Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben al wel vaker deze discussie aangegaan en die draait uiteindelijk vaak op ruzie uit. Misschien dat we het nu eens langer dan een paar dagen een discussie als deze open kunnen houden?
Tot zover mij moraliserend geleuter, over naar de inhoud: Ik zie mij zelf in het politieke spectrum als genuanceerd realistisch links. Mensen die mij een beetje kennen weten hoop ik wat ik daarmee bedoel. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Dat klopt dan toch niet, als je bijv, voor oorlog in Irak bent dan hoef je toch niet per definitie bijvoorbeeld voor een verhoging van de ziektekosten te zijn. Zo zegt de VVD het, en die noemen zichzelf liberaal. Citaat:
||
Citaat:
't is laat ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Overigens... waarom is het niet sociaal om de premies te verhogen zoals de VVD zegt. En deze dan naderhand via de belastingen te corrigeren? Vind ik erg sociaal. En wel om de volgende erg praktische reden die iedereen altijd vergeet. "Waarom zou mijn verzekeringsmaatschappij moeten weten wat ik verdien?". Ik vind namelijk dat dat helemaal niet nodig is. Zodra het met het inkomen te maken heeft dan moet het lopen via de belastingdienst. Overigens even verder over de lagen binnen de samenleving. Daar word nu ook onderscheid in gemaakt via ziekenfonds en particulier... persoonlijk vind ik dit een erg krom systeem dat er helemaal niet zou moeten zijn. Kortom iedereen gelijke premies, met mogelijkheden tot bijverzekeren en dan achteraf via de belastingen een correctie laten toepassen bij de mensen die onder het sociaal minimum zitten.
Laatst gewijzigd op 02-04-2003 om 09:15. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Het fijne weet ik er niet van, maar is het niet handelen met een verschrikkelijk omweg, en zodoende het bevorderen van de bureaucratie, door eerst hogere premies te heffen en die daarna weer te corrigeren? Dan kun je toch net zo goed de zelfde premie handhaven? Citaat:
Bovendien: het is toch logisch dat de rijkeren de minder bedeelden in de samenleving helpen en zonodig financieel tegemoet te komen? Of ben je het daar ook niet mee eens?
||
Citaat:
Overigens moeten de premies wel omhoog, de gezondheidszorg is onbetaalbaar geworden en de mensen mogen wel eens weten wat hun gezondheid werkelijk kost, dan gaan ze er vanzelf zorgvuldiger mee om...
|||
![]() |
Citaat:
Inderdaad, ik denk dat dat minder bureaucratisch is. Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Links?
Rechts? Mocht ik later mij nog eens in de politiek bewegen dan richt ik mijn eigen partij op. En de koers? Recht vooruit! Een mooie discussie hier over links en rechts. Jammer dat jullie het globale beeld van links en rechts niet behouden. Er wordt nu eigenlijk puur gediscussieerd over partijprogramma's en dat is jammer. Waarom bijten jullie je uberhaupt vast in Nederland? De toekomst ligt recht voor ons uit en die toekomst ligt in de Verenigde Staten van Europa (of eventueel een originelere benaming) |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rechts bekijkt het pragmatischer en gaat vanuit het individu redeneren dat het individu zelf mag bepalen wat goed voor hem is. Een wezenlijk verschil.
||
Citaat:
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Het is ook zo dat niemand dat van plan is, en wel precies om dezelfde reden. Gezien de nodige bezuinigingen schiet je er niets mee op. Citaat:
||
Citaat:
Verenigde Staten van Europa?? ![]() alsjeblieft niet zeg... gaat niet werken in de praktijk.
||
![]() |
Citaat:
Nou beetje kut geformuleerd allemaal. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Juist de illusie dat Europa goed kan samenwerken en een unie is maakt Europa zwak. Door die zogenaamde samenwerking lijkt Europa nu zwak en verdeeld, zonder Europese Unie had de VS de tegenstem van bijv. Frankrijk en Duitsland als twee belangrijke tegenstemmen gezien, en niet als onderdeel van een versplinterde Europese stem.
||
Citaat:
||
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|||
[QUOTE]waaromniet? schreef op 02-04-2003 @ 20:11:
Mooi ![]() Ach, het is een van de vele kijkwijzen die je kunt hebben. Maar om nu de welvaart af te lezen van het nut van degene die het slechste af is... tja, weet niet of dat echt zinvol is. Maar nogmaals, het is een van de vele zienswijzen... en zijn theorie is wel erg interessant... daar niet van... Citaat:
En het is wel van toepassing... maar goed... daar moet je maar enkele posts teruglezen waarom dat is... heeft te maken met wat de overheid opeist... Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Maar binnen het liberalisme is het niet zo zwart-wit dat de een positief-liberaal is en de ander een libertarier. Je hebt van allebei iets in je... ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Tot zover mijn nuttige bijdrage -_- |
![]() |
|
ach welja... foutje, moet kunnen
blij dat er nog mensen zijn die het hele forum afspeuren naar mogelijke spelfouten. Kubstudent, krijg ik nog een reactie op mijn reactie? Ben wel benieuwd wat je erop te zeggen hebt eigenlijk.. ![]()
Laatst gewijzigd op 03-04-2003 om 22:45. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Jouw ergernissen in het verkeer Verwijderd | 81 | 04-08-2014 06:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
links/rechtshandigheid - ambidexter Daantje_0705 | 21 | 14-03-2005 20:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welk systeem? Odin | 84 | 26-08-2004 19:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: De jeugd wordt rechts, rechtser, rechtst. Isa | 117 | 18-02-2003 14:48 | |
Psychologie |
links, rechts, links vixen | 6 | 17-11-2002 02:45 |