Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2003, 23:26
Summersmile
Summersmile is offline
Quote: ze had mee ingeschat tussen een 7 en 8 want mn verslagen zagen er altijd zo netjes uit ofzo

Dat had mijn leraar Nederlands dus ook! Hij zei tegen me dat hij 'meer van mij verwacht had' (9 of 10) omdat ik toevallig Nederlands ga doen en bovendien op het Gymnasium zit. Wat een bullshit zeg! Maar goed...ik mocht dus lekker verbanden gaan leggen tussen naturalisten als Couperus en Van Eeden en tragedies van Euripides...of er daar ook peripeteia inzat enzo...had hij toevallig ook maar van mijn leraar Latijn gehoord!! Nou ja, ik had een 8 dus da's weer een pleister op de wonde
Toch beoordelen hij en de andere leraar van onze school dat mondeling heel anders; hij weegt ook je literatuurlijst mee, zij niet. Theoretisch kan je dan niet eens een 9 krijgen...
Oud 29-03-2003, 16:14
steentje
steentje is offline
afgelopen maandag gehad...ik had een 8-!!!
Oud 29-03-2003, 19:43
Roos
Roos is offline
Ik had een 9.5, ik wist alles, ik kon alleen niet op 1 antwoord komen. Pas na een hint van de lerares, begreep ik wat ze bedoelde, anders had ik een 10

Het is zo makkelijk. Je hebt 20 minuten de tijd om zoveel mogelijk informatie uit jouw hoofd over de tafel heen te schuiven. Je moet zowel het verhaal goed kennen (duh) als de achterliggende gedachten, de stroming en eventuele meespelende informatie over de auteur. Ook kunnen ze twee boeken aan elkaar linken: wat zijn de overeenkomsten etc.

Hoe meer je weet, hoe moeilijker de vragen worden, maar hoe hoger je cijfer kan worden.

Als ze iets vragen, en je weet het niet meteen, val dan nooit stil. Begin gewoon over iets anders wat je wél weet. Hoe minder je leraar hoeft te praten, hoe hoger jouw cijfer is.

Het is echt heel easy
Oud 30-03-2003, 12:35
Verwijderd
Had een 5.5. Maar dat wordt een 6 op me eindlijst gelukkig
Oud 30-03-2003, 13:15
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Volgens mij ligt het echt heel erg aan je leraar hoe moeilijk ze het je maken. Sommige mensen krijgen veel vragen over de inhoud van het verhaal terwijl dat bij mij bijvoorbeeld bijna niet aan de orde kwam.
Ook lees ik replies in dit topic van mensen die niets hebben gelezen en dan een 8 halen! Nou dat zou bij ons dus echt niet kunnen... Ik heb alles gelezen en deed het wel redelijk en kreeg een 6,3. Volkomen subjectief dus zo'n mondeling, naar mijn mening.
Oud 31-03-2003, 11:57
Pla
Pla is offline
7.5.. .Aangezien dit het enige cijfer is voor Nederlands wordt het afgerond naar een 8.. Netjes toch?
Oud 31-03-2003, 15:36
Smartie
Smartie is offline
IK heb hem vanmiddag gehad, ging wel goed al ging ze ok vragen stellen over de boeken die ik in de vierde klas heb gelezen (drie jaar geleden dus )
Oud 31-03-2003, 21:46
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
zonder een boek te lezen een 6,5. ik heb héél veel geluk gehad.
Oud 01-04-2003, 02:07
YPrue
YPrue is offline
Ja! Ik heb het vorige week dinsdag gehad. Het weekend daarvoor heb ik nog boeken zitten lezen. Mij werden 'De vriendschap' en 'De kroongetuige' afgevraagd.
Oud 02-04-2003, 18:26
Chill
Chill is offline
ik heb mondeling nederlands volgende week. Ik stress 'm best wel, kep niet alles gelezen. Maar het ergste is dat mijn lerares echt een klotewijf is die alles niet goed genoeg vindt. Maarjah.. ik overleef het wel denk ik.
Oud 08-04-2003, 10:06
Toemoesh
Toemoesh is offline
Ik had maar 2 van de 12 boeken gelezen. Maar ik had gewoon alle boekverslagen uit mijn hoofd geleerd en toen heb ik het toch tot een 7 kunnen schoppen. Best relaxed!
Oud 08-04-2003, 12:43
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Ik heb alles gelezen.
Ik heb alle opdrachten uit het boek gemaakt.
Vandaag mondeling.
'je wordt niet blij van het cijfer' 'maar je mag het over doen onder het mom van een ''test met de opneemcassette'' '
Kost gelukkig geen herkansing. Ik had dat echt never nooit gedacht!
Ik had het hartstikke goed geleerd, ik had alles gelezen (een uitzondering) en iedereen haalt voldoendes en ikke niet!
Oud 08-04-2003, 13:23
Ketjing
Ketjing is offline
Vandaag gehad, en het werd een 9 Meteen een mooi cijfer voor op mijn eindlijst.
Oud 08-04-2003, 18:47
Kazanka
Kazanka is offline
mijn ervaring van vorig jaar...

Bij ons was de mondeling over je nederlandse lijst, bestaande uit 12 titels. Je moest de gewone shit weten, verhaallijn, personages blablabla. Oowk moest je veel de secundaire literatuur kennen. Als je dat fijn een uur kon volblaaten met feiten, eigen mening en mooje verhaaltjus over wat je het beste boek vond was het goed genoeg voor een voldoende.

had dan ook een 8 zonder 1 boek in zijn geheel te lezen
Oud 08-04-2003, 22:45
_Moby_
_Moby_ is offline
ik had een 7 ....

Bij mij vroeg de leraar over ieder van de 7 boeken die ik heb gelezen iets over de inhoud ervan en twee oorlogsboeken moest ik gaan vergelijken.. Verder vroeg hij me nog twee gedichten te analyseren
Oud 09-04-2003, 14:06
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Hoe haalt toch iedereen zulke hoge cijfers?! Bij ons kun je zo'n beetje niet hoger halen dan een 7. Een vriendin van mij vond het hardstikke goed gaan, vond hij ook, had ze maar een 6,5! Ik hoor veel 6,5en enzo. Bij ons zou je nooit niet een 9 kunnen halen!
Oud 09-04-2003, 14:12
Verwijderd
bij ons telt het 60% mee voor het eindcijfer literatuur Nederlands, en literatuur Nederlands telt weer voor 75% mee voor het eindcijfer literatuur.
voor dat mondeling had ik een 5,5. ik had daar nog geluk mee, want ik had absoluut geen zin om er veel voor te doen, dus ik wist erg veel vragen die hij stelde niet goed te beantwoorden.
Ik wist zelfs over een heel boek zowat niks, dus moest ik daarvoor in de plaats een andere doen. Komt ook niet echt goed over.
Maar voor literatuur Nederlands stond ik uiteindelijk een 5,3 en voor de enige toets van literatuur Engels (25% van eindcijfer) had ik een 8,9, dus nog voldoende
Oud 09-04-2003, 15:32
Roos
Roos is offline
Citaat:
Alpha #1 schreef op 09-04-2003 @ 15:06:
Hoe haalt toch iedereen zulke hoge cijfers?! Bij ons kun je zo'n beetje niet hoger halen dan een 7. Een vriendin van mij vond het hardstikke goed gaan, vond hij ook, had ze maar een 6,5! Ik hoor veel 6,5en enzo. Bij ons zou je nooit niet een 9 kunnen halen!
Ik wist gewoon alles wat gevraagd werd, ik had ook een eigen inbreng en ik kon dingen vertellen die zelfs de leraren niet wisten. Je kunt heus wel hoger halen dan een 7.
Oud 09-04-2003, 15:36
rodina
rodina is offline
Wat Roos al zei, tis makkelijk. Echt. Wel wat voorbereiden natuurlijk, lullen als brugman etc maar tis echt goed te doen.

Vanochtend gehad; een 9 hiephoi
Oud 09-04-2003, 15:38
Roos
Roos is offline
Gefeliciteerd Rodina
Oud 09-04-2003, 20:51
!SuperCalimero!
!SuperCalimero! is offline
Khad mn mondeling dinsdag, over 12 Nederlandse boeken en 3 Engelse. Ik had een 8 ik weet alleen niet hoe zwaar het meetelt voor het schoolexamencijfer.
Oud 11-04-2003, 08:29
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Maar jullie mondeling gaat alleen over de boekenlijst? Bij ons ook nog over Eldorado. En verhalen als Lied van heer Halewijn enzo dan?
Oud 11-04-2003, 08:30
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Alpha #1 schreef op 11-04-2003 @ 09:29:
Maar jullie mondeling gaat alleen over de boekenlijst? Bij ons ook nog over Eldorado. En verhalen als Lied van heer Halewijn enzo dan?
Wat??

Ik had overigens maar een 6je voldoende maar niet tevreden!!
Oud 11-04-2003, 08:33
Alpha #1
Alpha #1 is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 11-04-2003 @ 09:30:
Wat??

Ik had overigens maar een 6je voldoende maar niet tevreden!!
Eldorado zijn de (leer)boeken voor literatuur.
En Lied van heer Halewijn is een dom middeleeuws verhaal.
Ik moet 24 april...
Oud 11-04-2003, 08:36
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Alpha #1 schreef op 11-04-2003 @ 09:33:
Eldorado zijn de (leer)boeken voor literatuur.
En Lied van heer Halewijn is een dom middeleeuws verhaal.
Ik moet 24 april...
Wij hebben geen boek voor literatuur... We doen niks aan literatuur, alleen lezen + leesverslagen maken...

Verhalen krijgen we niet in de klas

Regels voor berichten