Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2003, 14:28
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
terror koe schreef op 09-04-2003 @ 15:21:
Het toeval wil dat ik nu ook Martini drink, en dat komt waarschijnlijk omdat de olijven die in de koelkast staan gekocht zijn door diezelfde Ian Brown, die overigens ook nog een blauwe maandag als begravenisondernemer heeft gewerkt en toen nog de begravenis heeft geregeld van Peter Murphy, die later weer is opgestaan op aanraden van Andrew Eldritch. Madonna heeft mij ooit verteld dat olijven in de Martini goed zijn voor de bloedvaten (had ze beter aan Jack Nicholson kunnen vertellen, want die is er later door bezweken) en daarom drink ik het vaak samen met de oma van Morrissey, die weer de neef is van Van Morrisson.
Dat Morrissey de neef is van Van is een fabeltje, het zit zo: Jim van Morrison (geboren in Almelo, 1834) had drie zonen waarvan er één met z'n voornaam John Lennon heette maar die vondt dat zo'n beladen naam dat 'ie zonder voornaam verder is gegaan en dus voortaan Van Morrison werd genoemd. Maar dan zitten we pas in 1905. Keith Richards, De geadopteerde zoon van Van Morrison de eerste had een relatie met Alanis Morrisette (niet te verwarren met de zangeres uit de jaren 70) en die hadden samen een zoon die ze uit privacy overwegingen maar Morrissey hebben genoemd maar dat is dus niet echt een kleinzoon van John Lennon van Morrison.
Oud 09-04-2003, 14:45
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
terror koe schreef op 09-04-2003 @ 15:35:
Ik geloof dat ik het dan niet zo goed begrepen heb. Morrissey heeft mij echter zelf verteld hoe het zat met zijn familiebanden. Volgens hem is Alanis zijn schoonzus en heeft hij een relatie gehad met Melanie (dat prutzangeresje uit de '80s). Melanie heeft ooit een goudvis gekocht uit de dierenwinkel van haar achterschoonzus Alanis en die vernoemd naar haar opa John Lennon van Morrisson. Dus er moeten foutjes zitten in dit verhaal, of die van jou. Maar als puntje bij het paaltje komt weten we allemaal dat zowel Keith Richards en zijn kleindochter Patty Brard prachtplaten maken voor het label Roadrunner, waarvan de baas, Kate Bush, ook graag rondneukt met bij voorkeur foute mannen die in bands zaten als LA Guns en BZN.
Dat van Melanie en Alanis klopt wel maar je vergeet dat Melanie een relatie had met Ringo Starr van Morrison en dus feitelijk incest pleegde. De Goo Goo Dolls hebben daar nog een liedje over geschreven. Alles bij elkaar opgeteld is er dus nog steeds geen directe familieband tussen Morrisey en Van Halen, zoals jij suggereerde.
Ik vind het wel interessant dat je Patty Brard (aka Iggy Pop) erbij haalt: in de tijd dat ze drumde bij The Stooges had ze een relatie met Tom Petty met wie ze in een postpunk-bandje zat dat in de jaren 60 nog een hit had met nummers als Bizarre Love Triangle en All You Need Is Love. Ian (Brown uiteraard) vertelde me dat er tijdens het opnemen van de clip van dat laatste nummers nogal stevig werd gedronken door Tom Petty die daarom de zanger van Madrugada in elkaar sloeg omdat hij zwarte olijven in z'n rode port deed terwijl hij toch echt Fanta Pomelo had besteld met een vleugje Brown Sugar.
Oud 09-04-2003, 15:53
mixtape
mixtape is offline
Oud 09-04-2003, 16:09
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
terror koe schreef op 09-04-2003 @ 16:49:
Erg leuk dat je over de Goo Goo Dolls begint, tijdens de opnames van hun eerste cd In The Flat Field heeft Patty aka Iggy nog stennis geschopt, omdat haar glaasje Pomelo niet kleurde bij de make-up die haar visagiste Marry Poppins voor haar had uitgekozen. Ze heeft haar toen ontslagen en Geri Halliwell gevraagd voor de job. Zij had het te druk met haar band New Model Army, waar Tom Petty toevalligerwijs nog teksten voor heeft geschreven, zelfs de grote hit China Girl komt van zijn hand. Later hebben de Goo Goo Dolls Patty/Iggy vriendelijk gevraagd op te rotten, ondanks ze de inspiratie was voor Love Will Tear Us Apart. Ze is toen maar samen gaan werken met Johnny Thunders, en we weten allemaal hoe dat is afgelopen...
Nou en of! Ik kan me die zomer nog herinneren dat ik met Frans Bauer en Johnny Rotten op de camping stond naast de caravan van Bernard Summer die daar met een meisje was dat mij voortdurend verwarde met Jeff Buckley die daar fraude pleegte met douchemuntjes.
Dat was het jaar waarin Nick Cave dat duet deed met Nick Drake; op de camping treedden ze op onder één of andere Nickname die ik me niet meer kan herinneren.
Afijn, Shane MacGowan was dus jaloers op het scheersuim van Joni Mitchell en dan kwam er nog eens bij dat die laatste wél kaartjes had voor het allereerste en volledig uitverkochte Bauhaus-concert. Ruzie alom dus en tóen greep meneer Thunders z'n kans en heeft z'n dood gefakd maar in werkelijkheid doet 'ie nu percussie in de backingband van de famous George Harrison van Morrison.
Oud 09-04-2003, 16:21
Verwijderd
OMG er hebben mensen echt tijd teveel
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:29
Verwijderd
Ik vind 't zielig voor friso z'n topic

die biologisch dynamische groentepakketten zijn de bom he!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:33
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef op 09-04-2003 @ 17:30:

edit: een klikbare smilie!
Odin: Een true Pagan groente en fruit assortiment
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:40
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
terror koe schreef op 09-04-2003 @ 17:17:
Die Nickname was Nick Carter, onder die naam hebben ze ook gespeeld op Woodstock '54, hetzelfde jaar waarin Peter Murphy verdronk omdat Siouxsie Sioux d'r voet niet van z'n hoofd wou halen, heel tragisch. Later heeft de zus van Siouxsie, Boy George, haar verhaal verkocht aan Wayne Hussey van de Prive, waarin stond dat ze veel psychische problemen had overgehouden aan dit voorval. Ze kwam toen in de kliniek terecht van Hans Dulfer, die psychologie had gestudeerd aan de universiteit van Washington DC. Hij heeft in z'n studiedagen nog gespeeld in diverse bandjes, de bekendste is The Bolshoi die een hit hadden met Here Comes The Rain Again. Na z'n studie is hij vertrokken naar India om daar inspiratie op te doen voor diverse dub-platen, in de stijl van Gary Numan.
Gary Moore zul je bedoelen, want díe leefde tot 1954 in het indianenreservaat waar hij ook Roger Moore onmoette, de spion die later een dubbelleven leidde als Roger Waters en legendarische nummers opnam zoals Ich Habe Die Liebe Gesehen.
Op woodstock '54 waar O-Town stond, zoals jij terrecht opmerkte werden pinda's verkocht door Neil Young, met als grootste afnemers uiteraard Joan Baez (die daar later Ian Curtis mee heeft proberen te vergiftigen) en Madonna's toenmalige echtgenoot Roger Whittakker. Neil Young trad ook op en speelde een vroege versie van wat later bekend werd als the Vogeltjesdans.
In dat jaar verscheen overigens ook the Christmas Album van Joy Division. Toeval?
Oud 09-04-2003, 16:45
mcsun
mcsun is offline
En geen gezeik over Odin want spreek elke week bij het ophalen van de groentetas Mark Knopfler en die houdt me dan up-to-date wat betreft het wereldje van de bio-dynamische kiemenkwekerij; en vergis je niet want besef je goed dat daar veel geld in omgaat met aandeelhouders zoals Julian Lennon, Rufus Wainwright, John Mayer en Howie Day.
En Suzanne Vega die natuurlijk mag worden beschouwd als een authoriteit op dat gebied en zelfs diverse Odin-produkten naar zich vernoemd heeft gekregen.
Oud 09-04-2003, 16:45
Type
Type is offline
mcsun en terrorkoe, dat jullie dit allemaal weten vind ik niets minder dan ziekelijk...
Oud 09-04-2003, 17:31
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
terror koe schreef op 09-04-2003 @ 17:50:
Nee, dat is absoluut geen toeval en erg makkelijk te verklaren. Het is algemeen bekend dat Neil Young een zwak heeft voor gehuwde vrouwen onder de dertig, en dan het liefst met blond haar en dikke tieten, een beetje zoals Celine Dion. Zijn moeder Kate Bush heeft daar altijd tegen geprotesteerd, omdat ze streng christelijk is. Daarom heeft ze Axl Rose gevraagd om samen met zijn band Joy Division dat album te maken.
Ja en dat is ook waarom Bob Dylan toen christelijk is geworden want na zijn relatie met John Bonham had 'ie het wel gehad met de ferme dames. Wat hem er niet van heeft weerhouden iets te beginnen met Cher, die nu nog steeds een belangrijke rol speelt in de communistische gemeenschap van Pakistan. Daar had ook Calexico veel succes met hun doowap-cover van het nummer Raindrops Keep Falling On My Head van Justin Timberlake.

