Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Eigenlijk kan ik geen taal noemen die ik *niet* zou willen leren. Ik hou van talen..
Ow en voor de mensen die Pools een lelijke taal vonden (heb geen zin om terug te zoeken wie dat waren): ik ben afgelopen zomer in Polen geweest, en Pools is één van de mooiste talen die ik ooit gehoord heb.... Ik spreek een paar woordjes Pools maar zou het heel graag vloeiend spreken. Het is trouwens geen Germaanse taal maar een Slavische taal, het lijkt heel veel op Russisch, totaal niet op Duits.
||
Citaat:
![]() ![]() Hm k zou opzich heel veel talen wel willen leren, vooral Zweeds/Noors/Deens of Spaans... lijkt me echt gaaf ![]()
|
Ik zou elke taal wel willen kunnen spreken. Het leren hoeft van mij alleen niet zo... Na 2 jaar Frans en Duits gehad te hebben, kan ik beide voor geen meter spreken. Al die stomme rotwoordjes leren elke dag kwam mij mijn strot uit na een paar weken. Het is ook grotendeels dankzij Frans en Duits dat ik van het VWO helemaal naar de MAVO afgezakt ben. Met 2 2en op je rapport iedere keer wilt dat natuurlijk wel...
Gelukkig heb ik dan wel weer intresse in de Engelse taal. Ik heb van 3 jaar op Engelse/Amerikaanse forums te posten enorm veel opgestoken. |
![]() |
||
Citaat:
Twas al erg genoeg dat mijn grootmoeder Duits moest leren, daar krijgt men snel een degout van. Ik spreek wel vloeiend Pools maar dat is wel logisch omdat ik daar heb gewoond... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik wil graag Zweeds leren, en wat ik absoluut niet zou willen leren is een taal als Arabisch of zo...
||
Citaat:
|
Heej, die taal die ze in Zwitserland spreken die op het Latijn lijkt heet toch Rheto-romaans dacht ik en niet hetgene waar het hier de hele tijd over gaat??????
Ik zou zelf nooit een taal willen leren die ze bijna nergens spreken en juist wel Spaans of Chinees of zo, daar kan je tenminste een hoop mensen mee verstaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Nog 2 columns uit de oude doos Shitonya | 4 | 23-03-2004 16:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gedichtenbespreking deel 3 Wouty | 6 | 19-10-2001 18:07 | |
ARTistiek |
gedichtenbespreking deel 3 Wouty | 5 | 18-10-2001 14:39 |