Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2003, 18:37
Verwijderd
alleen soms aaan mensen die gewoon superspontaan doen (of een hond hebben.. )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2003, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Aaaaaart.. schreef op 28-03-2003 @ 21:11:
ik ben onbewust donateur geworden van het WNF..

ik liep een keer in de stad, kwam er een bloemooi meisje op me af.. dus ik denk beter!!
begint ze een beetje te praten, terwijl ik wegdroomde in dr ogen..

voor ik het wist had ze al mn gegevens en wordt er nu om de 3 maanden een bedrag van mn rekening gevorderd..

LOL Dat is echt typisch iets wat mij ook zou overkomen...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:39
substantial
substantial is offline
ok niet lachen

ik ga dus leden werfen voor et multiple sclerose stichting
ennuh
hier is men tenue:

jaja ik heb er een paraplu bij gekregen
Oud 31-03-2003, 13:45
Hukkie
Hukkie is offline
Jéé-zus *rofl*
Oud 31-03-2003, 14:45
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Aaaaaart.. schreef op 28-03-2003 @ 21:11:
ik ben onbewust donateur geworden van het WNF..

ik liep een keer in de stad, kwam er een bloemooi meisje op me af.. dus ik denk beter!!
begint ze een beetje te praten, terwijl ik wegdroomde in dr ogen..

voor ik het wist had ze al mn gegevens en wordt er nu om de 3 maanden een bedrag van mn rekening gevorderd..
Hahah laat ik even opbiechten dat het bij mij ook zo ging
Volgens mij selecteren ze die mensen gewoon op uiterlijk om zoveel mogelijk voorbijgangers over te halen
Oud 02-04-2003, 12:28
Verwijderd
Geef niet bij collectes.
Toen ik nog rookte bood ik iedere bedelnde zwerver sowieso een shaggie aan en heb ook wel eens een paar biertjes voor die arme zwervers die de supermarkt niet meer in mogen gehaald
Verder ook kaarten voor Amnesty geschreven en van een zwerver in de trein boomerang kaarten voor een pleuro gekocht omdat hij het zo leuk bracht!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Lompo de Clown schreef op 02-04-2003 @ 13:28:
Geef niet bij collectes.
Toen ik nog rookte bood ik iedere bedelnde zwerver sowieso een shaggie aan en heb ook wel eens een paar biertjes voor die arme zwervers die de supermarkt niet meer in mogen gehaald
Goh daar help je ze echt mee...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 13:20
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Alex schreef op 02-04-2003 @ 14:14:
Goh daar help je ze echt mee...
Als je bedelende mensen geld geeft gaat het 9 van de 10 keer toch naar sigaretten, drank of drugs, dus ik zie het probleem niet zo. Hoe vaak ik wel niet mee heb gemaakt dat ze eten niet gewoon op de grond gooien als je het ze aanbied.
Oud 02-04-2003, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Miss Quasy schreef op 02-04-2003 @ 14:20:
Als je bedelende mensen geld geeft gaat het 9 van de 10 keer toch naar sigaretten, drank of drugs, dus ik zie het probleem niet zo. Hoe vaak ik wel niet mee heb gemaakt dat ze eten niet gewoon op de grond gooien als je het ze aanbied.
Ja oke daar heb je wel gelijk in, maar ik zou zker niet helpen door dingen te kopen/geven die slecht zijn..... geef dan niks (is de volgende keer wel je autoradio eruit )
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:03
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 28-03-2003 @ 22:17:
dan vraagt ie lekker een uitkering aan of gaat ie op zoek naar een ander inloophuis waar hij wel gratis een kopje soep kan halen of hij gaat zingen en legt een petje neer waar mensen geld in kunnen gooien..

alles beter dan bedelen imo
lekker makkelijk gedacht

voor 'n uitkering hebben ze een postadres nodig en dat hebben ze niet, en is ook moeilijk aan te komen. inloophuizen die heb je uiteraaaaaaaaard in overvloed.
Als je dan geen geld wil geven, prima maar wees dan eerlijk, en kom niet met bullshit aan om jezelf te verdedigen.
Oud 02-04-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 02-04-2003 @ 17:03:
lekker makkelijk gedacht

voor 'n uitkering hebben ze een postadres nodig en dat hebben ze niet, en is ook moeilijk aan te komen. inloophuizen die heb je uiteraaaaaaaaard in overvloed.
Als je dan geen geld wil geven, prima maar wees dan eerlijk, en kom niet met bullshit aan om jezelf te verdedigen.
Ja maar hij zegt ook dat ie beter kan gaan zingen of 'n instrument bespelen oid.

