Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als jij geen behoefte hebt aan andermans mening omdat discussieren zinloos is of omdat de definitie al in een boekje staat dan moet je je opsluiten met een encyclopedie in de bezemkast en vooral niet gaan forummen ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik begin te betwijfelen of je de betekenis van het woord relatief wel kent. Dat een feit onduidelijk is maakt het nog niet relatief. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik zou het fijner vinden als je even de moeite neemt om te lezen wat ik al getypt heb... dan hoef ik mezelf niet eindeloos te blijven herhalen..... |
![]() |
||
Citaat:
Informatiedossier over het Nederlandse onderwijssysteem - De site Bron: Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja dat zeg ik... Definities zijn goed of fout. Bij meningen kan je nooit spreken over goed of fout. Alleen de argumenten waarop een mening is gebaseerd kunnen foutief zijn. Het gebeurt in discussies ontzettend vaak dat een mening als onderbouwend argument wordt gebruikt... "Het koningshuis moet blijven, omdat de koningin goed werk doet.", is daar een goed voorbeeld van. In de situatie in deze topic is het juist andersom. Een feit wordt gepresenteerd als een mening. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Het probleem dat we tegenkomen in deze discussie is dat sommige mensen het verschil tussen eerste en tweede orde vraagstukken niet weten.
De vraag wanneer je student bent, is helemaal geen discussievraag. Het is een onderzoeksvraag. Het werkwoord 'vinden' is helemaal geen issue hier, tenzij je het over het vinden van informatie hebt. Eerste orde vraagstukken hebben te maken met feiten, en niets anders.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Je bent gewoon koppig ![]() (Dit is dus een mening die gepresenteerd wordt als feit) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Naja als de studenten daar status uit verkrijgen wil ik mezelf best scholier noemen ![]() Einde discussie? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
middlebare school is hard, maar universiteit is gemakelijk want je hebt jou plaats daar.
||
![]() |
Citaat:
Dit zal echter niet voor iedereen gelden... Waarom denk jij dat de universiteit makkelijker is dan de middelbare school? Omdat je zelf je studierichting kiest en dus kiest voor iets waarin je geïnteresseerd bent, betekent dat nog niet dat het ook makkelijk is. Maarja, dit heeft weinig met de discussie te maken.
|||
Citaat:
ummm wel ik denk dat universiteit is makelijker dan middlebare school want ik ben nog in middlebare school ![]() Mensen hier in London denken dat we (studente in middlebare school) zijn echte student want ze werken erg hard en alle mijn vrienden in universiteit zeggen dat middlebare school was hard alleen, ze zeggen dat ik moet wachten en zie het. Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
t heeft niet echt iets met het niveau te maken, maar met de manier van lesgeven.... schoolser... opkomstplicht e.d.
niemand zegt dat hbo niet moeilijker is dan de middelbare school.... t is alleen schoolser dan universiteit. hmmz... wat reageren sommigen haast 'emotioneel' op het wel of niet student heten..... student lijkt wel een ereterm... alsof het zo erg is om op een schoolser instituut onderwijs te volgen.... en alsof je belangrijk bent als je onderwijs aan een universiteit volgt.....
||
Citaat:
daarbij is hetverschil tussen MBO en HBO groter dan tussen HBO en de Uni. De organisatie en inrichting van het HBO en Uni zijn vrijwel identiek aan elkaar met het verschil dat de Uni veel meer facilities heeft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zit zelf op het HBO en een goeie vriendin van mij zit op de Uni. Als ik het met haar over haar opleiding heb zie ik niet echt veel verschillen met mijn opleiding. Zij moet net als ik colleges volgen. Ook moet ze (net als ik) opdrachten maken die ze op een bepaalde tijd moet inleveren. Ik zie het verschil niet hoor. Daarnaast is er volgens jou een schools karakter aanwezig bij het HBO. waar dan?? Het is echt niet zo dat ik iedere week aan m'n docent moet gaan vertellen wat ik heb gedaan. Voor mijn opdrachten staat er een inleverdatum en ik heb maar te zorgen dat ik optijd klaar ben. Het is niet zo dat een docent achter mij aan leurt en zanikt dat ik aan het werk moet ofzo. Daar ben ik zelf verantwoordelijk voor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Vice snapt het, gewoon omdraaien die hap:
HBO'ers: Hogere scholieren MBO'ers: Middelbare scholieren VMBO/HAVO/VWO'ers: Unterscholieren En als je een keer vergeed welke letter je moed gebruiken ben je gelijk dom. Maar even serieus. Als studenten dan zo verwaand zijn, waarom willen H- en MBO'ers dan zo graag zo zijn?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
[QUOTE]Mariebel schreef op 18-03-2003 @ 16:56:
[B]En van persoontjes die naar de uni gaan en zichzelf helemaal fantastisch vinden moet ik kotsen (sorry moest ik echt ff kwijt). Hier ben ik het helemaal mee eens. Mensen die op MBO, HBO en uni zitten zijn allemaal student wat mij betreft. Waarom zou je dat niet vinden? We zijn allemaal gelijk, we studeren allemaal voor een vak. Ik vind het echt een discussie van wie het beste is, ik hou daar helemaal niet van.
||
![]() |
Citaat:
en alle andere redenen die hierboven genoemd worden? je studeert misschien voor een vak, maar wat doe je dan op de middelbare school? wat doe je op het vmbo? en waarom maak je je er zo druk om? waarom is het zo belangrijk om 'student' te heten?
||
Citaat:
Ik zie het logische verband tussen het verschil in de onderwijsinstellingen en de doorstroom van studenten / leerlingen niet. Ik zal de overeenkomsten tussen het HBO en de UNI opsommen die niet van toepassing zijn op het MBO: HBO en Uni werken beide met het BaMa systeem. HBO en Uni werken met het studiepunten stelsel HBO en UNi krijgen hebben geen studiefinanciering maar een prestatiebeurs. HBO en Uni vallen onder de zelfde onderwijswetgeving. ook als je kijkt naar de faciliteiten dan liggen de Uni en het HBO dan verschillen deze niet zo, behalve dat ze op de universiteit veel meer en groter zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Computer lokalen zijn groter? grotere bibliotheek? meer sportzalen? Heeft dit niet meer te maken met de grote van de school/uni en de financiele middelen? |
![]() |
||
Citaat:
"Wat wordt er besteed aan faciliteiten per student?" Dit heeft uiteraard ook te maken met de grootte van de instelling en de liquide middelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Blegh... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|