Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2003, 08:56
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 10-03-2003 @ 10:23:
Vroeger zei ik heel snel 'ik hou van je'... nu is dat zeker veel minder. ik zeg het nu alleen tegen mijn moeder (dat vind ik heel logisch), mijn zusje, mijn twee beste vrienden, een heel goede vriendin van mij en natuurlijk mn vriendjuh.
bij mn vriendje duurde het wat langer voordat ik dat zei. hij zegt het eigenlijk ook nooit.. ook niet tegen vrienden of familie of iemand.. maar hij zei het eerst, maar omdat hij wist dat ik dat vroeger best wel snel zei heb ik het eerst niet teruggezegd om hem te laten zien dat ik het niet zomaar zeg. ik heb hem dat ook uitgelegd naderhand en hij was er wel blij mee.

jij zei dat je vooral sinds de dood van je vader heel erg geneigd bent het tegen je moeder te zeggen, maar het komt een beetje op mij over alsof je dat niet normaal vind. ik vid dit heel normaal. ten eerste om tegen je ouders/of een van hun te zeggen dat je van hem/haar houdt en ten tweede helemaal als een van je ouders is overleden.

ik ben ook wel opgegroeid met het feit dat er bij ons in de familie veel van dat soort dingen worden gezegd, maar dat komt ten eerste vanuit het standpunt van toch wel beide ouders en ten tweede ook wel omdat ik en mijn moeder en zusje al heel veel hebben meegemaakt en je beseft je dat je eigenlijk alleen elkaar hebt en het is belangrijk om tegen de ander te zeggen dat je om elkaar geeft en dat je er altijd voor die ander zal zijn.. dat vind ik tenminste..

naja, ik hoop dat dit antwoord een beetje is wat je bedoelde.. kus en het is niet raar om van iemand te houden hoor. als je niet weet wat je moet antwoorden antwoord je gewoon toch niet? je moet het pas zeggen als je er zeker van bent en er aan toe bent om dat te zeggen...
succes en heel veel plezier met je vriendje.
kus
ik kan het sinds een jaar oid (is geen precieze tijdsaanduiding, natuurlijk) wat beter zeggen, maar sinds m'n vader is overleden (half jaar geleden) wil ik het een beetje té vaak tegen m'n moeder zeggen. Dan wordt het op een gegeven moment bijna een stopwoordje... Maar goed... ik ben heel blij dat m'n vader het "tijdperk" waarin ik het kon zeggen nog mee heeft gemaakt.
Oud 12-03-2003, 10:08
Thomas
Thomas is offline
Ik zeg het alleen tegen mijn vriendin en dan nog probeer ik het niet te vaak te zeggen omdat anders de magie ervan af zou kunnen gaan. Ik vind wel dat het speciaal moet blijven.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 10:34
Lenin_clock
Lenin_clock is offline
Heb het ook al tegen m'n beste vriendin gezegd. Nadat ze het tege mij had gezegd....
We hebbe een zeer hechte band...

Laatst gewijzigd op 12-03-2003 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:32
tof-crew
tof-crew is offline
kijk op www.tisonsfeessie.tk en je houd gelijk zoveel van die jongens die erop staan!!!
Oud 12-03-2003, 11:37
berteltje
berteltje is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-03-2003 @ 21:31:
Tegen één meisje, mijn beste vriendin.

Hier klopt even iets niet... Of je bent vergeten dat je het wel eens zegt/hebt gezegd, of ik ben je beste vriendin, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen...

Ik zeg het tegen goede vrienden/vriendinnen, en tegen mn vriendje, tenminste als het een beetje een serieuze 'relatie' is, met een toekomst die waarschijnlijk langer is dan 3,5 week
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:51
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
tof-crew schreef op 12-03-2003 @ 12:32:
kijk op www.tisonsfeessie.tk en je houd gelijk zoveel van die jongens die erop staan!!!
Ik zou het op prijs stellen als je ophoudt met spammen.
Oud 12-03-2003, 11:58
kastdeur
kastdeur is offline
tegen wie zeggen jullie allemaal "ik hou van je"? Alleen als je een relatie hebt? Of ook tegen je ouders, goede vrienden, oid?
mijn vriendje, soms mijn moeder als ik weer eens heb zitten janken(ik ben zooo emotioneel de laatste tijd), soms tegen goede vrienden, maar dan zeg ik niet heel direct dat ik van ze hou, maar dan verpak ik dat wat

Hoe lang duurde het voordat je "ik hou van je" zei?
hangt er van af...met mijn moeder durfde ik dat bijvoorbeeld nooit nu wel. met vriendje euh....weet ik eigenlijk niet meer...tjah toen ik dat gevoel had, maar jah wanneer was dat

En hoe reageerde je toen iemand het tegen jou zei?
iets liefs terugzeggen of een een knuffel ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 12:14
tof-crew
tof-crew is offline
www.tisonsfeessie.tk spamt lekker door
Oud 12-03-2003, 12:28
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 12-03-2003 @ 02:59:
:$
ik ook van jou hoor
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:24
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
eXo schreef op 12-03-2003 @ 13:28:
ik ook van jou hoor
ghehe... tja, die gozer is gewoon .. eh .. ja.
erg hechte band mee, kan alles bij hem kwijt enzo, en omgekeerd ook.

waarom is dat nou cute dat 'n jongen dat tegen 'n andere jongen zegt? en bij meisjes "normaal"?

