Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2003, 20:37
Acire
Acire is offline
Ik bid elke dag tot God.
Soms alleen, voor mijn persoonlijke relatie met God, soms een kringgebed met vrienden. Bidden is heel belangrijk voor mij, de band met God wordt sterker en je leert Hem kennen. Zonder bidden is het geloof geen geloof.
Wat bid ik?
Ik vraag God om hulp, of mij wil sterken in alles wat ik doe, dat Hij mij leidt en wil laten zien dat Jezus de enige Weg is tot verlossing.
Of Hij voor zieken wil zorgen, mensen van pijn wil verlossen, mensen beter wil maken, mensen een mooi leven wil geven, dat mensen tot bekering mogen komen.
Oud 14-04-2003, 12:23
urbanprotocol
urbanprotocol is offline
Weet je wat ik haat als ze zeiken dat jezus voor ons is gestorven .
Een normale mens sterft voor niks dat is de harde en er is geen god die achter ons staat.
Nee wij sterven in stilte
Weet je hoeveel mensen er sinds de begin van de tijd een ergere dood hebben meegemaakt dan hem.
Jezus is verlost wij de mensen die leven hebben elke dag helse pijnen te verduren .
Oud 14-04-2003, 15:19
Acire
Acire is offline
Jezus verlost ons!
Hij is in de hel geweest en heeft de dood overwonnen!
Ergere pijnen bestaan niet!
Voor ons heeft Hij geleden, Hij heeft de zonden op zich genomen!
Oud 14-04-2003, 15:55
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Acire schreef op 14-04-2003 @ 16:19:
Jezus verlost ons!

Jezus heeft ons laten zien wat mededogen en dus liefde is,Hij is een voorbeeld geweest.
Oud 14-04-2003, 18:04
smakie
smakie is offline
Citaat:
Jezus verlost ons!
alleen mensen die een zonde hebben begaan komen in de hel,
volgens mij was hij geen zondaar
en jezus kan in de hel terecht komen door zonden op zich te nemen van anderen, dan wil dat dus zeggen dat de zware zondaar toch nog in de hemel kan komen terwijl een jezus (symbool boor 'goed' mens) in de hel terechtkomt.
...mja god gaat in deze wereld ook al onrechtvaardig tewerk, ik hoopte op een andere aanpak hierboven, maar hij blijft me teleurstellen...

... en ergere pijnen bestaan niet? misschien,misscien ook niet
Oud 15-04-2003, 10:58
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Acire schreef op 14-04-2003 @ 16:19:
Jezus verlost ons!
ik moet zeggen dat JEZUS mij niet verlost, eerder god. Jezus is dood en hij heeft verder geen invloed meer op mij nu in ieder geval. Hij is echt niet in de hel geweest en hij is dood dus hij heeft de dood niet overwonnen. En geloof maar niet dat hij voor ONS heeft geleden, en hij heeft geen zonden op zich genomen (welke zonden zou hij dan op zich genomen hebben volgens jou?)
Oud 15-04-2003, 11:39
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 15-04-2003 @ 11:58:
ik moet zeggen dat JEZUS mij niet verlost, eerder god. Jezus is dood en hij heeft verder geen invloed meer op mij nu in ieder geval. Hij is echt niet in de hel geweest en hij is dood dus hij heeft de dood niet overwonnen. En geloof maar niet dat hij voor ONS heeft geleden, en hij heeft geen zonden op zich genomen (welke zonden zou hij dan op zich genomen hebben volgens jou?)