Heel soms is dat nog leuk ook. Nu snap ik wel dat niet iedereen muzikaal is aangelegd maar met 'n beetje creativiteit kom je ver.

Zo kwam er laatst een man naar me toe die 'kangaroo' (zo heten ze toch?) kaartjes verkocht. Van die gratis ansichtkaarten die je op openbare plekken kan pakken. Dat vind ik origineel en hij was er ook eerlijk over.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:11
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
eXo schreef op 02-04-2003 @ 17:09:
Ja maar hij zegt ook dat ie beter kan gaan zingen of 'n instrument bespelen oid.

Heel soms is dat nog leuk ook. Nu snap ik wel dat niet iedereen muzikaal is aangelegd maar met 'n beetje creativiteit kom je ver.

Zo kwam er laatst een man naar me toe die 'kangaroo' (zo heten ze toch?) kaartjes verkocht. Van die gratis ansichtkaarten die je op openbare plekken kan pakken. Dat vind ik origineel en hij was er ook eerlijk over.
Ja ok, prima.. (boomerang kaarten zijn 't btw )
Maar je kan ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je geen poen wil geven vind ik, is verder helemaal geen schande ofzo. Maar dan niet met dingen komen als 'zeker nooit van dit en dat gehoord die vent.'
Oud 02-04-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 02-04-2003 @ 17:11:
Ja ok, prima.. (boomerang kaarten zijn 't btw )
Maar je kan ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je geen poen wil geven vind ik, is verder helemaal geen schande ofzo. Maar dan niet met dingen komen als 'zeker nooit van dit en dat gehoord die vent.'
Boomerang .. oowja.. k wist dat 't iets met 2 oo's was. (p00pkaarten gat in de markt)

Maar je hebt gelijk als je eenmaal in de neergaande spiraal zit kom je d'r nie uit door even naar 'n inloophuis te gaan. Bovendien is bedelen een behoorlijk mensonwaardige bezigheid dus ik denk niet dat iemand zou gaan bedelen zonder dat daar absoluut de noodzaak toe is.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 16:18
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
eXo schreef op 02-04-2003 @ 17:13:
Boomerang .. oowja.. k wist dat 't iets met 2 oo's was. (p00pkaarten gat in de markt)

Citaat:
Maar je hebt gelijk als je eenmaal in de neergaande spiraal zit kom je d'r nie uit door even naar 'n inloophuis te gaan. Bovendien is bedelen een behoorlijk mensonwaardige bezigheid dus ik denk niet dat iemand zou gaan bedelen zonder dat daar absoluut de noodzaak toe is.
Indeed.
't zijn ook gewoon mensen, en als je soms in 'n metro ziet en hoort wat zo iemand dan naar z'n hoofd gesmeten krijgt.. dan schaam ik me voor m'n medemens.
Oud 02-04-2003, 16:18
scala
scala is offline
Ik verzamel handtekeningen voor Proefdiervrij, en op de middelbare school heb ik ook posters op school en de bieb opgehangen en doe mee met acties van WorldVision (zoals Zip your lip en Wereldcadeaus) en verder doe ik altijd mee aan online acties van greenpeace en bont voor dieren

Tja collectebussen geven we thuis altijd wel..
En op straat geef ik alleen aan mensen die er ook wat voor doen (klinkt een btje stom maar ik vind 't te makelijk als ze alleen hun hand ophouden) zoals muziek maken oid en als ik wat kleingeld op zak heb..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 02-04-2003 @ 15:06:
Ja oke daar heb je wel gelijk in, maar ik zou zker niet helpen door dingen te kopen/geven die slecht zijn..... geef dan niks (is de volgende keer wel je autoradio eruit )
peuken zijn indewrdaad evil, i know that now
maar wat er erg aan bier is snap ik niet
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 20:16
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ik ben lid van Greenpeace, Unicef en Amnesty . . . allemaal voor de minimum bedragen . . . maar tja beter dan niks

Maar verder doe ik niet veel aan goede doelen, sommige collectes geef ik geld, maar sommige principieel ook niet (wat moeten ouderen nu weer met extra geld ??)
Reageren

Regels voor berichten