Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 12:32
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 13:29:
O, dus OMDAT ze daar zo lang wonen moet Turkije maar zeggen van: hier, jij mag 1/10e van mijn land zomaar hebben, lekker gratis, hou maar.

Lijkt me niet.

dat land was eerst volgens mij ook niet van de turken hoor

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2003, 12:34
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 13:28:
[B]Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 17:32:
Ik heb t over 800 000 vluchtelingen die Turkije in 1 week binnen zijn gevlucht, vooral Koerden ja, maar das nou eenmaal zo. . JA DAAR KUN JE NIKS AAN DOEN
Jawel, door je grenzen te sluiten

Dit is gebeurt omdat de VS toen Turkije hadden beloofd dat dit niet zal gebeuren, maar ze hebben t nagelaten(zoals de VS wel vaker beloftes niet nakomt) DAS OOK WAAR.ja, dus moet je nu als land zelf het zekere voor t onzekere nemen

Daarom neemt Turkije nu t zekere voor t onzekere om niet weer zoiets mee te maken. AHUM, EN DAN FF LEKKER EGO DOEN EN DIE MENSEN DAAR DOOD LATEN GAAN? LEKKER IS DAT.....Tijdens een oorlog kijkt elk land naar zijn eigen belangen. Er wordt niet gedacht over mensenlevens redden. Dat is het harde van een oorlog. En zelfs alsze Turkije binnen zouden komen, wat dan? Ze krijgen toch geen werk, geld, huis ofzo, en zo veilig is t daar in dat gebied nou ook weer niet. Wie zegt trouwens dat ze dood gaan?

Heus niet alle vluchtelingen zijn erg, heus niet alle Koerden, maar dat kleine extremistische groepje verpest t wel voor de rest.
WELK EXTREMISTISCH GROEPJE? IK DENK DAT JE EERST FF DE TURKEN MOET GAAN NACHECKEN, WANT ZIJ ZIJN DE ENIGE DIE HIER FOUT ZITTEN.Weet jij niet dat er al meer dan 10 jaar een oorlog gaande is daar in dat gebied? Weet jij niet hoevele onschuldige Koerden en Turken dat t leven heeft gekost? Weet jij niet dat er al die jaren al zoveel duizenden militairen in gevecht zijn met mensen die tijdens de Golfoorlog turkije zijn binnen gekomen?

Er zijn de laaste 10 jaar meer dan 40 000 doden in OostTurkije gevallen door gevechten tussen extremistische (vooral) Koerden en Turkse militairen. Is dat niet zonde?
JA ZONDE, MAAR HADDEN DE TURKEN DE KOERDEN MAAR NIET MOETEN MISHANDELEN, EN ZOVEEL JAREN ONDERDRUKKEN, DAN KUN JE DIT SOORT DINGEN GEWOON VERWACHTEN.Welke onderdrukking? Je zou juist blij moeten zijn dat Turkije dr grenzen openliet zodat ze naar Turkije konden vluchten en nie zoals jij zegt, dood gingen in Irak. En als er dan gevechten zijn geweest, dan zijn ook turken daar de dupe van geweest. Waarom? Niet door de gewone Koerd of Turk, maar wel door t groepje wat een onafhankelijke staat wil en in strijd is gegaan met militairen. EN dat vind je niet ego? zoveel onschuldige doden aan beide kant? Stel dat jij daar woonde!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:36
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 13:30:
de koerden komen oorspronkelijk uit scandinavie, waar haal jij t vandaan dat zij van de turken afstammen?

ja dus? er zijn wel meer koerden met turkse achternaam...

xdelal
Wat doen ze dan daar nu? Beetje ver gereisd ofzo? Kunenn ze miscshien weer terug naar scandinavie? Daar is genoeg leeg gebied voor een eigen staat.

Oja:
Citaat:
Joostje schreef op 23-03-2003 @ 01:40:
Het is dus hetzelfde volkals de turken die omstreeks 1000 ofzo vanuit centraal azie daar bij mongolie klein azie binnendrongen? Doe niet zo mal.
Ja, dus t heeft wel met een afstamming te maken. Of zijn 1 vann je beide ouders niet koerd?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:37
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 13:32:
dat land was eerst volgens mij ook niet van de turken hoor

xdelal

Ahum, half Europa, noord-afrika en t midden-oosten was van de turken. Lang geleden.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:40
Atje85
Atje85 is offline
Oja, hoe wou jij ooit een onafhankelijke koerdische staat als deze oorlog er niet kwam? Wnat je bent tegen de oorlog.


En doe niet zo moeilijk, die onafhankelijke staat komt er echt wel. De vraag is alelen waar.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:43
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 13:36:
Wat doen ze dan daar nu? Beetje ver gereisd ofzo? Kunenn ze miscshien weer terug naar scandinavie? Daar is genoeg leeg gebied voor een eigen staat.
ja wie weet, maar nu wonen ze in Turkije, syrie etc, dus zijn ze gewend aan datklimaat, je haalt Afrikanen toch ook niet uit afrika om ze vervolgens in nederland neer te zetten/??
Oja:

Ja, dus t heeft wel met een afstamming te maken. Of zijn 1 vann je beide ouders niet koerd?
mijn ouders zijn beide Koerd, trouwens dat Akdeniz turks is wil nog niet zeggen dat het geen Koerdisch is
jij dan? ben jij turks ??

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:44
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 13:40:
Oja, hoe wou jij ooit een onafhankelijke koerdische staat als deze oorlog er niet kwam? Wnat je bent tegen de oorlog.
wou je het van een oorlog af laten hangen? dat die Blair dat heeft gezegd betekent nog niet dat hij het ook zo zal doen, hij komt net als de VS zijn beloftes ook niet na........