Hij is gestorven maar ook weer opgestaan uit de dood,Jezus bereikt de mens via het Christusbewustzijn en de Heilige Geest.
Het feest van Pinksteren viert dat,en iedereen die openstaat voor Jezus zal hem ervaren .
Oud 15-04-2003, 11:44
Evito
Evito is offline
Ik heb niet zoveel met Jezus. Hij was een groot mens met prachtige ideeën, waar we enkel veel van kunnen leren. Maar het vieren van feesten omtrent Jezus doet mij teveel aan het Christendom denken, waarvan ik zeker niet alle ideeën deel. We zouden de feesten meer op de goede mores moeten betrekken, dan of op eten (zoals 90% van de bevolking) of op de geboorte of het sterven van Jezus (zoals de andere 10%)
Oud 15-04-2003, 11:50
load_harmony
load_harmony is offline
ik bid. Bidden is voor mij, praten met God. En ik merk heel vaak dat het helpt of dat ik antwoord krijg..
Oud 15-04-2003, 11:55
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 15-04-2003 @ 12:39:
Hij is gestorven maar ook weer opgestaan uit de dood,Jezus bereikt de mens via het Christusbewustzijn en de Heilige Geest.
Het feest van Pinksteren viert dat,en iedereen die openstaat voor Jezus zal hem ervaren .
nee hij is niet opgestaan uit de dood. Hij was bewusteloos. Alleen dat wisten ze toen nog niet
Oud 15-04-2003, 11:58
Evito
Evito is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 15-04-2003 @ 12:55:
nee hij is niet opgestaan uit de dood. Hij was bewusteloos. Alleen dat wisten ze toen nog niet
Daar ben ik het wel mee eens, ja. Vermoedelijk (zo blijkt uit analyse van de lijkwade, waar nog bloed op zat (N.B. bloed stroomt niet als het slachtoffer dood is)) is hij inderdaad niet aan het kruis gestorven en is hij op die manier na drie (klopt dat?) dagen weer "opgestaan". Trouwens bestaan er ook vermoedens dat hij nog in India heeft geleefd.
Oud 15-04-2003, 12:04
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-04-2003 @ 12:58:
Daar ben ik het wel mee eens, ja. Vermoedelijk (zo blijkt uit analyse van de lijkwade, waar nog bloed op zat (N.B. bloed stroomt niet als het slachtoffer dood is)) is hij inderdaad niet aan het kruis gestorven en is hij op die manier na drie (klopt dat?) dagen weer "opgestaan". Trouwens bestaan er ook vermoedens dat hij nog in India heeft geleefd.
ik weet niet volgens mij waren het idd 3 dagen ja. Dat van dat hij nog in india heeft geleefd kan ik me niets van herinneren maar het zou best kunnen uiteraard
Oud 15-04-2003, 12:05
Evito
Evito is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 15-04-2003 @ 13:04:
ik weet niet volgens mij waren het idd 3 dagen ja. Dat van dat hij nog in india heeft geleefd kan ik me niets van herinneren maar het zou best kunnen uiteraard
Daar ligt beneden een boek over. Interessante theorie.
Oud 15-04-2003, 12:09
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-04-2003 @ 13:05:
Daar ligt beneden een boek over. Interessante theorie.
daar heb ik wat aan he? een boek dat bij jou beneden ligt maar wat houd die theorie dan in? (is best interessant om te weten misschien voor mij)
Oud 15-04-2003, 13:06
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Evito schreef op 15-04-2003 @ 12:58:

Stromend bloed levert ook wel wat meer vlekken op dan op die lijkwade zaten. Dat was hooguit genoeg voor de vlekken die op hem zaten en nog afgaven.

De stof van de lijkwade is met carbon-dating ook gedateerd op beduidend minder dan 2000 jaar oud. Het is een latere vervalsing.
Werd vaak gedaan in die tijd, er was zoveel vraag naar relikwieen
dat er gewoon niet genoeg waren.

De vlekken duiden ook op een andere dood dan de kruisdood, maar wel de soort dood die men 1000 jaar geleden DACHT de kruisdood te zijn. Dit heeft te maken met het doorboren van een bepaalde zenuw in de pols, waardoor de duim verlamd raakt en omklapt naar binnen. Je werd door de Romeien ALTIJD met je polsen aan het kruis vastgespijkerd, niet door je handpalmen, want die kunnen het gewicht niet dragen. Op de lijkwade zijn de duimen wel zichtbaar. Niet door de pols gespijkerd dus.

Duidelijk een arme stakker die verwondingen werd toegebracht waarvan ze dachten dat JC ze ook had, en die na zijn dood in een ouwe lap stof uit Syrie gerold werd. Toen hadden ze de 'échte' vlekken, dachten ze. Maar ze wisten niets van die pols en die zenuw. Men was medisch nog niet zover.
Oud 15-04-2003, 16:35
Acire
Acire is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 15-04-2003 @ 11:58:
Jezus is in de hel geweest! Hoe noem je de pijnen die je hangend aan een kruis hebt anders? De dood heeft Hij overwonnen, het verhaal is namelijk door 4 tijdgenoten van Hem beschreven! Hij nam het op voor de mensheid, zodat die niet meer hoefde te lijden.
Oud 15-04-2003, 18:47
urbanprotocol
urbanprotocol is offline
Wat denk je dat god is een bankier.
Denk je dta het hem niet uitmaak wie voor de zondes boet !!!
Kom op nou
Jezus is gestorven als een held
En wat voor een graf zal jij hebben als jij aan iedereen een geloof wil aanpraten
En als jij ervoor wilt sterven
De dood is onoverwinnelijk niemand spaart hij
God heeft zijn pijnen verzacht hij is een profeet nota benen
Hij zal nooit zoveel pijn lijden.
Waarom lijdt de mensheid nog steeds als jezus voor ons is gestorven ?????????
Oud 16-04-2003, 08:18
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Acire schreef op 15-04-2003 @ 17:35:
Jezus is in de hel geweest! Hoe noem je de pijnen die je hangend aan een kruis hebt anders? De dood heeft Hij overwonnen, het verhaal is namelijk door 4 tijdgenoten van Hem beschreven! Hij nam het op voor de mensheid, zodat die niet meer hoefde te lijden.
de hel is geen zijnstoestand dus de pijnen kun je geen hel noemen. Bovendien heeft hij de dood NIET overwonnen. toen hij zogenaamd 'opstond uit de dood' kwam hij gewoon weer bij bewustzijn. In die tijd hadden ze nog nooit gehoord van bewusteloosheid en dus dachten ze dat hij dood was. Dat verhaal kan wel door 4 (wat een aantal zeg!!!) tijdgenoten beschreven zijn, maar die zijn ondertussen al ZO vaak herschreven en vertaald dat het nog onmogelijk de waarheid kan zijn. En volgens mij heeft hij niet veel gedaan met de mensheid zodat ze niet meer hoefde te lijden. Hij heeft echt geen wereldbevolkingen genezen hoor!
Oud 16-04-2003, 14:16
ZwaarMetaal
ZwaarMetaal is offline
Het doet mij pijn dat er nog zoveel CHristenen zij hier
Oud 16-04-2003, 18:29
ranonkel
ranonkel is offline
Het gaat erom dat de wereld aan de afgrond staat en wij allemaal kunnen helpen door te bidden. Iedere dag bewust zijn van de kracht van het gebed.
Oud 16-04-2003, 20:23
urbanprotocol
urbanprotocol is offline
Bidden helpt niet meer
God regeert niet over de aarde geld wel
Verdien geld en je bent even machtig als god
Oud 16-04-2003, 21:30
Verwijderd
Citaat:
urbanprotocol schreef op 16-04-2003 @ 21:23:
Bidden helpt niet meer
God regeert niet over de aarde geld wel
Verdien geld en je bent even machtig als god
Bidden is wel gemakkelijker dan werken.
Oud 16-04-2003, 21:33
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 16-04-2003 @ 22:30:
Bidden is wel gemakkelijker dan werken.
Door bidden wordt je veel rijker!
Oud 16-04-2003, 22:10
Justastranger
Justastranger is offline
Toch vervelend als een goede topic als dit toch weer moet uitdraaien op het wel of niet bestaan van een god of een JC! Het is maar net waar je de kracht uit put. Ik bid wel maar dit is niet gebonden aan een wel dan niet religeus referentiekader.
Oud 17-04-2003, 21:22
hellion
hellion is offline
Citaat:
wat ik niet snap he, elke pijn, elke fout word afgeschoven op "satan", vind het tegenwoordig allemaal maar goed excuus van hoop mensen, en no offense, maar zeker christenen zijn hier goed in, heeft God dan zelf satan niet geschapen? is dat dan al geen fout, hebben priesters in de oudheid niet iedereen die ook maar iets kon wat niet bewezen kon worden veroordeeld en vermoord in naam van het christendom? Zo almachtig is de goede God dus volgens mij niet
Oud 17-04-2003, 21:39
Verwijderd
Citaat:
hellion schreef op 17-04-2003 @ 22:22:
wat ik niet snap he, elke pijn, elke fout word afgeschoven op "satan", vind het tegenwoordig allemaal maar goed excuus van hoop mensen, en no offense, maar zeker christenen zijn hier goed in, heeft God dan zelf satan niet geschapen? is dat dan al geen fout, hebben priesters in de oudheid niet iedereen die ook maar iets kon wat niet bewezen kon worden veroordeeld en vermoord in naam van het christendom? Zo almachtig is de goede God dus volgens mij niet
Als er dan al een God is.
Oud 18-04-2003, 00:12
hellion
hellion is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 17-04-2003 @ 22:39:
Als er dan al een God is.
dat betwijfel ik dan weer niet
Oud 18-04-2003, 16:09
Verwijderd
Ik bid wel ja. Ik vraag hulp voor mezelf, voor anderen. Eigenlijk toch wel iedere dag zo ongeveer.
Oud 19-04-2003, 08:42
Miss Helena
Miss Helena is offline
Sinds de basisschool, groep 4 ofzo, bid ik al. We kregen toen een kubusje met allerlei gebedjes, voor verjaardag, ziekte, etc. Ik weet nog dat ik t dagelijks gebedje elke dag deed, en toen ik ouder werd zelf, op mijn eigen manier, begon te bidden.
Oud 19-04-2003, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij heeft Jezus zelf ook nergens gezegd dat hij stierf voor de zonden van de mensheid... Typisch iets wat men er later van heeft gemaakt.
Oud 19-04-2003, 11:23
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
het verhaal is namelijk door 4 tijdgenoten van Hem beschreven!
Nouja tijdgenoten... Jezus was al flink wat jaren dood toen de evangeliën vorm kregen. Mattheus en Lucas hebben stukken uit Marcus overgeschreven en dat aangevuld met smeuige details waarbij ze elkaar vaak tegenspreken. Zo geven ze bijvoorbeeld twee totaal verschillende stambomen van Jezus die via een heel ander pad bij een heel andere zoon van koning David uitkomen. Markus zal er ook niet bij geweest zijn, want z'n topografische kennis van het gebied is belachelijk slecht (wanneer Jezus demonen uit twee mannen in de lichamen van 2000 varkens de zee in drijft heeft 'ie niet door dat de arme beesten daarvoor eerst meer dan 45 kilometer moeten rennen. Yeah right! )

Dan nog Johannes. Het Evangelie van Johannes werd geschreven rond het jaar 110, het is dus niet waarschijnlijk dat Johannes een ooggetuige is geweest, en toch weet hij nog vrij gedetailleerd vanalles heel kleurrijk te beschrijven, knap voor een man van 100.

Meer informatie voor de liefhebbers:
http://www.atheists.org/church/didjesusexist.html
http://www.skepp.be/thema/bijbelse_t...jdigheden.html
Oud 25-04-2003, 18:23
Fantôme
Fantôme is offline
wat ik me vroeger altijd afvroeg...
als iedereen tot god aan het bidden is, hoe kan hij dan naar iedereen luisteren (als god al zou bestaan)
nee, ik bid niet...
Oud 26-04-2003, 01:26
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
Evito schreef op 09-04-2003 @ 18:35:
Bidden is nuttig om de ultieme positieve energie te geven aan mensen die het nodig hebben, idd. Als manier om ergens om te vragen voor mijzelf (op positieve gedachten na), nee. Materie moet men niet aan bidden verbinden.
masturbatie wekt ook een ultieme positive energie op... dan ben ik al klaar met bidden voor de rest van mn leven
Oud 03-05-2003, 22:30
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
... schreef op 25-04-2003 @ 19:23:
wat ik me vroeger altijd afvroeg...
als iedereen tot god aan het bidden is, hoe kan hij dan naar iedereen luisteren (als god al zou bestaan)
nee, ik bid niet...

God is oneindig..
Oud 06-05-2003, 16:41
Órelindë
Órelindë is offline
Hij is alles en Hij kan alles.
Oud 06-05-2003, 23:13
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
*vallende ster* schreef op 06-05-2003 @ 17:41:
Hij is alles en Hij kan alles.
Ook een steen maken die te zwaar is dat die hem zelf kan tillen? (ik weet het ik vraag het vaker, maar niemand geeft antwoord )
Oud 07-05-2003, 12:21
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
is het niet zo dat je eigenlijk helemaal niet bid om hulp te vragen aan god, maar dat je eigenlijk gewoon energie uitstraalt en daarmee weer andere mensen beinvloed om ook energie uit te stralen of te reagerenop jouw energie (en daarmee contact met je zoeken ofzo?)

Volgens mij is bidden niets anders dan een bepaalde communicatievorm met energie...

theeft helemaal nix met een god te maken
Oud 07-05-2003, 13:39
Tjkmjt
Tjkmjt is offline
Citaat:
Morgan schreef op 19-04-2003 @ 10:55:
Volgens mij heeft Jezus zelf ook nergens gezegd dat hij stierf voor de zonden van de mensheid... Typisch iets wat men er later van heeft gemaakt.
Zeker wel. Lees maar eens:

Ook nam Hij een beker, sprak het dankgebed uit en gaf hun die met de woorden: `Drink er allen uit, want dit is mijn bloed van het verbond, dat voor velen wordt vergoten tot vergeving van zonden. Mt. 26, 27.28

Meer over het Nieuwe Verbond lees je bijvoorbeeld in Jeremia 31 (vanaf vers 31): klik.
Oud 07-05-2003, 16:21
Órelindë
Órelindë is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 07-05-2003 @ 00:13:
Ook een steen maken die te zwaar is dat die hem zelf kan tillen? (ik weet het ik vraag het vaker, maar niemand geeft antwoord )
Ongetwijfeld
Oud 07-05-2003, 16:37
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
*vallende ster* schreef op 07-05-2003 @ 17:21:
Ongetwijfeld
dan is er een steen die hij niet kan optillen
Oud 07-05-2003, 19:02
Órelindë
Órelindë is offline
Uh ja dus..?
Oud 08-05-2003, 10:17
Poepvlek
Poepvlek is offline
bidden helpt zekers!Als je bidt naar God toe, geeft ie zeker "antwoord"Succes!Bidden is cool!Spreek vanuit jezelf, geen standaart gebed!
Oud 08-05-2003, 10:21
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Poepvlek schreef op 08-05-2003 @ 11:17:
bidden helpt zekers!Als je bidt naar God toe, geeft ie zeker "antwoord"Succes!Bidden is cool!Spreek vanuit jezelf, geen standaart gebed!
denk je serieus dat je bid naar god? niet dat je gewoon energie uitstraalt naar mensen die je dan te hulp schieten?
Dat je uit jezelf moet spreken vind ik erg goed, maar als dat niet kan is een standaard gebed eigenlijk niet zo goed hoor...

maar waarom ?
Oud 08-05-2003, 10:42
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 07-05-2003 @ 13:21:
is het niet zo dat je eigenlijk helemaal niet bid om hulp te vragen aan god, maar dat je eigenlijk gewoon energie uitstraalt en daarmee weer andere mensen beinvloed om ook energie uit te stralen of te reagerenop jouw energie (en daarmee contact met je zoeken ofzo?)

Volgens mij is bidden niets anders dan een bepaalde communicatievorm met energie...

theeft helemaal nix met een god te maken

God is ook energie,dat is waar.
Oud 08-05-2003, 10:43
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 08-05-2003 @ 11:42:
God is ook energie,dat is waar.
ja maar dat zeg ik niet. (god is energie klopt wel ja, maar dat bedoelde ikniet) ik bedoelde te zeggen dat je niet bid naar de bron. Je bid naar andere mensen toe. Als je bid voro hulp stuur je eigenlijk energie naar andere mensen, niet naar de bron. Die bron doet nix, die neemt alleenenergie op en staat het weer af.
Oud 08-05-2003, 10:43
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Tjaslon schreef op 07-05-2003 @ 00:13:

Je bekijkt het op het zintuigelijk niveau,als je naar een geestelijk niveau gaat zou je deze vraag denk ik niet stellen.
Oud 08-05-2003, 10:45
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 08-05-2003 @ 11:43:
ja maar dat zeg ik niet. (god is energie klopt wel ja, maar dat bedoelde ikniet) ik bedoelde te zeggen dat je niet bid naar de bron. Je bid naar andere mensen toe. Als je bid voro hulp stuur je eigenlijk energie naar andere mensen, niet naar de bron. Die bron doet nix, die neemt alleenenergie op en staat het weer af.

Maar alle mensen hebben die Goddelijke vonk in zich.
En het klopt wat je zegt over bidden voor anderen,het is een energie naar ze sturen.
Oud 08-05-2003, 10:47
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 08-05-2003 @ 11:45:
Maar alle mensen hebben die Goddelijke vonk in zich.
En het klopt wat je zegt over bidden voor anderen,het is een energie naar ze sturen.
idd, maar t heeft dus in feite niets te maken met god. God (= de bron) helpt je nergens bij. Andere mensen doen dat. En wat betreft de goddelijke vonk

de goddelijke vonk is gewoon de levensenergie die je krijgt uit de bron.
Oud 08-05-2003, 10:51
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
smakie schreef op 10-04-2003 @ 19:39:
7 jaar geleden kreeg mijn tante kanker. Ik heb dagelijks meerdermaals gebeden, dikwijls huilde ik er bij, ik dacht dat het hielp... twee jaar heb ik het volgehouden, ik zag alleen maar haar gezondheid achteruitgaan, maar ik hield vol, ik was bang, het deed pijn, ik was toen tien jaar en ik geloofde echt in een goddelijke macht (niet het christelijke, gewoon een hogere macht) op kerstavond kwam ik mijn kamer niet meer uit, khab uren zitten bidden en zo in slaap gevallen, smorgens stond ik op en hoorde dat ze gestorven was... kerstdag gestorven... op oudejaar begraven. De dagen ertussen heb ik gebeden, ook al was ze dood, ze was nu bij god, hij moest nu voor haar zorgen.
maar op haar begraving heb ik god (of wat ik me ook inbeelde) vervloekt, ik hoord van mijn familie die bij haar waakte hoe erg ze haar laatste twee weken geleden heeft. De behandelingen waren ook al geen lachertje, dat was niet wat ze verdiende...
twee jaar bidden was voor niets geweest...

ongeveer drie jaar na haar dood, ik was toen 15, kreeg mijn oom, die terugkwam van een reis uit afrika, malaria, ik had al wat vergelijkbaar was met god vervloekt, maar ik bleef hopen, ook al vertelden ze dat het ieder moment gedaan kon zijn. hij is er natuurlijk doorgekomen, ik denk dat het een kwestie van geluk is.
Mijn bidden zal het zeker niet gedaan hebben...
Ik denk niet dat alles de Wil van God is, bedenk daarom dat ziekte etc van de Vijand komt en God niets dan LIEFDE aan jou wil geven. Ik hoop dat je het weer bijlegt met God en je zonden neerlegt bij het kruis van Jezus
Oud 08-05-2003, 10:51
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 08-05-2003 @ 11:47:
idd, maar t heeft dus in feite niets te maken met god. God (= de bron) helpt je nergens bij. Andere mensen doen dat. En wat betreft de goddelijke vonk

de goddelijke vonk is gewoon de levensenergie die je krijgt uit de bron.

Het is je ziel die je hebt...Een deel van de Goddelijke bron..
Advertentie

Regels voor berichten