Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2003, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Welmoed schreef:
het is niet mijn schuld dat ik nog nooit iemand heb ontmoet die ik mooi vond die daarvandaan kwam.
en ik vind dat er een verschil zit tussen abn en van die vage accenten zoals fries limburgs en twents, het komt op mij over alsof die mensen heel simpel zijn.
Hou toch op, alsof jullie in het westen ABN praten. Dat is zo makkelijk om te zeggen... vroeger praatten ze op tv nog abn, nu alleen Hilversums ofzo. Hoe kun je nou abn praten als je niet eens een r uit kan spreken of de n na een woord. Geloof me, jullie praten net zo min abn als wij.
Advertentie
Oud 26-01-2003, 12:34
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Hou toch op, alsof jullie in het westen ABN praten. Dat is zo makkelijk om te zeggen... vroeger praatten ze op tv nog abn, nu alleen Hilversums ofzo. Hoe kun je nou abn praten als je niet eens een r uit kan spreken of de n na een woord. Geloof me, jullie praten net zo min abn als wij.
*agreed*
Oud 26-01-2003, 12:49
Verwijderd
Lekker geflame dit, zelfs fb's doen mee...
Oud 26-01-2003, 13:02
Dminor
Dminor is offline
ja.
Oud 26-01-2003, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Welmoed schreef:
het is niet mijn schuld dat ik nog nooit iemand heb ontmoet die ik mooi vond die daarvandaan kwam.
en ik vind dat er een verschil zit tussen abn en van die vage accenten zoals fries limburgs en twents, het komt op mij over alsof die mensen heel simpel zijn.
Geloof dat er een aantal jaartjes terug ook zo'n kereltje met een snorretje was dat een bepaald ras alleen menswaardig vond
Oud 26-01-2003, 17:55
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Ik heb nog nergens geflamed. Als ik ga schelden misschien... maar ik geloof niet dat ik dat mag
Oud 26-01-2003, 17:57
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
perseus schreef:
geen geflame.. meer de waarheid uitwijzen
Oud 26-01-2003, 18:47
Kippekoetje
Kippekoetje is offline
TWENTE RULEZZZZ!!!! Geen slecht woord over Twente, al blijf ik er denk ik niet eeuwig wonen!
Oud 26-01-2003, 19:00
Mara
Mara is offline
Nee dat doet het niet.
Oud 26-01-2003, 19:07
Kippekoetje
Kippekoetje is offline
Wellus
Oud 26-01-2003, 19:56
Multilot
Multilot is offline
Tuulk kom ik vot oet twente... (ofzo...) Nou ja, ik kan iig beter twents praten dan menig acteur uit Volle Maan..... en als ik een accent heb ben ik nog niet per definitie een boer, nee mensen ik woon zelfs in de stad, jaja ik wel... Maar om nou te zeggen dat twente de beste is.... Geloof het zou ik zegge...
Oud 26-01-2003, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Ik heb nog nergens geflamed. Als ik ga schelden misschien... maar ik geloof niet dat ik dat mag
Niet echt flamen nee, maar 'domme westerse doos' klinkt nou niet bepaald vriendelijk en lokt wel flames uit.
Oud 28-01-2003, 14:04
the_conquer
the_conquer is offline
ik denk dat twente wel zuigt der wonen vast wel wat bereidwillige dames daar
Oud 28-01-2003, 14:37
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
perseus schreef:
Een beetje.. Dat nationalistische, bekrompen gedrag van sommige (ik zeg 'sommige' ) Twentenaren begint me behoorlijk op de zenuwen te werken! Het accent is ook niet om aan te horen...
welkom in de hel van enschede *grin*
Oud 28-01-2003, 14:40
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef:
FC Twente zuigt iig
Oud 28-01-2003, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
*woont op Grens Twente-Salland*

Twente roelt zwaar. We hebben een superstrak accent (wij kunnen namelijk wel de R uitspreken! So there, stomme randstad luitjes, ik heb nog niemand van jullie dat horen doen!). Bovendien praten wij heel efficient, waar jullie 2 minuten voor nodig zijn kunnen wij in 20 seconden zeggen Dat jullie het nou niet kunnen verstaan als wij ons accent aandikken, wil dat niet zeggen dat het ook maar stom is.
Bovendien spreken wij de klinkers goed uit, jullie maken alles Engelsklinkend. Geen ee maar eei, geen oo maar oow, geen aa maar ah. En dan ook nog durven te beweren dat je accentloos praat. Pfah.

Wij hebben veeeel mooiere natuur. Platteland, ook, maar lang niet zo plat als die enorm rechte stukken daar in het westen. We hebben bovendien bos. Kan hier tenminste een beetje mountainbiken (denk dat dat in Limburg nog beter kan, maar daar ben ik nog nooit geweest).

Wij hebben minder geweld ed. Kan hier rustig midden in de nacht over straat lopen zonder dat je aangevallen wordt. Zelfs in Almelo en daar stikt het van het tuig

Wat nog meer... mjah, wij hebben een zwaar droog gevoel voor humor. Is natuurlijk altijd leuk. (gaat overigens niet op voor elke Twentenaar.)

Nationalistisch gedrag ben ik hier nog niet tegengekomen. Niet meer dan in de rest van het land iig. Wel veel mensen die cda stemmen, die zouden zich dan ook moeten schamen
Daarom hebben jullie geen nationaal park en wij wel..................met bos
Oud 28-01-2003, 17:56
Qimm
Qimm is offline
wij hebben het zandstuve bos
Oud 28-01-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef:
ja, fijn ben jij, ga ze ff redenen aangeven waarom Twente zuigt....
Oud 28-01-2003, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef:
hehe, dat staat volgens mij niet bekend als nationaal park

lekker boeien of een bepaald stuk land cool is of niej, als je erzelf maar lol hebt.
Oud 29-01-2003, 10:37
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Niet echt flamen nee, maar 'domme westerse doos' klinkt nou niet bepaald vriendelijk en lokt wel flames uit.
Als je zoiets zegt ben je toch al dom? Doos = algemeen bij mij, en westers was ze.
Oud 29-01-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:
Daarom hebben jullie geen nationaal park en wij wel..................met bos
Nationaal park? Waarvoor? Hier hoeft nog niet alles beschermd te worden
Oud 29-01-2003, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Nationaal park? Waarvoor? Hier hoeft nog niet alles beschermd te worden
neej idd, omdat er geen kip wil wonen/komen
Oud 29-01-2003, 10:52
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:
neej idd, omdat er geen kip wil wonen/komen
Blij toe, is het bij ons tenminste rustig en zijn de huizen goedkoop en blijft iedereen van onze lekkere boerenjongens af
Oud 29-01-2003, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Blij toe, is het bij ons tenminste rustig en zijn de huizen goedkoop en blijft iedereen van onze lekkere boerenjongens af
haha, die boerenjongens mag je hebben, allemaal! en tsja huizenprijs....je kan niet alles hebben
Oud 29-01-2003, 12:22
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Morgan schreef:
*woont op Grens Twente-Salland*

Twente roelt zwaar. We hebben een superstrak accent (wij kunnen namelijk wel de R uitspreken! So there, stomme randstad luitjes, ik heb nog niemand van jullie dat horen doen!). Bovendien praten wij heel efficient, waar jullie 2 minuten voor nodig zijn kunnen wij in 20 seconden zeggen Dat jullie het nou niet kunnen verstaan als wij ons accent aandikken, wil dat niet zeggen dat het ook maar stom is.
Bovendien spreken wij de klinkers goed uit, jullie maken alles Engelsklinkend. Geen ee maar eei, geen oo maar oow, geen aa maar ah. En dan ook nog durven te beweren dat je accentloos praat. Pfah.

Wij hebben veeeel mooiere natuur. Platteland, ook, maar lang niet zo plat als die enorm rechte stukken daar in het westen. We hebben bovendien bos. Kan hier tenminste een beetje mountainbiken (denk dat dat in Limburg nog beter kan, maar daar ben ik nog nooit geweest).

Wij hebben minder geweld ed. Kan hier rustig midden in de nacht over straat lopen zonder dat je aangevallen wordt. Zelfs in Almelo en daar stikt het van het tuig

Wat nog meer... mjah, wij hebben een zwaar droog gevoel voor humor. Is natuurlijk altijd leuk. (gaat overigens niet op voor elke Twentenaar.)

Nationalistisch gedrag ben ik hier nog niet tegengekomen. Niet meer dan in de rest van het land iig. Wel veel mensen die cda stemmen, die zouden zich dan ook moeten schamen
Agree! Agree! Agree!
Oud 09-12-2005, 17:39
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
In twente is zelfs een HOCKEYCLUB !

Ik ben ook weer blij
Oud 09-12-2005, 17:46
Verwijderd
Who, da's een up zeg...
Ben twentenaar, wordt echter regelmatig aangezien voor een Brabander... Dat geheel terzijde in dit prachtig oude topic.
Oud 09-12-2005, 17:53
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Henk Biertank schreef op 09-12-2005 @ 18:39 :

Ik ben ook weer blij

Oud 09-12-2005, 18:46
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
Oud 09-12-2005, 19:24
Verwijderd
Ik vind Twente kaas.
Enschede heb ik nix mee, maar ik bevind me regelmatig in Rokade, St. Louis, Mobys en soms de nul.

Maar meestal verblijf ik in Goor als ik in Twente ben, maar kom ook wel es in Markelo, Diepenheim, Delden.
Oud 09-12-2005, 19:26
Nevertheless
Nevertheless is offline
Dat Grolsch ervandaan komt zegt genoeg.

endatisnietpositiefbedoelt
Oud 09-12-2005, 19:33
hmhm
hmhm is offline
Citaat:
Henk Biertank schreef op 09-12-2005 @ 18:39 :

Ik ben ook weer blij
Alleen in Enschede al 3.
Oud 09-12-2005, 20:07
BCR
BCR is offline
Mensen uit Twente praten geweldig. Kan me er echt slap om lachen
Oud 09-12-2005, 21:10
Rodion
Rodion is offline
Twente is best ok.
Oud 09-12-2005, 21:18
steefos
steefos is offline
nog nooit geweest
Oud 09-12-2005, 21:29
Mara
Mara is offline
Ik kan me niet herinneren dat ik hier gepost heb. Toch staat er van wel.

Maw een up, slot, nu!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten