Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Ik doe hem af, duidelijk beledigd en begin een gesprek met de omzittenden over het vrije Nederland, en het schoolreglement, en ben verontwaardigd over het feit dat je dus blijkbaar geen bril mag dragen in de klas.' Dat vind ik persoonlijk toch niet vriendelijk ed en het getuigt niet bepaald van respect voor iemand als je zo reageert. Zo'n reactie geef je omdat je kwaad bent en omdat je je anders geen houding weet te geven, denk ik. Maar goed, dat is mijn mening. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je reageert met raar gedrag in de klas, dat schrijf je zelf. Dit heb ik in mijn post hiervoor al toegelicht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() 2 - hoe kon ik dat weten? ![]() 3 - ouders lijken misschien vaak bemoeizuchtig, maar ze hebben het beste met je voor ook al lijkt dat soms niet zo. ![]() 4 - het gaat om het principe ![]() 5 - je zei dat je zo reageerd omdat iedereen (let op: IEDEREEN) het niet met je eens is, en vraag je je dan ook niet af waarom dat bijvoorbeeld zou zijn? omdat jij je misschien heel onredelijk gedraagd en met je botte kop dat niet wil zien... ![]() denk daar eens over na 'schatje' ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het wel opvallend dat hier veel mensen zitten die het erover eens zijn dat ze zeurt of op z'n minst te overdreven reageerde. Als je dit had voorgelegd aan mijn klas van vorig jaar, dan had je een starende blik van zonnebrillen, petjes en jassen gezien... echt afschuwelijk...
Maar goed, ik vind dat je een lerares gewoon moet respecteren, je zet je bril af en gaat gewoon doen wat je kan doen. Als je echt niet kan zien - allereerst stom dat je dan geen gewone bril mee hebt - loop je naar haar toe, zonder de rest van de klas er bij te betrekken, en leg je uit dat je je normale bril bent vergeten en echt niet goed kan zien zonder bril. Dat zal ze vast wel begrijpen, doet ze dat niet? Dan ga je zitten en werk je gewoon waaraan je wel kan werken... en spreek je haar er na de les nog op normale toon op aan... Maar goed, zoiets moet niet hoeven te gebeuren als je gewoon je normale bril meeneemt.. Je gaat naar school, dus neem je je normale bril mee, simpel. Enne, de wereld bestaat uit regels, daar heb jij je gewoon aan te houden anders kan je op sodemieteren. Ik word echt zo ziek van mensen die denken dat ze niemand hoeven te respecteren en alleen zichzelf hoeven te zijn, nou níet dus! Respecteer anderen en wees jezelf binnen de gegeven regels, zo makkelijk is het. Overigens ben ik nog steeds benieuwd wat je later wil worden.... |
![]() |
|
Het is vervelend maar waar, op school heeft het statuut het voor het zeggen, alleen wanneer er sprake is van discriminatie kan je procederen. een regel over bellen op school/zonnbril op, kan de school zelf helemaal maken.
Het wordt interessanter wanneer je gaat kijken naar het chador verbod, dat is een gezichtssluier waarbij alleen je ogen zichtbaar zijn. er zijn al enkele scholen die een dergelijke sluier verboden hebben. ik ben benieuwd wat de uitkomst van de rechtzaak zal zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat kleuterleidsters en leraressen geen chador kunnen of mogen dragen, want in onze samenleving en cultuur zijn gezichtsuitdrukkingen gewoon belangrijk. Ik begrijp dus dat je met chador geen lerares of kleuterleidster kan worden en ik vind dat mensen die een chador dragen die beperkingen moeten accepteren. Maar een chador op een school verbieden gaat wat ver, ik begrijp wel een beetje waarom, maar het gaat me te ver. In sommige beroepen, ok, maar op scholen: nee. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Niet dus.
|
![]() |
Hmm
Wij mogen in school alles op/aan wat we willen, in de les, tsja, niemand op mn school heeft een hoofddoekje, geen idee. Petjes, mutsen, jassen mogen bij de 1 wel, de ander niet. Maar ik vind een zonnebril op in de les gewoon belachelijk eigenlijk. Maar als het gewoon een bril met gekleurde glazen is, ok, dan niet. De jongens die naast me zit heeft ook een gele bril.
