In Nederland absoluut Rotterdam. Als simpel plattelandsmeisje maakt dat toch een indruk op je. Uit het station het nationale Nederlanden gebouw, wat een entree zeg! Maar ook de haven die gigantische containerschepen, die oliedepots…machtig mooi! Als je op de euromast staat en dit alles overziet. Dit stukje Nederland, waar jij ook recht op hebt, nou dat voelt fantastisch.
Rotterdam vind ik ook gezellig. De vele musea, het eehm..plein bij pathe ( schaamtevol geef ik toe, straatnamen zijn niet mijn sterkste punt) En vooral: de inwoners. Wat een cultuurverschil, zo open en gastvrij, en ook zeer excentriek. Het lijkt wel alsof daar meer ‘ interessante’ mensen wonen dan elders ( en ene ik doel niet op ene P fortyun)
in het buitenland, ...daar hoop ik snel acher te komen. Ik denk Athene en rome om hun cultuur, me te begeven door wat eens het centrum was van onze beschaving.
Wel vind ik barcelona een fantastische stad, zo levendig en vol van hedendaagse cultuur. En het mediterane ligt me wel, ook de haven is fantastisch mooi geworden, en de binnenstad heel gezellig. En nog iets: we kunnen wat leren van hun metro en trein verbindingen, werkelijk subliem, en daar geen probleem van een tekort aan conducteurs...
|