Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2003, 20:26
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Studentje schreef op 22-03-2003 @ 17:51:
Wanneer is geweld goed?
Wanneer is het buiten warm?
Wanneer is soep lekker?

Ook allemaal woorden die op te zoeken zijn in het woordenboek, maar toch voor iedereen anders zijn. Of zie je dat verschil niet?
Volgens mij ben ik juist degene die jou probeert uit te leggen dat er een verschil is. Ben in ieder geval blij dat je tot die conclusie nu ook bent gekomen. Goed, warm en lekker zijn relatief en kan je dus over debatteren. Wanneer vind je geweld goed? Wanneer vind je het buiten warm? Dit zijn goede voorbeelden.
Echter. Over subjectieve waarden hoef je niet te debatteren omdat ze feitelijk juist of onjuist zijn. Je kan naar eigen weten een verschillende definitie hebben, maar dan heeft één iemand mits het een homoniem is, het onjuist. Vragen naar iemands mening is zinloos.

Stel. Er staat een rode tafel. Het slaat totaal nergens op om te vragen: "Wat vind jij de kleur van de tafel?" Iemand kan als antwoord op de vraag wat de kleur van de tafel is geven dat hij blauw is. Hij heeft het dan gewoon onjuist.....

"Wat vind jij de kleur van de tafel?" is in mijn ogen net zo stompzinnig als de vraag "Wat vind jij een student?". De vraag hoort te zijn: "Wat is de kleur van de tafel" en "Wat is een student?" of "Wanneer is iemand student?"...

Maar ik ben iig blij dat je zelf ook al aangaf dat er dus een duidelijk verschil is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2003, 14:27
k28
k28 is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 22-03-2003 @ 21:26:
beetje blaat
Volgens mij is de vraag: 'vind je dat iemand die niet aan HBO/uni studeert ook een student?' en daar verschillen mensen over van mening. De bedoeling van een forum als dit is om daarover te praten en meningen uit te wisselen.

Als jij geen behoefte hebt aan andermans mening omdat discussieren zinloos is of omdat de definitie al in een boekje staat dan moet je je opsluiten met een encyclopedie in de bezemkast en vooral niet gaan forummen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:43
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 22-03-2003 @ 21:26:
Volgens mij ben ik juist degene die jou probeert uit te leggen dat er een verschil is. Ben in ieder geval blij dat je tot die conclusie nu ook bent gekomen. Goed, warm en lekker zijn relatief en kan je dus over debatteren. Wanneer vind je geweld goed? Wanneer vind je het buiten warm? Dit zijn goede voorbeelden.
Echter. Over subjectieve waarden hoef je niet te debatteren omdat ze feitelijk juist of onjuist zijn. Je kan naar eigen weten een verschillende definitie hebben, maar dan heeft één iemand mits het een homoniem is, het onjuist. Vragen naar iemands mening is zinloos.
Student zijn is ook relatief. Het feit dat we het daarover oneens zijn, toont dat al aan.

Citaat:

Stel. Er staat een rode tafel. Het slaat totaal nergens op om te vragen: "Wat vind jij de kleur van de tafel?" Iemand kan als antwoord op de vraag wat de kleur van de tafel is geven dat hij blauw is. Hij heeft het dan gewoon onjuist.....
Ach, zelfs dat durf ik te betwijfelen. Kijk, rood en blauw is natuurlijk wel een groot verschil, maar wie heeft er nou nooit eens een trui gehad waarvan hij nou eigenlijk niet precies de kleur weet? Zelfs kleuren zijn dus enigszins relatief, maar wel in een mindere maten dan begrippen als goed en slecht.

Citaat:
"Wat vind jij de kleur van de tafel?" is in mijn ogen net zo stompzinnig als de vraag "Wat vind jij een student?". De vraag hoort te zijn: "Wat is de kleur van de tafel" en "Wat is een student?" of "Wanneer is iemand student?"...

Maar ik ben iig blij dat je zelf ook al aangaf dat er dus een duidelijk verschil is.
En hiermee ben ik het dus gewoon niet eens, maar da's wel duidelijk nou.
Oud 23-03-2003, 18:42
Vice
Vice is offline
Als HBO-ers en MBO-ers geen studenten zijn, wat zijn ze dan wel ?
Iedergeval geen scholier want dat ben je op de middelbare.
Oud 23-03-2003, 18:45
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
Studentje schreef op 23-03-2003 @ 18:43:

Zelfs kleuren zijn dus enigszins relatief, maar wel in een mindere maten dan begrippen als goed en slecht.
Relatief aan wat?....

