Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 16:45
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
Veenbes schreef op 23-04-2003 @ 20:56:
Als ik dit lees komt het cliché 'niemand is uniek want iedereen is uniek' bij mij op. Eigenlijk is uniciteit maar eng, je beseft erdoor dat je er alleen voor staat en dat je het maar met jezelf moet doen. Aan de andere kant is het natuurlijk prachtig dat er geen twee dezelfden zijn... nou ja, ik droomde even weg .
Wat mij uniek maakt... zelf vind ik dat ik een tamelijk goed relativeringsvermogen heb en dat ik goed kan inschatten wat anderen over mij denken. Deze combinatie komt wellicht wel vaker voor. Beter waarneembare eigenschappen, misschien mijn interesse voor talen en het snel begrijpen daarvan. Dit lijkt meer op een overzicht van zelf ingeschatte positieve eigenschappen . Hmm.
Nare sukkel.
Oud 24-04-2003, 17:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben uniek omdat er niemand hetzelfde is als ik, mijn DNA is uniek en mijn DNA maakt samen met mijn omgeving mijn persoon. Ik ben verlegen maar wel heel open en sociaal, verder heb ik niet echt een fijne jeugd gehad, ben heel streng opgevoed en mijn ouders zijn gaan scheiden toen ik 13 was, midden in mijn puberteit. Verder heb ik veel mensen met wie ik goed op kan schieten maar echte vrienden heb ik niet veel, die zijn zeldzaam en daar ben ik zuinig op. Ik heb vaak moeite om mensen te vertrouwen omdat dat vertrouwen al zo vaak misbruikt is. Ik vind mezelf meestal wel een leuke meid, zowel innerlijk als uiterlijk ben ik vrij tevreden met mezelf (tuurlijk zijn er dingen die ik wil veranderen maar dat vind ik wel normaal, dat heeft toch iedereen!). Ik kan ontzettend vrolijk zijn maar ook ontzettend down, eigenlijk gebeurt het zelden dat ik daar tussen inzit, ben een mens van uitersten.
Oud 24-04-2003, 23:35
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Hardcore schreef op 24-04-2003 @ 17:45:
Nare sukkel.
WOW , die argumentatie... geweldig!
Waarom is zij nou weer een sukkel? Wat ze zegt klopt toch? Of niet? Dat mag je ook vinden, maar:
1. Onderbouw je mening dan met argumenten.
2. Ga geen mensen persoonlijk aanvallen.

Of misschien vind je haar een sukkel om de eigenschappen die ze beschreef. Een goed relativerings- en inschattingsvermogen lijken me alleen maar positief. Dat ze van talen houdt, daar kun je blij mee zijn of niet, maar ga haar dan niet uitschelden. Zet dan in een topic: Ik ben Hardcore en wat mij uniek maakt is dat ik een hekel heb aan talen en ....

Ontopic: Ik denk niet dat je echt heel goed aan kunt geven wat jou (of iemand anders uniek maakt), omdat dat gewoon de persoon zelf is. Je kunt slechts enkele eigenschappen opnoemen, maar geen enkele eigenschap is uniek. Het is de combinatie ervan en ook de mate waarin iemand een eigenschap bezit. Ik denk alleen dat je erg veel eigenschappen moet noemen als je wilt dat jij echt de enige op aarde bent die die combinatie bezit.
Oud 25-04-2003, 01:14
SounD
SounD is offline
Wat mij uniek maakt is dat ik dingen die heel tegenstrijdig zijn en niet te verenigen zijn combineer, meestal zonder af te doen aan 1 van beide.

Voorbeeldjes:
Ik heb 2 geaardheden (moet het meestal bi noemen anders snapt niemand het), Ik ben heel open en tegelijkertijd hoor ik vaak dat ik mysterieus ben, Ik voel heel veel ben een echt emotioneel mens maar ik denk ook veel na, een echte rationele denker.

Waarschijnlijk kun je van alles wat ik doe, ben en kan iemand vinden die het net wat beter kan, maar door de combinatie die alleen ik kan maken ben ik toch uniek.
Oud 25-04-2003, 06:58
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Wat mij uniek maakt ... de combinatie van karaktereigenschappen.
Oud 26-04-2003, 13:39
woefke
woefke is offline
- dat ik Juni heet
- ik ben 14 jaar
- dat ik drie maanden te vroeg geboren ben
- .....
Oud 26-04-2003, 15:10
Verwijderd
goed, dan ga ik ook wel ff zo'n lijstje maken wat mij uniek maakt:

=> ik heet Charlotte
=> woon in hoorn
=> ik ben een meisje
=> ben 15 lentes jong
=> heb een stom zusje van 9
=> ik heb een hele lieve hond
=> ik heb de beste vrienden die er bestaan * wil ik wel ff duidelijk vermeld hebben, aangezien ze echt alles voor me doen en altijd voor me klaarstaan * ik hou van jullie!!! *
=> ik ook nog een onwijs lieve familie heb
=> ik een goed gevoel voor humor hebben * zeggen me vrienden, dus het zal wel zo zijn *
=> ik mezelf best wel vaag vind af en toe
=> een hoop rottigheid heb meegemaakt

dat was het zo ongeveer wel denk ik
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 15:21
Tjaslon
Tjaslon is offline
Ik ben het inderdaad met Daantje_0705 eens, ik ben uniek omdat mijn DNA uniek, mijn ervaringen uniek zijn en.. nee daar houd het eigenlijk wel bij op.

Las ik een tijd geleden op een ander forum, ik vond het wel grappig: Iedereen is uniek behalve ik
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:53
AtHell
AtHell is offline
Ik ben lekker kort door de bocht in mijn reply's.
Oud 26-04-2003, 20:57
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
18 jaar en groot fan van kinderen voor kinderen?
doen alsof ze stoer is, maar bang in het donker?
precies weten wat ze wil, maar altijd maar twijfelen?

Zo kan ik nog wel even doorgaan
Conclusie: Ik ben gek?
Och.. ik ben ik
Oud 26-04-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Hardcore schreef op 24-04-2003 @ 17:45:
Nare sukkel.
altijd even aardig he
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 08:16
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 23-04-2003 @ 08:26:
Ik zou het niet weten.
Ehh.. mijn DNA
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 14:56
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 26-04-2003 @ 16:10:

=> woon in hoorn
Argh, ik ook.

En net als alle anderen: om een heleboel dingen. Ik heb geen zin om een lijstje te maken
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 16:55
Borrogance
Borrogance is offline
Ik wil niet geloven dat ik (vooral wat persoonlijkheid betreft) uniek ben, ik heb gewoon nog geen mensen gevonden die wat meer op mij lijken...

...hoop ik...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten