Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En idd, je kan ook zelf extra werk meenemen. Nou moet ik zeggen dat ik dat gedaan heb en een docent aangeboden heeft mij daarmee te helpen (toen ik het er een keer over had) en dat ik dus op die manier 'extra werk' 'kreeg'. Brieven schrijven onder de les, is btw ook erg leuk en nuttig. ![]() Of er uit gestuurd worden, mag je lekker op de gang zitten ed. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoogbegaafdheid begint bij een (officiele) iq uitslag van 140 of hoger, maar of dit betrouwbaar is daar twijfel ik nog wel een aan. Kinderen die voorheen hoogbegaafd werden verklaard, en daarmee al hun eigenaardigheden hadden verklaard blijken nu opeens niet meer hoogbegaafd te zijn omdat voorheen de lat lag bij een score van 130... Maar dat ik aan het verklaren van hoogbegaafdheid nogal eens twijfel komt niet alleen daardoor. Ik ken iemand die op de basisschool doormiddel van een test hoogbegaafd werd verklaart. Nu zit ze op de Havo en haalt dat waarschijnlijk niet. Dus of het klopt...? Oja, ik heb dit gestart voor debat op school en ook uit nieuwsgierigheid. Echt heel erg bedankt voor al die reacties!!! ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
voordelen: -je hebt wat te doen tijdens de les -je blijft gemotiveerd nadelen: -je krijg van die opmerkingen als je om extra werk vraagt. ja opzich is dit niet erg maar ik ken mensen die om soortgelijke dingen zijn gepest en in elkaar zijn geslagen enzo - er zijn ook andere dingen die je tijdens de les kan doen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het tweede 'nadeel' vind ik niet echt een nadeel te noemen (maar das misschoen persoonlijk, natuurlijk)... En als je het als nadeel ziet, bedenk je dan wat je aan die andere dingen hebt. Nog een ander voordeel: -je leert misschien ook nog iets nieuws |
![]() |
||
Citaat:
Bij ons op de middelbare school kon dat namelijk niet. Op veel basisscholen daarentegen is het idd wel goed geregeld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() BETERSCHAP! kussie! Wendy *die heel veel zin heeft in LONDON morgen!*
|
Hoogbegaafdheid betekent niet noodzakelijk dat j alles al weet en alles goed kan. Ikzelf ben hoogbegaafd (klinkt zo akelig arrogant..
![]() Een vriend van mij is ook hoogbegaafd, en hij is wel geniaal in alles, maar dan ook alles: muziek, exacte vakken, talen, sport... you name it. Dat verschilt dus ook per kind. Wat volgens mij wel gelijk is, is dat hoogbegaafden sneller ontwikkelen en mentaal 2 of 3 jaar ouder zijn dan ze eigenlijk zijn. Later lijkt het dat de hoogbegaafdheid weggaat want dan wordt het verschil weggewerkt omdat iedereen dan volwassen wordt. Klassen overslaan heeft niet echt zin, want als je helemaal bijgewerkt bent, zit je weer met de verveling. En dit stimuleert alleen maar de negatieve reacties van andere leerlingen. Om extra werk vragen is dan wel een oplossing, maar het heeft geen zin als je dat niet tijdens de les mag doen, want dan zit je je nog steeds te vervelen en heb je alleen maar meer huiswerk, terwijl dat de tijd zou moeten zijn dat je je met hobbies bezig houdt. Zelf doe ik nu als extra vak economie, wat ik tijdens engels mag doen omdat ik daar erg voor loop en de rest hopeloos slecht is (trust me on this). Maar naast de andere leerlingen zijn zelfs de leerkrachten het er niet echt mee eens, vooral die van engels niet. Eerst was mij toegezegd dat ik uit de les mocht om naar economie te gaan, maar dat is steeds verder ingetrokken, waardoor nu alles op zelfstudie aankomt. Het is allemaal wel een goede les om te leren leren, waar ik nog steeds moeite mee heb. Dit is een probleem waar andere hoogbegaafden ook mee worstelen. Echt stampen, blokken heb je nooit hoeven doen, dus kun je het ook niet! (Zeer lastig voor examens) Ten laatste (sorry voor de lange post) denk ik dat het niet echt goed is om een aparte school te maken. Als er overal goede voorlichting TEGEN de vooroordelen wordt gegeven, en alle leraren verplicht worden mee te werken, dan moet het toch wel lukken om iets te regelen, toch? Het is goed voor hoogbegaafde mensen om om te gaan met "minder slimmen" want dan leer je tolerantie, acceptatie, en zelfbeheersing. (bijv. als de stuntel van de klas weer eens niet uit zijn woorden komt en dan toch aardig en behulpzaam blijven, kan die persoon ook niks aan doen) Ok, tot zo ver, anders verveel ik jullie maar tot het uiterste! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook wel eens 'gehoord' ed dat kinderen die hoogbegaafd zijn op intellectueel gebied misschien voor mogen liggen op hun leeftijdsgenoten, maar dat dit op emotioneel gebied lang niet altijd het geval is. Misschien dat dit niet bij alle hoogbegaafden is, maar 't schijnt wel bij (heel) veel het geval te zijn. Ik denk btw dat het per hb'er verschilt, ieder kind/mens is tenslotte anders. Er zal dus geen standaard oplossing voor zijn. Maar idd, een nuttige (en zeker geen saaie, vervelende ed) post! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
suusjuhh |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Speciale school? DBZ | 154 | 27-06-2009 21:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Gatara | 500 | 10-10-2004 14:02 | |
Psychologie |
centrum voor creatief leren Horror Kitty | 7 | 18-10-2003 19:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Vreugde Vlooienband | 25 | 13-01-2003 07:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
hoogbegaafdenscholen carmen electra | 101 | 01-02-2002 19:32 |