Ik begin te betwijfelen of je de betekenis van het woord relatief wel kent. Dat een feit onduidelijk is maakt het nog niet relatief.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:46
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
Vice schreef op 23-03-2003 @ 19:42:
Als HBO-ers en MBO-ers geen studenten zijn, wat zijn ze dan wel ?
Iedergeval geen scholier want dat ben je op de middelbare.
Waar denk je waar de "M" van "MBO" voor staat....
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 18:48
rare kwast
rare kwast is offline
als je studeert met een d schrijft ben je een scholier
Oud 23-03-2003, 18:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 23-03-2003 @ 19:46:
Waar denk je waar de "M" van "MBO" voor staat....
Dus omdat MiddelbaarBeroepsOnderwijs en HogerBeroepsOnderwijs onder gewoon onderwijs valt zijn MBO-ers en HBO-ers wel scholieren.
Oud 23-03-2003, 18:58
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
k28 schreef op 23-03-2003 @ 15:27:
Volgens mij is de vraag: 'vind je dat iemand die niet aan HBO/uni studeert ook een student?' en daar verschillen mensen over van mening. De bedoeling van een forum als dit is om daarover te praten en meningen uit te wisselen.
Nee, de mensen verschillen daar niet van mening over... Mensen hebben daar een andere definitie van omdat ze niet beter weten, of omdat het intuïtief logischer is.

Citaat:
k28 schreef op 23-03-2003 @ 15:27:
Als jij geen behoefte hebt aan andermans mening omdat discussiëren zinloos is of omdat de definitie al in een boekje staat dan moet je je opsluiten met een encyclopedie in de bezemkast en vooral niet gaan forummen
Ik vind het juist ontzettend leuk om elkaar´s meningen te debatteren. Zoals ik al eerde vertelde, gaat het niet helemaal niet om een mening maar om feiten. Ik geef alleen aan dat de vraagstelling onjuist omdat de suggestie wordt gewekt dat er gevraagd wordt om een mening. Dit is echter onjuist.

Ik zou het fijner vinden als je even de moeite neemt om te lezen wat ik al getypt heb... dan hoef ik mezelf niet eindeloos te blijven herhalen.....
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:09
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
Vice schreef op 23-03-2003 @ 19:55:
Dus omdat MiddelbaarBeroepsOnderwijs en HogerBeroepsOnderwijs onder gewoon onderwijs valt zijn MBO-ers en HBO-ers wel scholieren.
HBOers zijn studenten... Ze vallen onder het tertiaire onderwijs en onder dezelfde wet.

Informatiedossier over het Nederlandse onderwijssysteem - De site
Bron: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:18
k28
k28 is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 23-03-2003 @ 19:58:
Nee, de mensen verschillen daar niet van mening over... Mensen hebben daar een andere definitie van omdat ze niet beter weten, of omdat het intuïtief logischer is.
kom op zeg, je eigen definitie aan iets geven is iets anders dan een mening over iets hebben? Ik vind dat de ene definitie niet van toepassing is op de situatie en een ander van niet, om in jouw woorden te blijven, en dat heet mening.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:27
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
k28 schreef op 23-03-2003 @ 20:18:
kom op zeg, je eigen definitie aan iets geven is iets anders dan een mening over iets hebben? Ik vind dat de ene definitie niet van toepassing is op de situatie en een ander van niet, om in jouw woorden te blijven, en dat heet mening.

Ja dat zeg ik... Definities zijn goed of fout. Bij meningen kan je nooit spreken over goed of fout. Alleen de argumenten waarop een mening is gebaseerd kunnen foutief zijn. Het gebeurt in discussies ontzettend vaak dat een mening als onderbouwend argument wordt gebruikt... "Het koningshuis moet blijven, omdat de koningin goed werk doet.", is daar een goed voorbeeld van. In de situatie in deze topic is het juist andersom. Een feit wordt gepresenteerd als een mening.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:33
thunder110
thunder110 is offline
Och, de Van Dale kent zelfs erkenning toe aan de overtreffende trap van 'enig'.
Definitie's staan niet vast, die zijn discutabel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:45
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 22-03-2003 @ 12:32:
Net zo onzinnig om te discussieren wat de definitie van de kleur rood is.
Fotonenstraal met een golflengte tussen de 630 en 780 nanometer
Oud 23-03-2003, 21:48
Unexplained
Unexplained is offline
Het probleem dat we tegenkomen in deze discussie is dat sommige mensen het verschil tussen eerste en tweede orde vraagstukken niet weten.

De vraag wanneer je student bent, is helemaal geen discussievraag. Het is een onderzoeksvraag.
Het werkwoord 'vinden' is helemaal geen issue hier, tenzij je het over het vinden van informatie hebt. Eerste orde vraagstukken hebben te maken met feiten, en niets anders.
Oud 24-03-2003, 11:42
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 23-03-2003 @ 19:45:
Relatief aan wat?....

Ik begin te betwijfelen of je de betekenis van het woord relatief wel kent. Dat een feit onduidelijk is maakt het nog niet relatief.
Okee, beetje verkeerd gekozen woord, maar dat je dit er uitpikt geeft aan dat we denk ik op een dood punt zijn beland. Jij haalt mij niet over, ik jou niet.
Oud 24-03-2003, 14:07
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
Studentje schreef op 24-03-2003 @ 12:42:
Okee, beetje verkeerd gekozen woord, maar dat je dit er uitpikt geeft aan dat we denk ik op een dood punt zijn beland. Jij haalt mij niet over, ik jou niet.

Je bent gewoon koppig

(Dit is dus een mening die gepresenteerd wordt als feit)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 13:45
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 24-03-2003 @ 15:07:
Je bent gewoon koppig

(Dit is dus een mening die gepresenteerd wordt als feit)
Volgens mij moet het dan nog altijd zijn: wij zijn koppig
Oud 25-03-2003, 14:07
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Studentje schreef op 25-03-2003 @ 14:45:
Hey dit is toch niet voor niets een forum? lekker discusieren! Als iedereen zomaar toegeeft valt er niets te discusieren. Al kom ik er wel achter dat het begrip student blijkbaar door iedereen anders word geinterpreteerd.
Naja als de studenten daar status uit verkrijgen wil ik mezelf best scholier noemen
Einde discussie?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 15:08
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
Studentje schreef op 25-03-2003 @ 14:45:
Nee dat heb je fout..... jij bent koppig... ik heb gelijk...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 15:45
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 25-03-2003 @ 15:07:
Hey dit is toch niet voor niets een forum? lekker discusieren! Als iedereen zomaar toegeeft valt er niets te discusieren. Al kom ik er wel achter dat het begrip student blijkbaar door iedereen anders word geinterpreteerd.
Naja als de studenten daar status uit verkrijgen wil ik mezelf best scholier noemen
Einde discussie?
Heb je dit topic gelezen? Want als dat zo was, dan zou je niet zeggen dat hier niet gediscussieerd wordt.
Oud 25-03-2003, 16:05
Mani
Mani is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-03-2003 @ 17:28:
Volgens mij is iedereen die iets doet na de middelbare (mbo, hbo, universiteit dus) een student.
iedereen die doet iets met schoolwerk en huiswerk is een student.
middlebare school is hard, maar universiteit is gemakelijk want je hebt jou plaats daar.
Oud 25-03-2003, 21:23
Tóney
Tóney is offline
Citaat:
Mani schreef op 25-03-2003 @ 17:05:
iedereen die doet iets met schoolwerk en huiswerk is een student.
middlebare school is hard, maar universiteit is gemakelijk want je hebt jou plaats daar.
Gezien jouw schrijfstijl kan ik me voorstellen dat de middelbare school lastig was voor jou.
Dit zal echter niet voor iedereen gelden...
Waarom denk jij dat de universiteit makkelijker is dan de middelbare school? Omdat je zelf je studierichting kiest en dus kiest voor iets waarin je geïnteresseerd bent, betekent dat nog niet dat het ook makkelijk is.
Maarja, dit heeft weinig met de discussie te maken.
Oud 25-03-2003, 22:27
Mani
Mani is offline
Citaat:
Tóney schreef op 25-03-2003 @ 22:23:
Gezien jouw schrijfstijl kan ik me voorstellen dat de middelbare school lastig was voor jou.
Dit zal echter niet voor iedereen gelden...
Waarom denk jij dat de universiteit makkelijker is dan de middelbare school? Omdat je zelf je studierichting kiest en dus kiest voor iets waarin je geïnteresseerd bent, betekent dat nog niet dat het ook makkelijk is.

ummm wel ik denk dat universiteit is makelijker dan middlebare school want ik ben nog in middlebare school .
Mensen hier in London denken dat we (studente in middlebare school) zijn echte student want ze werken erg hard en alle mijn vrienden in universiteit zeggen dat middlebare school was hard alleen, ze zeggen dat ik moet wachten en zie het.

Citaat:
Maarja, dit heeft weinig met de discussie te maken. [/B]
Oud 26-03-2003, 11:50
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
Tóney schreef op 25-03-2003 @ 22:23:

WHAAA!!!

Het is geen discussie....
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 17:24
Mani
Mani is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 26-03-2003 @ 12:50:
WHAAA!!!

Het is geen discussie....

ach ja! Geen discussie maar een vraag
Oud 26-03-2003, 19:55
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
Mani schreef op 26-03-2003 @ 18:24:
ach ja! Geen discussie maar een vraag
Braaf.... *gooit koekje*
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 20:16
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Tóney schreef op 17-03-2003 @ 00:46:
volgens Van Dale
- stu·´de·ren = II {}
1 (een studie) volgen aan een universiteit of hbo-instelling => college lopen
- 'stu·dent = 1 iem. die studeert in het tertiair onderwijs
(tertiair onderwijs=Hoger beroepsonderwijs en wetenschappelijk onderwijs)

Dat zou dus toch betekenen dat MBO'ers geen studenten zijn.
Hier ben ik het mee eens en eigenlijk vind ik dat HBO'ers ook geen studenten zijn maar scholieren, gezien het veel schoolsere karakter van het HBO ten opzichte van een universitaire studie.
Hier ben ik het zeker niet mee eens. Op het HBO krijg je wel in klassen les, maar het nivo ligt stukken hoger dan op een middelbare school. Bovendien vergt HBO redelijk veel thuisstudie (denk: per vak toch 3 hoofdstukken per week leren/lezen) en een middelbare school is toch veel makkelijker. Ook liggen de opdr8en op een veel hoger nivo en zijn ze veel groter. Of wou jij zeggen dat een ondernemingsplan schrijven een eitje is? (in dat geval wil ik wel ff met je praten- misschien kan je me nog wat tips geven)
Oud 29-03-2003, 22:14
chris9 tje
chris9 tje is offline
t heeft niet echt iets met het niveau te maken, maar met de manier van lesgeven.... schoolser... opkomstplicht e.d.

niemand zegt dat hbo niet moeilijker is dan de middelbare school.... t is alleen schoolser dan universiteit.

hmmz... wat reageren sommigen haast 'emotioneel' op het wel of niet student heten.....
student lijkt wel een ereterm... alsof het zo erg is om op een schoolser instituut onderwijs te volgen.... en alsof je belangrijk bent als je onderwijs aan een universiteit volgt.....
Oud 31-03-2003, 00:15
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-03-2003 @ 21:16:
Hier ben ik het zeker niet mee eens. Op het HBO krijg je wel in klassen les, maar het nivo ligt stukken hoger dan op een middelbare school. Bovendien vergt HBO redelijk veel thuisstudie (denk: per vak toch 3 hoofdstukken per week leren/lezen) en een middelbare school is toch veel makkelijker. Ook liggen de opdr8en op een veel hoger nivo en zijn ze veel groter. Of wou jij zeggen dat een ondernemingsplan schrijven een eitje is? (in dat geval wil ik wel ff met je praten- misschien kan je me nog wat tips geven)
Voor de 100ste keer... Er is geen spraken van vinden.....

