Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2002, 19:31
fruitmand
fruitmand is offline
Citaat:
Tahval schreef:

hm, ik word constant beledigd
vind je het gek...
Oud 10-06-2002, 19:35
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Talon schreef:

waarom?
ik ken ook zo'n christen figuur, heilig ervan overtuigd dat alles uit de bijbel klopt..
en als je het tegendeel beweert, dan weet je niet waar je over praat, aangezien er veel dingen zijn die ons petje te boven gaan
tegen zulke argumenten kan ik niet op
want zo kan je echt alles verklaren...
ik kan me daar dan ook aan ergeren, dat iemand zo volgzaam als een schaap met zijn ouders + geloof meeloopt..

en dan mij voor gek verklaren
we liepen ook met ze alleen achter pim aan

maar ik denk van wel, dat dat later afneemt, misschien geen ruzie, maar ik geloof er niet in dat ze over 10 jaar nog zulke dingen zegt, misschien denkt ze t dan nog wel, maar niet dat ze er over praat..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:37
MORTICIA
MORTICIA is offline
fruitmand &tahval ..echte liefde
Oud 10-06-2002, 19:40
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Janicha schreef:

JA! Ik ben geweest en het was geweldig!
Ik vraag me af of iemand greintje respect heeft voor een ander! Tuurlijk mogen jullie je mening zeggen over de jongerendag maar ga geen dingen zeggen waarvan je nix weet, zoals bijv dat brainstormen en zieltjes winnen!!
Ik ga toch ook niet zeiken dat jullie niet zijn geweest!

Respect mensen, respect!
Dat heeft echt nix met recpect te maken hoor, en zeker niet alle reacties zijn hetzelfde, misschien wel bijna allemaal negatief, maar dat wil niet zeggen dat ze hetzelfde zijn.
Waarom het niet met respect te maken heeft? ik vind dat je best mag zeggen dat jijzelf vindt van dat dat brainstormen is etc. vrijheid van meningsuiting en ik zie niet in dat je daar iemand mee kwetst. Van mij mag iedereen daarheen gaan, boeit me echt nix, fijn voor ze zelfs dat ze gaan, no problem, maar als ik dat dom vindt en ik ga er niet heen, mag ik dat zeggen ook.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:43
Talon
Talon is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

maar ik denk van wel, dat dat later afneemt, misschien geen ruzie, maar ik geloof er niet in dat ze over 10 jaar nog zulke dingen zegt, misschien denkt ze t dan nog wel, maar niet dat ze er over praat..
geen idee..
degene waar dit over gaat is al 25..
Oud 10-06-2002, 19:44
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Ik ben ook bij de EO-jongerendag geweest. Ik vond het erg leuk en ik ga er volgend jaar zeker weer heen.

Ik moet zeggen dat ik velen van jullie die hierboven gereageerd hebben nogal bevooroordeeld zijn en ik vind het erg jammer dat er zoveel van die kinderachtige reacties zijn om christenen belachelijk te maken. Ik had nog overwogen om een topic over de EO-jongerendag te openen, maar ik heb dat bewust niet gedaan, omdat ik me de topic van vorig jaar en het jaar daarvoor nog herinnerde waar precies dezelfde reacties in voor kwamen.
'
Fijn(voor je)

Vanuit jouw ogen bekeken is het idd bevooroordeling, maar als iemand gewoon niet naar zulke dingen gaat en er nix mee te maken wilt hebben, dan is dat zijn/haar recht om daar voor uit te komen. En het gaat niet om christenen belachelijk maken, zeker niet(we hebben moslims in de afgelopen tijd ook belachelijken zitten maken dan..), het gaat er om dat de manier waarop zo een feest in elkaar steekt, ietwat vreemd is voor iemand die daar niet heengaat. En ik vind dat je moet kunnen zeggen van dat je dat maar lomp vindt etc. , maar je kunt het niet maken om ieman die daar wel heen gaat af te kraken(etc.), want dat is wel fout, maar je kunt wel zeggen wat je er zelf van vindt, lijkt me redelijk, toch?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:47
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Talon schreef:

geen idee..
degene waar dit over gaat is al 25..
ow, nou dan zijn het uitzonderlijke gevallen, mensen uit (streng)christelijke dorpen en zulke plekken, jeweetwel waar ik op doel. en ik denk niet dat je je nou druk moet gaan maken dat er zulke mensen bestaan, het zijn er niet veel, en de wereld is nou eenmaal zo dat er verschillende mensen zijn, goed/slecht etc.

