Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
De dood betekent het einde voor je fysieke lichaam maar voor je ziel is het weer een terugkeren naar de bron. Daar verblijft de ziel totdat hij het verlangen krijgt om opnieuw te incarneren omdat de ziel nog bepaalde lessen wil leren om te vervolmaken.
De dood is een bevrijding voor de ziel dus iets om niet bang voor te zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof dat mijn geest niet vergaat, omdat ik simpelweg niet wil dat het vergaat. En aangezien er voor beide mogelijkheden(wel vergaan en niet vergaan) geen overtuigend bewijs is, geloof ik in datgene waar ik mij het prettigs bij voel. Ik geloof daarmee ook niet dat dit het hoogtepunt in mijn bestaan is, maar dat dit een periode is met zowel hoogte en dieptepunten, dingen die ik ook na mijn dood zal kennen. Ik hoop alleen dat er dan minstens zo veel hoogtepunten zullen zijn als in dit leven...
|
![]() |
Die mensen die hier zeggen dat na de dood gewoon het licht uitgaat (als het ware), en dat dan dus alles ophoudt, moeten voor de lol eens een boek over bijna dood ervaringen lezen. Persoonlijk vond ik dit zeer verhelderend en dankzij het lezen van dit boek kan de dood me geen ene fuck meer boeien (alhoewel het sneu is voor de nabestaanden). Ik weet namelijk nu toch dat er leven na de dood is, en dat ik me nergens zorgen over hoef te maken.
Hier is misschien een interessant voorbeeld uit dat boek (voor zover ik me dat kan herinneren): Het ging over een vrouw die een operatie onderging. Er ging iets verschrikkelijk fout en het leek erop dat de vrouw zou overlijden. Opeens zag de vrouw zichzelf op de operatietafel liggen, en ze zweefde naar buiten. Op het dak van het ziekenhuis zag ze iets roods liggen. Omdat ze nieuwschierig was (en nog niet echt besefte dat ze dood aan het gaan was), ging ze er naar toe en zag dat het een schoen was. Later, nadat de doktoren haar weer opgelapt hadden, ging ze op dat dak kijken, en daar lag inderdaad diezelfde rode schoen. Makes you wonder, doesn't it? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vraag me dus altijd af waarom je pas na dit leven gelukkig zou kunnen zijn. Zijn we dan alleen maar hier om te wachten tot we doodgaan?
|
Nou mensen, ik gloof dat de ziel los is van het lichaam en dat die dan weer reïncarneert, maar zeker weet ik et natuurlijk niet. Ik denk gwoon dat je je vorige levens vergeet als je weer opnieuw geboren wordt. En bij sommige mensen blijven die herinneringen een beetje hangen, dus dan kunnen ze wat over hun vorige leven vertellen en soms klopt et nog ook. Naja en ik weet niet wat er na de dood is, maar ik hoop dat het leuk is
![]() en ik ben niet vaag spiritueel blablabla, maar ik denk gewoon dat het zo zit en de dood zal vast niet zo erg zijn, alleen voor je familie en vrienden. ik gloof ook niet in god, misschien dat ik er oooit in ga geloven maar niet dat ik dan als ik dood ben in het koninkrijk van god kom ofzo. maar ik hou van et leven dus ik wil nog niet dood!! |
![]() |
|
Wat is de dood voor mij...
Het lijkt mij heel duidelijk, maar daarintegen wordt er beweerd dat de dood niet zo makkelijk te begrijpen is voor een mens als wij denken. Ik weet dat mijn leven hier tijdig is, ik weet dat wanneer ik dood ga mijn cellen afsterven en mijn lichaam uiteindelijk zal oplossen. Mijn herinneringen zullen verloren gaan. Als ik dood ben, ben ik er niet meer, ik weet niets meer en ik voel niets meer. Ik ben gewoon... dood. Ik zie het een beetje als dat ene punt dat je niet meer weet wanneer je slaapt, je wordt 8 uur later wakker en je weet niets meer van wat je deed 4 uur geleden. Dat ene punt, kan een seconden zijn, moet je dan inzien als het begin en eind van de oneindigheid. Dat ene punt, duurt voor altijd en heeft geen eind. Je weet niets, je ziet niets, je voelt, ruikt, hoort en denkt niets. Ik ben niet bang voor de dood, ik vind het alleen jammer dat ik zoveel zal missen, zoveel vragen die ik nu heb zullen onbeantwoord gaan, al heb ik die daarintegen toch niet meer als mijn tijd is gekomen. Ik zal mensen missen, ik weet dat mensen mij zullen missen... maar in hun harten leef ik voort. Tot zij op een dag ook zullen sterven. Door ons bewustzijn, onze gave om bewust te zijn van het feit dat wij leven, denken en onszelf ontwikkelen heeft ons ook aan het denken gezet over de dood. Veel mensen willen niet dood, ze stellen zich gerust met het feit dat de dood niet het einde is, maar slechts het begin van het paradijs. Sommige mensen geloven dat wanneer zij dood zijn eindelijk zien en krijgen wat ze altijd al gehad willen hebben. Een soort toetje voor na de maaltijd. Maar ik zie dat meer als een methode om om te gaan met de angst om dood te gaan. Kortom: De dood is voor mij het oneindige niets. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik ben superbang voor de dood, maar dat terzijde
je gaat dood, en dan? Ik denk dat je ziel (of energie eigenlijk) je lichaam verlaat en terug gaat naar de bron (of god ent hoe je het wel noemen). Maar voordat je teruggaat denk ik dat je nog een tijd hier op aarde rondvliegt, om je leven te verwerken, en om andere mensen te helpen. Als je bij de bron bent geweest kun je misschien uitrusten ofzo dat weet ik niet, maar daarna ga je terug en kom je in een ander lichaam. Je reincarneert dus.
|
Te zijn of niet te zijn, dat is de vraag...:
Is het edeler voor de geest, de slingerstenen en pijlen van 't gramstorig lot te dulden.., Of het hoofd te bieden aan een zee van plagen, en, door verzet, ze te beëindigen...? Sterven..., slapen..., meer niet...; en stel dan, dat een slaap het einde is..., Van het hartezeer en de duizend angsten, die het Erfdeel zijn van het vlees..., het ware een voleinding..., Met vroom gebed te wensen... Sterven..., slapen... Slapen...! Dromen misschien...; daar wringt de schoen...! Want wat wij in die doodsslaap kunnen dromen, als wij van de aardse warreling zijn bevrijd, dwingt ons tot aarzelen...; dat is het waarom Rampspoed het tot zo'n hoge leeftijd brengt.... Want wie zou 's werelds smaad en slagen dulden, het onrecht van de tiran..., de hoon der trotsaards..., het leed om verachte min..., het getalm van het recht..., de hoogmoed van het gezag..., het gesmaal waarmee Nietswaardigheid stille verdienste hoont..., Als hij zichzelf de kwijtbrief schenken kon Met één dolkstoot...? Wie zou die lasten dragen..., En steunde en zwoegde onder 't levensjuk, Als niet de huiv'ring voor iets na de dood..., Dat onontdekte land..., uit welks gebied geen reiziger ooit keert, de wil verwarde..., En ons liever het huidig kwaad doet dulden, dan vluchten in een kwaad, ons onbekend...? Zo maakt bewustzijn laftaards van ons allen, en wordt de frisse blos van het kloek besluit verziekllijkt door het onechte bleek van het mijmeren..;
|
![]() |
De dood is het einde van een chemisch proces, genaamd leven. Wat wij denken en doen wordt gestuurd vanuit onze hersenen. Aangezien deze hersenen een klomp cellen zijn (bestaande uit tig molekulen, die op hun beurt weer bestaan uit atomen) en daarom afhankelijk zijn van de voedingsstoffen die door jouw lichaam aangeleverd worden, zullen je hersenen na je dood (waarschijnlijk in eerste instantie door gebrek aan zuurstof) ophouden te functioneren.
Kortom: na je dood houdt alles op, voor wat betreft jouw denken en doen. Leven na de dood is er dus niet en reïncarnatie is niet mogelijk, daar dan de infomatie die zich in jou hoofd bevond ergens opgeslagen zou moeten zijn, om later ergens teruggeplaatst te worden... Niet dus!
||
![]() |
Citaat:
Ik weet niet echt wat ik zelf geloof, maar sommigen zeggen dat je ziel voortleeft. Mijn enige vraag is dan: wil ik wel voor eeuwig voortleven met deze ziel? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Ik ben het trouwens ook met Whitey eens. Het gaat niet om wat waar is, het gaat er om wat voor jou zelf het aannemelijkste is (iemand die gelooft in de evolutie theorie, zonder echt te weten wat deze inhoud, verschilt in mijn ogen bar weinig van iemand die heilig gelooft van wat er in de bijbel staat)
|
![]() |
|
Oke ik heb beetjuh vage theorie maar kzal het proberen uit te leggen!
Mijn theorie van de dood heeft te maken met het IQ van de mens! Een mens heeft meerdere levens en bouwt in al die levens een steeds hoger IQ op! Als hij uiteindelijk zijn hoogst mogelijke IQ percentage (na een aantal levens) heeft gehaald sterft hij! beetjuh vaag maar goed ![]() En hoe ik tegen de dood kijk ? Kan me eigenlijk nix schelen. Ik denk elke dag 'ik kan vandaag dood gaan, maar ik kan ook over 70 jaar dood gaan. we zien het wel!'
|
![]() |
sicilion. Sorry, uitleg graag. Hoe kom je aan die theorie, welke waarnemingen heb je gedaan om daar achter te komen??
Zit er een regelmaat in dat nieuwe leven krijgen, of krijgen sommige na een jaar al een nieuwe en andere pas na een paar miljoen jaar (wat bush zou verklaren)? Er zijn nu 6 Miljard mensen op aarde, veel meer dan vroeger, er zouden dus erg veel mensen moeten zijn met het "start-IQ". Deze zou het aller laagste zijn, maar vreemd genoeg is het allerlaagste IQ vrij zeldzaam. Daarbij komt dat IQ geen percentage is, dus je kan onmogelijk het "hoogste IQ percentage" hebben. Daar boven op komt ook nog eens dat IQ een mensen term is, het is niet goed te meten, het is zegt bijna evenveel over wie je bent en over je intelligentie als je rapport cijfer. Alleen een rapport cijfer is MINDER een moment opname. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ik ben het wel eens met je uistpraak. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind oorlog, hongersnood, aardbevingen nou niet echt leuk...
|
Verwijderd
|
ik heb er serieus echt gewoon GEEN zin in. maari k wil er nog niet over na denken me leven is practisch net begonnen dus deze vraag beantwoord ik wel over 40 jaar
ff een klein vraagje waarom zouden er in de hemel geen oorlogen e.d. zijn? het wordt tog ook bewoond door mensen, dus er is daar ook jaloezie, of liefde en dan weer haat e.d. Laatst gewijzigd op 31-05-2003 om 17:44. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
En waarom ik in God geloof? Omdat ik gewoon weet dat Hij er is, Hij is er voor iedereen!
|
![]() |
De meeste personen hier zeggen dat er voor geen enkele theorie over leven na de dood bewijzen te vinden zijn. FOUT, die zijn er wel! Ik heb het er al eerder gehad in deze topic, maar toen reageerde er niemand op. Het gaat om bijna-dood ervaringen; mensen die meegemaakt hebben wat 'dood-zijn' betekent, maar op de een of andere manier toch nog door de moderne medische wetenschap gered zijn en dus terug moesten naar de aarde.
In deze ervaringen is er altijd sprake van 'uit het lichaam gaan', en een of andere donkere ruimte met een helder licht (God). Dat is dus een bewijs voor de theorie dat er leven na de dood is, en dat God bestaat. Enige probleem is dat te veel mensen deze ervaringen als hallucinaties en verzinselen betitelen, al lijkt het mij onwaarschijnlijk dat zoveel duizenden mensen precies hetzelfde verzinnen. Ook interessant is dat bijna-dood ervaringen voorkomen onder Atheisten, Christenen, Islamieten, kortom, iedereen. Je hoeft dus niet per se in god te geloven om dit mee te maken. Voor mensen die nu nog steeds denken van "ja dat zal wel" en "hier geloof ik dus niet in" (en natuurlijk ook mensen die juist wel geinteresseerd zijn), moeten eens op de volgende link kijken: http://www.near-death.com/evidence.html Of je zou ook eens in de bibliotheek kunnen kijken voor een boek van Kenneth Ring. Zeer interessant om te lezen en dankzij deze verhalen ben ik weer in een God gaan geloven en ben ik niet bang meer voor de dood. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Emed?
||
Citaat:
gelijk heb je trouwens wel, veel heb ik nog niet gelezen maar je zou het natuurlijk ook gewoon even toe kunnen lichten het is net als met de dingen die ik en ranonkel beweren als je niet weet waar het over gaat, begrijp je het niet beetje hetzelfde principe als 'een vraag is nooit moeilijk als je het antwoord weet' ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij uitgeverij Ankh Hermes. Is nog gewoon verkrijgbaar. Er zijn drie delen geloof ik. Overal te bestellen. Emed is de titel van deel 1.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als mijn lichaam niet meer functioneert, en de machinerie tot een krakend halt is gekomen, dan is het over. Dan hou ik op te bestaan. Dan ben ik een ex-Pien. Ik heb niet de illusie dat er dan nog iets komt. Is ook helemaal niet erg, dat weet ik dan toch niet?
Tot ik zekerheid heb over het bestaan van een bepaalde toestand, ga ik uit van het ontbreken ervan. Ik weet nu ook niet of er bij de buren een lekker appeltaart op het aanrecht staat af te koelen, die ze me morgen komen brengen. Daar geloof ik dan ook niet in, al is het nog zo'n vooruitzicht om bij te watertanden. Ik ga er dus maar van uit dat er geen appeltaart is. En dat zal iedereen bijzonder verstandig van mij vinden. Waarom is het dan wel verstandig om allerlei theorieen over een leven na de dood te gaan verzinnen, die een hele banketbakkerij tot een gaarkeuken zouden doen degraderen?
|||
Citaat:
Citaat:
een stel (prutsende) studenten heeft door elektoden op het hoofd te zetten en bepaalde delen van de hersenen lichte stroomstootjes te geven, aangetoond wat er bij een BDE gebeurt. mensen die de test ondergingen waande zich in een groot licht met midden in dat licht een gezicht dat ze heel vaag herkenden. de mensen kregen er een heel gelukkig gevoel bij, zo gelukkig dat sommige de onderzoekers te lijf gingen omdat ze weer waren teruggehaald naar de echte wereld. deze test is bij meer dan 500 mensen genomen en bijna alle personen hadden de zelfde ervaring. de resultaten kun je vast wel ergens lezen op internet maar k weet nie waar. de conclusie was iig dat je bij een BDE precies hetzelfde ziet als bij de test.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Montofoob Type | 3 | 19-04-2004 22:11 |