Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2003, 22:09
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
De meeste mensen die zich gothic of alto kleden doen dat inderdaad niet opdat ze een bepaalde levensovertuiging hebben waar dat bij "hoort", maar gewoon omdat ze die kledingstijl mooi vinden en zich toch graag met een bepaalde groep wil indentificeren.
Oud 25-03-2003, 00:32
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef op 24-03-2003 @ 20:49:

Of die mensen proberen de aandacht op hun als persoon af te leiden door opzichtige kleding te dragen.

Daar zit wat in, dat is natuurlijk weer de andere kant...

Citaat:
Lieverdje, dat slaat natuurlijk nergens op.
Benoemingen zijn wel degelijk ergens voor nodig, als jij bij de psychiater komt omdat je je al jaren klote voelt..en hij/zij zegt.."nou ik heb er lang over na gedacht en ben tot de conclusie gekomen dat je je klote voelt" daar heb je niks aan, zodra iemand komt met de term 'manisch depressief', weet je waar je het over hebt en waar je aan toe bent, tenzij je de term niet begrijpt.
En datzelfde geld voor ongesteld zijn.
En de benamingen punk,skater, kakker etc. is gewoon om 1 bepaalde stijl samen te vatten.
Zonder al die termen zou jezelf duidelijk maken en normaal communiceren wel érg moeilijk worden.
Dat heeft niks met onzekerheid te maken maar met duidelijkheid.
Als je niet zonder bevestiging kunt, dan ben je dus onzeker over de zaak. Je moet bevestiging hebben omdat je dat belangrijk vind ookal heb je nog steeds hetelfde probleem zonder bevestiging. Je bent ook nog steeds hetzelfde persoon zonder dat ze je alto, kakker of what ever noemen.
Je wilt dus in een bepaalde groep geplaatst worden. Waarom? Omdat je zelf niet weet waar je bij hoort, je bent er dus onzeker over. Of je geeft jezelf zelf een naampje, want dan ben je zeker dat je ergens bij hoort, iets wat mensen die onzeker zijn graag willen.

Ik neem aan dat er genoeg mensen zijn die het allemaal wel best vinden en het niet nodig vinden zichzelf in een hokje te plaatsen aangeien je gewoon bent zoals je bent en een hokje geen garrantie geeft voor wat dan ook. Je bent toch tenslotte jezelf?
Als iemand dan vraagt wat voor persoon je bent leg je dat uit, bevoorbeeld wat voor soort kleding je graag draagd of wat je levensnormen zijn. Dan is het ook duidelijk en is communicatie dus wel degelijk nodig.

Als jij je klote voelt en iemand vraagt wat er is kun je toch wel gewoon uitleggen dat je je klote voelt, dat hoef je toch niet met een woord te zeggen?
Je voelt je klote en dat weet je van jezelf en als je goed nadenkt weet je vaak ook waarrom, en zo niet weet je dat het dus geen ooraak heefd maar dat het gewoon zo bij je is. Dan kan een psycholoog je bijvoorbeeld uitleggen dat dat voorkomt en dat dat gewoon bepaalde stoffen in je lichaam zijn die dat klote gevoel veroorzaken, maar daarom hoefd het toch nog geen naampje te hebben? Als je tegen iemand zegt dat je bijvoorbeeld bordeline hebt snapt hij je lang niet zo goed als waneer je gewoon uit legt wat je hebt vooral aangezien niet iedereen met bordeline dezelfde klachten heefd.

Naampjes ijn natuurlijk wel erg handig als je bijvoorbeeld een onderzoek hebt gehad wegens ziekte en je dokter moet de chirurg (om even een voorbeeld te noemen) uitleggen wat je hebt. Als hij het dan kort en bondig kan vertellen door het een naampje te geven scheelt dat een hoop.

Meer hoef ik er ook niet over kwijt, mischien dat me toch nog wat te binnen schiet maar ik denk dat ik nu heb duidelijk gemaakt wat ik met mijn vorige post bedoel.
Oud 25-03-2003, 01:19
Morch
Morch is offline
Oneens, dit geld misschien voor sommigen maar niet voor iedereen, en zelf heb ik het idee dat veel mensen zich juist zo normaal mogelijk kleden omdat ze bang zijn dat mensen andere raar naar hun zullen kijken.

Zelf kleed ik me zoals ik dat wil, zoals ik dat leuk vind, bij welke groep ik hoor zou ik niet kunnen zeggen, ik lijk op een beetje van alles, maar dat interesseert me ook weinig omdat ik niet echt die behoefte heb om echt ergens 'bij een bepaalde groep te horen', ik doe gewoon wat ik leuk vind PUNT

Ik filosofeer er ook niet echt over waar ik bijhoor, je kunt een zak knikkers met 621 verschillende kleuren wel sorteren op rood geel blauw paars oranje groen bruin, maar het blijven toch verschillende kleuren met soms twijfelachtige gevallen...

Verder doe ik dit ook niet vanwege zeker-/onzekerheid omdat het me vrij weinig interesseert of ik nou wel of niet erg opval (en nee echt zo opvallend zie ik er ook weer niet uit)

Laatst gewijzigd op 25-03-2003 om 01:21.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:03
purplerose
purplerose is offline
ik denk dat dat helemaal aan de persoon ligt... sommige mensen vinden het egt leuk de andere doet het omdat hij zoals jij zegt hyperonzeker is en ergens bij wil horen het ligt er allemaal aan
Reageren

Regels voor berichten