Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik zou geexecuteerd worden op mijn eigen school in een droom.. HEt was echt niet leuk ik ervaarde echt hoe het is om doodangst te hebben en zag in een droom mijn leven voorbij schieten toen de congierge met een gun tegen mijn kop aanstond.
Uiteindelijk ontsnapte ik er om een vage reden net aan.. maar ik denk dat die angst en dat voorbijschieten wel een goede situatie geeft van hoe het echt zou zijn.
||
Citaat:
|
Ik wist niet dat moby zo kwaadgezind was om een persoon op te eten .
Ben je echt bang als iemand een gun tegen je kop houd ? Tot op een zekere mate kun je een planing maken maar je weet nooit wat er kan gebeuren. Dromen zijn zo onvoorspelbaar Echt manipuleren kun je je onbewustzijn niet daar ben ik het mee eens . Ik sterf meer dan dat ik wandel in mijn dromen. Waarom het zo is vraag ik het me wel af.
||
Citaat:
![]()
|
Meestal verklaar ik dood in dromen op een symbolische manier. Een droomsymbool laat letterlijk (materieel) of lichamelijk zien, wat op een geestelijke manier waar is. Het is bijna altijd je geest of een stukje van je geest, die doodgaat. Dan is het vaak te moeilijk in je leven, voor je geest. Om er tegen te kunnen.
Verdrinken in een droom is: doodgaan in water, en water betekent: gevoel. Je gaat dan kopje onder in je gevoel (je kan het hoofd niet boven water houden) - en zo kom je dan om in je gevoel, zogezegd. Iemand die steeds droomde dat ie verdronk was in die tijd wat depressief, zei hij. Als je door een man doodgestoken wordt, gaat het vaak om een gedachte in je, die 'de doodsteek voor je is'. Mannen beelden wel eens gedachtes uit, vrouwen gevoelens. Als je zwaar gewond opstaat als een superheld, Diovai, dan is dat lichamelijke opstaan een symbool voor dat je in je geest weer opstaat, het het heldhaftig volhoudt. Droomsymbolen beelden letterlijk, materieel, lichamelijk of aards uit wat op een geesteljke manier waar is. Ik heb dit doodgaan in dromen op mijn website geprobeerd uit te leggen, diie pagina vind je hier: dood in dromen groetjes, peter. ______________ ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 17-04-2003 om 16:47. |
![]() |
||
punxnotdead schreef:
Citaat:
En dat t dan in je hoofd is, dat weet ik zo ook niet te vertellen wat dat betekent. Daarvoor zou ik een paar van die dromen moeten zien denk ik. Maar ik vermoed, dat het hoofd de plek van je lichaam is, waar je denkt. Zoals je hart de plek is waar je gevoel is zogezegd. En je hand het lichaamsdeel, waarmee je dingen doet. Een kogel komt uit een vuurwapen, dat is een wapen wat op afstand werkt. Dat zou ook op denken kunnen duiden. Iemand 'vuurt een gedachte op je af', als het ware, die iets kapot maakt in je. Het denken maakt 'sprongen', gedachtesprongen zeggen ze. Weer die afstend. Het zou dus kunnen dat als (een deel van) jouw geest het niet redt overdag, dat dit dan met je denken of gedachtes of ideeën te maken heeft, en niet bijv. met gevoelens. Dus bepaalde gedachtes of ideeën zouden je geest op zo'n moment uit kunnen schakelen (dat is voor een deel altijd, je voelt je dan misschien ontmoedigd op zo'n moment, ziet het even niet meer zitten). Maar beschouw dit niet als echte uitleg, daarvoor moet ik de dromen zelf zien. peter. |
![]() |
|
![]() |
Ik HEB zeer vaak gedroomd dat ik dood ging... Op veel manieren. manieren die ik me nog kan herinderen zijn:
1. Van een super hoge schutting afvallen 2. Als een Acteur in een film 3. Van een dak. 4. Onder een auto. Ik droom niet alleen over mijn eigen dood. maar ook vaak over een ander zijn dood. En dat is echt super eng!!! Vaak zag ik nadat ik dood ging een witte tunnel. en allemaal flitsen van mijn leven. totdat ik aan het eind was. Dan schrok ik bezweet wakker. Gelukkig heb ik nu niet meer van deze dromen!!
|
Ik droomde dus een keer dat ik dood ging en ook dat ik zo dacht van nu ga ik naar de hemel. Op aarde zal wel mijn begrafenis zijn maar op een gegeven moment had ik door dat ik droomde en werd ik wakker.
Vannacht had ik gedroomd dat ik samen met me hele klas en ook mijn ouders zwom in de zee. Mijn ouders waren verdronken en ik was zo verdrietig. En na 2 dagen ofzo hing er een raar klein eng lelijk poppetje aan een paal vast gebonden die zo gezegt mijn ouders had laten verdrinken. En toen werd ik wakker... Vaag he?