daarbij is hetverschil tussen MBO en HBO groter dan tussen HBO en de Uni. De organisatie en inrichting van het HBO en Uni zijn vrijwel identiek aan elkaar met het verschil dat de Uni veel meer facilities heeft.
Oud 31-03-2003, 09:55
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 18-03-2003 @ 19:45:
Deze discussie hebben we al veel vaker gehouden en daarom houd ik het kort: een student is volgens mij iemand die op een uni zit. MBO en HBO zijn scholen met scholieren, dat blijkt uit het schoolsere karakter waarin de persoon die het onderwijs volgt veel minder eigen verantwoordelijkheden draagt.
Wat versta jij precies onder verantwoordelijkheden dan?
Ik zit zelf op het HBO en een goeie vriendin van mij zit op de Uni. Als ik het met haar over haar opleiding heb zie ik niet echt veel verschillen met mijn opleiding.
Zij moet net als ik colleges volgen. Ook moet ze (net als ik) opdrachten maken die ze op een bepaalde tijd moet inleveren. Ik zie het verschil niet hoor.

Daarnaast is er volgens jou een schools karakter aanwezig bij het HBO. waar dan??
Het is echt niet zo dat ik iedere week aan m'n docent moet gaan vertellen wat ik heb gedaan.
Voor mijn opdrachten staat er een inleverdatum en ik heb maar te zorgen dat ik optijd klaar ben. Het is niet zo dat een docent achter mij aan leurt en zanikt dat ik aan het werk moet ofzo. Daar ben ik zelf verantwoordelijk voor.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 10:00
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 29-03-2003 @ 23:14:
t heeft niet echt iets met het niveau te maken, maar met de manier van lesgeven.... schoolser... opkomstplicht e.d.
Bij mij is er geen opkomstplicht hoor, en ik zit op het HBO. Als ik geen zin heb om te komen dan blijf ik lekker thuis (daar heb ik alleen mezelf mee wat dan snap ik de stof niet en verknal ik het tentamen, maar daar ging het hier niet om)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 17:48
chris9 tje
chris9 tje is offline
nah.. okeej niet alle hbo-opleidingen dan... maar wel de meeste

t zal ook wel verschillen per opleiding e.d.
Oud 31-03-2003, 18:35
El Kim
El Kim is offline
officieel is er een aanwezigheidsplicht van 80% --> 1 les missen van een blok (blok= 7 lessen)

alleen wordt d'r eigenlijk nooit gecontroleerd...
Oud 31-03-2003, 19:49
tacidvs
tacidvs is offline
Vice snapt het, gewoon omdraaien die hap:

HBO'ers: Hogere scholieren
MBO'ers: Middelbare scholieren
VMBO/HAVO/VWO'ers: Unterscholieren

En als je een keer vergeed welke letter je moed gebruiken ben je gelijk dom.

Maar even serieus. Als studenten dan zo verwaand zijn, waarom willen H- en MBO'ers dan zo graag zo zijn?
Oud 01-04-2003, 16:40
anjali
anjali is offline
student is alleen hbo/wo en mbo is eigenlijk niet dat je studeert het is veel meer praktijkgericht.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:34
Smurfinnetje
Smurfinnetje is offline
wat maakt t nou uit of je 'studeert' of niet????? Wat een discussie zeg!
Oud 04-04-2003, 15:57
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 31-03-2003 @ 01:15:

daarbij is hetverschil tussen MBO en HBO groter dan tussen HBO en de Uni.
Waarom gaan er dan veel meer MBO'ers naar het HBO, dan HBO'ers naar de universiteit?
Oud 04-04-2003, 16:44
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Studentje schreef op 04-04-2003 @ 16:57:
Waarom gaan er dan veel meer MBO'ers naar het HBO, dan HBO'ers naar de universiteit?
Mogen wij enige bewijzen zien voor deze uitspraak?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 21:56
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 04-04-2003 @ 17:44:
Mogen wij enige bewijzen zien voor deze uitspraak?
Ik zit op de universiteit. En tussen de eerstejaars bij mijn studie zitten maar een paar HBO'ers. Toen ik nog sportte, zat ik in een team met heel wat MBO'ers, die allemaal HBO zijn gaan doen daarna. Ik heb dus geen bewijzen, maar voor mijn gevoel is het wel zo.
Oud 05-04-2003, 00:03
Vice
Vice is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 31-03-2003 @ 19:35:
officieel is er een aanwezigheidsplicht van 80% --> 1 les missen van een blok (blok= 7 lessen)

alleen wordt d'r eigenlijk nooit gecontroleerd...
Dat heb je ook bij het MBO.
Oud 05-04-2003, 20:05
depilo
depilo is offline
[QUOTE]Mariebel schreef op 18-03-2003 @ 16:56:
[B]En van persoontjes die naar de uni gaan en zichzelf helemaal fantastisch vinden moet ik kotsen (sorry moest ik echt ff kwijt).

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Mensen die op MBO, HBO en uni zitten zijn allemaal student wat mij betreft. Waarom zou je dat niet vinden?
We zijn allemaal gelijk, we studeren allemaal voor een vak.

Ik vind het echt een discussie van wie het beste is, ik hou daar helemaal niet van.
Oud 05-04-2003, 22:22
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Mensen die op MBO, HBO en uni zitten zijn allemaal student wat mij betreft. Waarom zou je dat niet vinden?
We zijn allemaal gelijk, we studeren allemaal voor een vak.
misschien omdat het in het woordenboek anders staat?
en alle andere redenen die hierboven genoemd worden?

je studeert misschien voor een vak, maar wat doe je dan op de middelbare school? wat doe je op het vmbo?

en waarom maak je je er zo druk om? waarom is het zo belangrijk om 'student' te heten?
Oud 07-04-2003, 13:10
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
Studentje schreef op 04-04-2003 @ 16:57:

Ik zie het logische verband tussen het verschil in de onderwijsinstellingen en de doorstroom van studenten / leerlingen niet.

Ik zal de overeenkomsten tussen het HBO en de UNI opsommen die niet van toepassing zijn op het MBO:

HBO en Uni werken beide met het BaMa systeem.
HBO en Uni werken met het studiepunten stelsel
HBO en UNi krijgen hebben geen studiefinanciering maar een prestatiebeurs.
HBO en Uni vallen onder de zelfde onderwijswetgeving.

ook als je kijkt naar de faciliteiten dan liggen de Uni en het HBO dan verschillen deze niet zo, behalve dat ze op de universiteit veel meer en groter zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 17:06
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 07-04-2003 @ 14:10:

ook als je kijkt naar de faciliteiten dan liggen de Uni en het HBO dan verschillen deze niet zo, behalve dat ze op de universiteit veel meer en groter zijn.
Wat bedoel je hiermee dan?
Computer lokalen zijn groter? grotere bibliotheek? meer sportzalen?
Heeft dit niet meer te maken met de grote van de school/uni en de financiele middelen?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:43
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
matrix21 schreef op 07-04-2003 @ 18:06:
Wat bedoel je hiermee dan?
Computer lokalen zijn groter? grotere bibliotheek? meer sportzalen?
Heeft dit niet meer te maken met de grote van de school/uni en de financiele middelen?
Het gaat 'm natuurlijk niet om het aantal maar meer om de verhouding.
"Wat wordt er besteed aan faciliteiten per student?" Dit heeft uiteraard ook te maken met de grootte van de instelling en de liquide middelen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 17-03-2003 @ 20:54:
Studeren doe je aan de universiteit. En al die inconsequente halve zolen die zeggen dat HBO+Uni studeren is, en MBO een school, moeten zich eens goed achter de oren krabben, en daarna tot de conclusie komen dat MBO en HBO veel meer op elkaar lijken dan het HBO en de universiteit.. Dus of MBO/HBO/Uni, of uni.
Jouw forumnaam spreekt echt boekdelen.. zo'n typisch kakkertje die het helemaal cool vindt om universiteit te doen....

Blegh...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:29
Souris
Souris is offline
Citaat:
Wawl schreef op 16-03-2003 @ 22:52:
Veel mensen op het HBO en WO hebben de onterechte mening dat mensen die MBO doen geen student zijn. Mijn persoonlijke mening is precies hetzelfde zoals Leonoor die weergeeft.
*mee eens is*
Oud 08-04-2003, 22:14
chris9 tje
chris9 tje is offline
waarom zouden MBO-scholieren dan student zijn?
Oud 08-04-2003, 23:10
Vice
Vice is offline
Zelfde reden waarom HBO-scholieren student zijn.
(ze zijn geen student )
Reageren

Regels voor berichten