Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben nu 17 en verliefd op een jongen van 22.. Ach boeie, hij heeft al zelf gezegd dat 17 ook niet te jong is.
![]() Hoewel ik wel telkens bang ben om me kinderachtig te gedragen ![]() Ik had mijn grens btw op 4 jaar gesteld (mijn eerste relatie was met iemand die 4 jaar ouder was (ik 14, hij 18)), maar dat ga ik maar eventjes opschroeven. Je bent verliefd of j bent het niet, toch?
|
Ik ben zelf 16 (bijna 17), ik heb altijd gezegd 20 jaar of ouder is te oud voor mij maar ik heb nu al een tijdje een vriend van 24
![]() Tsja ik schrok er zelf ook van toen ik hoorde hoe oud hij was maarja... ik was/ben echt super super gek op hem en het gaat ook echt heel goed tussen ons, van het leeftijdsverschil merk ik werkelijk niets. Ik denk er ook liever niet over na want ik vind 24 toch wel erg oud eigenlijk maar zolang het goed gaat tussen ons zie ik toch geen reden om het uit te maken ondanks het leeftijdsverschil
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het gaat idd niet om het leeftijdsverschil.. Ik ben zelf 14 en heb een vriend van 19.. In het begin kregen we allemaal van die reacties van dat hij veelste oud voor mij was en dat het nooit goed zou gaan etc.. Maar het ging wel goed we hebben nu ook al 3maanden verkering. Had in het begin wel zoiets van dit kan toch nooit goed gaan 14 en 19... Omdat hij toch veelste oud was. Maar zo zie je het gaat echt niet alleen om het leeftijdsverschil ook als je ook echt van elkaar houd moet je der gewoon voor gaan!!
|
![]() |
Het gaat toch niet om het leeftijdsverschil, het gaat toch om hoeveel je om diegene geeft,
je kan bijv. op je 18e een net zo leuke of nog leukere relatie hebben met iemand van 28 dan met iemand van 19, dat ligt aan de personen en de interesses. Mijn vriend is 20 en ik 16, veel mensen vinden dat een heel groot verschil, maar het gaat na 9 maanden nog steeds super. Je moet trouwens ook bedenken dat jongens qua ontwikkeling enzo ongeveer 4 jaar achter liggen op meisjes!
|
Er is trouwens ook een soort vuistregel om je leeftijdscategorie te bepalen:
Je neemt je eigen leeftijd (in mijn geval 20), deelt dit door 2 (10) en telt er 7 bij op (17). Dit is je ondergrens. Voor je bovengrens neem je je eigen leeftijd (20), trekt er 7 van af (13) en doet dit maal 2 (26). Dus voor iemand van 20 ligt de categorie van 'acceptabel' tussen de 17 en 26. Nu vind ik zelf 17 te jong, maar daar gaat het nu even niet over he... ![]()
|
Ik vind leeftijd niet zo belangrijk. Ik heb als 15-jarige een keer met iemand van 23 gezoend, en als 16-jarige een keer met een jongen van 14! Nou ging het hier natuurlijk niet om een vaste relatie, maar ook dan vind ik leeftijd niet zo heel belangrijk. Ik denk dat het inderdaad om het niveau gaat, en of dat enigszins gelijk zit.
Ik kan met 15-21 goed leven (ben zelf 17), maar als ik op iemand verliefd word die niet binnen die categorie zit, dan maak ik wel een uitzondering ![]() |
![]() |
|
![]() |
Pfff dat is moeilijk te zeggen. Sowieso val ik absoluut niet op jongens van 16/17 of nog jonger, vind ze over het algemeen te kinderachtig en daarnaast, gewoon niet seksueel aantrekkelijk
![]() |
![]() |
|
Maakt geen ruk uit, zo lang het maar geen grote verschillen van 10 jaar of zo zijn. 2 tot 5 / 6 jaar gaat nog wel vind ik. Mijn zusje en haar vriend verschillen ook 3½ jaar en ze zijn ook al dik 3½ jaar bij elkaar, het kan best wel. Van de andere kant zie ik mezelf niet snel iets met iemand van 24 krijgen... 17 of 18 misschien wel. Maakt niets uit, als het gewoon leuk klikt dan kan het wel
![]()
|
![]() |
september 2003
![]() Ach ja toch maar even OT dan.. leeftijd: Age is nothing more then just a number... M'n exvriend en ik, scheelde 4,5jaar maar het overgrote deel van de tijd had het mijn kleine broertje kunnen zijn.. ![]() Grootste leeftijdsverschil is voor mij 7jaar geweest (14 & 21): 1,5maand geduurd, en toen heb ik het uitgemaakt omdat ik hem niet meer leuk genoeg vond.. ![]() Met mijn huidige vriend scheel ik ruim 3jaar, en hebben nergens geen problemen mee ![]() Over het algemeen zijn mijn vriendjes zo'n 4jaar ouder, en dat gaat prima ![]() ![]()
||
Citaat:
|
Alles moet kunnen op zich, zolang de een maar van de ander accepteert dat die nou eenmaal een andere leeftijd heeft, en dat er geen scheve machtsverhoudingen ontstaan idd.
Mijn grootste leeftijdsverschil was meer dan 8 jaar, en dat ging wat betreft leeftijd gewoon goed, wat betreft andere dingen totaal niet, maar ach.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Leeftijdsverschil Didi_A | 11 | 17-01-2016 19:30 | |
Liefde & Relatie |
Groot leeftijdsverschil Neiu | 63 | 16-06-2005 22:38 | |
Liefde & Relatie |
Algemeen topic: Leeftijdsverschil Somebody Special | 284 | 14-07-2003 09:14 | |
Liefde & Relatie |
Blaat, kon nergens een andere vinden DUS. Leeftijdsverschillen: Verwijderd | 65 | 27-02-2003 13:40 | |
Films, TV & Radio |
[Charmed, Buffy, Angel] Goed nieuws! Verwijderd | 929 | 30-01-2003 00:19 | |
Algemene schoolzaken |
Relatie tussen leraar en leerling moet kunnen? Paulaah | 26 | 19-02-2002 17:27 |