Citaat:
Chimera schreef op 13-06-2003 @ 14:25:
Goed voorbeeld: Je komt voor de keus te staan dat je vriendin of 100 vreemden vermoord worden, wat kies jij? Ik durf te wedden dat die 100 personen er dan aangaan, je logisch denken wordt hier overschaduwd door emoties. Ethisch gezien zou natuurlijk je vriendin de klos moeten zijn.
|
en die ethische regels van je om niet 100 mensen te doden op deze aardbol die vervolgens toch nks meer zijn zodat jij en vriendin samen gelukkig verder kunnen leven, waarom zijn die er? juist, emotioneel bepaald.
allebei emotie dus.
het hebben van een vriendin=ook emotie.
Citaat:
Waarom zou je geen doel kunnen hebben zonder emotie? Ik heb vanmiddag als doel naar huis te rijden, komt daar een emotie aan te pas?
|
natuurlijk. thuis voel je je blijkbaar fijn of wil je bepaalde dingen doen-zelfs al is dit alleen maar overleven. en dingen willen hangt dicht tegen emotie aan.
jawel.
Citaat:
En machines kunnen helemaal prima zonder emoties, die passen gewoon logica toe.
[/b]
|
logica om doelen te bereiken... die in de grond emotioneel zijn-of ingeprogrammeerd, in welk geval ze geen vrije wil hebben en dus eigenlijk geen AI zijn.
Citaat:
Het verschil tussen AI en gewone programma's is dat een AI zelf dingen kan uitzoeken/beredeneren, niet dat een AI opeens emoties heeft, emoties zijn overbodig voor AI's.
|
onzin. emoties bestaan niet eens als zodanige afzonderlijke units.
ze zijn een bepaalde soort van waarneming. een vertaling van informatie naar dat vreemde ding dat bewustzijn genoemd word.
zodat je schade (pijn) gaat vermijden, en als je een goed zelfinzicht hebt het goede,gelukkigmakende opzoekt.
de dingen die AI uitzoekt, hoe worden die bepaald?
Citaat:
Dat is een goed voorbeeld van waar logica en instincten/emoties botsen. Neuken is fijn, maar je wilt geen kinderen (kost geld, kunt niet op vakantie, etc.), dus probeer je die te verenigen en je komt vanzelf uit op seks met voorbehoedsmiddelen.
|
mijn logica=seks moet iets moois hebben seks zonder liefde is rot dus ik wacht op huwelijk.