Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb geen probleem met sXe maar ben het zelf ECHT niet en zou het ook nooit worden.
Ben wel geminderd met drinken en rook al twee maanden niet meer! Ik heb wel een probleem met hardliners, sXe'ers die hun ideeen op je proberen te drukken, heb eens een klootzak neer geslagen omdat hij eerst zijn X liet zien, toen naar mijn bier wees en daarna het uit me hand sloeg. Dat vind ik te ver gaan! Ik ram hem toch ook geen fles vodka door ze keel! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Geen probleem als iemand zo'n X op z'n hand heeft. Maar wel als hij iemands biertje uit zijn handen slaat ofzo. Dat is wel opdringen en dat is absoluut ongewensd. Beetje raar om wel te verwachten dat jij (niet jij persoonlijk maar een sXer) geaccepteerd wordt als sXer maar vervolgens andere niet accepteert. Beetje hetzelfde idee als vegetariers die hele betogen afsteken als je een broodje ham besteld. Nogmaals geen persoonlijke aanval maar een aanval op opdringerige mensen.
|
Heb een tijdje "geflirt" met straight edge zijn. Een jaar zonder drinken en blowen etc en daarvan een klein half jaar zonder roken. Paar weken terug helaas weer begonnen met roken(daar stop ik nog wel mee, want t is fucked) en een week geleden weer begonnen met gematigd drinken. Ik besloot dat straight edge niets voor mij is......desalniettemin heb ik enorm veel respect voor mensen die t wel zijn(ken wel redelijk wat mensen die t zijn). Ik luister gek genoeg veel sXe bands terwijl ik zelf niet edge ben. Ik kan me wel vinden in de teksten over dat je je leven niet weg moet gooien etc etc.
Ik kom helaas alleen wel veel kortzichtige SXE'ers tegen die hun hele identiteit eraan ontlenen en mensen die niet sXe zijn veroordelen/afdoen als sukkels etc. Dat stoort me. En daarom...ook al was ik sXe zou ik mezelf die titel nooit geven. Ps: Het is overigens niet nieuw dude zoals je in je stukje schreef.
|
Ik vraag me af waar dat respect voor sXe'ers vandaan komt. Het is geheel iemands eigen keuze om ergens mee te beginnen of juist niet dus ik zie het bijzondere er niet van in. Misschien is het weerstaan van bepaalde verleidingen goed voor je gezondheid en het getuigd ook zeker wel van enige wilskracht maar het uitroepen ervan tot een statement zie ik meer als het niet respecteren van anderen en hun keuzes.
In ieder geval, ik drink etc. en voel me daar ook goed bij en respecteer iemands keuze om dit soort dingen niet te doen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je loopt toch ook niet met een "ik-ben-tegen-mobiele-telefoons-stikker" op je kop als je tegen mobiele telefoons bent... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik rook bijvoorbeeld niet, simpelweg omdat ik mijn longen niet wil verkloten. Maar ik ga niet met grote tekens rondlopen om te verkondigen dat ik niet rook. In mijn ogen is dat waanzin. |
![]() |
|
Je begrijpt niet hoe straight edge is ontstaan en daarom snap je die symboliek niet. Straight edge is ontstaan in een tijd waarin de jeugd over t algemeen destructief bezig was(hardcore begin jaren 80) en er waren kids die daar tegenin gingen en t zat waren dat iedereen strak stond van de speed of laveloos in de goot lag door alchoholmisbruik.