En doe niet zo moeilijk, die onafhankelijke staat komt er echt wel. De vraag is alelen waar.
dat is voor mij eigenlijk niet zo belangrijk, het gaat mij er opdat die onderdrukking en die mishandelingen daar ophouden

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:46
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 13:37:
Ahum, half Europa, noord-afrika en t midden-oosten was van de turken. Lang geleden.
ja nou wat maakt t nou uit als ze nog een klein stukje weggeven dan?> ik bedoel in dat gebied wonen alleen maar koerden (bijna)< en als je een kleiner land hebt heb je een grotere kans dat het beter gaat met de economie, want die gaat daar wel zo slecht

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 12:59
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 13:28:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 17:32:
[B]Ik heb t over 800 000 vluchtelingen die Turkije in 1 week binnen zijn gevlucht, vooral Koerden ja, maar das nou eenmaal zo. . JA DAAR KUN JE NIKS AAN DOEN
Jawel, door je grenzen te sluiten DAT ZEI IK: EGOISTISCH

Dit is gebeurt omdat de VS toen Turkije hadden beloofd dat dit niet zal gebeuren, maar ze hebben t nagelaten(zoals de VS wel vaker beloftes niet nakomt) DAS OOK WAAR.ja, dus moet je nu als land zelf het zekere voor t onzekere nemen, EGO

Daarom neemt Turkije nu t zekere voor t onzekere om niet weer zoiets mee te maken. AHUM, EN DAN FF LEKKER EGO DOEN EN DIE MENSEN DAAR DOOD LATEN GAAN? LEKKER IS DAT.....Tijdens een oorlog kijkt elk land naar zijn eigen belangen. Er wordt niet gedacht over mensenlevens redden. Dat is het harde van een oorlog, JA MAAR TURKIJE WAS TOCH TEGEN?? . En zelfs alsze Turkije binnen zouden komen, wat dan? Ze krijgen toch geen werk, geld, huis ofzo, en zo veilig is t daar in dat gebied nou ook weer niet. T GAAT HIER OM EEN TIJDELIJKE VERBLIJFPlaats. Wie zegt trouwens dat ze dood gaan? AHUM IK ZOU ZEGGEN GA DAAR FF WONEN EN KOM OVER EEN PAAR MAANDJES MAAR WEER TERUG, GEHEID DAT JIJ DAN WEL ANDERS PRAAT.

Heus niet alle vluchtelingen zijn erg, heus niet alle Koerden, maar dat kleine extremistische groepje verpest t wel voor de rest.
WELK EXTREMISTISCH GROEPJE? IK DENK DAT JE EERST FF DE TURKEN MOET GAAN NACHECKEN, WANT ZIJ ZIJN DE ENIGE DIE HIER FOUT ZITTEN.Weet jij niet dat er al meer dan 10 jaar een oorlog gaande is daar in dat gebied? JA DUHH TUURLIJK WEL Weet jij niet hoevele onschuldige Koerden en Turken dat t leven heeft gekost?, JA DAT HOORT BIJ EEN OORLOG Weet jij niet dat er al die jaren al zoveel duizenden militairen in gevecht zijn met mensen die tijdens de Golfoorlog turkije zijn binnen gekomen?
MEEN JE DAT NOU?? KOM OP ZEG IK BEN OOK GEEN IDIOOT HOOR

Er zijn de laaste 10 jaar meer dan 40 000 doden in OostTurkije gevallen door gevechten tussen extremistische (vooral) Koerden en Turkse militairen. Is dat niet zonde? JA ZOALS IK AL ZEI DAT HOORT BIJ EEN OORLOG, EN TROUWENS WIE IS HIER NOU extremistiscH>??
JA ZONDE, MAAR HADDEN DE TURKEN DE KOERDEN MAAR NIET MOETEN MISHANDELEN, EN ZOVEEL JAREN ONDERDRUKKEN, DAN KUN JE DIT SOORT DINGEN GEWOON VERWACHTEN.Welke onderdrukking? Je zou juist blij moeten zijn dat Turkije dr grenzen openliet zodat ze naar Turkije konden vluchten en nie zoals jij zegt, dood gingen in Irak. En als er dan gevechten zijn geweest, dan zijn ook turken daar de dupe van geweest. Waarom? Niet door de gewone Koerd of Turk, maar wel door t groepje wat een onafhankelijke staat wil en in strijd is gegaan met militairen. IK ZEG HET NOG 1 KEER: GA JE DAN EENS AFVRAGEN WAAORM ZE DAT DOEN, KOM OP ZEG, HET GING NIET ALLEEN MAAR OM EEN STAAT EN DAAR GAAT HET NOG STEEDS NIET HELEMAAL OVER. EN dat vind je niet ego? zoveel onschuldige doden aan beide kant? Stel dat jij daar woonde! EGO?? TURKIJE IS EGO, DIE DENKT ALLEEN MAAR AAN EIGEN BELANG........
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:43
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 13:46:
ja nou wat maakt t nou uit als ze nog een klein stukje weggeven dan?> ik bedoel in dat gebied wonen alleen maar koerden (bijna)< en als je een kleiner land hebt heb je een grotere kans dat het beter gaat met de economie, want die gaat daar wel zo slecht

xdelal
ipv de turkse regering te danken dat ze 10 jaar lang in turkije mochten wonen en op de zak van de trukse regering te teren en de excusez aan te bieden voor de 40.000 turkse doden willen ze een stuk grond van turkije?

belachelijk.


DAT ZEI IK: EGOISTISCH
als de koerden niet 40.000 turkse mensen hadden vermoord, dan zou het mischien niet gebeurt zijn. en het is helemaal niet egoistisch, iedere land zou hetzelfde doen.