btw.zinnetjes weghalen in me quote hoeft niet..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:57
Talon
Talon is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

btw.zinnetjes weghalen in me quote hoeft niet..
doe ik het nu weer..
ik quote alleen waar ik op reply...

netiquette he..

Geef kort weer op welk bericht u reageert, citeer niet het hele artikel.
Wanneer u een antwoord geeft op de posting van een ander is het de gewoonte om de strekking van die posting nog even kort weer te geven, zodat eenieder goed kan volgen waarop u reageert

bron: http://cis.hzeeland.nl/docu/netiquette.html
Oud 10-06-2002, 19:59
Razzle
Razzle is offline
Citaat:
fruitmand schreef:
waarom schrijft iedereen hij met een H als ze het over god hebben

dat irriteerd me
Ja ZEG! Een beetje respect!
Oud 10-06-2002, 20:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
fruitmand schreef:

dat irriteerd me
Mij ook!

hij is god
hij is god
hij is god
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Razzle schreef:
Ja ZEG! Een beetje respect!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 21:12
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
MORTICIA schreef:

de teksten wel de muziek izz niet aanhoorbaar
nee die muziek is lekker
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 21:27
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Talon schreef:

doe ik het nu weer..
ik quote alleen waar ik op reply...

netiquette he..

Geef kort weer op welk bericht u reageert, citeer niet het hele artikel.
Wanneer u een antwoord geeft op de posting van een ander is het de gewoonte om de strekking van die posting nog even kort weer te geven, zodat eenieder goed kan volgen waarop u reageert

blaat
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 01:01
rockyj
rockyj is offline
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de sfeer vorig jaar beter vond, ik voelde God niet
Oud 11-06-2002, 09:16
Qamra
Qamra is offline
Laat maar, ik kom weer eens niet goed over
Oud 11-06-2002, 10:51
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Over de oordelen hier: iedereen oordeelt en veroordeelt ook de Christenen. En niemand is zo heilig als dat die zich voordoet. Ieder z'n eigen mening, want we hebben OOK nog de GRONDWET. En die zou even heilig moeten zijn als "God".
Sorry, ik kan je even niet volgen: "Ieder zn eigen mening, want we hebben OOK nog de GRONDWET".

Mis ik een link ofzo?!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 10:54
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Eaglewing schreef:

Sorry, ik kan je even niet volgen: "Ieder zn eigen mening, want we hebben OOK nog de GRONDWET".

Mis ik een link ofzo?!
Het was vroeg he, toen ik dat schreef..

Er wordt hier gezegd dat je geen respect hebt als je niet goed over het geloof praat..

Kweenie ik had toch 1 agrument nodig?
Oud 11-06-2002, 10:58
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
]{ing schreef:
nee die muziek is lekker
Zou jij mij kunnen vertellen wat voor muziek er was?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 11:00
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
fruitmand schreef:

dat irriteerd me
Misschien omdat ze dat doen uit respect?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 11:07
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Het was vroeg he, toen ik dat schreef..

Er wordt hier gezegd dat je geen respect hebt als je niet goed over het geloof praat..

Kweenie ik had toch 1 agrument nodig?
je post is weg zie ik

Ze hebben het hier over respect voor mensen die geloven.
Ik snap het niet echt, waarom moet je mensen die geloven afkraken Wat ik probeerde te zeggen; het zijn normale mensen zoals jij en ik! Die verdienen evenveel respect als jij. Ik heb toch ook respect voor mensen die niet geloven, daar kan ik het perfect mee vinden. Maar waarom wordt iemand die een geloof heeft gelijk daarop de grond ingeboord met argumenten die meestal echt helemaal nergens op slaan.

Naar mijn idee is dit topic ook geopend door iemand die eens lekker die christenen wil fokken.
Nou tis hem gelukt hoor

Wat ik al zei, oordeel als je zelf ben geweest! Als het zo vreselijk zou zijn als jullie zeggen zouden er echt geen 40.000 tieners/jongeren op af komen!

Als ik 10 min iets op tv heb gezien van pinkpop & 3 regels erover in het NRC heb gelezen ga ik toch ook niet zeggen dat het stom is en dat er alleen maar stomme mensen komen.

Zo dat was mn pleidooi, eigenlijk zonde van mn energie wat het wordt toch niet duidelijk wat ik precies bedoel maar ja boeiend
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 11:11
Roos
Roos is offline
Citaat:
Janicha schreef:
JA! Ik ben geweest en het was geweldig!
Ik vraag me af of iemand greintje respect heeft voor een ander! Tuurlijk mogen jullie je mening zeggen over de jongerendag maar ga geen dingen zeggen waarvan je nix weet, zoals bijv dat brainstormen en zieltjes winnen!!
Ik ga toch ook niet zeiken dat jullie niet zijn geweest!

Respect mensen, respect!
Hohoho.. luister eens even goed. Ik heb alle respect voor christenen. Ben laatst zelfs meegegaan naar de jeugdkerk van een vriend van me, puur uit interesse. Vond het wel interessant.

Over dat zieltjes winnen..
Ik zag op televisie (ik meen ned2, kan ook "5 in het land" ofzo zijn geweest) een interview met de organisator.
Die zei "we hopen veel nieuwe jongeren in ons christendom te betrekken" ofzo.
De interviewer zei: "oh, een soort zieltjes winnen dus?"
de organisator: ja, zo kan je het ook noemen.

Als de organisator het zelf zieltjes winnen noemt, heeft hij er vast geen problemen mee als ik het ook zo noem.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik heb absoluut geen problemen met de EO-jongerendag, het is leuk voor jongeren om in zo'n groot stadion met z'n allen te bidden tot God en te zingen. ik had het alleen over de mensen die willen dat door zo'n EO-dag er lekker veel nieuwe (jonge) mensen tot God gaan bidden.
Oud 11-06-2002, 11:16
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Eaglewing schreef:

je post is weg zie ik

Goed gezien, kheb
1. geen zin over een geloof wat HE-LE-MAAL niet trekt
2. ik in z'n klote bui ben dat ik me er nog echt boos over kan maken ook..
3. ik kwam toch niet over..

Ik snap sommige dingen niet.. Als God toch zo fantastisch is en alles weet waarom zou je in godsnaam naar de kerk gaan om hem te laten zien dat je gelooft en om te bidden voor je eten.. Als je echt dankbaar bent zal hij dat vast weten....

Maar ja wie ben ik nou weer om te oordelen.. En het ging om de jongerendag, niet om het geloof
Oud 11-06-2002, 11:20
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
rosi schreef:

Hohoho.. luister eens even goed. Ik heb alle respect voor christenen. Ben laatst zelfs meegegaan naar de jeugdkerk van een vriend van me, puur uit interesse. Vond het wel interessant.

Over dat zieltjes winnen..
Ik zag op televisie (ik meen ned2, kan ook "5 in het land" ofzo zijn geweest) een interview met de organisator.
Die zei "we hopen veel nieuwe jongeren in ons christendom te betrekken" ofzo.
De interviewer zei: "oh, een soort zieltjes winnen dus?"
de organisator: ja, zo kan je het ook noemen.

Als de organisator het zelf zieltjes winnen noemt, heeft hij er vast geen problemen mee als ik het ook zo noem.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik heb absoluut geen problemen met de EO-jongerendag, het is leuk voor jongeren om in zo'n groot stadion met z'n allen te bidden tot God en te zingen. ik had het alleen over de mensen die willen dat door zo'n EO-dag er lekker veel nieuwe (jonge) mensen tot God gaan bidden.
Dat was ook niet respectloos hoor Roos, maar ik doel meer op bepaalde mensen hier die met uitspraken komen waar van ik denk

Trouwens zo'n uitspraak zou ik zelf ook nooit doen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:

Offtopic: doe jij hogeschool zeeland? Want daar ga ik nl heen next year

Ontopic: Jah ik moet ook niet veel van de EO jongerendag hebben, maar ik vind het fascinerend dat jongeren zich zo in kunnen zetten voor het geloof. Het dorp waar ik woon zitten 20 mensen van boven de 50 in de kerk op zondag.. niks van jeugd! En in mijn omgeving ken ik ook bijster weing mensen die nog naar de kerk gaan. Dus ik vind het leuk om te zien dat zoveel mensen samenkomen door hun geloof. Ik geloof best dat je van zo'n dag best leuke contacten over kan houden!

En zolang je er niks vanaf weet, vind ik niet dat je zo nadelig moet doen over die mensen die er WEL heen gaan.
En waarom Hij altijd met een hoofdletter wordt geschreven, jah zo staat het nou eenmaal int woordenboek en is het algemeen geaccepteerd, maar als jij je eraan wilt irriteren, vindt ik dat ook prima.

Nogmaals; ik ben niet gelovig, je zult me niet tegenkomen op de EO jongerendag maar laat die mensen in hemelsnaam zelf kiezen wat ze in hun vrije tijd doen!
TOLERANTIE

Damn (verkeerd woord in dit topic ), saffie has spoken
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 12:29
Verwijderd
Ik was die dag toevallig in arnhem en we reden met de auto voorbij het Gelredome..

We hadden zoiets van wat is dat nou weer allemaal daar, mara goed zal wel..

's avonds zagen we dat dat de EO jongerendag daar was,
als we dat eerder wisten waren we er even gestopt.. om wat mensen uit te gaan lachen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 14:44
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
Het enige waar ik het niet mee eens ben, is dat de EO het organiseert. Die maakt er immers alle winst mee.

Laat de KRO het organiseren met de NCRV.
Oud 11-06-2002, 15:31
MORTICIA
MORTICIA is offline
Citaat:
Eaglewing schreef:

Zou jij mij kunnen vertellen wat voor muziek er was?
lol
Oud 11-06-2002, 16:22
Talon
Talon is offline
Citaat:
saffie schreef:

Offtopic: doe jij hogeschool zeeland? Want daar ga ik nl heen next year
nee hoor, ik zit al niet meer op school
ik ben door onze heer gezegend met werk hehe
Oud 11-06-2002, 17:14
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
...om wat mensen uit te gaan lachen
hoe zielig kan je zijn

Ik ken 2 mensen die er naar toe zijn geweest en ze hebben het heel leuk gehad. Wie zijn wij dan om te gaan oordelen of het wel dan wel niet zieltjes winnen was en of het nuttig is en weet ik veel wat. Ik ben niet zwaar christelijk, ik ben het met een hele zooi dingen die de kerk doet/wil niet eens, maar ik geloof wel in God. Laat mensen in hun waarde. Jullie mogen best zeggen dat je het niet eens bent met het Christendom, maar ga geen godsdienst belachelijk lopen maken met uitspraken zoals die van McLaren..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:36
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
Knipoog*1 schreef:
Het enige waar ik het niet mee eens ben, is dat de EO het organiseert. Die maakt er immers alle winst mee.

Laat de KRO het organiseren met de NCRV.
Wat voor een winst maakt de EO daar dan mee als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 18:08
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
Citaat:
Eaglewing schreef:

Wat voor een winst maakt de EO daar dan mee als ik vragen mag?
- kijkcijfers
- winst in de vorm van geld (je gaat me niet vertellen dat ze er niets aan verdienen)
- populariteit

ow ja, en de muziek kwam onder andere van Delerium, zoals ik op de radio hoorde.
Oud 11-06-2002, 18:23
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
Knipoog*1 schreef:

- kijkcijfers
- winst in de vorm van geld (je gaat me niet vertellen dat ze er niets aan verdienen)
- populariteit

ow ja, en de muziek kwam onder andere van Delerium, zoals ik op de radio hoorde.
Paar kleine opmerkingen: (tja, ik kan de kans om te reageren niet laten schieten )

- Ieder jaar moet er geld bij de huur van stadion, apperatuur, artiesten enz. is enorm hoog. De dag zelf is gratis, dus daar halen ze niets aan op. Er is alleen een collecte.

- Tieners hebben niet veel te besteden, dus daar halen ze ook geen geld mee binnen.

- populariteit gun je het ze niet?!
Ik moet nog maar zien of de KRO & NCRV een stadion vol krijgen, k denk het niet.

Trouwens, ik geloof dat de EO de grootste omroep op dit moment is.

De groep die jij waarschijnlijk bedoeld heet 'Delerious?'
Weet jij dan wat voor muziek die groep maakt?

(ik ben trouwens geen EOfan ofzo , maar wil gewoon een paar vooroordelen uit de weg ruimen)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 18:27
Luca
Luca is offline
Ik ging niet. Ik ben ook niet zo in God, sorry.
Oud 11-06-2002, 19:01
Verwijderd
Respect mensen!
hoe moeilijk is het nou

ik ben overtuigd atheïst en anti-christendom maar als 50.000 jongeren het leuk vinden om met zn allen de heer te prijzen mogen ze dat toch lekker doen?

doen ze jullie er kwaad mee? nee. laat ze dan dus maar lekker met rust.

~JOOST
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:05
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
Citaat:
Eaglewing schreef:

- Ieder jaar moet er geld bij de huur van stadion, apperatuur, artiesten enz. is enorm hoog. De dag zelf is gratis, dus daar halen ze niets aan op. Er is alleen een collecte.

Dat klopt

- Tieners hebben niet veel te besteden, dus daar halen ze ook geen geld mee binnen.

Tieners hebben wel degelijk veel geld om te besteden. Ze gaan toch ook naar Pinkpop, Lowlands?

- populariteit gun je het ze niet?!

Nee, dat bleek al uit mn eerste bericht.

De groep die jij waarschijnlijk bedoeld heet 'Delerious?'
Weet jij dan wat voor muziek die groep maakt?

Jah dat weet ik. Ik heb meerdere malen muziek van ze gehoord. Ik zal het beschrijven als christelijke, wat softere rock. DC Talk is beter en ook christelijk.
Oud 11-06-2002, 19:08
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Myself! schreef:

hoe zielig kan je zijn

Ik ken 2 mensen die er naar toe zijn geweest en ze hebben het heel leuk gehad. Wie zijn wij dan om te gaan oordelen of het wel dan wel niet zieltjes winnen was en of het nuttig is en weet ik veel wat. Ik ben niet zwaar christelijk, ik ben het met een hele zooi dingen die de kerk doet/wil niet eens, maar ik geloof wel in God. Laat mensen in hun waarde. Jullie mogen best zeggen dat je het niet eens bent met het Christendom, maar ga geen godsdienst belachelijk lopen maken met uitspraken zoals die van McLaren..
idd..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:22
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
Knipoog*1 schreef:
knip
Qua geld besteding tieners heb je wel gelijk, maar op de jongerendag zullen de tieners alleen geld besteden aan cd's/t-shirts e.d. die je kunt komen bij een soort markt met allemaal winkels. Dus dat geld gaat niet rechtstreekst naar de organisator.

Jah dat weet ik. Ik heb meerdere malen muziek van ze gehoord. Ik zal het beschrijven als christelijke, wat softere rock. DC Talk is beter en ook christelijk.