Laatst gewijzigd op 12-03-2003 om 18:11.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:32
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 09-03-2003 @ 20:04:
Eigenlijk zeg ik dat helemaal niet zo snel. Ik denk dat als je mij dat hoort zeggen dat je dan wel heel veel voor mij betekend.
Ik zeg het ook nooit tegen mijn ouders, maar die weten wel dat ik van ze hou.......denk ik

Sowieso zijn mensen het niet van mij gewend dat ik dat zou zeggen, dus als ik nu tegen een vriend zou zeggen van, ik hou van je. Dan zal die eerder denken dat ik een grapje zit te maken.
Ik zeg trouwens wel bij hele diepe gesprekken ofzo van; Jij bent echt een hele goeie vriend(in). Ik ben blij dat je bij me bent, of iets in die richting.

En ja.....in een relatie geldt dat ook allemaal eigenlijk. Pas op een moment dat ik zeker weet dat ik van iemand hou (wanneer dat is kan ik toch niet uitleggen) zeg ik dat ik van haar hou. Ik vind het op deze manier trouwens ook wel goed. Zo gaat de 'magie' van die woorden er tenminste niet af, als je begrijpt wat ik bedoel
Oud 12-03-2003, 17:01
Ellesje
Ellesje is offline
Eh... Heel soms tegen m'n moeder...
En tegen heel goede vrienden, heel soms...
Komt eigenlijk amper voor, als ik tegen 'n vriend dat zou zeggen zou het wel eens anders kunnen worden opgevat.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:31
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
tegen mn beste vriendin zeg ik het vaak.
bij een relatie moet het echt langdurig en stabiel zijn, met de soort van relatie die ik nu heb ben ik heel erg blij, maar ik vind het nog te vroeg om zoiets te zeggen.
tegen mn familie zeg ik het eigenlijk nooit, maar dat is ook niet echt normaal in mijn familie, niemand zegt dat tegen elkaar en ik heb een beetje een verstoorde band / communicatie met het grootste deel van mn familie (waaronder ook het gezin waarin ik leef).
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:33
Piccola
Piccola is offline
Als ik een vriend heb zeg ik het tegen hem zodra ik het ook echt zo voel en 't serieus is tussen ons! Bij hem heb ik dan ook altijd meteen de neiging om het wel 10x op een dag te zeggen. Verder zeg ik heel soms tegen mijn ouders en broer dat ik van ze hou. En af en toe, meestal in moeilijke periodes, zeg ik het tegen mijn echte vriend(inn)en. Tegen mijn konijntje zeg ik dagelijks dat ik van haar hou!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:03
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Tegen wie zeggen jullie allemaal "ik hou van je"? Alleen als je een relatie hebt? Of ook tegen je ouders, goede vrienden, oid? Tegen mijn ouders niet zo vaak. Eigenlijk nooit. Ja, soms.. als we heel erg ruzie hebben gehad. Nouja. Dan zegt mijn moeder meestal zoiets: "Maar we houden wel van je!"

Tegen mijn vriendje heb ik het (nog) niet gezegd. Ik weet niet of ik al van hem hou. Ik geef heel erg veel om hem. Hmm. Misschien wel een klein beetje, maar alsnog, ik kan dat niet zomaar 123 zeggen.

Tegen mijn beste vriendinnetje/vriendje zeg ik het wel.

Hoe lang duurde het voordat je "ik hou van je" zei?

Bij vriendjes ligt het eraan. En bij beste vrienden naar een paar maanden.

En hoe reageerde je toen iemand het tegen jou zei?
Knuffelen. Kusje. Of iets in dezelfde richting terug zeggen.
Oud 12-03-2003, 20:49
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb het eergister nog tegen mijn beste vriendinnetje
gezegd toen ik de avond ervoor bang was dat haar iets overkomen was

Dus tegen het meisje hierboven...

Ik hou van jou meisje
Oud 13-03-2003, 07:05
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 10-03-2003 @ 15:35:
Ik doe liever geen afbreuk aan het begrip 'houden van'. Het is het hoogste superlatief van liefde, en dat dient met respect behandelt te worden.
Illustratie van een moment waarop ik het zou zeggen: relatie van 3-4 jaar, minimaal twee jaar samenwonen, de wens om eventueel te trouwen, etcetera. Pas als ik dat soort dingen zou hebben, zou ik écht van iemand kunnen houden in de puurste zin des woords.
Jij ziet 'ik hou van je' als 'het superlatief' van liefde betonen???
Dat kan toch wel beter/uitgebreider/mooier?

Ik hou van veel mensen. Ik zeg wel eens tegen mijn klas "ik hou van jullie". Maar das toch heel anders dan toen ik tegen mijn vriendin zei 'ik hou van je' (na een, anderhalve maand ofzo?)
De lading was toch heel anders. Het kwam er naar mijn gevoel ook hortend en stotend uit

Maar 3 à 4 jaar? Heb jij niet een heel bizar utopisch beeld van de liefde? Nee, laat ik het anders zeggen, denk jij niet dat jou partner jou een beetje kil zal vinden?
Oud 13-03-2003, 20:41
thugz-angel
thugz-angel is offline
alleen tegen die mensen van wie je Echt houdt

xxdelal
Reageren

Regels voor berichten