||
Verwijderd
|
Citaat:
enne, Jamai is afschuwelijk!!!! (zo dat is eruit ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niemand staat boven de wet... Ook de school niet.... Een leuk voorbeeld zijn die chadors. Een school wilde deze verbieden en dit werd gesteurnd door diverse kamerleden, wethouders in Amsterdam en het meldpunt van discriminatie. Echter de uitspraak van de rechter was dat dit verbod onrechtmatig was.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je gedraagt je blijkbaar niet alleen als een onnadenkende koe in de klas, maar ook op dit forum ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zo goed? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() hoe oud ben je joh.. je lijkt wel 10.. of nee... nog jonger.. ohooo.. hoorde je wat hij zei? hij noemt me een zeikwijf.. hij is lekker een uitschelder... je kan wel merken hoe oud jij geestelijk bent... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() in en in trieste zaak, hopeloze situatie... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je hebt helemaal gelijk. iedereen hier dus behalve zij.. maar das logisch ![]() ze reageerd opeens wel veel minder heah.. valt jou dat ook al op? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
eyz.. het zal wel aan mij liggen, maar de eerste zin snap ik wel alleen de rest niet echt.. wat heeft ze niet door? en wat is een thread? kus, ilona |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Yamyam: "Ja, dat komt omdat ik er een beetje de pest van inkrijg." dat zou ik ook krijgen als ik een standpunt innam dat ik niet kon verdedigen ![]() Leonoor: "Kom op zeg, we hoeven elkaar toch niet te gaan beledigen ed?" klopt, ik hou me ook zwaar in, zoals ik al zei, beledigen kan elke halve zool. Ik zou alleen graag gegronde reacties zien van de topicstarter, maar ze kickt er blijkbaar op om verbaal gepenetreerd te worden ![]() yamyam, bij deze goed bedoeld advies: geef argumenten of kap er gewoon mee, het enige dat je nu bereikt is dat je daalt in waardering onder de forummers, give yourself a break ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
correct me if I'm wrong maar volgens mij bedoelt Coriat: ze heeft niet door dat ze onzin aan het uitkramen is en een thread is dit gehele topic incl. replies. (de thread is dus de pagina-naam die in je navigatie balk van explorer staat: dit dus: http://forum.scholieren.com/showthre...78#post4870478 *woohooo, iemand mag mij.....* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hoe ist? hier wel okeej. en ach.. you are welcome ![]() thnx voor de info btw.. ben ik toch weer wat slimmer geworden.. *woohooo, is iets slimmer geworde.. was wel weer nodig ... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en leonoor: ik zeik geen mensen af (voor zo ver ik weet niet echt lullig ofzo) en dat is ook mn bedoeling niet echt ofzo, maarja.. kijk eens hoe ze zich gedraagt.... *....slaakt een diepe zucht....* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ik zie ook wel hoe ze reageerd, maar dan nog. Ik zie btw ook hoe anderen reageren. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Als dit in de categorie flamewars valt is het wel een heel tamme hoor
![]() er zijn; 1. geen vieze, vernederende dingen boven tafel gehaald. 2. het grootste scheldwoord was zeikwijf. 3. er is niemand gebanned 4. er zijn geen vernedere details gebruikt om anderen zwart te maken (zie 1) als een thread hieraan voldoet is het een flamewar ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
hallo......??? dat je geen zonnebril in de klas mag hebben is gewoon een regel van de school en daar moet je je aan houden. Punt uit.
Dan kan je wel zeggen dat je je niet aan regels gaat houden die door een ander zijn opgelegd en waar jij het niet mee eens bent, maar dat schiet niet op. Ik ga toch ook niet zeggen: ja ik schiet iemand dood en ik ga me niet aan de regels van het land houden, want ik vind dat je best iemand dood mag schieten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nou, ik stel je gerust.. iedereen is het met je eens.. alleen t dringt niet echt tot dr door... |
![]() |
|
Heyhey!
Ik las net in n andere post dat je op t CGU zit, heb je toevallig Marjolijn voor Duits? Die heb ik ook drie jaar gehad, das niet de makkelijkste, zeker niet om n discussie mee aan te gaan. Maar dan nog, sommige dingen moet je gewoon accepteren en niet over in discussie gaan, zeker als er, zoals in dit geval, nog logica achter zit ook. Dat zou het leven n stuk makkelijker maken! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Beleidszaken |
Samenvoeging Onzin en De Kantine Ieke | 500 | 23-03-2006 21:35 | |
Algemene schoolzaken |
Illegale cijferbepaling FA en DU op Dominicus College Nijmegen Autolycus | 39 | 27-04-2004 17:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |