Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
volgens mij was hij geen zondaar en jezus kan in de hel terecht komen door zonden op zich te nemen van anderen, dan wil dat dus zeggen dat de zware zondaar toch nog in de hemel kan komen terwijl een jezus (symbool boor 'goed' mens) in de hel terechtkomt. ...mja god gaat in deze wereld ook al onrechtvaardig tewerk, ik hoopte op een andere aanpak hierboven, maar hij blijft me teleurstellen... ... en ergere pijnen bestaan niet? misschien,misscien ook niet
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hij is gestorven maar ook weer opgestaan uit de dood,Jezus bereikt de mens via het Christusbewustzijn en de Heilige Geest. Het feest van Pinksteren viert dat,en iedereen die openstaat voor Jezus zal hem ervaren . |
![]() |
|
Ik heb niet zoveel met Jezus. Hij was een groot mens met prachtige ideeën, waar we enkel veel van kunnen leren. Maar het vieren van feesten omtrent Jezus doet mij teveel aan het Christendom denken, waarvan ik zeker niet alle ideeën deel. We zouden de feesten meer op de goede mores moeten betrekken, dan of op eten (zoals 90% van de bevolking) of op de geboorte of het sterven van Jezus (zoals de andere 10%)
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Stromend bloed levert ook wel wat meer vlekken op dan op die lijkwade zaten. Dat was hooguit genoeg voor de vlekken die op hem zaten en nog afgaven. De stof van de lijkwade is met carbon-dating ook gedateerd op beduidend minder dan 2000 jaar oud. Het is een latere vervalsing. Werd vaak gedaan in die tijd, er was zoveel vraag naar relikwieen dat er gewoon niet genoeg waren. De vlekken duiden ook op een andere dood dan de kruisdood, maar wel de soort dood die men 1000 jaar geleden DACHT de kruisdood te zijn. Dit heeft te maken met het doorboren van een bepaalde zenuw in de pols, waardoor de duim verlamd raakt en omklapt naar binnen. Je werd door de Romeien ALTIJD met je polsen aan het kruis vastgespijkerd, niet door je handpalmen, want die kunnen het gewicht niet dragen. Op de lijkwade zijn de duimen wel zichtbaar. Niet door de pols gespijkerd dus. Duidelijk een arme stakker die verwondingen werd toegebracht waarvan ze dachten dat JC ze ook had, en die na zijn dood in een ouwe lap stof uit Syrie gerold werd. Toen hadden ze de 'échte' vlekken, dachten ze. Maar ze wisten niets van die pols en die zenuw. Men was medisch nog niet zover.
||
Citaat:
|
Wat denk je dat god is een bankier.
Denk je dta het hem niet uitmaak wie voor de zondes boet !!! Kom op nou Jezus is gestorven als een held En wat voor een graf zal jij hebben als jij aan iedereen een geloof wil aanpraten En als jij ervoor wilt sterven De dood is onoverwinnelijk niemand spaart hij God heeft zijn pijnen verzacht hij is een profeet nota benen Hij zal nooit zoveel pijn lijden. Waarom lijdt de mensheid nog steeds als jezus voor ons is gestorven ?????????
||
Citaat:
|
![]() |
Toch vervelend als een goede topic als dit toch weer moet uitdraaien op het wel of niet bestaan van een god of een JC! Het is maar net waar je de kracht uit put. Ik bid wel maar dit is niet gebonden aan een wel dan niet religeus referentiekader.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Sinds de basisschool, groep 4 ofzo, bid ik al. We kregen toen een kubusje met allerlei gebedjes, voor verjaardag, ziekte, etc. Ik weet nog dat ik t dagelijks gebedje elke dag deed, en toen ik ouder werd zelf, op mijn eigen manier, begon te bidden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dan nog Johannes. Het Evangelie van Johannes werd geschreven rond het jaar 110, het is dus niet waarschijnlijk dat Johannes een ooggetuige is geweest, en toch weet hij nog vrij gedetailleerd vanalles heel kleurrijk te beschrijven, knap voor een man van 100. ![]() Meer informatie voor de liefhebbers: http://www.atheists.org/church/didjesusexist.html http://www.skepp.be/thema/bijbelse_t...jdigheden.html |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
is het niet zo dat je eigenlijk helemaal niet bid om hulp te vragen aan god, maar dat je eigenlijk gewoon energie uitstraalt en daarmee weer andere mensen beinvloed om ook energie uit te stralen of te reagerenop jouw energie (en daarmee contact met je zoeken ofzo?)
Volgens mij is bidden niets anders dan een bepaalde communicatievorm met energie... theeft helemaal nix met een god te maken
||
![]() |
Citaat:
Ook nam Hij een beker, sprak het dankgebed uit en gaf hun die met de woorden: `Drink er allen uit, want dit is mijn bloed van het verbond, dat voor velen wordt vergoten tot vergeving van zonden. Mt. 26, 27.28 Meer over het Nieuwe Verbond lees je bijvoorbeeld in Jeremia 31 (vanaf vers 31): klik. |
![]() |
||
Citaat:
Dat je uit jezelf moet spreken vind ik erg goed, maar als dat niet kan is een standaard gebed eigenlijk niet zo goed hoor... maar waarom ![]()
||
![]() |
Citaat:
God is ook energie,dat is waar. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Je bekijkt het op het zintuigelijk niveau,als je naar een geestelijk niveau gaat zou je deze vraag denk ik niet stellen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar alle mensen hebben die Goddelijke vonk in zich. En het klopt wat je zegt over bidden voor anderen,het is een energie naar ze sturen. |
![]() |
||
Citaat:
de goddelijke vonk is gewoon de levensenergie die je krijgt uit de bron.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is je ziel die je hebt...Een deel van de Goddelijke bron.. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
De zin of onzin van bidden, Bid jij wel of bid jij niet Linda Prins | 85 | 23-10-2012 21:46 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bidden goed voor hart en ruggengraat Sherpao | 26 | 15-12-2006 13:41 | |
Bidden??? kleinedraak | 26 | 23-05-2004 13:00 | |
helpt bidden? CD-R | 102 | 26-11-2003 20:37 | |
Games |
Bid For Power flippje | 12 | 05-10-2002 15:07 | |
Games |
wie kent het spel bid for power giresun27 | 30 | 19-02-2002 21:40 |