Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2002, 14:28
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
pdebie schreef:
Ik ga hier niet te lang op door, want anders krijg ik ruzie met conan wat ik niet wil, maar hoe oud ben je eigenlijk?

Want als jij <= 17 jaar bent dan mag jij me wel eens vertellen waar jij de woorden consciëntieus, sans gêne en avant-gardistische heb geleerd en waarom je ze moest leren.

En leg eens uit wat ze betekenen, want ik weet dat dus echt niet.
En ik hoef geen citaat uit het woordenboek
veel woorden was gokken (voor al die franse afleidingen) en toch nog wat goed
Advertentie
Oud 18-12-2002, 14:46
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
pdebie schreef:
Ik ga hier niet te lang op door, want anders krijg ik ruzie met conan wat ik niet wil, maar hoe oud ben je eigenlijk?

Want als jij <= 17 jaar bent dan mag jij me wel eens vertellen waar jij de woorden consciëntieus, sans gêne en avant-gardistische heb geleerd en waarom je ze moest leren.

Fuck, ik heb net alles uitgetypt, krijg ik een Database Error .

Opnieuw, maar nu minder uitgebreid.

Ik ben 16 jaar oud. Door veel te lezen leer ik deze woorden. Alles; boeken, tijdschriften.

Consciënteus weet ik niet precies... Maar het had iig met geweten te maken.

Sans gêne is makkelijk. Komt uit het Frans, gêne betekend schaamte en sans betekend zonder. Zonder schaamte dus, letterlijk maar het wordt in Nederland snel geinterpreteerd als 'vrij'.

Avant-Gardistisch komt van Avant-Garde en die term komt uit de kunst. Avant-Garde is een stroming, die nieuw(/modern/jong) is.

Zo goed?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 15:49
skatefamke
skatefamke is offline
ik had 27 fout (terwijl ik van mezelf vind, dat ik min of meer foutloos schrijf, dus ). veel dingen die ik fout had waren de woorden waar ik nog nooit van gehoord had en van die samentrekkingen van afkortingen en woorden uit het engels en stukjes uitdrukking die dan lios/vast/met streepjes moeten enzo. bv: sms'en, gsm-junks, rijk-en-zet (reik-en-zet?), nooit ofte nimmer.

toen ik 17 was kon ik ook vrij veel woorden goed spellen. wij hadden in de 2e en 3e klas een wat oudere leraar nederlands en die hamerde nogal op spelling en grammatica. we moesten erg veel ontleden en van die typische dicteewoorden leren... ik vond het toen niet leuk, maar ik ben wel blij dat ik het uiteindelijk wel goed geleerd heb.. want als ik soms kijk naar dingen die anderen schrijven... nee, dan liever ouderwets!

en idd... door lezen leer je ook veel woorden spellen (ligt er wel aan wat je leest he )
Oud 18-12-2002, 19:54
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
skatefamke schreef:

toen ik 17 was kon ik ook vrij veel woorden goed spellen. wij hadden in de 2e en 3e klas een wat oudere leraar nederlands en die hamerde nogal op spelling en grammatica. we moesten erg veel ontleden en van die typische dicteewoorden leren... ik vond het toen niet leuk, maar ik ben wel blij dat ik het uiteindelijk wel goed geleerd heb.. want als ik soms kijk naar dingen die anderen schrijven... nee, dan liever ouderwets!
Ik ben dezelfde docent ook veel dank verschuldigd. Dat had ik alleen toen nog niet door en ik vond het een vreselijke docent. Door hem is mijn spelling ook erg vooruit gegaan.

Op het dictee had ik 21 fout, waar ik zeer tevreden mee was. Vooral als je ziet dat ik vorig jaar 51 fouten had en toen ook goed mij best had gedaan. Ik had nu vooral fouten met koppeltekens. Eigenlijk zo'n beetje overal waar ze moesten staan had ik ze niet. Ik gebruik die dingen eigenlijk nooit en een aatnal woorden waar ik nog nooit van gehoord heb had ik helemaal fout, zoals bijvoorbeeld bakelieten (schreef je dat zo?) daar had ik al twee fouten in en nog een paar zulke woorden.
Oud 18-12-2002, 21:05
Optima
Optima is offline
wat mijn crappy spelling hier verklaart: typo's

mijn hand oogcoordinatie is slecht, en op internet doe ik geen moeite met interpunctie en hoofdlettergebruik.

ik kijk mijn reply's ook nooit na dus als ik een lettertje heb gemist: who cares

bij het schrijven in werkelijkheid ontgaat me niets
Oud 18-12-2002, 23:01
Kleine A*
Kleine A* is offline
nog niet geprobeerd
Oud 20-12-2002, 10:16
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Ik ben dezelfde docent ook veel dank verschuldigd. Dat had ik alleen toen nog niet door en ik vond het een vreselijke docent. Door hem is mijn spelling ook erg vooruit gegaan.

Op het dictee had ik 21 fout, waar ik zeer tevreden mee was. Vooral als je ziet dat ik vorig jaar 51 fouten had en toen ook goed mij best had gedaan. Ik had nu vooral fouten met koppeltekens. Eigenlijk zo'n beetje overal waar ze moesten staan had ik ze niet. Ik gebruik die dingen eigenlijk nooit en een aatnal woorden waar ik nog nooit van gehoord heb had ik helemaal fout, zoals bijvoorbeeld bakelieten (schreef je dat zo?) daar had ik al twee fouten in en nog een paar zulke woorden.
bakeliet is een van de eerste thermoharders -polymeer- die op grote schaal werd geproduceerd. ik kende het woord toevallig omdat ik het bij macromolekulaire chemie heb geleerd
Oud 20-12-2002, 12:51
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
bakeliet is een van de eerste thermoharders -polymeer- die op grote schaal werd geproduceerd. ik kende het woord toevallig omdat ik het bij macromolekulaire chemie heb geleerd
Ik kende het uit de Donald Duck.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 13:02
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
Diablos schreef:
Precies
goh hoe wist ik dat
Oud 21-12-2002, 16:46
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
Ach natuurlijk! Ik had het beredeneerd van uit het Grieks. Lithos is steen. Maar dat schrijf je met een theta en daarom had ik er een 'h' bij in gestopt.
Oud 21-12-2002, 17:11
Verwijderd
Om de frustratie dit jaar tot geheel 0 te beperken had ik besloten dat ik niet eens wist wanneer het gehouden werd. Ik heb dus lekker niet mee gedaan en dus 0 fout.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 17:45
M*girl
M*girl is offline
Ik kan Filip Freriks niet aanhoren en aanzien, dus kep maar niet meegedaan.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 17:57
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
pdebie schreef:

(Roos)

Het is nogal dom om te denken dat je een woord alleen correct kan spellen als je de betekenis kent.

Een beetje intelligent persoon kan a: betekenissen van woorden afleiden, b: spelen met andere talen, waarin woorden voorkomen die op de gevraagde woorden lijken, c: goed luisteren naar de uitspraak en daaruit de schrijfwijze afleiden, en vul zo maar aan.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 20:22
saxy girl
saxy girl is offline
32 fouten, een verbetering tegenover vorig jaar
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 20:32
Jan-Diederik
Jan-Diederik is offline
Citaat:
saxy girl schreef:
tegenover
t.o.v.
Oud 21-12-2002, 22:02
snoopy
snoopy is offline
Ik weet het niet. Ik heb wel gekeken, maar niet meegedaan. Ik had geen papiertje bij de hand. Maar ik vond het niet zo heel erg moeilijk, eerlijk gezegd. Nou ja, misschien had ik toch wel heel veel fout gehad als ik had meegedaan, maar ja... dat zullen we nooit weten, hè?
Oud 22-12-2002, 16:16
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
20 fouten, valt toch nog wel mee hè!
Oud 22-12-2002, 18:39
Black Butterfly
Black Butterfly is offline
ik stond er zelf ook ontzettend van te kijken, maar ik bleek maar 6 (!!!) fouten te hebben...
Oud 22-12-2002, 18:55
miss Elise
miss Elise is offline
sjongen noe nooit zoveel gezien in 1 zon forum ding
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten