Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2002, 19:48
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Heel weinig. Als ik ga ga ik naar Rotterdam naar de bios, of naar Den Haag om te winkelen of voor school ofzo. Maar het komt eigenlijk maar een keer of 6 per jaar voor dat ik met de trein ga
Oud 23-05-2002, 22:30
Dorus
Dorus is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Een Interliner is dus niet het zelfde als een bus?
Tis wel een bus, maar geen lijnbus. Hij stopt op slechts een paar plaatsen, en heeft zijn eigen rijstrook op de snelweg. Hier vanuit Apeldoorn ben je met de interliner in 20 minuutjes in Arnhem, voor iets van 3 euro ofzo. En de interliner zit ook wat beter dan een gewone bus.
Oud 24-05-2002, 11:12
the tourist
the tourist is offline
Ik zit ongeveer om de 2 weken in de trein (ik heb een kortingskaart) Ik ga meestal met de trein dus, en soms met de bus, metro, tram enz
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 11:35
Verwijderd
Twee keer per dag.
Behalve op sommige dagen zoals vandaag, dan heb ik (even uittellen) tram, trein, trein, trein, trein, bus, lopen met zware tassen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 12:19
nina*
nina* is offline
ik reis nooit met de trein, de laatste keer was denk k toen ik 7 was ofzow
met de bus het meest maar ook maar heel af en toe
Oud 24-05-2002, 15:58
Verwijderd
hmmm k ga zowieso ongeveer 3 dagen met de trein naar school...en vaak nog ff met de trein naar den haag of naar de stad ofzow, lekker makkelijk met ov...
en vaak naar concerten etc met de trein
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dorus schreef:
Tis wel een bus, maar geen lijnbus. Hij stopt op slechts een paar plaatsen, en heeft zijn eigen rijstrook op de snelweg. Hier vanuit Apeldoorn ben je met de interliner in 20 minuutjes in Arnhem, voor iets van 3 euro ofzo. En de interliner zit ook wat beter dan een gewone bus.
Weet ik.

En nee, lijn 331 doet er wel meer dan 20 minuten over hoor...

En nee, heeft geen eigen rijstrook. Was het maar zo...

Maar feit is, en blijft: een Interliner is nog steeds een bus.
De uitspraak 'bus en interliner' klopt dus niet.
Vergelijk het maar met: 'ik vlieg met een vliegtuig of een boeing'.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:25
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
hmmm k ga zowieso ongeveer 3 dagen met de trein naar school...en vaak nog ff met de trein naar den haag of naar de stad ofzow, lekker makkelijk met ov...
en vaak naar concerten etc met de trein
Drie dagen met de trein naar school...?
Waar zit jij op school, Istanbul, of Minsk?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 19:49
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
En nee, heeft geen eigen rijstrook. Was het maar zo...

Maar feit is, en blijft: een Interliner is nog steeds een bus.
De uitspraak 'bus en interliner' klopt dus niet.
Vergelijk het maar met: 'ik vlieg met een vliegtuig of een boeing'.
Toen ik dat typte verwachtte ik al commentaar.
Ik vind dat een interliner meer status heeft dan een gewone bus, daarom noemde ik hem apart. Ik weet ook wel dat het ook gewoon een bus is. Zeg nou zelf: een interliner ziet er toch veel mooier en chiquer uit dan een gewone lijnbus of erger nog: een stadsbus? Ik wilde de Interliner niet op een lijn zetten met zo'n lawaaiige en lelijke andere bus. (Nu krijg ik vast weer commentaar, maar ik ben gewoon een Interlinerfan).

Over die eigen strook: misschien bedoelt Dorus dat de interliner bepaalde stukken op de vluchtstrook mag rijden? Dat mag de gewone bus trouwens ook wel.
Om Groningen in te rijden 's ochtends, wanneer het druk is, rijdt 'mijn' interliner (de 314) altijd een stuk over de vluchtstrook.
Oud 26-05-2002, 00:37
Methuselah
Methuselah is offline
bijna nooit
Oud 26-05-2002, 17:03
IloveRoda
IloveRoda is offline
ik reis heel erg veel met de trein/bus. Meestal tussen Heerlen en Tilburg-Centraal of Tilburg-West (met tentamen). In het weekend ga ik nogal eens naar mijn vriendin, dan reis ik tussen Tilburg en Amsterdam-Centraal, en van daaruit met de bus (114) naar Oosthuizen.
Voor mijn school deze periode reis ik vaak tussen Tilburg en Helmond, en van daaruit met de bus (24) naar Mierlo.
In Tilburg maak ik gebruik van bus 41 (Goirle via de Hellen), en 48 (Stappegoor) of 43 (Elisabethziekenhuis via Groenewoud). Soms reis ik trouwens ook nog tussen Heerlen en Amsterdam. Ook ga ik welles in het weekend naar Valkenburg.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten