beetje normaal kan denken zou je dat glaasje-draaien topic ook willen lezen? daar zitten een paar mensen die volkomen debiel zijn en die in spoken/geesten enzo geloven |
||
|
|
||
|
Citaat:
het zou ook kunnen dat we dan gewoon als iets anders waren ontwikkeld je weet niet wat er nodig voor is geweest (dus de oorzaken van 'ons' bestaan) om 'ons' (mensheid) tot stand te brengen |
||
|
|
|||||
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
||||||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Tnx. Citaat:
Oh, enne, no offence, maar je komt soms wel wat arrogant over. Je moet bijvoorbeeld geen 'ik heb altijd gelijk' zeggen op dit forum. Dat kan best zo zijn, maar als je het zo zegt komt het arrogant over, wat op zijn beurt weer slecht is voor jou geloofwaardigheid IMHO. Niet beledigend bedoeld ofzo trouwens. |
|||
|
|
||
|
Citaat:
![]() ik doe het ook al niet meer (iig veel minder), maar ik kon het niet laten in het begin, toen ik zag hoe dom iedereen hier was ![]() dit klinkt ook niet echt aardig, maar wie de schoen past trekke hem aan, en als iemand zich niet aangesproken voelt met wat ik zeg, dan trekt ie zich er ook niet zoveel van aan denk ik maar goed, je hebt gelijk dat ik af en toe mijn mening wat in moet houden, aangezien niet iedereen die leuk vind om te horen, en daardoor de rest van mijn woorden ook vijandiger overkomen (terwijl het niet nodig is om ze zo op te vatten) |
||
|
|
|||
|
Citaat:
|
|
|
|
AXE>>>>>>>>>>>>>>>>> ;>>>
ik vind de theorie over hoe de wereld is ontstaan niet kloppen.... hoe kan een cel uit het niets komen en hoe kan het voortleven om zich te ontwikkelen tot "iets"?!?!
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
AXE ik heb alles zitten lezen en ik irriteer me mateloos aan jou. Hoe kan jij mensen die in God geloven dom en arrogant noemen (ja daar komt het op neer ja), wat maakt jou zo bijzonder dat je alles weet?? Jij bent echt niet oppermachtig en je weet ook echt niet alles van het leven. Er is zoooveel meer in dit leven dan het kleine stukje wetenschap dat zichtbaar is.
Even terug naar dat wetenschap gedoe. Jij beweert dat je God niet wetenschappelijk aan kunt tonen en dattie daarom dus ook niet bestaat. Persoonlijk geloof ik dat veel van te voren vast staat, en dat iets of iemand dat bepaalt, die zogenaamde hogere machten, laten we het voor t gemak god noemen. Dit is niet wetenschappelijk bewezen dus in jou ogen ben ik DOM. Hoe zit het dan met die zooooveel helderzienden die alles (veel) kunen voorspellen? Hoe kan het dat er ongelooflijk veel onverklaarbare dingen gebeuren? Het voorspellen van de toekomst is niet op wetenschap terug te brengen, hoe ga je dat verklaren dan? Ik ben erg benieuwd naar je slimme antwoord.
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
en dat iets dat bepaalde, laten we het voor het gemak "logica" noemen. want elk gevolg heeft een oorzaak en dat is WEL wetenschappelijk bewezen en dat jij uit gebrek aan een betere mogelijkheid in god gaat geloven, dat noem ik inderdaad DOM, ja Citaat:
omdat jij geen verklaring ervoor hebt neem je maar aan dat het 'hogere machten' zijn, zodat je een verklaring ervoor hebt geloven uit onwetendheid in iets (wat ook nog onrealistisch is) dat noem ik inderdaad DOM, ja |
||||
|
|
||
|
Citaat:
was jij erbij toen het gebeurde? |
||
|
|
||
|
Citaat:
Dat zo'n proces mogenlijk is is wetenschappelijk aangetoond. |
||
|
|
|||||||||
|
Citaat:
WHOEI! ![]() Iedere keer weer verbaas ik me erover dat er nog steeds van die mensen zijn die met dit soort kortzichtige argumenten blijven komen. WAT EEN ONZIN ZEG!!! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik herrinerde me ineens wat AXE op feedback heeft gezegd. HAHAHA. Moet je deze woorden lezen, en dan opnieuw al z'n posts in deze topic gaan lezen. VeTtE lOl. ![]() Citaat:
Wetenschap werkt toch ook enkel met redenaties op basis van waarnemingen, lieve schat? Citaat:
Citaat:
|
|
||||||||
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
probeer je me te irriteren ofzo? want dat lukt je al aardig Citaat:
(dat is denk ik de algemene opvatting van het woord "feit", want anders zou niemand meer over feiten spreken) Citaat:
jij begint behoorlijk irritant te worden met je domme opmerkingen hij zei dat ik beweerde dat god niet bestaat omdat de wetenschap niet aan kan tonen dat ie bestaat jij zegt dat ik beweer dat god niet bestaat omdat de wetenschap heeft aangetoont dat hij niet kan bestaan lees eerst wat er staat voordat je reageert |
||||||||
|
|
|
|
om te beginnen, ik ben een meisje.
Ten tweede, je geeft géén antwoord op mijn vraag, alleen wat vaag gebrabbel over dat elk gevolg een oorzaak heeft, maar dat weet een kind van 3 nog en dat heeft niks met mijn vraag te maken. Je zit wel zo lekker iedere 'gelovige' dom en arrogant te noemen, moet je dat arrrogant even beter uitleggen, ik zie er de arrogantie namelijk niet van in. Is het niet eerder arrogant om te denken dat aaaaal die mensen over de hele wereld die ergens in geloven dom zijn en jij zo fantastic slim? Dat was het wel, de rest heb ik al wel zo'n beetje gezegd. Wat ik nog wel even wil zeggen is dat je een hoop 'formele'woorden gebruikt , maar de inhoud ervan is bullshit (zie het oorzaak en gevolg stukje)
|
|
||||||||
|
Citaat:
We proberen het gewoon nog een keer! Citaat:
Citaat:
Lees je eigen woorden man! Je bent gewoon BLIND! Ik zeg: "God staat er (in theorie) boven". Jij zegt: "Oh ja, dus het wijkt af? " Citaat:
Citaat:
Citaat:
. SCHANDE!!!Ok, sorry .Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
maar doe maar lekker alsof het er nix mee te maken heeft hoor, maar verw8 niet dat ik nog verder met je ga discusieren, want je wilt kennelijk toch nix begrijpen (of je doet alsof?) either way, als je niet leest wat ik schrijf of als je niet begrijpt waar het over gaat (door 'formele' woorden of om welke reden dan ook) dan heeft het ook geen nut voor mij om je nog meer uit te leggen |
|||
|
|
|||||||||
|
Citaat:
Citaat:
als je geen forumbaas was had ik gedacht dat je volkomen debiel was.. nu denk ik dat je alleen maar mongool bent Citaat:
BEDANKT dat je mn standpunt bevestigt dat god niet bestaan kan ![]() Citaat:
dus dan wijkt hij af van de wetten (anders staat ie er niet boven maar volgt hij ze) dat hoor zelfs JIJ te kunnen snappen ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
ik weet dat je een btje kortzichtig bent (en daarom niet wil berederen wat wel/niet realistisch is) maar dat is geen reden om woorden te gaan bedenken zodat je het anders op kan vatten ("2 of 3 woorden verkeerd gelezen", eigenlijk gewoon de zin compleet veranderd, maar goed dat zegt ie niet) Citaat:
|
|||||||||
|
|
||||||||
|
Citaat:
Citaat:
Schelden is trouwens een indicatie voor machteloosheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
Even ter illustratie dat AXE volkomen aan het doordraaien is, en mij in de negeer modus heeft gezet:
Citaat:
Citaat:
|
|
||||||||
|
Citaat:
![]() maar volgens mij gaat jou standpunt tegen die van mij in (en andersom) en dat betekend dat jij geen gelijk hebt, aangezien ik wel gelijk heb ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
2> ik ben misschien arrogant, maar het is meestal wel terecht 3> dat ik je persoonlijk aanval komt doordat jij als persoon (de opmerkingen die je maakt) mij af en toe wel es wat irriteerd 4> ik luister wel (anders zou ik niet kunnen reageren) 5> op ICQ ben je veel aardiger ![]() |
||||||||
|
|
|||||||||||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(+ een aantal quotes die gaan over dat God boven de natuurwetten staat of ertegenin gaat, zojuist behandeld) Citaat:
Verder heb ik geen enkel natuurwetenschappelijk feit gevonden dat tegen het bestaan van God in zou gaan. Heb je er misschien nog meer voor me? (net als bij HADES zal ik je ff op weg helpen: wetenschap en metafysica staan los van elkaar). Citaat:
Citaat:
Of het in dit geval terecht is of niet, dat moet dus nog blijken ![]() Citaat:
1. We gaan lief tegen elkaar doen .2. We gaan inhoudelijk in op elkaars woorden, op voorwaarde dat die woorden serieus en ontopic zijn. Citaat:
(Reageren kan ook zonder te luisteren). Citaat:
. Maar misschien kwam het omdat ik je adde met de bedoeling het 1 en ander uit te praten .
|
|
||||||||
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
vind je dat niet een btje (heel erg?) onrealistisch? (verklaar?) Citaat:
geluid wordt geproduceerd door beweging van materie (geluid IS namelijk beweging) logische conclusie is dat zonder materie geen geluid kan ontstaan (aangezien geluid bewegende materie is) Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik ga er maar van uit dat je de rest van de forummers wilde laten weten dat we iets hebben afgesproken en daarom mij hierop aansprak
|
||||||||
|
|
|||||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
.
|
|
|
|
het spijt mij jullie private discussion te verstoren, maar ik heb axe nog wat te zeggen
[/QUOTE]dat oorzaak en gevolg stukje slaat op dat alles van te voren vaststaat, en jij zei dat het god is die alles bepaald, wat ik dus net heb ontkend in dat stukje over oorzaak en gevolg maar doe maar lekker alsof het er nix mee te maken heeft hoor, maar verw8 niet dat ik nog verder met je ga discusieren, want je wilt kennelijk toch nix begrijpen (of je doet alsof?) either way, als je niet leest wat ik schrijf of als je niet begrijpt waar het over gaat (door 'formele' woorden of om welke reden dan ook) dan heeft het ook geen nut voor mij om je nog meer uit te leggen[/QUOTE] Wat wil jij nou eigenlijk? Eerst wil je mij overtuigen van jou mening, vervolgens wil je mij niets meer uitleggen omdat ik er "toch niets van snap"....Dan krijg ik toch echt zwaar de indruk dat je óf zelf niet echt 100% achter je standpunt staat óf geen correct antwoord hebt op mijn vraag. Ik vroeg dus hoe je toekomstvoorspellingen en onverklaarbare gebeurtenissen wilt verklaren (die toch echt voorkomen) met je alles-zeggende-wetenschap. Tja, en dan begin jij erover dat elk gevolg een oorzaak heeft, maar wat heeft dat met mijn vraag te maken????
|
|
||
|
Citaat:
WIE HEEFT DIT NU WEER BEWEZEN? Causaliteit aangetoond. DAT MOET IK ZIEN!
|
|
||||
|
Citaat:
als er een sub-realiteit bestaat, en ook een 'algemene' realiteit, dan wordt DE realiteit dus verdeelt in verschillende (sub)realiteiten je snapt vast wel ongeveer wat ik bedoel en het doel van mijn vraag was niet jou definitie van realiteit beter te leren kennen, maar om je de waarschijnlijkheid en realisme van meerdere realiteiten te laten verklaren want ik vind het HEEL erg onrealistisch en onlogisch lijken om aan te nemen dat er meerdere realiteiten zijn, en behalve om relegieuze redenen, kan ik niets bedenken waarom jij denkt dat er meerdere realiteiten zijn (waaronder de ons bekende realiteit, waar "god" boven zou staan) theoretisch is ALLES mogelijk, maar het is ZEER onrealistisch en onlogisch in mijn ogen om te denken dat er verschillende realiteiten zijn (dus verschillende logica's/wetten door elkaar heen) naar mijn inzicht is dit zelfs onmogelijk dus ik ben heel benieuwt naar de reden dat jij dit vermoed/denkt Citaat:
ik kan me geen realiteit voorstellen waarin dit niet correct is en ik snap niet hoe jij iets inmaterisch kan opvatten als iets dat invloed kan hebben op iets dat bestaat (iets materisch dus) wat is het verschil tussen inmaterisch en niet bestaand (als een onderdeel van de werkelijkheid, niet de opvatting ervan)? Citaat:
![]() |
||||
|
|
|||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(en alweer is er iemand die zegt dat ik iets heb beweerd, terwijl ik dat nooit gedaan heb; namelijk dat de wetenschap alles-zeggend is, en dat ik alwetend ben) Citaat:
|
|||||
|
|
||
|
Citaat:
wil je het bewijs voor "oorzaak -> gevolg" ? heel simpel: DENK NA ik ben geen encyclopedy dus ik kan je niet letterlijk zeggen hoe de beredenering officieel luid en wat de bronnen zijn, maar aangezien ik het zelf ook vast gestelt heb, zou jij dat mogelijk ook kunnen doen als je me niet gelooft, jammer dan.. maar ik WEET dat het waar is, dus als je mijn standpunt wilt begrijpen (en daardoor accepteren) dan zul je maar aan moeten nemen dat het waar is |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Materie is slechts een vorm van energie. Iets kan dus, theoretisch, uit alleen energie en geen materie bestaan. Natuurlijk blijven er dan wat problemen als 'hoe kan iets uit puur energie bestaan' enz enz maarja. |
||
|
|
||
|
Citaat:
maar zoals je in je laatste zin al zegt lijkt het niet logisch |
||
|
|
||||||
|
Citaat:
Citaat:
Als je gelooft dat alleen het hier en nu, de materie, dit universum, datgene wat door ons waargenomen kan worden de enige werkelijkheid is, en dat er verder niets meer is, ben je kortzichting. Je gaat ervanuit dat het onwaarneembare niet bestaat, omdat je het nog nooit hebt waargenomen. Lees I. Kant maar eens, over de fenomenale wereld (subjectief) (hoe de werkelijkheid zich naar onze kenvermogens vormt, ), en de werkelijkheid "an sich" (subjectief). Citaat:
![]() Zie de reactie hierboven. Citaat:
Citaat:
.
| Advertentie |
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 19:22 | |
dit moet je lezen, ongelovigen Hernuel Fan | 219 | 05-10-2005 08:56 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 10:39 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 11:16 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 22:59 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 09:16 | |