Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2003, 18:58
Verwijderd
zoals Oprah zegt: Liefde en slaan gaan niet samen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2003, 19:49
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 30-03-2003 @ 17:57:
Slaan mag niet ...simpel.

Benm zelf ook jarenlang het slachtoffer geweest (of ben het soms nog weleens) van gewoon zware kindermishandeling.

En dat was niet van even een dreun omdat je iets had gedaan, dat was gewoon 10 slagen met de riem omdat je vader vond dat dat nodig was, dat dat een gepaste straf was. Of ik moest van me moeder een keer me vingers tussen de deur plaatsen, en deze gooide ze dan een aantal keren dicht. Gevolg was dus dat ik me hand zo'n beetje had gebroken.

Nog steeds gebeuren dit soort dingen, wel in mindere mate omdat ik sterker ben en meer voor mezelf opkom. Nou jah dan kan je naar de politie gaan maar het is me ouders tegen mij. In het ziekenhuis ligt een grote stapel vol foto;s, maar je kan niet bewijzen dat het komt van slaan. Het is hun woord tegen het mijne en ik heb al te vaak meegemaakt dat de politie mijn ouders geloofden, oimdat zij zich der uit konden lullen.

Daarom heb ik geen vertrouwen meer in de politie. Ik ben op mijn 13e begonnen om het probleem zelf aan te kaarten bij het SPD. Ik zit er nu nog steeds, ben nu 18 en voor de rest van me leven ben ik verneukt. Ik vertrouw niemand, kan geen knuffel waarderen...ik ben gewoon vernield.

Maar ook al schakel je hulp in van iemand, zij zullen alleen een oogje in het zeil kunnen houden. Maar ze kunnen niet tegenhouden dat je ouders doorgaan met slaan.

Ik ben het vertrouwen in de politie en het SPD kwijt na al die jaren en ik voel der ook niks meer voor om telkens weer bij hen aan te kloppen want ze doen toch niks voor me.

Ooit sta ik op eigen benen, en kan ik dit hoofdstuk sluiten. En hopelijk komt dat moment gauw.
Ik moet er niet aan DENKEN, je vingers tussen de deur en dan dichtslaan: ohoohh!!

Ik heb dan wel gestart om het slaan wat nog niet mishandeling genoemt word (maar waar ligt die grens?), maar jij bent echt mishandeld!!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 19:51
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
LeBitch schreef op 30-03-2003 @ 19:58:
zoals Oprah zegt: Liefde en slaan gaan niet samen.
Jaa, helemaal waar! Vind ik ook! Oprah heeft gelijk!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 09:39
Black Bird
Black Bird is offline
Dat is heel, heel erg. Slaan is anders dan een corrigende tik. Slaan is de woede die je in je hebt loslaten op het kind. Woede die niks met het kind te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 10:28
hopefully
hopefully is offline
ik ben nooit geslagen.... ik denk dat het twee kanten op kan gaan als eimadn geslagen is, of hij kan er zelf lering uit trekken zeg maar, en zeggen van 'dit is vreselijk, dit wil ik noit iemand aandoen' of het kan de andere kant op gaan waardoor die kan gaan denken van dat het of normaal is, of dat hij niet beter weet en het zelf ook gaat doen.. Denk dat het dan toch aan de aard van t beestje ligt.. hoe strek iemand in zn schoenen staat.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 10:28
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik vinet gewoon eng om zelf later kindjes te nemen (iets wat ik wel heel graag wil).

Want hoe vaak hoor je niet dat mensne, waarbij vroeger erge dingen zijn gebeurt (sexueel misbruik ofzo) dat zij dat ook doen bij hun kindjes?

Ik moet er niet aan denken dat ik me kindjes later zoveel pijn zal doen
Reageren

Regels voor berichten