Ringo Starr heeft Justin nog persoonlijk gekend in de tijd dat hij Amerika rondtrok met The Rolling Thunder Revue met Diana Ross in het voorprogramma. Hij vertelde mij laatst op de wc van de Roxy dat Justin mogelijk betrokken was bij dat verschrikkelijk 'ongeluk' in 1973 dat Wyclef Jean toendertijd nog een teennagel heeft gekost.
Ringo kon mij geen uitsluitsel geven antwoord geven op de vraag wie toen de elektrische tandenborstel heeft gehanteerd.
Oud 09-04-2003, 17:41
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
waarom komt god er niet in voor
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:44
Verwijderd
god = celine dion ?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:46
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
terror koe schreef op 09-04-2003 @ 18:42:
Niet letterlijk, maar toch...
mwoah... is het niet helemaal...
maar omdat je het zo leuk hebt geprobeert he
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:47
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
eXo schreef op 09-04-2003 @ 18:44:
god = celine dion ?
heeft god tieten
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:49
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
mcsun schreef op 09-04-2003 @ 18:46:
kate bush
maar dan is neil young jezus
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:52
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
terror koe schreef op 09-04-2003 @ 18:51:
Neil Young heeft misschien wat weg van Jezus. Waarschijnlijk dacht mcsun daardoor dat Kate Bush god was, maar dat klopt niet zoals ik al aangegeven had. Ze is echter wel eens gekroond tot Queen of Soul door prins Albert.
dat verklaart idd een hoop...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:55
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
terror koe schreef op 09-04-2003 @ 18:39:
Nou, dat is zeker wel een sappig detail over Justin. Ik ken hem helaas niet persoonlijk, maar heb wel al zijn cd's, waarvan ik Nevermind the Bollocks de beste vind. Op dat album heeft ook Slash meegespeeld, die ik wel weer persoonlijk ken. Hij vertelde me ooit mooie verhalen over Janet Jackson en haar 3 zoons van K3. Zo was zij bijvoorbeeld pilote voor de vliegtuigmaatschappij van Miles Davis, en heeft ze een vliegtuigongeluk overleefd waarbij Nina Hagen overleed. Ze is daarna gestopt met vliegen en heeft zich toegelegd op het acteerwerk. Zo speelde ze in een film met Joe Cocker, Con Air. Zelf vond ze dat ook niet zo'n succes, maar ze heeft wel een relatie gekregen met Joe. Ze zijn zelfs enkele jaren getrouwd geweest en hebben een kind gekregen, Fat Mike.
Nou ben ik geen grote fan van het akteerwerk van Eric Clapton maar Nina Hagen moet toch toegeven dat ze aan hem Miles twee briljante tegenspelers had, die er overigens ook nog een kortstondige relatie aan over hebben gehouden. Zij drieën dan, he. Claptons moeder (God, inderdaad) was daar niet zo blij mee en richtte voor straf de band R.E.M. op met een macho hetero-zanger als messias en redder van de mensheid. Jammer dat Billy Corgan z'n handen niet kon thuis laten en niet alleen z'n eigen hoofd kaal scheerde maar ook dat van de drummer van The Doors, Micheal Stipe die dus niet alleen moslim maar ook een dubbelganger van Moby bleek te zijn; althans dat vondt de chinese overheid (die zeggen: alle blanken lijken op elkaar!) en verbood spontaan het gebruik van elektrische orgels in dat land. Voorts richtte Noel Gallagher zich niet langer op het repareren van Hammond orgels (daar zat geen brood meer in) maar ging spelen in films met Robin Williams erin.
Oud 09-04-2003, 18:05
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
mcsun schreef op 09-04-2003 @ 18:55:
Nou ben ik geen grote fan van het akteerwerk van Eric Clapton maar Nina Hagen moet toch toegeven dat ze aan hem Miles twee briljante tegenspelers had, die er overigens ook nog een kortstondige relatie aan over hebben gehouden. Zij drieën dan, he. Claptons moeder (God, inderdaad) was daar niet zo blij mee en richtte voor straf de band R.E.M. op met een macho hetero-zanger als messias en redder van de mensheid. Jammer dat Billy Corgan z'n handen niet kon thuis laten en niet alleen z'n eigen hoofd kaal scheerde maar ook dat van de drummer van The Doors, Micheal Stipe die dus niet alleen moslim maar ook een dubbelganger van Moby bleek te zijn; althans dat vondt de chinese overheid (die zeggen: alle blanken lijken op elkaar!) en verbood spontaan het gebruik van elektrische orgels in dat land. Voorts richtte Noel Gallagher zich niet langer op het repareren van Hammond orgels (daar zat geen brood meer in) maar ging spelen in films met Robin Williams erin.
en wie is dan maria?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:11
Verwijderd
Citaat:
"Beltaine" schreef op 09-04-2003 @ 19:05:
en wie is dan maria?
Ik
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 15:27
mcsun
mcsun is offline
Misschien wordt het één en ander wat duidelijker als ik uit de doeken doe wat Within Temptation met dit alles te maken heeft. Het zit zo.
De zangeres van Within Temptation, Leisbeth List, lijdde ten tijde van de economische crisis die was ontstaan na de wapenwedloop tussen Prinsenbeek en de provincie Gelderland aan een psychische stoornis die veroorzaakte dat zij zichzelf er onuitstaanbaar mager vond uitzien. Ze is toen voor een aantal maanden vertrokken naar het kuuroord van James Last in de bossen bij Woudrichem. Over die bossen heeft hij ook het liedje Fake Plastic Trees geschreven.
In dat kuuroord heb ik Liesbeth nog een tijdje onder mijn hoede gehad als behandelend arts. Zij vertelde mij toen op de avond dat bekend werd dat John Travolta en Sugar lee Hooper onder misterieuze omstandigheden waren omgekomen in het zwembad van Joey Ramone (een lokale bekendheid) het volgende verhaal:
Terwijl Midas Dekkers in 1968 in verschillende hotels in Canada en Europa vanuit bed de vrede probeerde te verspreiden ontstond er in dat werelddeel een enorme volksopstand toen bleek dat men daar in navolging van Cuba, de Belgische Ardennen en het drielandenpunt de neusfluit wilde opheffen als nationaal muziekinstrument. In het rumoer van de ontstane opstand brak er een vete los tussen Chris Isaak en Ian Curtis, de schoonmoeder van God. Het bleek namelijk zo te zijn dat Eric Clapton's meest recente borstvergroting niet van medische aard was maar enkel en alleen was te wijten aan diens Martini-met-olijven-verslaving. Komt er nog eens bij dat Mick Jagger en de zanger van de Rolling Stones er ook bij betrokken werden, terwijl die twee al ruzie hadden over de vraag of er nou meer bio-dynamisch geteelde taugé zit in Chinese danwel Vietnamese loempia's. Chinese, zou ieder weldenkend mens zeggen maar zo niet de zanger van de Rolling Stones. Hij wist te vertellen dat Michael Stipe, de heterosexuele bassist van the Doors zijn invloeden op de mafiatak genaamd heeft laten gelden en dienswege de toekomst van de groenteburger radicaal heeft weten te veranderen!
Om diezelfde reden vond de manager van de Foo Fighters het noodzakelijk bij Queen te gaan drummen en de band om te dopen in Nirvanarox om vervolgens de undergroundscene van Oisterwijk te veroveren.
Zo zit het en niet anders.
Oud 10-04-2003, 16:05
NERD
NERD is offline
Sorry dat ik het schrijven van je memoires eventjes bruut verstoor maar ik hoorde vandaag op de radio Frizzle Sizzle met hun klassieker "Alles heeft een ritme". Weet iemand wat er met deze meiskes gebeurd is??
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 16:10
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
NERD schreef op 10-04-2003 @ 17:05:
Sorry dat ik het schrijven van je memoires eventjes bruut verstoor maar ik hoorde vandaag op de radio Frizzle Sizzle met hun klassieker "Alles heeft een ritme". Weet iemand wat er met deze meiskes gebeurd is??
nou... ik wéét nog wel een anekdote....
Oud 10-04-2003, 17:52
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef op 09-04-2003 @ 15:01:
maar dat is jaren geleden en dat weet ze echt niet meer omdat ze aan geheugenverlies lijdt veroorzaakt door de soa die ze heeft opgelopen van Vanilla Ice die ze had ontmoet bij het reunie-concert van de Marco Borsato en Paul McCartney Band in New York tijdens de Oscar-uitreiking vorig jaar waar de toetsenist van Ultravox nog een Oscar won voor beste bijrol in de film Assepoester.
Beste mannelijke bijrol is volgens mij niet naar een acteur in Assepoester gegaan. Of heb ik't nou verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 17:54
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Phreshness schreef op 10-04-2003 @ 18:52:
Beste mannelijke bijrol is volgens mij niet naar een acteur in Assepoester gegaan. Of heb ik't nou verkeerd?
We hebben het over twee jaar geleden he dat misverstand was al uit de wereld geholpen.
Ehm, en om de toetsenist van Ultravox nou 'mannelijk' te noemen vind ik ook sterk overdreven.
Oud 10-04-2003, 17:58
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef op 10-04-2003 @ 18:54:
We hebben het over twee jaar geleden he dat misverstand was al uit de wereld geholpen.
Ehm, en om de toetsenist van Ultravox nou 'mannelijk' te noemen vind ik ook sterk overdreven.
Nouja mannelijkheid is ook maar relatief..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 18:02
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
Nouja mannelijkheid is ook maar relatief..
Niet bij Ultravox!

Oud 10-04-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef op 10-04-2003 @ 19:02:
Niet bij Ultravox!

[afbeelding]
Zeg, is dat niet die ene uit die televisieserie met Sonny Crockett?
Hoe heet ie ook alweer? Jan Hammer?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 18:04
Verwijderd
Hoe is het eigenlijk met Jan Hammer?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 19:02
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
ervanuitgaand dat solo artiesten er ook onder vallen

heintje
Oud 22-04-2003, 11:17
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
mcsun schreef op 09-04-2003 @ 17:09:

Dat was het jaar waarin Nick Cave dat duet deed met Nick Drake; op de camping treedden ze op onder één of andere Nickname die ik me niet meer kan herinneren.
Een duet met Drake. Hm, kan me er niets van herinneren, maar dat ga ik zeker uitzoeken. Al weet ik bijna zeker dat er niets van klopt. Maar goed...
Oud 22-04-2003, 12:07
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef op 22-04-2003 @ 12:17:
Een duet met Drake. Hm, kan me er niets van herinneren, maar dat ga ik zeker uitzoeken. Al weet ik bijna zeker dat er niets van klopt. Maar goed...
Toch wel. Nick Drake stierf in 1974, en toen was Nick Cave al zeventien. Vanaf dat moment hebben ze samen nog regelmatig opgetreden onder de naam Norah Jones dat moet jij toch weten.
Oud 22-04-2003, 12:47
New Romantic
New Romantic is offline
Boy Hits Car!?!?! Waar zijn ze gebleven na Lowlands 2001?
Op de site van BHC staat niets en verder heb ik ook nergens meer wat van ze vernomen... Misschien dat iemand anders nog iets van ze gehoord heeft sindsdien?
Oud 22-04-2003, 12:58
NERD
NERD is offline
Citaat:
New Romantic schreef op 22-04-2003 @ 13:47:
Boy Hits Car!?!?! Waar zijn ze gebleven na Lowlands 2001?
Op de site van BHC staat niets en verder heb ik ook nergens meer wat van ze vernomen... Misschien dat iemand anders nog iets van ze gehoord heeft sindsdien?
Zijn die niet aangereden door een auto?

Nu even serieus, die website die je aanhaalt heeft ook een forum en daar kan je over het algemeen het laatste nieuws vernemen. Naar het schijnt zijn ze druk bezig met de opnames van een nieuwe cd maar het duurt allemaal wat lang omdat ze tevens "full time jobs" hebben. Dat is tenminste wat een van de fans op het forum vertelt...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 20:43
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
mcsun schreef op 22-04-2003 @ 13:07:
Toch wel. Nick Drake stierf in 1974, en toen was Nick Cave al zeventien. Vanaf dat moment hebben ze samen nog regelmatig opgetreden onder de naam Norah Jones dat moet jij toch weten.
En ze kregen samen een dochter genaamd Jessica Simpson, die nu mijn vriendin is.
Oud 22-04-2003, 20:55
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef op 22-04-2003 @ 21:43:
En ze kregen samen een dochter genaamd Jessica Simpson, die nu mijn vriendin is.
hee relax man. ik ben echt een groot liefhebber van Nick Cave.
Oud 22-04-2003, 21:00
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Anal Avenger schreef op 11-04-2003 @ 20:02:
ervanuitgaand dat solo artiesten er ook onder vallen

heintje
[afbeelding]

Reageren

Regels voor berichten