Advertentie | |
|
![]() |
|
Iets minder dan een jaar geleden nam ik nog om het weekend de trein naar Heerenveen, +/- 200 kilometer met de trein, ja het heeft wel wat
![]() Nu zelden, alleen nog voor eventuele meetings. Misschien over een tijdje als mn zus op kamers gaat, anders waarschijnlijk over een jaar wel, omdat ik dan zelf aan een studie begin. Gister nog wel iemand op de trein geschopt ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Sorry dat ik niet eerder was.
![]() Vandaag examen gehad. ![]() Maar oké. Toen ik 10/11 jaar oud was ging ik elke dag alleen van Zutphen naar Voorburg, meestal via Den Haag. Daar dan nog de bus (soms ook tram). Alleen dus. ![]() Was geweldig, dat reizen. ![]() Was soms wel 6 uur per dag onderweg, omdat ik onderweg nog treinen ging kijken ( ![]() Toen ik 11/12 jaar was, alleen naar Deventer. Eén enkele trein en 2 bussen (1 in Zutphen, 1 in Deventer), ongeveer 5 kwartier reizen, sáái dus, zo'n kort stukje. Toen ik 12 was ook nog, naar Arnhem, sáái. Eén bus, één trein naar Arnhem Velperpoort, dan een stukje lopen. Saai. Dik uur reizen. Toen ik 13/14 was naar Arnhem-Zuid; weer bus-trein-bus, ging uitstekend. ![]() Maar een geweldig verhaal nog is... de Grote Stroomstoring 1997. ![]() In de zomer van 1997. Heel midden-Nederland lag plat door een enorme stroomstoring. Het begon zo... 's Middags om ongeveer 14 uur, geloof ik, kwam ik op station Den Haag Centraal aan, met de bus. Op het perron waar de Intercity naar Enschede ging stond een bord: 'wegens een wisselstoring wordt u van Gouda naar Utrecht per bus vervoerd, vertraging +/- 30 minuten'. In Gouda aangekomen dus naar de bus, een luxe touringcar. Halverwege viel het op dat nergens meer licht brandde en de verkeerslichten uit waren. Na een grote verkeerschaos in Utrecht te hebben overwonnen, aangekomen bij het busplein aan de achterkant van het Centraal, de Jaarbeursuitgang. Dat er een stroomstoring was, was wel duidelijk. Iedereen dus uitstappen, en op goed geluk het station in. Gelukkig scheen de zon, anders was het wel érg donker geweest. Na bij verschillende NS-medewerkers om informatie te hebben gevraagd ben ik de perrons af gaan lopen. Vond nog twee paar oude mensen, in verschillende treinen, die niet hadden gehoord wat er allemaal gebeurde. Heb hun dus even op de hoogte gebracht van de situatie. Na nog wat rond gelopen te hebben ben ik in een Intercity (Koploper) 1ste klas gaan zitten, en heb daar een uurtje zitten lezen. Daarna ben ik maar weer uitgestapt, en heb wat treinen afgesloten (leuk, bij Koplopers is dat grappig, deurtjes dichtdoen van buitenaf ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb nog een tijdje gewacht, zien hoe de chaos steeds meer georganiseerd werd, de grote chaos wat verminderd door heel wat mensen wat advies te geven. (Waar overigens het NS-personeel wel blij mee was, die werden helemaal gek van die honderden mensen, en ik ken toch de hele treinenloop uit m'n hoofd). ![]() |
![]() |
||
Citaat:
heerlijk vind ik het, en maak maar zelde mee dat ik vertraging heb of iets dergelijks... en als er dan ook iets is, dan is het altijd netjes geregeld, of het is gewoon mijn kwestie van goed geluk ![]()
||
![]() |
Elke week, van Breda naar Tilburg <> of van Tilburg naar Roosendaal en van Roosendaal naar Goes.
Ik reis echter het vaakst met de bus... van en naar school en vanuit de trein naar mn woonplaats en omgedraaid. Vandaag nog een leuke quote in de trein ![]() Er was een probleem met de bovenleiding tussen Roosendaal en Bergen op Zoom, waardoor er maar op 1 spoor gereden kon worden. We moesten ff wachten tot de trein uit Zeeland in Roosendaal was aangekomen voordat wij konden vertrekken. Citaat:
![]() |
![]() |
|
Sinds ik OV-kaart heb, zit ik veel meer in de trein. Gewoon op bezoek bij mijn zus in Amsterdam, of bij vriendinnen die op kamers zitten elders in het land. Jammergenoeg gaat er geen trein bij mij in de buurt, dus moet ik elke dag met bus en interliner naar de universiteit.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik zit in A'dam op school en heb OV
Ik moet 4 dagen per week naar school is dus zoiezo al 8 keer met de trein om naar school te komen. Misschien reis ik per week nog 3,4 keer met de terin voor andere bezigheden. En nog 10 minuutjes met de tram 8 keer per week, valt wel mee (anders kom ik niet vanaf het station naar school). Ook ga k nog zeker 12,13 keer per week met de bus. Anders kom ik niet naar het station waar m'n tjoek vertrekt (ik ben te lui om te fietsen...grmbl...) |
![]() |
|
Elke schooldag,kheb veel vrij, zeg dat ik 3 dagen in de week school heb, dus 6x per week
![]() Soms iets meer als ik naar een vriend in Voerendaal ga. Andere vervoersmiddelen: Fiets, naar vrienden die in de buurt wonen en naar mijn werk en naar MVV en naar de stad. Lopend, naar het station bijvoorbeeld. Bus soms bij het uitgaan of als ik gewoon eens naar de stad ga Auto, 1 of 2 keer per week rijden,mot het toch doen he nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald ![]() Iemands anders auto, dan carpool ik als het ware ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
elkaar bellen noa-zut | 49 | 08-06-2005 12:19 |