De "pridefactor" is misschien wat overdreven de laatste jaren en tis meer een soort subcultuur binnen een subcultuur geworden en die symboliek(Xen en allerhande zaken) hoort daarbij. Dat is gewoon eens soort van traditie ook. Verder vind ik t alleen maar positief dat jongeren aan t denken worden gezet, want er zijn genoeg jongeren die hun leven vergooien met drugs etc. Natuurlijk slaat de aversie jegens bv bierdrinkers en blowers nergens op. De aversie jegens misbruikers kan ik begrijpen...... En toch heb ook ik kritiek op de straight edge subcultuur. De nadruk word teveel gelegd op geen druppel van dit en dat ipv van dat de nadruk word gelegd op de controle houden en positief bezig zijn met je leven. Wat natuurlijk ook kan al drink je af en toe een biertje. Dat is m'n enige punt van kritiek. Het hele edgebreakers verhaal slaat totaal nergens op iniedergeval, omdat t ten eerste een persoonlijke keus is.....Mensen moeten meer naar Ian Mckaye luisteren en wat minder naar militante kneuzen die niets beters met hun leven te doen hebben dan rechtertje spelen en na 5 jaar zelf in de goot liggen. Voor de rest : More power to the Straight Edge kids. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
't is alleen zo dat er soms over dit soort dingen zo doorgezeurd word om kleine dingen en daar kan ik me aan ergeren en uit me zo met een ongeplaatste opmerking in het echt ben ik exact zo, en het is tevens een mooi voorbeeld het is een uiting net als bv dat biertje uit andermans handen slaan ieder mens doet wel iets ongepast daar hoef je niet per se een lifestyle aan vast te knopen wat vaak wel word gedaan het had ieder ander kunnen zijn alleen heeft elke lifestyle z'n extreem goede kanten en extreem slechte ik snap niet dat daar continu over gediscusseerd moet worden.
|
Lezen jullie niet ofzo? geez zeg.....Jij koopt toch shirts van bands of draagt een horloge ofzo omdat je t mooi vind? Same thing. Alleen dekken die Xen een lading....net zoals bv een shirt met een leus politieke lading kan dekken.
Trek er niet zo hard aan....
||
Citaat:
Een beetje tegenstrijdig niet waar? Discussieren is inderdaad ok maar om van die kleine dingen steeds maar aan te halen schiet het niet veel mee op. Shut me up ![]()
||
Citaat:
|
hm, voor ik op dit forum was had ik nog niet van straight edge gehoord, ik vind het wel ok. roken/drinken/drugs doe ik zelf ook niet aan, drinken alleen een enkele keer op vakantie of op een feestje, maar dat is misschien een paar keer per jaar en dan word ik ook echt niet dronken ofzo, meestal is dat gewoon omdat ik die drankjes lekker vind. Ik doe dit toch echt voor mezelf omdat ik binnen mijn omgeving zie wat die dingen met mensen doen en daar heb ik zelf ook last van, daarom wil ik daar zelf echt niet aan beginnen. Maar ik ga dat echt niet aan andere opdringen ofzo of er mee te koop lopen, dat vind ik niet nodig, voor de mensen die dat wel doen, is ook prima zolang je anderen altij in hun waarde laat en ze niet onnodig gaat lastigvallen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met mijn levensstijl zet ik misschien anderen aan het denken, en dat is ook iets gaafs. |
![]() |
|
waarom voor iets 10.000 woorden verzinnen wat je in 1 term kan zeggen
STRAIGHT EDGE! "Carved in stone... two words bound which sombolize the oath... of purity and strenghth remember those words did it ever mean something? all i see is another turncoat ready to fall turncoat, you have no pride!" en de pride hoort daarbij en die draag ik ook zeker uit http://www.glorybound.tk demo out now! straightXXXedge! true till death! |
![]() |
|
"There better be some changes
And it better happen today Cause all the shit I see There's got to be another way We need some positive changes There's been enough for the worst You losers better watch your back Because we're taking out the drunks first When temptation, pressure come along Just remember we're thousands strong I've always been sincere, For the scene is what I live Get the fuck out, If you have nothing positive to give We need the kids who don't use that crutch Put down that beer, is it asking too much? I found the edge some nine years ago I learned I don't need drugs I learned to say no It's all right to be different from your friends Cause we'll always be there in the end!" |
![]() |
|
Not gonna keep up my guard to prove I'm hard
or put on some act to earn your respect cause that's not the type of life I want to live and that's not the type of energy I want to give I guess I'm not cool according to you for having some friends who don't seem to fit in well that's not the type of life I want to live and that's not the type of energy I want to give I guess you don't see cause you seem to be real tough but living in misery well that's not the type of life I want to live and that's not the type of energy I want to give hmmm ik moet beter op zoek ... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Straight Edge.. martijn1905 | 295 | 19-09-2005 16:22 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Straight edge stanzz | 3 | 08-12-2004 19:36 | |
Muziek |
hardcore topic [2] FaceTheTruth | 196 | 27-01-2004 12:00 | |