HIER OM EEN TIJDELIJKE VERBLIJFPlaats. Wie zegt trouwens dat ze dood gaan? AHUM IK ZOU ZEGGEN GA DAAR FF WONEN EN KOM OVER EEN PAAR MAANDJES MAAR WEER TERUG, GEHEID DAT JIJ DAN WEL ANDERS PRAAT.
wat nou tijdelijk, de koerden wonen al weet ik hoe land in turkije.

WELK EXTREMISTISCH GROEPJE? IK DENK DAT JE EERST FF DE TURKEN MOET GAAN NACHECKEN, WANT ZIJ ZIJN DE ENIGE DIE HIER FOUT ZITTEN.
ooit gehoord van de pkk? vast wel


MEEN JE DAT NOU?? KOM OP ZEG IK BEN OOK GEEN IDIOOT HOOR
als je hier bedoelt dat je het met atje eens ben dan spreek je jezelf tegen, want boven beweer je dat er geen extreme koerden zijn.

dat is voor mij eigenlijk niet zo belangrijk, het gaat mij er opdat die onderdrukking en die mishandelingen daar ophouden
als je het over irak hebt: saddam moet idd ophouden met dat shit
als jet het over turkije heb: de koerden moeten idd ophouden met dat soort terrorisme.

EGO

+

, EN DAN FF LEKKER EGO DOEN EN DIE MENSEN DAAR DOOD LATEN GAAN? LEKKER IS DAT.....

+

EGO?? TURKIJE IS EGO, DIE DENKT ALLEEN MAAR AAN EIGEN BELANG........

=

probleem met je caps-lock en je hebt een soort EGO-complex
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Die koerden wonen daar al sinds weet ik hoe lang. Vooral tot 17e eeuw redelijke mate van onafhankeliojkheid totdat splitsing tussen ottomaanse rijk en perzie. Dus zout nou maar fijn op met die turken woonden daar al langer want dat klopt gewoon mniet, is onjuist, is geschiedsvervalsing. En oja, dat het turkse ottomaanse rijk ze al die tijd al heeft onderdrukt, betekent niet dat ze daarom geen recht op een eigen staat hebben,

of draag bewijzen ervoor aan dat de koerden daar net zijn binnen komen wandelen, hetgeen ik betwijfl. Net zoals ik betwijfel dat de koerden uit scandinavie komen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:58
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-03-2003 @ 14:53:
Die koerden wonen daar al sinds weet ik hoe lang. Vooral tot 17e eeuw redelijke mate van onafhankeliojkheid totdat splitsing tussen ottomaanse rijk en perzie. Dus zout nou maar fijn op met die turken woonden daar al langer want dat klopt gewoon mniet, is onjuist, is geschiedsvervalsing. En oja, dat het turkse ottomaanse rijk ze al die tijd al heeft onderdrukt, betekent niet dat ze daarom geen recht op een eigen staat hebben,

of draag bewijzen ervoor aan dat de koerden daar net zijn binnen komen wandelen, hetgeen ik betwijfl. Net zoals ik betwijfel dat de koerden uit scandinavie komen.
Dan nog, Turkije is helemaal er niet op beter geworden, Nederland is zo welvarend geworden omdat het andere landen had ONDERDRUKT! Of heb ik het fout . En dat de Koerden eerder waren... DAT IS PECH, Amerikanen waren toch ook niet de eerste bewoners van Amerika, toch is Amerika van hun
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 23-03-2003 @ 14:58:
Dan nog, Turkije is helemaal er niet op beter geworden, Nederland is zo welvarend geworden omdat het andere landen had ONDERDRUKT! Of heb ik het fout . En dat de Koerden eerder waren... DAT IS PECH, Amerikanen waren toch ook niet de eerste bewoners van Amerika, toch is Amerika van hun
Dus je bent tegen onafhankelijkheid van de koerden omdat:

1) het niet beter wordt van de onderdrukking van de koerden
2) je het niet eens bent met het feit dat de indianen uit noord-amerika zijn verjaagd?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:06
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-03-2003 @ 15:03:
Dus je bent tegen onafhankelijkheid van de koerden omdat:

1) het niet beter wordt van de onderdrukking van de koerden
2) je het niet eens bent met het feit dat de indianen uit noord-amerika zijn verjaagd?
1) Kan wel, maar laat ze maar ergens anders een staatje oprichten.
2) Nee, ik zeg niet dat ik er niet mee eens ben, ik zeg gewoon waarom de Amerikanen zo vaag over de Koerdische probleem doen, ze weten dat ze geen haar beter zijn dan Turkije.

De Turken waren beter tegen de volken die ze overmeesterd hadden, ze werden niet vermoord, ze mochten hun taal geloof enz. houden. Maar de Amerikanen, dat is zeker een ander verhaal. Bijna alle Indianen uitgeroeid door de Amerikanen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:09
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 23-03-2003 @ 15:06:
1) Kan wel, maar laat ze maar ergens anders een staatje oprichten.
2) Nee, ik zeg niet dat ik er niet mee eens ben, ik zeg gewoon waarom de Amerikanen zo vaag over de Koerdische probleem doen, ze weten dat ze geen haar beter zijn dan Turkije.

