Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ontopic: ja tuurlijk wel, het is en blijft iets van Nederland zeg maar, iets van het christelijke geloof, en ik ga niet graag naar school hoor, dus die vrije dagen heb ik helemaal geen problemen mee ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Op scholen is dat natuurlijk niet te doen. De schoolleiding moet maar beslissen, welke dagen ze vrij geeft en welke niet. Ik denk wel dat ze verantwoordelijk genoeg zijn, om dan op feestdagen, die hun leerlingen willen vieren, vrij geven.
||
![]() |
Citaat:
Met Kerst hebben ze in Turkije vrij en ja t wordt ook gevierd door Turken. Oeeh dat wist je niet he ![]() (Sommige delen is t zelfs mooier dan hier in NL en er gaan heel veel mensen met kerst winkelen in Turkije) Bovendien wonen er maar heel weinig west europeanen in irak en die landen, dus dat is appels met peren vergelijken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nee jij maakt de fout door ze allemaal op 1 hoop te gooien, terwijl er dus grote verschillen bestaan ![]() Nee idd, die interesseren me niet en velen van die landen vind ik niet echte moslimlanden. Ze zouden eens een beetje een voorbeeld aan Turkije moeten nemen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Vandaag een moeilijke repetitie? Sorry, mijn god as-hashinitjaahaga is jarig, ik neem vrij! Spreekbeurt niet voorbereid? Vandaag ga ik op het strand liggen! Problemen met een leraar? Ik knijp er een paar daagjes tussenuit! En ze missen natuurlijk lesstof. Hoeft niet ernstig te zijn, kan wel. Bovendien word spijbelen volgens mij nog een stuk simpeler als er niet goed op gecontroleerd wordt (neit dat ik daar veel moeite voor moest doen...).
||
![]() |
Citaat:
Spreekbeurt, dan kan je dus geen vrij nemen. Problemen met een leraar en dan een paar dagen weg zou alleen maar goed zijn, kan iedereen een beetje afkoelen ![]() Dat van die lesstof gaat niet op, je geeft gewoon meer les in z'n algemeen, met flexibele vrije dagen. Iedereen gaat dus in principe evenveel dagen/uren per jaar naar school als nu. Spijbelen hoeft helemaal niet simpeler te worden, gewoon regels opstellen over hoe vrij te vragen cq te melden (en dat ging bij mij ook zo ongeveer vanzelf, dus boeie ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
De huidige situatie is niet slecht.
Klinkt misschien als een onnozel idee, maar de staat ofzo nou eens onderzoekt of mensen daar wel trek in hebben. Je weet dan wat het meerdeel van de bevolking nee zegt tegen bv: 2e paasdag afschaffen en daar inplaats suikerfeest, dan is de meerderheid die beslist(Ja heel democratisch!) Kan natuurlijk ook omgekeerd. ![]() Maar van mij hoeft dat niet, krijg je in de eerste paar jaar dingen van: Ja maar dat wist ik niet dat 2e Paasdag weg is.
|
Verwijderd
|
Of gewoon een vast aantal dagen die men van te voren in mag vullen (dus moslims op suikerfeest, joden met pesach, christen met pinksteren etc.) en daarbij nog vaste feestdagen. (bijv. rond de jaarwisseling en een vaste herfstvakantie) (als is dat eerste optioneel omdat joden een andere jaartelling hebben). Zo is iedereen tevreden en dan moeten de koters maar wat meer gaan plannen, is goed voor ze.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hmmz.. als dit niet logisch klinkt, dan komt dat omdat ik eigenlijk al had moeten slapen....
||
Citaat:
|
maar er wordt toch al vrijgegeven met feestdagen uit andere culturen??
Zo'n suikerfeest bijvoorbeeld (ik zou trouwens niet weten wat het is ofzo) maar toen waren al die mensen die dat vieren niet op school hoor.... (viel dan ook wel heel toevallig op 5 dec., maar dat had er niets mee te maken...)
||
![]() |
Citaat:
Suikerfeest wordt t einde van de Ramadan gevierd. Duurt officieel 3 dagen, meestal wordt als 4 gevierd in bijv. turkije, maar in NL wordt er 1 dag vrij genomen(meer mag ook niet). maar in NL gaat t feest wel weer in t weekend enzo door, dus duurt teigenlijk wel een week of langer ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Alle godsdienstige feestdagen afschaffen Joepie | 31 | 11-09-2002 15:37 |