Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het wel interessant dat je Patty Brard (aka Iggy Pop) erbij haalt: in de tijd dat ze drumde bij The Stooges had ze een relatie met Tom Petty met wie ze in een postpunk-bandje zat dat in de jaren 60 nog een hit had met nummers als Bizarre Love Triangle en All You Need Is Love. Ian (Brown uiteraard) vertelde me dat er tijdens het opnemen van de clip van dat laatste nummers nogal stevig werd gedronken door Tom Petty die daarom de zanger van Madrugada in elkaar sloeg omdat hij zwarte olijven in z'n rode port deed terwijl hij toch echt Fanta Pomelo had besteld met een vleugje Brown Sugar.
||
Citaat:
Dat was het jaar waarin Nick Cave dat duet deed met Nick Drake; op de camping treedden ze op onder één of andere Nickname die ik me niet meer kan herinneren. Afijn, Shane MacGowan was dus jaloers op het scheersuim van Joni Mitchell en dan kwam er nog eens bij dat die laatste wél kaartjes had voor het allereerste en volledig uitverkochte Bauhaus-concert. Ruzie alom dus en tóen greep meneer Thunders z'n kans en heeft z'n dood gefakd maar in werkelijkheid doet 'ie nu percussie in de backingband van de famous George Harrison van Morrison.
||
Citaat:
Op woodstock '54 waar O-Town stond, zoals jij terrecht opmerkte werden pinda's verkocht door Neil Young, met als grootste afnemers uiteraard Joan Baez (die daar later Ian Curtis mee heeft proberen te vergiftigen) en Madonna's toenmalige echtgenoot Roger Whittakker. Neil Young trad ook op en speelde een vroege versie van wat later bekend werd als the Vogeltjesdans. In dat jaar verscheen overigens ook the Christmas Album van Joy Division. Toeval?
|
En geen gezeik over Odin want spreek elke week bij het ophalen van de groentetas Mark Knopfler en die houdt me dan up-to-date wat betreft het wereldje van de bio-dynamische kiemenkwekerij; en vergis je niet want besef je goed dat daar veel geld in omgaat met aandeelhouders zoals Julian Lennon, Rufus Wainwright, John Mayer en Howie Day.
En Suzanne Vega die natuurlijk mag worden beschouwd als een authoriteit op dat gebied en zelfs diverse Odin-produkten naar zich vernoemd heeft gekregen.
||
Citaat:
Ringo Starr heeft Justin nog persoonlijk gekend in de tijd dat hij Amerika rondtrok met The Rolling Thunder Revue met Diana Ross in het voorprogramma. Hij vertelde mij laatst op de wc van de Roxy dat Justin mogelijk betrokken was bij dat verschrikkelijk 'ongeluk' in 1973 dat Wyclef Jean toendertijd nog een teennagel heeft gekost. Ringo kon mij geen uitsluitsel geven antwoord geven op de vraag wie toen de elektrische tandenborstel heeft gehanteerd.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Misschien wordt het één en ander wat duidelijker als ik uit de doeken doe wat Within Temptation met dit alles te maken heeft. Het zit zo.
De zangeres van Within Temptation, Leisbeth List, lijdde ten tijde van de economische crisis die was ontstaan na de wapenwedloop tussen Prinsenbeek en de provincie Gelderland aan een psychische stoornis die veroorzaakte dat zij zichzelf er onuitstaanbaar mager vond uitzien. Ze is toen voor een aantal maanden vertrokken naar het kuuroord van James Last in de bossen bij Woudrichem. Over die bossen heeft hij ook het liedje Fake Plastic Trees geschreven. In dat kuuroord heb ik Liesbeth nog een tijdje onder mijn hoede gehad als behandelend arts. Zij vertelde mij toen op de avond dat bekend werd dat John Travolta en Sugar lee Hooper onder misterieuze omstandigheden waren omgekomen in het zwembad van Joey Ramone (een lokale bekendheid) het volgende verhaal: Terwijl Midas Dekkers in 1968 in verschillende hotels in Canada en Europa vanuit bed de vrede probeerde te verspreiden ontstond er in dat werelddeel een enorme volksopstand toen bleek dat men daar in navolging van Cuba, de Belgische Ardennen en het drielandenpunt de neusfluit wilde opheffen als nationaal muziekinstrument. In het rumoer van de ontstane opstand brak er een vete los tussen Chris Isaak en Ian Curtis, de schoonmoeder van God. Het bleek namelijk zo te zijn dat Eric Clapton's meest recente borstvergroting niet van medische aard was maar enkel en alleen was te wijten aan diens Martini-met-olijven-verslaving. Komt er nog eens bij dat Mick Jagger en de zanger van de Rolling Stones er ook bij betrokken werden, terwijl die twee al ruzie hadden over de vraag of er nou meer bio-dynamisch geteelde taugé zit in Chinese danwel Vietnamese loempia's. Chinese, zou ieder weldenkend mens zeggen maar zo niet de zanger van de Rolling Stones. Hij wist te vertellen dat Michael Stipe, de heterosexuele bassist van the Doors zijn invloeden op de mafiatak genaamd ![]() Om diezelfde reden vond de manager van de Foo Fighters het noodzakelijk bij Queen te gaan drummen en de band om te dopen in Nirvanarox om vervolgens de undergroundscene van Oisterwijk te veroveren. Zo zit het en niet anders.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ehm, en om de toetsenist van Ultravox nou 'mannelijk' te noemen vind ik ook sterk overdreven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe heet ie ook alweer? Jan Hammer? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Nu even serieus, die website die je aanhaalt heeft ook een forum en daar kan je over het algemeen het laatste nieuws vernemen. Naar het schijnt zijn ze druk bezig met de opnames van een nieuwe cd maar het duurt allemaal wat lang omdat ze tevens "full time jobs" hebben. Dat is tenminste wat een van de fans op het forum vertelt... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Hulp nodig: Gezocht Band Abyss | 2 | 08-04-2005 08:45 | |
Muziek |
Vergeten/Gestopte bands.... Unique Clone | 115 | 19-11-2003 20:57 | |
Muziek |
Favoriete muziekforummer, kwartfinale, dag 21 Verwijderd | 100 | 25-06-2003 12:22 | |
Liefde & Relatie |
te diep om te vergeten fruitvliegje | 7 | 04-02-2003 13:11 | |
Muziek |
iets anders. 86dagreed | 21 | 21-10-2002 13:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Vergeten Winst Dreampoet | 1 | 14-08-2001 19:47 |