Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Opnieuw, maar nu minder uitgebreid. Ik ben 16 jaar oud. Door veel te lezen leer ik deze woorden. Alles; boeken, tijdschriften. Consciënteus weet ik niet precies... Maar het had iig met geweten te maken. Sans gêne is makkelijk. Komt uit het Frans, gêne betekend schaamte en sans betekend zonder. Zonder schaamte dus, letterlijk maar het wordt in Nederland snel geinterpreteerd als 'vrij'. Avant-Gardistisch komt van Avant-Garde en die term komt uit de kunst. Avant-Garde is een stroming, die nieuw(/modern/jong) is. Zo goed? ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik had 27 fout (terwijl ik van mezelf vind, dat ik min of meer foutloos schrijf, dus
![]() toen ik 17 was kon ik ook vrij veel woorden goed spellen. wij hadden in de 2e en 3e klas een wat oudere leraar nederlands en die hamerde nogal op spelling en grammatica. we moesten erg veel ontleden en van die typische dicteewoorden leren... ik vond het toen niet leuk, maar ik ben wel blij dat ik het uiteindelijk wel goed geleerd heb.. want als ik soms kijk naar dingen die anderen schrijven... nee, dan liever ouderwets! ![]() en idd... door lezen leer je ook veel woorden spellen (ligt er wel aan wat je leest he ![]()
||
Citaat:
Op het dictee had ik 21 fout, waar ik zeer tevreden mee was. Vooral als je ziet dat ik vorig jaar 51 fouten had en toen ook goed mij best had gedaan. Ik had nu vooral fouten met koppeltekens. Eigenlijk zo'n beetje overal waar ze moesten staan had ik ze niet. Ik gebruik die dingen eigenlijk nooit en een aatnal woorden waar ik nog nooit van gehoord heb had ik helemaal fout, zoals bijvoorbeeld bakelieten (schreef je dat zo?) daar had ik al twee fouten in en nog een paar zulke woorden.
|
wat mijn crappy spelling hier verklaart: typo's
mijn hand oogcoordinatie is slecht, en op internet doe ik geen moeite met interpunctie en hoofdlettergebruik. ik kijk mijn reply's ook nooit na dus als ik een lettertje heb gemist: who cares bij het schrijven in werkelijkheid ontgaat me niets
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is nogal dom om te denken dat je een woord alleen correct kan spellen als je de betekenis kent. Een beetje intelligent persoon kan a: betekenissen van woorden afleiden, b: spelen met andere talen, waarin woorden voorkomen die op de gevraagde woorden lijken, c: goed luisteren naar de uitspraak en daaruit de schrijfwijze afleiden, en vul zo maar aan. |
![]() |
|
Ik weet het niet. Ik heb wel gekeken, maar niet meegedaan. Ik had geen papiertje bij de hand. Maar ik vond het niet zo heel erg moeilijk, eerlijk gezegd. Nou ja, misschien had ik toch wel heel veel fout gehad als ik had meegedaan, maar ja... dat zullen we nooit weten, hè?
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Het Groot Dictee der Nederlandse taal. Missy | 62 | 18-12-2010 16:24 |