|
Hallo Get Pierced,
De De zee bestaat uit water. En water is in dromen meestal een symbool van: gevoelsleven. Het verschil tussen de zee en het andere water op aarde is, dat de zee het oudste water op aarde is. Het is ook een symbool voor het oudste gevoelsleven in de mens, het onbewuste gevoelsleven. Een mens heeft 2 soorten gevoel: ‘bewust gevoel’ en ‘onbewust gevoel’. Het bewuste gevoel in je is het gevoel wat je kent, het onbewuste gevoel in je ken je niet, daar kan je geen besef van hebben. Zoals je de diepten van de zee niet kunt kennen, zo kan je de diepten van je onbewuste gevoel ook niet kennen. Daarom spreken ze ook over ‘het onbewuste’ (gevoelsleven) Dat is dát deel van je gevoelsleven, waar je on-bewust, niet bewust van bent. Vanuit de niet te peilen diepten van je onbewuste krijg je dromen en visioenen, vanuit hier werkt de tarot voor je, en de pendel bijvoorbeeld. Je kunt dus wél je dromen meemaken en deels begrijpen, je maakt mee hoe de tarot werkt, en de pendel, als je dat kunt, maar je kunt datgene wat dat alles geeft, niet kennen. Het blijft een mysterie, zo zeggen ze het ook in oude geschriften. In de zee heb je het diepe water, waar het daglicht nooit bij komt, en het water wat bijna aan de oppervlakte is. Zo heeft het onbewuste ook heel diepe delen in zich en delen die bijna aan de oppervlakte van je bewustzijn komen. De grens tussen het bewuste en onbewuste gevoel wordt vaak als ‘het strand’ en ‘de duinen’ uitgebeeld in dromen. We spreken dan ook over ‘diep gevoel’ en ‘oppervlakkig gevoel’. Je onbewuste is een deel van jezelf, maar het is niet één van de delen, die je kunt kennen. Zodra je iets leert kennen van jezelf, is het geen onbewuste meer, maar het is ‘bewuste’, bewust gevoel geworden. Het verdrinken zal ook symbolisch zijn. Water is een symbool voor ‘gevoel’ of ‘gevoelsleven’, en je kunt dus verdrinken in gevoel, omkomen in gevoel. Ik ben dat nog niet zo vaak in dromen tegengekomen, maar in één geval was iemand depressief in de tijd dat ze vaak droomde dat ze verdronk. Depressie is denk ik één van de manieren waarop je kunt omkomen in je gevoel, kopje onder kunt gaan in je gevoel. Het is een deel van de geest van je ouders, die het niet redt en verdrinkt in het gevoel. Later ontdek je dat poppetje, wat mij een verwijzing naar slechte magie lijkt. Er zijn meer mogelijkheden als je wilt kijken wat de droom nu kan betekenen:
Het is niet dat ik je bang wil maken, maar deze droom lijkt me zoiets te zijn. Dan lijkt me dat ik dat moet opschrijven. Ook al kan ik me vergissen natuurlijk. Ik kan niet alles weten, maar ik ga op de symbolen af zoals ik ze ken. Ik heb geen gevoel over je droom gehad. Ik kan er dus naast zitten. Misschien kun je de droom zelf wel plaatsen. Misschien kan ik hem beter begrijpen of er meer uit halen, daarvoor zou je hem van begin tot eind, met alle details erbij, moeten opschrijven. En daarna zou je de antwoorden op de vragen uit deze checklist om dromen op te schrijven eronder moeten zetten, als die al niet in de droom genoemd zijn. Dan kan ik er misschien meer mee. Je kunt hem naar me opsturen (voor emailadres zie onder info) als je hem te privé voor het forum vindt. groeten, peter. __________________ ~ geloof niet zomaar in een droomuitleg; geloof alleen je eigen gevoel en inzicht over die uitleg ~ |
![]() |
|
![]() |
Ik had een keer een doodgaan droom toen ik klein was, echt keiraar was die.
Nou, er was een 1 of ander voorwerp en als je dat aanraakte ging je dood. En ikke... euh.... ik moest dat aanraken van iemand of iets en toen raakte ik het aan en toen werd ik opgezogen ofzoiets. Toen werd het zwart en kreeg ik het gevoel van ERROR! Echt keiraar. en toen werd ik wakker dacht ik. ![]() |
![]() |
|
Hallo Code-x,
Ik weet niet of je hier uitleg van wilt, of dat je het gewoon wilt zeggen. Maar als je uitleg wilt, dan kan ik die niet hier gaan posten. Want deze topic is al van een tijdje geleden. En tegenwoordig hebben we andere forumbazen en nu staan alle dromen in 1 grote DROOMTOPIC. Dat is helemaal bovenaan in het mystieke forum. En daar leg ik ze dan uit, meestal. Dus als je uitleg wilt moet je hem daar posten. Maar dan moet er veel meer komen te staan als wat er nu staat. Want zo staat er voor mij te weinig om hem te kunnen begrijpen. groeten, peter. |
![]() |
|
![]() |
ik er maar 2 keer herinneren dat ik dood ben gegaan in een droom
1 ik fietste door het rood heen en een ambulanse reed me aan ik was op slag dood maar voelde me heel opgelucht toen ik wakker werd 2 en 1 keer pleegde ik zelfmoord in me droom met een pistool nadat ik me ex neergeschoten had
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Eurydice. AfterTheEulogy. | 4 | 22-03-2005 11:48 | |
Psychologie |
De dood. Chenoah | 73 | 06-03-2005 19:38 | |
Verhalen & Gedichten |
NaNoWriMo Beginnetje Tsasil | 0 | 03-11-2004 23:47 | |
Psychologie |
voorgevoelens Fantôme | 35 | 13-04-2004 22:52 | |