Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2003, 13:38
Carn
Carn is offline
2 en 3 zijn niet voor niks tegelijkertijd opgenomen, scheelt lekker veel centjes.
Oud 08-05-2003, 15:20
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Maja ik heb mijn kaartje voor de première ..
Kan haast niet w88 ..
Oud 08-05-2003, 20:48
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
TAFKAB schreef op 08-05-2003 @ 14:25:
wat lul jij nou. ik zegt toch dat ze dat ook weten.
Het ging van begins afaan al om een trilogy..dus niet nadat ze zagen (zoals velen vervolgen) dat deel 1 een hit was dat ze daar iets op geschreven hebben, nee.
??? waar hoor je mij da zeggen? ik heb helemaal niet gezegd dat deel 2 en 3 pas achteraf zijn geschreven, JUIST NIET... "mr big-matrixfan", je ijlt

het was trouwens nog niet zeker voordat the matrix was opgenomen, omdat de wachowski's nog onervaren regisseurs waren...
Oud 08-05-2003, 22:03
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 08-05-2003 @ 21:48:
??? waar hoor je mij da zeggen? ik heb helemaal niet gezegd dat deel 2 en 3 pas achteraf zijn geschreven, JUIST NIET... "mr big-matrixfan", je ijlt

het was trouwens nog niet zeker voordat the matrix was opgenomen, omdat de wachowski's nog onervaren regisseurs waren...
oew wat ben je snel op je KLEINE tenen getrapt..wijsneus.
Dat is het zakelijke aspect van het film maken en staat los van het wel en wee over het verhaal.
Het ging om een trilogy.
Als LOTR 1 een flop was, hadden ze ook geen deel 2 gemaakt.
"onervaren" bestaat niet in Hollywood.]

Nuff said.
Oud 08-05-2003, 23:18
JoRTh
JoRTh is offline
Euhm, even over LOTR, deel 1, 2 en 3 werden allemaal tegelijk gemaakt... Deel 1 MOEST dus een succes worden anders zou er een studio failliet zijn gegaan... en zouden de andere twee delen alleen op video zijn verschenen...

Oh, mensen, kijkt u allen even op de kalender: nog zes dagen.
Oud 09-05-2003, 09:15
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
TAFKAB schreef op 08-05-2003 @ 23:03:
oew wat ben je snel op je KLEINE tenen getrapt..wijsneus.
Dat is het zakelijke aspect van het film maken en staat los van het wel en wee over het verhaal.
Het ging om een trilogy.
Als LOTR 1 een flop was, hadden ze ook geen deel 2 gemaakt.
"onervaren" bestaat niet in Hollywood.]
als LOTR1 geflopt was, was deel 2 dus WEL uitgebracht, die was al helemaal gefilmd voordat deel 1 uitkwam, dus het enige wat een deel 2 zou kunnen doen is geld opbrengen
Oud 09-05-2003, 09:29
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 09-05-2003 @ 10:15:
als LOTR1 geflopt was, was deel 2 dus WEL uitgebracht, die was al helemaal gefilmd voordat deel 1 uitkwam, dus het enige wat een deel 2 zou kunnen doen is geld opbrengen
owja das waar
slecht voorbeeld, maar je begrijpt wat ik bedoel
Oud 09-05-2003, 09:37
Verwijderd
Mij kan het niet bekoren die onzin.
Oud 09-05-2003, 09:49
Conner
Conner is offline
Ik lees op internet allemaal negatieve reviews. meeste komen neer op saai eerste half uur, vette actie scenes maar duf verhaal.
Oud 09-05-2003, 10:28
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
TAFKAB schreef op 09-05-2003 @ 10:29:
owja das waar
slecht voorbeeld, maar je begrijpt wat ik bedoel
ok, gast: vrede....

Citaat:
Conner schreef:
Ik lees op internet allemaal negatieve reviews. meeste komen neer op saai eerste half uur, vette actie scenes maar duf verhaal.
ik kan het me echt niet voorstellen, en hoe kunnen die internet-recensenten dat nou weten? de film is nog niet uit...
Oud 09-05-2003, 10:32
Conner
Conner is offline
In amerika zijn al allemaal previews geweest.. das bij elke film zo.
Oud 09-05-2003, 10:57
afrobitch
afrobitch is offline
Citaat:
Conner schreef op 09-05-2003 @ 11:32:
In amerika zijn al allemaal previews geweest.. das bij elke film zo.
aan de trailers valt niets af te zien...
Oud 09-05-2003, 11:09
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Conner schreef op 09-05-2003 @ 10:49:
klopt. oa geschreven door NY Times en TIME MAGAZINE.
maarja...reviews..dat zijn meningen van mensen..eindelose subjectiviteit..
dus ik trek me er geen ruk van aan...

ook als is een t popcorn film, i dont give a crap
entertainment is entertainment.
Oud 09-05-2003, 14:50
kiek
kiek is offline
Citaat:
Conner schreef op 09-05-2003 @ 10:49:
idd!! ze zeggen zelfs dat de wachowski's hun 'vision' hebben verloren..op dezelfde manier als george lucas met star wars!
Oud 09-05-2003, 16:00
KriZ
KriZ is offline
Probeer je alsjeblieft niet te veel aan te trekken van recensies! Het gaat erom wat jullie er van vinden, niet zij.
Straks valt de film, waar je zo lang op hebt gewacht, tegen omdat een stelletje 'experts' em niet goed vinden...

ik ga gewoon zitten en genieten
Oud 10-05-2003, 10:37
TAFKAB
TAFKAB is offline
TIME: http://www.time.com/time/covers/1101030512/story.html
Oud 10-05-2003, 13:28
Daangerous
Daangerous is offline
ik kan me er eerlijk gezegd ook echt niks bij voorstellen... nou was het verhaal van the matrix 1 op zichzelf natuurlijk ook niet heel speciaal, alleen de achtergrond was uitermate boeiend, en gaf het wat extra's... maar ja, we zien wel
Oud 10-05-2003, 16:37
JoRTh
JoRTh is offline
Het ging inderdaad bij de Matrix helemaal niet zozeer om het verhaal, maar om de manier waarop het verhaal gebracht werd.
De stunts.
De effecten.
Het camerawerk.

Dus wat verhaal betreft kijk ik ook helemaal niet uit naar Reloaded, als het maar vet is. Als het maar fijn wegkijkt. En als het me maar het gevoel geeft dat ik het nog tien keer wil zien allemaal. Als ik m'n ogen maar niet kan geloven.
Oud 19-05-2003, 17:50
Nike
Nike is offline
ik w8 gewoon tot die op canal+ komt of zo
Oud 20-05-2003, 09:11
Silverchoice
Silverchoice is offline
Het idee dat ik van de film krijg is dat ze de stunts allemaal wat hebben 'overdreven' en dat ze het verhaal overheersen. Vind ik jammer aangezien het hele idee van de matrix heel vernieuwend is en het verhaal centraal zou moeten blijven staan, aangevuld met de stunts die zo'n soort film mogelijk maakt. In deel 1 lieten ze je 'kennis maken' met de matrix en ik had gehoopt dat ze in reloaded vooral het verhaal zouden uitwerken, aangezien het principe van de matrix een ideale ondergrond biedt voor een wat meer psychologisch verhaal.
Ik heb hem dus nog niet gezien, maar dit idee krijg ik. Ben benieuwd naar reacties van mensen die hem al gezien hebben.
*wil hem toch wel graag zien *
Oud 21-05-2003, 11:42
legatus
legatus is offline
Citaat:
Vind ik jammer aangezien het hele idee van de matrix heel vernieuwend
Niet vernieuwend. Tenzij je nog nooit een film hebt gezien die de kwestie realiteit aan de kaak stelt.
Oud 21-05-2003, 16:19
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
legatus schreef op 21-05-2003 @ 12:42:
Niet vernieuwend. Tenzij je nog nooit een film hebt gezien die de kwestie realiteit aan de kaak stelt.
Niet direct dat er geen andere films zijn die de realiteit aan de kaak stellen, maar om er een goed, vrij gedetailleerd alternatief voor in de plaats te zetten, wat vrij 'betrouwbaar' overkomt... nee, daar heb ik nog niet veel films van gezien.
Oud 24-05-2003, 15:58
TCR
TCR is offline
Heb hem de 18e gezien. Het is echt een. heeeele mooie film , .......................................maar ik had er toch echt meer van verwacht . The Matrix (1) blijft helaas de mooiste film die ik ooit heb gezien. Maar in ieder geval wel gaan kijken, hij is echt mooi! (voor wie dat nu nog niet gedaan heeft).

Stukje met dat taartje was lol
Oud 24-05-2003, 16:18
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Weer geniaal, ik had door de negative reacties mijn verwachting al een beetje aangepast, maar dat had ik dus niet hoeven doen . Geweldige vechtscene's die eigenlijk meer op dansen leken dan op vechten, echt geweldige choreochrafie en camerawerk. De special effects waren ook weer mooi gedaan, alleen in de achtervolgingsscene op de snelweg zag je op een gegeven moment duidelijk het groene muur effect, dat hadden ze beter gekunt, maar ach, voor die halve seconde.

Verhaal vind ik ook zeker niet slap, zeer veel detail en genoeg stof om nog is met een biertje over te praten, hoe het nou in elkaar zit, en hoe het vervolg zal zijn. Helaas wist ik niet dat er een trailer kwam na de aftiteling, die had ik ook graag nog gezien.

maar ach, die kijk ik de volgende keer wel
Oud 24-05-2003, 22:16
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Inmiddels is dit topic een beetje overbodig geworden....

Regels voor berichten