De Turken waren beter tegen de volken die ze overmeesterd hadden, ze werden niet vermoord, ze mochten hun taal geloof enz. houden. Maar de Amerikanen, dat is zeker een ander verhaal. Bijna alle Indianen uitgeroeid door de Amerikanen
1) zoals waar? En waarom moeten ze het gebied verlaten waar ze al eeuwen en eeuwen leven? Omdat toevallig ze al jaren worden onderdrukt door de turken?
2) Tja, ik ben het met je eens dat de amerikanen (in mijn ogen) zeker geen haar beter zijn dan de turken. Maar dat betekent nog niet dat de koerden onderdrukt moeten blijven worden
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:09
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 13:32:
dat land was eerst volgens mij ook niet van de turken hoor

xdelal
Bijna geen enkel land was van een volk, het was van iedereen.
Totdat er een paar idioten kwamen die de baas wouden spelen over anderen, die hun eigen territorium wilden.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:13
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-03-2003 @ 15:09:
1) zoals waar? En waarom moeten ze het gebied verlaten waar ze al eeuwen en eeuwen leven? Omdat toevallig ze al jaren worden onderdrukt door de turken?
2) Tja, ik ben het met je eens dat de amerikanen (in mijn ogen) zeker geen haar beter zijn dan de turken. Maar dat betekent nog niet dat de koerden onderdrukt moeten blijven worden
Nee, kijk dat is het hem juist, waarom doen mensen (dus niet alleen Amerika) zo vaag over die koerden? Juist omdat ze weten dat bijna geen enkel volk een haar beter is dan Turkije, zelfs Nederland moet niet vergeten hoe het zo welvarend is geworden; door de onderdrukking in Indonesie, "jah maar we zijn toch gestopt met het onderdrukken ervan", jah Nederland is tenminste nu vet welvarend, als ze niet zo welvarend waren zouden ze Indonesie echt niet opgeven hoor.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:15
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 23-03-2003 @ 15:13:
Nee, kijk dat is het hem juist, waarom doen mensen (dus niet alleen Amerika) zo vaag over die koerden? Juist omdat ze weten dat bijna geen enkel volk een haar beter is dan Turkije, zelfs Nederland moet niet vergeten hoe het zo welvarend is geworden; door de onderdrukking in Indonesie, "jah maar we zijn toch gestopt met het onderdrukken ervan", jah Nederland is tenminste nu vet welvarend, als ze niet zo welvarend waren zouden ze Indonesie echt niet opgeven hoor.
ik ben dat helemaal niet vergeten
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:18
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-03-2003 @ 15:15:
ik ben dat helemaal niet vergeten
Jah gelukkig maar ook, in deze wereld levert vrede niets op; Turkije was altijd "goed" tegen volkeren die ze hadden overmeesterd, en nu heeft het hen niets opgeleverd, maar Nederland, altijd agressief geweest tegen andere volkeren, en nu een van de meest welvarende landen ter wereld.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:25
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 23-03-2003 @ 15:18:
Jah gelukkig maar ook, in deze wereld levert vrede niets op; Turkije was altijd "goed" tegen volkeren die ze hadden overmeesterd, en nu heeft het hen niets opgeleverd, maar Nederland, altijd agressief geweest tegen andere volkeren, en nu een van de meest welvarende landen ter wereld.
ik heb toch wel enige twijfels over de turkse goedheid als ik denk aan de genocide tegenover wat was het? de armeniers?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:27
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-03-2003 @ 15:25:
ik heb toch wel enige twijfels over de turkse goedheid als ik denk aan de genocide tegenover wat was het? de armeniers?
Je hebt gelijk, maar dit zal je verassen, dat was samen met de Koerden!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:39
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 23-03-2003 @ 15:27:
Je hebt gelijk, maar dit zal je verassen, dat was samen met de Koerden!
Dat wist iok niet (bron?). Maar ik heb nog steeds geen enkel steekhoudend argument gehoord waarom de koerden NIEt ona\fhankelijk zouden moeten worden.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:48
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 13:43:
mijn ouders zijn beide Koerd, trouwens dat Akdeniz turks is wil nog niet zeggen dat het geen Koerdisch is
jij dan? ben jij turks ??

xdelal
Dus kunnen ze er toch gewoon blijven wonen ipv je druk te maken om een eigen staat. Die je dan ook nog helemaal zelf op moet gaan bouwen...

Dat zei ik ook niet. Leer lezen. Ik zei dat veel Koerden wel iets in de geschiedenis met turken te maken hebben.

Ja.

Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:49
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 13:44:
dat is voor mij eigenlijk niet zo belangrijk, het gaat mij er opdat die onderdrukking en die mishandelingen daar ophouden

xdelal
Welke onderdrukking en mishandeling? Wie heeft daarvoor gezorgd? De extremistische Koerden.(dus niet de gewone, want die hadden t liever ook neit gehad)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 13:46:
ja nou wat maakt t nou uit als ze nog een klein stukje weggeven dan?> ik bedoel in dat gebied wonen alleen maar koerden (bijna)< en als je een kleiner land hebt heb je een grotere kans dat het beter gaat met de economie, want die gaat daar wel zo slecht

xdelal
Omdat dat juist een economisch en strategisch belangrijk gebied is. Net zoals dat Cyprus een strategisch gezien belangrijk gebied is, anders zouden ze t heus wel weggeven.

Je doet wel ERG makkelijk over een stuk land dat 3x zo groot is als NL weg te geven. Zoveel Koerden zijn er niet eens.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 14:59
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 13:59:
[B]thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 13:28:
Atje85 schreef op 22-03-2003 @ 17:32:
[B]Ik heb t over 800 000 vluchtelingen die Turkije in 1 week binnen zijn gevlucht, vooral Koerden ja, maar das nou eenmaal zo. . JA DAAR KUN JE NIKS AAN DOEN
Jawel, door je grenzen te sluiten DAT ZEI IK: EGOISTISCH Nee, eigen belang. In oorlogstijd heb je geen vrienden als land, maar moet je kijken naar waar je als land je eigen voordeel kunt halen. Dat is oorlog. Wie is hier nou ego met een eigen staat en stukje grond wegkapen?

Dit is gebeurt omdat de VS toen Turkije hadden beloofd dat dit niet zal gebeuren, maar ze hebben t nagelaten(zoals de VS wel vaker beloftes niet nakomt) DAS OOK WAAR.ja, dus moet je nu als land zelf het zekere voor t onzekere nemen, EGO Nee, t land gaat al naar de klote, dus moet je t beschermen

Daarom neemt Turkije nu t zekere voor t onzekere om niet weer zoiets mee te maken. AHUM, EN DAN FF LEKKER EGO DOEN EN DIE MENSEN DAAR DOOD LATEN GAAN? LEKKER IS DAT.....Tijdens een oorlog kijkt elk land naar zijn eigen belangen. Er wordt niet gedacht over mensenlevens redden. Dat is het harde van een oorlog, JA MAAR TURKIJE WAS TOCH TEGEN??Tegen? Turkije is opzich tegen, maar kan niet anders dan VOOR zijn . En zelfs alsze Turkije binnen zouden komen, wat dan? Ze krijgen toch geen werk, geld, huis ofzo, en zo veilig is t daar in dat gebied nou ook weer niet. T GAAT HIER OM EEN TIJDELIJKE VERBLIJFPlaats.Ahum tijdelijk, waarom zitten al die Koerden er nu al 10 jaar dan? Wie zegt trouwens dat ze dood gaan? AHUM IK ZOU ZEGGEN GA DAAR FF WONEN EN KOM OVER EEN PAAR MAANDJES MAAR WEER TERUG, GEHEID DAT JIJ DAN WEL ANDERS PRAAT.Ik heb t over Irak

Heus niet alle vluchtelingen zijn erg, heus niet alle Koerden, maar dat kleine extremistische groepje verpest t wel voor de rest.
WELK EXTREMISTISCH GROEPJE? IK DENK DAT JE EERST FF DE TURKEN MOET GAAN NACHECKEN, WANT ZIJ ZIJN DE ENIGE DIE HIER FOUT ZITTEN.PKK?Weet jij niet dat er al meer dan 10 jaar een oorlog gaande is daar in dat gebied? JA DUHH TUURLIJK WELNou dan, dat moet es stoppen Weet jij niet hoevele onschuldige Koerden en Turken dat t leven heeft gekost?, JA DAT HOORT BIJ EEN OORLOGO, dan kan Turkije die vluchtelingen du swel weigeren. Dna gaan ze maar dood, hoort er toch bij? Weet jij niet dat er al die jaren al zoveel duizenden militairen in gevecht zijn met mensen die tijdens de Golfoorlog turkije zijn binnen gekomen?
MEEN JE DAT NOU?? KOM OP ZEG IK BEN OOK GEEN IDIOOT HOORNou dan. Er zijn dus wel dgelijk extremistische Koerden

Er zijn de laaste 10 jaar meer dan 40 000 doden in OostTurkije gevallen door gevechten tussen extremistische (vooral) Koerden en Turkse militairen. Is dat niet zonde? JA ZOALS IK AL ZEI DAT HOORT BIJ EEN OORLOG, EN TROUWENS WIE IS HIER NOU extremistiscH>??PKK, militairen zijn er om het land te beschermen tegen extremisten
JA ZONDE, MAAR HADDEN DE TURKEN DE KOERDEN MAAR NIET MOETEN MISHANDELEN, EN ZOVEEL JAREN ONDERDRUKKEN, DAN KUN JE DIT SOORT DINGEN GEWOON VERWACHTEN.Welke onderdrukking? Je zou juist blij moeten zijn dat Turkije dr grenzen openliet zodat ze naar Turkije konden vluchten en nie zoals jij zegt, dood gingen in Irak. En als er dan gevechten zijn geweest, dan zijn ook turken daar de dupe van geweest. Waarom? Niet door de gewone Koerd of Turk, maar wel door t groepje wat een onafhankelijke staat wil en in strijd is gegaan met militairen. IK ZEG HET NOG 1 KEER: GA JE DAN EENS AFVRAGEN WAAORM ZE DAT DOEN, KOM OP ZEG, HET GING NIET ALLEEN MAAR OM EEN STAAT EN DAAR GAAT HET NOG STEEDS NIET HELEMAAL OVER. Waar doen ze t dan wel voor? Ze doen t namelijk niet allemaal!!EN dat vind je niet ego? zoveel onschuldige doden aan beide kant? Stel dat jij daar woonde! EGO?? TURKIJE IS EGO, DIE DENKT ALLEEN MAAR AAN EIGEN BELANG........Dat doet elk land in een oorlog Wat dnek je dat Amerika en Engeland nu doen? whaha een land gaat niet in oorlog om een volk te bevrijden hoor

Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 15:03.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 15:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 23-03-2003 @ 14:43:
ipv de turkse regering te danken dat ze 10 jaar lang in turkije mochten wonen en op de zak van de trukse regering te teren en de excusez aan te bieden voor de 40.000 turkse doden willen ze een stuk grond van turkije?

belachelijk.


DAT ZEI IK: EGOISTISCH
als de koerden niet 40.000 turkse mensen hadden vermoord, dan zou het mischien niet gebeurt zijn. en het is helemaal niet egoistisch, iedere land zou hetzelfde doen.
Idd, jammer voor de normale Koerden, maar that's life

HIER OM EEN TIJDELIJKE VERBLIJFPlaats. Wie zegt trouwens dat ze dood gaan? AHUM IK ZOU ZEGGEN GA DAAR FF WONEN EN KOM OVER EEN PAAR MAANDJES MAAR WEER TERUG, GEHEID DAT JIJ DAN WEL ANDERS PRAAT.
wat nou tijdelijk, de koerden wonen al weet ik hoe land in turkije. Al jaren en nog zeiken die extremisten dat ze meer willen

WELK EXTREMISTISCH GROEPJE? IK DENK DAT JE EERST FF DE TURKEN MOET GAAN NACHECKEN, WANT ZIJ ZIJN DE ENIGE DIE HIER FOUT ZITTEN.
ooit gehoord van de pkk? vast welGelukkig is die bijna opgerold, jammer dat er veel onschuldige doden zijn gevallen


MEEN JE DAT NOU?? KOM OP ZEG IK BEN OOK GEEN IDIOOT HOOR
als je hier bedoelt dat je het met atje eens ben dan spreek je jezelf tegen, want boven beweer je dat er geen extreme koerden zijn.

dat is voor mij eigenlijk niet zo belangrijk, het gaat mij er opdat die onderdrukking en die mishandelingen daar ophouden
als je het over irak hebt: saddam moet idd ophouden met dat shit
als jet het over turkije heb: de koerden moeten idd ophouden met dat soort terrorisme.

EGO

+

, EN DAN FF LEKKER EGO DOEN EN DIE MENSEN DAAR DOOD LATEN GAAN? LEKKER IS DAT.....

+

EGO?? TURKIJE IS EGO, DIE DENKT ALLEEN MAAR AAN EIGEN BELANG........

=

probleem met je caps-lock en je hebt een soort EGO-complex
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:09
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-03-2003 @ 15:39:
Dat wist iok niet (bron?). Maar ik heb nog steeds geen enkel steekhoudend argument gehoord waarom de koerden NIEt ona\fhankelijk zouden moeten worden.
Daar ben ik dan ook niet tegen.
Ik zeg alleen maar dat t wel normaal is om als land niet zomaar een gebied weg te geven dat 3x zo groot is als NL ofzo, nadat je ze eerst als vluchteling hebt opgevangen.


En er worden nu trouwens door t Turkse Rode Kruis heel veel tenten enzo gebouwd voor vluchtelingen. Net zoals dat in 1991 gebeurt is. Er is wel degelijk goed gezorgd voor vluchtende mensen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:12
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 15:51:
Omdat dat juist een economisch en strategisch belangrijk gebied is. Net zoals dat Cyprus een strategisch gezien belangrijk gebied is, anders zouden ze t heus wel weggeven.

Je doet wel ERG makkelijk over een stuk land dat 3x zo groot is als NL weg te geven. Zoveel Koerden zijn er niet eens.
ehm, er zijn toch iets van 40 miljoen koerden? En verder: LEES DE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS. RECHT OP ZELFBESCHIKKING. HALLOOOO. EN NEE ER STAAT NIKS IN DAT DAT NIET GELDT IN GEVAL VAN STRATEGISVHE OF ECONOMISCH BELANGRIJKE GEBIEDEN. HALLOOOOOOO
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:02
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-03-2003 @ 17:12:
ehm, er zijn toch iets van 40 miljoen koerden? En verder: LEES DE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS. RECHT OP ZELFBESCHIKKING. HALLOOOO. EN NEE ER STAAT NIKS IN DAT DAT NIET GELDT IN GEVAL VAN STRATEGISVHE OF ECONOMISCH BELANGRIJKE GEBIEDEN. HALLOOOOOOO
Zo makkelijk is het natuurlijk niet. Net zomaar elk volk wat zich een beetje in het nauw voelt kan zomaar een eigen staat uitroepen. Het recht op zelfbeschikking houd niet het recht op een eigen staat in. Het houd alleen in dat elk volk in vrede moet kunnen leven waar het zich thuis voelt.

Maar on-topic
De patriots moeten absoluut teruggetrokken worden, ze hadden daar niet eens heen gemogen. Een land wat buiten de vn om een eigen imperialistische oorlog begint hoeft wat mij beterft niet op wat voor steun dan ook te rekenen. Dat geld ook voor alle landen die zich actief met deze oorlog bemoeien, of anderszins gebruik van deze oorlog maken om hun eigen belangen te bereiken. Als Turkije niet het luchtruim had opengesteld voor de VS en niet n-irak was binnengevallen was de navo steun nog gerechtvaardigd.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:02
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
duyvel schreef op 23-03-2003 @ 18:02:
Zo makkelijk is het natuurlijk niet. Net zomaar elk volk wat zich een beetje in het nauw voelt kan zomaar een eigen staat uitroepen. Het recht op zelfbeschikking houd niet het recht op een eigen staat in. Het houd alleen in dat elk volk in vrede moet kunnen leven waar het zich thuis voelt.
http://www.vormen.org/informatie/downloads/BuPo.pdf

sorry, ik bedoel het zelfbeschikkingsrecht
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 19:54
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 15:49:
Welke onderdrukking en mishandeling? Wie heeft daarvoor gezorgd? De extremistische Koerden.(dus niet de gewone, want die hadden t liever ook neit gehad)
BULLSHIT!
die extremistische koerden (volgens jou) zijn ontstaan omdat ze werden onderdrukt, ze hadden daar genoeg van, shit als je dat nog probeert te ontkennen vind ik je echt zielig,


xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:10
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 15:59:
Wie is hier nou ego met een eigen staat en stukje grond wegkapen? EGO?? DAT VIND IK NIET EGO. HET IS NAMELIJK IN HET BELANG VAN ZON 20 MILJOEN MENSEN..............
DAN MOET JIJJ TOCH ECHT EENS GAAN LEREN WAT EGO IS........

als de koerden niet 40.000 turkse mensen hadden vermoord, dan zou het mischien niet gebeurt zijn. en het is helemaal niet egoistisch, iedere land zou hetzelfde doen. sORRY MEER DAN DE HELFT DAARVAN IS KOERDISCH, VAN DIE MENSEN DIE VERMOORD ZIJN EN DAN SNAP IK NOG 1 DING NIET. WAAROM WORDT ER NOOIT GESPROKEN OVER ALLE KOERDEN DIE DOOR TURKIJE VERMOORD ZIJn??

Nee, t land gaat al naar de klote, dus moet je t beschermen
WOU JE BEWEREN DAT TURKIJE 10 JAAR OF WEET IK VEEL HOEVEEL JAAR GELEDEN PRACHTIG WAS? NEE DACHT T NIET, TOEN WAS ER OOK AL DAT COMMUNISME OF WAT VOOR SOORT REGIME ZE DAAR DAN OOK HEBBEN.

Tegen? Turkije is opzich tegen, maar kan niet anders dan VOOR zijn GEEF ME EEN PAAR REDENEN WAAROM DAN?


Ahum tijdelijk, waarom zitten al die Koerden er nu al 10 jaar dan?
WIE ZEGT DAT??

Ik heb t over Irak
JA EN WAAR HEB IK T OVER?? NEDERLAND OFZO? DUHH IK HEB T OOK OVER IRAK HOOR.


dan kan Turkije die vluchtelingen du swel weigeren. Dna gaan ze maar dood, hoort er toch bij?
JA WANT DAT IS NATUURLIJK WEL TE VERWACHTEN VAN TURKIJE

Nou dan. Er zijn dus wel dgelijk extremistische Koerden
ja ok, dan zijn die er, maar er zijn ook extremistische turken, en dat probeer ik jou al de hele tijd te vertellen, maar dat merk jij blijkbaar niet ofzo..


Waar doen ze t dan wel voor? Ze doen t namelijk niet allemaal
NOG EEN KEER: OPHOUDEN MET DIE MISHANDELINGEN, DOE ALSJEBLIEFT NIET ZO DOM, JIJ WEET NET ZO GOED ALS IK DAT DIE LUI ZO SLECHT BEHANDELD WORDEN, GA EEN KEER TV KIJKEN MAN, OH NEE DAT KAN IET HE, ALS DIE TURKSE ZENDERS DAT 1 KEER UITZENDEN MOGRN ZE GELIJK EEN AANTAL DAGEN NIKS MEER UITZENDEN....zielig

........Dat doet elk land in een oorlog Wat dnek je dat Amerika en Engeland nu doen? whaha een land gaat niet in oorlog om een volk te bevrijden hoor
WAT HEEFT BUSH TEGEN HET IRAAKSE VOLK GEZEGD DAN???
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:11
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-03-2003 @ 17:12:
ehm, er zijn toch iets van 40 miljoen koerden? En verder: LEES DE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS. RECHT OP ZELFBESCHIKKING. HALLOOOO. EN NEE ER STAAT NIKS IN DAT DAT NIET GELDT IN GEVAL VAN STRATEGISVHE OF ECONOMISCH BELANGRIJKE GEBIEDEN. HALLOOOOOOO
ja tnx voor je hulp, damnn hey wat kunnen mensen moeilijk doen

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:16
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 17:09:
Daar ben ik dan ook niet tegen.
Ik zeg alleen maar dat t wel normaal is om als land niet zomaar een gebied weg te geven dat 3x zo groot is als NL ofzo, nadat je ze eerst als vluchteling hebt opgevangen.


En er worden nu trouwens door t Turkse Rode Kruis heel veel tenten enzo gebouwd voor vluchtelingen. Net zoals dat in 1991 gebeurt is. Er is wel degelijk goed gezorgd voor vluchtende mensen.
wat nou vluchtelingen waar heb jij t de hele tijd over?? er zijn daar ook miljoenen koerden die daar al veel langer dan die turken wonen hoor!,

ja heb ik gemerkt joh, heb je die voorzieningen niet gezien, niemand die een gasmasker of wat dan ook heeft, de schuilplaatsen zijn zo slecht als ik weet niet wat.......
maar die tenten jah, dat vinnik wel goed, geen commentaar
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:30
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 15:48:


Dat zei ik ook niet. Leer lezen. Ik zei dat veel Koerden wel iets in de geschiedenis met turken te maken hebben.

Ja.

ik zou zeggen leer zelf lezen,
heb ik gezegd van niet dan??

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:36
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-03-2003 @ 17:12:
ehm, er zijn toch iets van 40 miljoen koerden? En verder: LEES DE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS. RECHT OP ZELFBESCHIKKING. HALLOOOO. EN NEE ER STAAT NIKS IN DAT DAT NIET GELDT IN GEVAL VAN STRATEGISVHE OF ECONOMISCH BELANGRIJKE GEBIEDEN. HALLOOOOOOO
Dan zou elk volk wel ff een eigen staat je willen oprichten als het niet zich thuis voelt? Dan gaan ff alle allochtonen in NL maar ff een eigen staat oprichten omdat ze gediscrimineerd worden
Zelfbeschikking=niet recht op eigen staat.
Een volk moet alleen maar in vrede kunnen leven ergens in een gebied waar t zich thuis voelt.

En volgens thugz-angel voelen ze zich thuis en ze leven dr gewoon dus maak wat van je leven ipv moeilijk te doen om een egien staat
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:37
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 21:30:
ik zou zeggen leer zelf lezen,
heb ik gezegd van niet dan??

xdelal
ja je zei dat ze uit scandinavie kwamen enzo en dat t niet turks is.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:39
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 21:37:
ja je zei dat ze uit scandinavie kwamen enzo en dat t niet turks is.
ja maar ze leven wel al heel lang naast elkaar zeg maar, ik bedoel Akdeniz is toch ook turks, ik heb dus indirect gezegd dat er wel een verband is
maar ok dat jij niet die conclusie kon trekken...........
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:40
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 21:16:
wat nou vluchtelingen waar heb jij t de hele tijd over?? er zijn daar ook miljoenen koerden die daar al veel langer dan die turken wonen hoor!,

ja heb ik gemerkt joh, heb je die voorzieningen niet gezien, niemand die een gasmasker of wat dan ook heeft, de schuilplaatsen zijn zo slecht als ik weet niet wat.......
maar die tenten jah, dat vinnik wel goed, geen commentaar
hoe denk je dat al die mensen daar in turkije zijn gekomen? tijdens hun vlucht door de oorlog in 1991
er zijn geen miljoenen koerden in turkije die daar langer wonen dan turken.
ik dacht dat je eerst zei dat t maar tijdelijk was?
hmm dan versta jij wel iets raars onder tijdelijk...

