Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2003, 09:28
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
ik zou het niet wetem, zet er toch nooit iets in hoor, maar ik zal mijn GR wel missen bij mijn examen eco en M&O want je kan er zo lekker in terug kijken wat je oo kweer precies aan berekeningen had gedaan
Advertentie
Oud 05-04-2003, 10:27
oneMen
oneMen is offline
Nou volgens mij hebben ze gewoon gelijk. De examens die ik vorig jaar heb gehad met bv wiskunde waren puur denkwerk en weinig formules. Wel dat je ze moest gebruiken, maar het moeilijkste van die formules is nog altijd het toepassen op de juiste plaats. Trouwens helemaal geen vragen waar je alleen de formule hoeft te gebruiken. Tip: gewoon alles nog eens doornemen.

Suc6
Oud 05-04-2003, 12:14
gunhead
gunhead is offline
ik doe dit jaar ook eindexamen (vwo nt), en mijn mentor heeft een soort examenkrantje uitgedeeld.

komt van cevo/ibg/ministerie ocw/etc, dus lijkt me behoorlijk officieel.

ik citeer pagina 14 (gaat dus over de gr): "en zet voor alle zekerheid een aantal formules in het geheugen, met een index, om ze snel terug te vinden".

lijkt me duidelijk.

er staat ook dat de gr toegestaan is bij wisk b, netk, scheik, en verboden bij econ, bio.
Oud 05-04-2003, 15:46
Verwijderd
Voor schei- en natuurkunde zou het zonde zijn als ie gewist zou worden, maar mij is al verzekerd dat ze dat bij ons niet doen

Voor wiskunde.... ach.... ten eerste, je mag er (bij ons iig, maar vgsmij is het landelijk toegestaan ook al doet niet iedere school eraan) een formulekaart bijhouden vol met handige regels die je anders idd in je GR zou hebben moeten zetten,
PLUS: die GR heeft van zichzelf al zuuuulke handige opties die je allemaal voor je examen mag gebruiken!!

Voorbeeldje (TI-83): kmoest laatst voor examenoefening exponentiele formule uitzoeken bij twee gegeven coordinaten maar ik wist (natuurlijk) niet meer hoe dan moest... STAT-->CALC-->ExpReg {X1,X2},{Y1,Y2}
Ik vroeg aan mijn docent of ik dat op mijn examen zo ook mocht doen en tot mijn grote verbazing was het antwoord ja!! Watnou wissen......

Dus grote hint: weet hoe je GR werkt. Dat helpt!

~JOOST

ps overigens ben je genaaid als je alleen wiskunde kunt met je GR en er 'bereken exact' gevraagd wordt. dat wordt dus toch maar leren....
Oud 08-04-2003, 21:23
wilookmeepraten
wilookmeepraten is offline
Citaat:
probleemkind schreef op 04-04-2003 @ 19:46:
k hoop dat ze nie gewist worden
heb daar alle formulez staan
bij scheikunde wiskunde en natuurkunde wordt er niks gewist, en voor biologie en economie moet je een andere rekenmachine meenemen
dat is wel lastig denk ik.. ben ik net aan mijn GR gewend...
Oud 09-04-2003, 15:06
gunhead
gunhead is offline
Citaat:
wilookmeepraten schreef op 08-04-2003 @ 22:23:
bij scheikunde wiskunde en natuurkunde wordt er niks gewist, en voor biologie en economie moet je een andere rekenmachine meenemen
dat is wel lastig denk ik.. ben ik net aan mijn GR gewend...
moet je ff ergens een ti-30x ii regelen. kan ongeveer hetzelfde als de casio fx82, maar werkt ongeveer hetzelfde als de ti-83.
Advertentie

Regels voor berichten