Muziekomschrijving is ok, DC Talk (al luister ik heel weinig gospel) vind ik ook beter. Normal Generation was er ook geloof ik, dat is meer dance. En Jaci Valesquez dat is een soort pop.

hehe, eindelijk iemand met wie ik in dit topic een normaal gesprek/discussie kan voeren
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 20:08
Verwijderd
Ja, ik ben er zaterdag ook geweest en ik vond het helemaal geweldig vooral Normal Generation.
Ik vind wel dat er raar word over gedaan tuurlijk ik respecteer jullie mening maar om echt je mening te geven moet je er geweest zijn...ja ik spreek uit ervaring 3jaar geleden ben ik meegenomen door mijn best vriendin naar de eojongerendag was toen echt geen christen moest er nix van weten. ik lachte schold iedereen uit die zo was. ik ben er nu duz al 3x geweest en geloof nou wel en dan hoef je echt geen heilig boontje te wezen.

Ik raad je aan om er echt es heen te gaan ook al geloof je niet maar je merkt het wel vind ik als je er bent geweest bij mij heeft het wel lang geduurt en tuurlijk ik geloof ook niet alles wat die lui zeggen maar oke.

maar ga es en oordeel dan wat je van de jongerendag/geloof vind.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 20:09
Verwijderd
Geen respect opbrengen voor iemands overtuigingen is iets totaal anders dan gewoon ergens geintjes over maken...

De meeste mensen hier op dit forum staan wel héél snel klaar met uitspraken als 'je discrimineert', 'je hebt geen respect' en 'ik mag toch wel m'n mening hebben'. Niemand ontneemt hier ook maar íemand anders het recht op (in dit geval godsdienst-)vrijheid. Maar iemands persoonlijke overtuiging respecteren is iets anders dan er grapjes over maken. Als ik op straat iemand zie lopen met een grappig kapsel, mag ik daar best een grap over maken. Maar respecteer ik die persoon dan niet meer? Natuurlijk wel. Ik zie hem of haar nog steeds als een volwaardig persoon, die ik net zo zal behandelen als anderen.

Als ik een grapje maak over de EO-jongerendag, wil dat helemaal niet zeggen dat ik geen waardering (ik heb een hekel aan het anglicisme 'respect') heb voor die jongens en meisjes. Net zoals er hier grappen over kakkers of alto's gemaakt worden...waarom zou je daar wel lollig over mogen doen en over Christenen niet? Dan schiet iedereen meteen in de verdediging. Goed, sommigen boven mij zullen ongetwijfeld flink over de schreef zijn gegaan (ik heb niet de hele thread gelezen) maar dat tekent meer hun tact en inlevingsvermogen dan het feit dat ze waardering ontberen.

Kortom: don't exaggerate.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 22:28
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
nare man schreef:
don't exaggerate.
ik vat alles, behalve dit
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 22:29
Dutchy15
Dutchy15 is offline
lijkt me niet echt geslaagd om daar als moslim heen te gaan
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 22:33
rockyj
rockyj is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
lijkt me niet echt geslaagd om daar als moslim heen te gaan
Ze zullen het je waarschijnlijk niet kwalijk nemen
Oud 12-06-2002, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef:

hoe zielig kan je zijn

Iedereen mag toch zeggen wat hij/zij denkt?! Dus dan mag je iets ook wel belachelijk maken, zolang je maar niet rascistisch wordt of op gaat roepen tot haat?
Persoonlkijk vind ik god het domste wat de mens ooit heeft gecreerd. Het is toch beloachelijk dat er mensen bestaan die in een hoger iets geloven. Flikker toch op. Bovendien komt er altijd ruzie door godsdienst, en dan vooral tussen verschillende geloven ==> oorlog
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 08:28
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Iedereen mag toch zeggen wat hij/zij denkt?! Dus dan mag je iets ook wel belachelijk maken, zolang je maar niet rascistisch wordt of op gaat roepen tot haat?
Persoonlkijk vind ik god het domste wat de mens ooit heeft gecreerd. Het is toch beloachelijk dat er mensen bestaan die in een hoger iets geloven. Flikker toch op. Bovendien komt er altijd ruzie door godsdienst, en dan vooral tussen verschillende geloven ==> oorlog

Jij geeft ook niet op een normale manier je mening nu..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 08:53
Eaglewing
Eaglewing is offline
Citaat:
nare man schreef:
De meeste mensen hier op dit forum staan wel héél snel klaar met uitspraken als 'je discrimineert', 'je hebt geen respect' en 'ik mag toch wel m'n mening hebben'. Niemand ontneemt hier ook maar íemand anders het recht op (in dit geval godsdienst-)vrijheid. Maar iemands persoonlijke overtuiging respecteren is iets anders dan er grapjes over maken. Als ik op straat iemand zie lopen met een grappig kapsel, mag ik daar best een grap over maken. Maar respecteer ik die persoon dan niet meer? Natuurlijk wel. Ik zie hem of haar nog steeds als een volwaardig persoon, die ik net zo zal behandelen als anderen.
Je hebt gelijk, er mogen grappen gemaakt worden, tuurlijk!
Maar op het moment dat het hele topic uitdraaid op een joke met minder leuke uitspraken...

Zoals Poki zei:
Citaat:
poki schreef:
Wat een kinderachtige reacties allemaal hier...
Jullie zitten het met z'n allen belachelijk te maken..
Hoeft toch niet.. Iedereen moet toch helemaal zelf weten wat ie doet...
Als er een topic zou zijn waarin alleen maar grappen, vooroordelen die nergens op slaan, of andere vage dingen over gothics of alto's zouden worden gepost, zou er net zo worden gereageerd.
Als het iets is wat in je leven een plaats heeft en er wordt alleen maar negatief & soms zelfs vernederen over gesproken, houd ik mn mond niet.

Lijkt mij normaal
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef:

hoe zielig kan je zijn

Ik zal het simpel uitleggen hoe ik ertegen aan kijk..

Het is toch gewoon te gek voor woorden, dat mensen in iets geloven waarvan nog nooit is bewezen dat het bestaat..
Dat ze hun eigen leven geven en wijden aan iets, wat helemaal niet belangrijk is..

En waarom niet belangrijk?
Omdat het niks voorsteld, die zogenaamde GOD doet helemaal niets voor je..

Mijn tip is, geloof niet in iest wat niet bestaat, geloof in jezelf
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 11:58
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:

Het is toch gewoon te gek voor woorden, dat mensen in iets geloven waarvan nog nooit is bewezen dat het bestaat..
Dat ze hun eigen leven geven en wijden aan iets, wat helemaal niet belangrijk is..

En waarom niet belangrijk?
Omdat het niks voorsteld, die zogenaamde GOD doet helemaal niets voor je..

Mijn tip is, geloof niet in iest wat niet bestaat, geloof in jezelf
Precies.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Eaglewing schreef:

Bedankt, maar als je denkt dat mensen nu anders gaan denken door jouw mening...
Citaat:
McLaren schreef:

Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 12:07
Verwijderd
1: Ik ben atheist
2: Ik ben dus ook niet naar de EO-jongerendag geweest.
3: Ik ben van mening dat de EO-jongerendag een goed intitiatief is om christelijke jongeren bij elkaar te brengen.
4: Ik vind dat de EO-jongerendag niet of nauwelijks effect heeft op het gebied van 'zieltjes winnen'. Wie niet gelovig is of gelovig wil worden, gaat er niet heen en kijkt er ook niet naar op de tv.
5: Ik ben ook van mening dat je mensen in hun waarde moet laten, ondanks het geloof.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 12:10
Verwijderd
larten we het zo stellen..

Ik bekeer mezelf, als iemand hier kan aantonen dat god bestaat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten