Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik pretendeer niet 100% correct te schrijven en/of spreken, ik maak zelf vaak zat foutjes, maar dat het niets kan schelen vind ik nogal een domme instelling. Maar dat moet je helemaal zelf weten.
||
Citaat:
Dan kun je wel zeggen dat iedereen in je omgeving zo praat, maar je komt heus weleens andere mensen tegen, en dan is het lastig omschakelen...
||
Citaat:
Meer valt daar eigenlijk ook niet over te zeggen, je hebt gewoon gelijk. Maar toch kan ik me absoluut niet ergeren aan de taalfouten van iemand anders en daar ging het hier toch om? Ik vind het zelfs een beetje zielig als je je ergert aan ingeburgerde taalfouten.
||
Citaat:
Dat is dus waar ik me aan erger, mensen voor wie een discussie gelijk staat aan je gelijk krijgen. Het is heel moeilijk om de dingen waar je je bij anderen aan ergert zelf niet te doen. Maar ik werk er aan, ik werk er aan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
waar ik woon zeg je als je naar beneden gaat.. ik ga naar onder weet je wel en dan als je ergens anders komt waar ze ``nederlands`` praten (niet dialect limburgs duzz) dan kijken ze je ook vaag aan of van um wat is het duister in plaats van donker kan ik me ook zo aan ergenen...
||
Citaat:
en als je die gemakshalve maar gaat veranderen, omdat het gros van het Nederlandse volk zijn taal niet goed kent ben je mijn inziens fout bezig. Taal moet je leiden, jij moet niet de taal leiden |
![]() |
||
Citaat:
De fouten waar ik het over heb, gaat het om gemakzucht.. en dat moet je afstraffen en niet toelaten. |
![]() |
||
Citaat:
een voetbalstadion en 'n treinstation toch.. ![]() Staan wel veel dingen hier waarvan 'k zoiets heb 'wat is hier nu fout aan??" ![]() Maar ja, woon ook pas 6 jaar hier.
||
Citaat:
Je kunt het niet stoppen, hoe graag je ook wilt :/
||
Citaat:
Ach... zo ontstaat alle taal... Ingeburgerde taalfouten bestaan niet, ze maken immers deel uit van ons eigen taalgebruik.
||
Citaat:
![]() als we toch bezig zijn ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
ik geef jullie ook wel gelijk, het is een verloren strijd, maar ik vind dat je niet te snel moet toegeven aan gemakzuchtige fouten.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
opnieuw en niet overnieuw.. dat gaat niet meer over niet gebruiken, maar over een taaldwaling; die er in is geslopen. Dat woorden die niet meer bij de tijd zijn worden veranderd, logisch |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Aan alle gelovigen... Kirk22 | 244 | 30-07-2010 16:35 | |
Liefde & Relatie |
Corrigeren van taalfouten bij het flirten (online)? Armoed | 72 | 23-06-2010 17:02 | |
De Kantine |
Wat saai, zeg. 93. Verwijderd | 500 | 11-12-2007 16:12 | |
Algemene schoolzaken |
Leerkracht Nederlands Saarah | 30 | 09-10-2005 16:39 | |
De Kantine |
Delen Nederland afsteken? Mu | 213 | 09-10-2004 17:46 | |
De Kantine |
De reden voor... Veenbes | 39 | 13-06-2003 20:37 |