onzin. tuurlijk hebben ze geen gasmasker gekregen vd overheid? overheid heeft geen geld.
en het is helemaal geen discriminatie want geen 1 burger in turkije heeft gasmaskers kregen vd overheid.
hoezo schuilplaatsen slecht? de raketten vallen niet op turkije hoor, bovendien zijn er ook geen schuilplaatsen elders in t land.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 20:54:
BULLSHIT!
die extremistische koerden (volgens jou) zijn ontstaan omdat ze werden onderdrukt, ze hadden daar genoeg van, shit als je dat nog probeert te ontkennen vind ik je echt zielig,


xdelal
Dus ze werden alleen door Turken onderdrukt? Dacht eerder door Amerika en Irak.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 21:39:
ja maar ze leven wel al heel lang naast elkaar zeg maar, ik bedoel Akdeniz is toch ook turks, ik heb dus indirect gezegd dat er wel een verband is
maar ok dat jij niet die conclusie kon trekken...........
ja er is dus wel een verband.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:43
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 21:11:
ja tnx voor je hulp, damnn hey wat kunnen mensen moeilijk doen

xdelal

oh my god

t is een discussie hoor, wat nou moeilijk doen. ik zeg toch ook niet dat jij moeilijk doet.

je moet eens leren dat je als mens niet altijd gelijk hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:43
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 21:40:
hoe denk je dat al die mensen daar in turkije zijn gekomen? tijdens hun vlucht door de oorlog in 1991
er zijn geen miljoenen koerden in turkije die daar langer wonen dan turken.
ik dacht dat je eerst zei dat t maar tijdelijk was?
hmm dan versta jij wel iets raars onder tijdelijk...

onzin. tuurlijk hebben ze geen gasmasker gekregen vd overheid? overheid heeft geen geld.
en het is helemaal geen discriminatie want geen 1 burger in turkije heeft gasmaskers kregen vd overheid.
hoezo schuilplaatsen slecht? de raketten vallen niet op turkije hoor, bovendien zijn er ook geen schuilplaatsen elders in t land.
ik word echt gek van jou weet je dat, ik zeg dat er al heeel veel koerden al veeeel langer in turkije wonen, niet langer dan de turken, maar dat die daar al sinds weet ik veel welke eeuw wonen.
hoe kom jij erbij dat die koerden daar nu wonen? bewijs dat, want ik geloof er geen f*** van.

zei ik dat t discriminatie was? heb ik dat gezegd?? NEE, leer zelf alsjeblieft lezen
en tuurlijk kan Turkije wel aangevallen worden, daar zitten namelijk toch ook wel Amerikanen hoor
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:44
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 21:43:
oh my god

t is een discussie hoor, wat nou moeilijk doen. ik zeg toch ook niet dat jij moeilijk doet.

je moet eens leren dat je als mens niet altijd gelijk hebt.
jij doet gewoon moeilijk over iets waarvan je weet dat t waar is, wou je beweren dat die koerden niet onderdrukt worden in turkije??

en dat moet jij nodig zeggen
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:45
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-03-2003 @ 17:12:
ehm, er zijn toch iets van 40 miljoen koerden? En verder: LEES DE VERKLARING VAN DE RECHTEN VAN DE MENS. RECHT OP ZELFBESCHIKKING. HALLOOOO. EN NEE ER STAAT NIKS IN DAT DAT NIET GELDT IN GEVAL VAN STRATEGISVHE OF ECONOMISCH BELANGRIJKE GEBIEDEN. HALLOOOOOOO
Als Turkije Cyprus opgeeft wordt t omsingelt door een EU gebied en t midden Oosten gebied.

Als Turkije zuidoost turkije opgeeft dan heeft turkije GEEN OLIE TOEVOER MEER,

Daar loopt namelijk de belangrijkste OLIELEIDING van Noor-Irak naar Turkije. Vandaar dat men in Turkije nu voor sabotage van die lijn vreest door de PKK ofzo, of iemand anders en vandaar dat die militair beschermd wordt!!!!

EN waar maak jij je druk om? Alsof je een koerd bent ofzo
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:46
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 23-03-2003 @ 21:44:
jij doet gewoon moeilijk over iets waarvan je weet dat t waar is, wou je beweren dat die koerden niet onderdrukt worden in turkije??

en dat moet jij nodig zeggen
velen niet nee, want je ziet toch ook op tv dat veel Koerden blij zijn dat ze veilig in Turkije kunnen blijven ipv in Irak.

duh, jij denkt dat je gelijk hebt, ik denk dat ook. dus als jij t denkt mag t wel, maar als iemand anders denkt dan mag t niet? lekker dan...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:46
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 21:41:
Dus ze werden alleen door Turken onderdrukt? Dacht eerder door Amerika en Irak.
we hebben het hier over de koerden in turkije niet de koerden in Irak
en wat heeft Amerika daar mee te maken? die hebben het tegen de koerden in Irak
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:48
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 21:46:
velen niet nee, want je ziet toch ook op tv dat veel Koerden blij zijn dat ze veilig in Turkije kunnen blijven ipv in Irak.

duh, jij denkt dat je gelijk hebt, ik denk dat ook. dus als jij t denkt mag t wel, maar als iemand anders denkt dan mag t niet? lekker dan...
ja totdat ze zeggen ik ben koerd, want dan heb je een probleem

heb je mij niet horen zeggen
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:49
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-03-2003 @ 21:45:


EN waar maak jij je druk om? Alsof je een koerd bent ofzo

het interesseert hem hoe mensen worden behandeld...........jou duidelijk niet............pfff

xdelal
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.