Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dit zou een vulling kunnen zijn voor (minimaal) 1 ander nieuw topic. Het is zo dubbel ... ik wil niet 'geholpen' worden, want 'geholpen' = aangekomen (met een normaal eetpatroon zou ik zeker aankomen), en tegelijkertijd wil ik dit niet meer ... KAN ik dit niet langer volhouden, vrees ik. Ik word er gek van. Het eindstand nu is dus 2 bezoeken aan de dokter, mijn psychische en fysieke toestand nog slechter dan voorheen juist dankzij die bezoeken en overbodig lang mijn medeforummers lastig gevallen. Ge-wel-dig.
|
![]() |
Kop op...Ik heb niet het gevoel dat je mij lastig gevallen hebt. Hoogst waarschijnlijk de andere forummers ook niet...Zonder dit topic had ik geeneens geregistreerd
![]() Is het taalverschil tussen je moeder en jou concreet of abstract? Of begrijpen jullie elkaar gewoon niet....iig niet zoals jij het zou willen?
||
Citaat:
![]() Brammie ... oh, je registratie, dan was mijn topic tenminste ergens goed voor ![]() En taalverschil ... abstract. Ze begrijpt mij niet ... ze zegt dat ze zelf niet zo filosofisch ingesteld is, eigenlijk komt het er op neer dat alles wat ik zeg te ver weg is van haar belevingswereld.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Misschien moet je het proberen logisch uit te leggen. Als je zegt dat je zorgen over jezelf maakt. Dat zou haar aandacht moeten trekken...lijkt mij... ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
ja, te zwaar om een eetstoornis te hebben! Kijk, iemand die een eetstoornis heeft is vaak wel heel licht, (TE licht) dus je kan er ook blij mee zijn, maar aan de andere kant, bij mij zou het overkomen alsof ik me aanstelde (als ik jouw probleem had dan..) en ik denk dat mensen die zich niet lekker voelen met hun lichaam (zich te dik voelen) na zo'n opmerking nog rotter gaan voelen, NOG minder gaan eten, en dan krijg je straks wel een eetstoornis. Sjonge, lekker snuggere opmerking. Ik vind jou sowieso helemaal niet dik hoor!!
||
![]() |
Citaat:
dat bedoelde ik ongeveer ook denk ik ![]()
|
Het is misschien een debiele vraag, maar heb jij geen vrienden? Het lijkt mij van wel. Kun je daar dan niet mee praten?
Het lijkt mij wel noodzakelijk dat je moeder je begrijpt inderdaad. Ik denk dat je moeder om jou te begrijpen niet filosofisch ingesteld hoeft te zijn en dat het inderdaad meer een beetje ver van haar bed is zoals jij zegt. Ze is misschien ook wel een beetje bang, dat zou ik me in ieder geval wel kunnen voorstellen als mijn dochter zich niet fijn zou voelen. Ik denk toch dat je het kunt proberen, een brief schrijven. Je gevoelens zo duidelijk mogelijk op papier zetten en je probleem zo concreet mogelijk proberen te verwoorden. Ik denk wel dat het een soort noodkreet moet zijn. Je moeder moet echt wel begrijpen dat haar dochter haar nodig heeft. Nou ja, je ziet maar, succes in ieder geval. Ze mag je niet negeren in ieder geval, dat kan niet biologisch, met moederinstinct en liefde enzo ![]() x |
![]() |
||
Citaat:
En je hebt gelijk, ik heb inderdaad afspraak met mezelf gemaakt voor weer een radicale 'verbetering' *kuch*.
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat geleidelijk beter is als radicaal...anders ga je...zoals je zelf al zei...weer iets te ver..en eet je weer te veel...en dat leidt er toe dat je weer terugvalt in je oude patroon.
||
Citaat:
Een noodkreet zal het wel zijn, ja, maar pas als ik in een noodsituatie zit ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar ik denk dat als je het eenmaal aan iemand verteld hebt, en de tijd daarvoor genomen hebt, je daar geen spijt van hebt. Want naar mijn mening zijn het juist vrienden die je in zo'n vreselijk moeilijke situatie het beste kunnen helpen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik weet niet of ik het nog een keer aan zou kunnen ... en bovendien, hoe schuldig ik me ook zou voelen, als ik het verteld had ... ja, nu ook, omdat het vrienden zijn en mensen wie ik echt vertrouw, ik heb schuldgevoelens dat ik niet echt eerlijk tegenover hen doe (wat dit betreft), maar ik zou het mij nooit kunnen vergeven als zij zich zorgen om mij zouden gaan maken ofzo.
||
![]() |
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Moet er perse een geldige reden zijn om geen zelfvertrouwen te hebben? Ik was vroeger altijd de slimste van de klas, maar ik voelde me dommer dan een grasspriet. Als iemand mij een compliment gaf dan dacht ik dat ze dat deden mo me voor de gek te houden, het KON gewoon niet, dat bestond niet. Zelf heb ik ook een eetstoornis (gehad, ben hard op weg) en ik ken het denkpatroon, die "zieke" gedacvhten... Je weet dat het niet klopt en eigenlijk niet helemaal logisch is.. maar het VOELT zo! Dat is het verraderlijke.. En het klopt dat je mettertijd met je eetstoornis nog meer zelfvertrouwen verliest.. maar daar kies je niet voor... ok hier heb je verder weinig aan, maar iki moest dit toch ff kwijt.
||
Citaat:
En ... weet JIJ hoe je iemand met een eetstoornis zou STEUNEN ? Ik weet namelijk niet, hoe ik gesteund zou willen/kunnen worden, en ik wil geen ruzies in mijn vriendschappen alleen omdat ik zo iets verteld heb. Zou je die persoon steunen door haar naar de dokter te dwingen ? Of door haar elke keer proberen te laten beseffen hoe verkeerd bezig ze is ? Of door te zeggen dat alles goed komt en ze eigenlijk nix vreemds doet ?
||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
BTW, ik weet niet of het met een eetstoornis uberhaupt MOGELIJK IS, maar als wel, dan kom ik er vast in een korte tijd van af, want ik ben niet zown type die langzaam verandering brengt in de situatie ... ik stop van het ene moment naar het andere (zoals met snijden bvb. ![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Ja het klopt het brengt een en al onzekerheid mee . . . je moet dan idd uit je vertrouwde en relatief veilige wereldje . . . maar je kunt daar toch niet eeuwig blijven zitten . . . want ik heb het idee dat een eetstoornis niet van de een op de andere dag overgaat . . . maar dat is mijn idee Citaat:
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Niet geschoten is altijd mis...en als jij niks zelf onderneemt / doet...zal je er ook nooit van af komen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat saai zeg #976a, deel 1.01, subsectie alfa, paragraaf I-A (45.332.12Z) Verwijderd | 500 | 01-05-2010 21:48 | |
De Kantine |
Wat heb jij vandaag gedroomd? Verwijderd | 500 | 17-08-2008 08:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Je Rachel [VERHAAL] [GEEN_HELD] | 4 | 14-03-2003 15:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom anti-Amerikanisme? Alexander | 82 | 23-01-2003 09:34 |