![]() |
||
Citaat:
komen er van die ergotherapie-studentjes naar je arm kijken die van je lichaam is 'gerukt'. bijvoorbeeld dan. ik vind het echt maar niks, ze halen alles van je lichaam wat los en vast zit en ze doen er de meest onnuttige dingen mee (en vast ook nog wel nuttige, maar een groot deel vind ik niet nuttig, er kan namelijk ook HEEL VEEL worden gesimuleerd met de computer, zelfs de 'weerstand' die je voelt als je met een mes in een weefsel snijdt ofzo). nouja, dat vind ik dan, er zijn vast heel veel argumenten tegen en mijn argumenten zijn ook niet zo heel sterk geloof ik, maar ik zou het gewoon nooit doen.
||
Citaat:
hoe groot is de kans dat je in coma raakt? hoe groot is de kans dat je weer een normaal leven kan leiden als je uit die coma zou komen? hoe groot is de kans dat die arts die jou op dat moment in behandeling heeft zon psychopaat is?
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nee ik heb ook niet echt het idee dat ze je eerder laten sterven. En ik ken iemand die na zijn coma ook niet meer echt een leuk leven had. Tegenwoordig wordt, idd, je leven soms zo erg gerekt, en uiteindelijk schiet je er weinig mee op. En natuurlijk als er nog hoop is trekken ze er echt de stekker niet uit, daar ben ik ook van overtuigd! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik wil later wel donor zijn, van mij mogen ze alles hebben: inwendige organen, huid, ogen.
|
Verwijderd
|
ik ben nu nog maar 15, maar ik zou het niet willen, alleen misscien voor familie ofzo, ik vind het een raar idee dat ze na je dood in je gaan snijden..
maar voor bijvoorbeeld mijn moeder ofzo, zou ik wel iets van een nier ofzo afstaan, of ruggemerg, omdat dat familie is en ik kan zien dat mensen er dan wat aan hebben... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik word geen donor, tenzij er iets in m'n leven gebeurt waardoor ik plotseling van gedachte verander. Op dat vlak ben ik gewoon niet sociaal, als ik dood ben dan moet m'n lijf ook dood zijn, en niet stiekempjes nog als hart in iemand anders voort gaan zitten leven. Het lijkt me gewoon niets, klaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bah. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() (de situatie die je schetste klonk juist wel droog btw ![]() Citaat:
De laatste 3 crematies (in 2 jaar tijd ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Zo kunnen er wel heel veel mensen een veel betere kwaliteit van leven krijgen dan in Nederland. Ik vind het een hele goede zaak. Mensen die het bewust NIET willen zullen het wel opsturen. Citaat:
Misschien zou je het later trouwens als je vader er niet meer zou zijn het kunnen overleggen met je familie/vrienden/enz wat zij er van zouden vinden enzo.
|
<offtopic>
ik vind t stom dat in belgie iedereen donor is, tenzij de persoon in zn leven zelf actie heeft ondernomen om te zorgen dat hij geen donor is. ![]() (ik vind dat de familie t dan bij het overlijden zou moeten beslissen) </offtopic> ik wil zelf wel donor zijn (in feite maakt t me niks uit, wel/niet), maar wat er met me gebeurd na mn dood laat ik toch over aan mn nabestaanden, die van mijn part ook meteen mogen kiezen of ik word gecremeerd of begraven. dat zijn de mensen die nog 'verder' moeten zonder mij, en als ik dan toch doodben mogen ze van mij doen wat ze willen.. ![]() <offtopic>nouja, doen wat ze willen..., een familiegraf lijkt me wel wat, en dan in de zin van 'ik blijf altijd bij je' samen met iemand wegrotten ![]() tjaaaa, dat heeft wel wat.. alleen het woord 'wegrotten' verpest t een beetje ![]() |
![]() |
|
ik wel, ik bedoel, als ik dood ben, rotten m'n organen toch maar weg. Wat maakt het uit als ik ze niet meer heb.
Mijn familie e.d. moet dan maar respecteren dat ik levens wil redden met mijn organen als ik dood ben.
|
![]() |
mijn formulier ligt ook al een tijdje te wachten om ingevuld te worden en heb ook al zon brief gehad of ik het soms vergeten was ofzoiets...
maar ik twijfel ook gigantisch... enerzijds...vind ik het lullig, ik bedoel met mijn lichaam wordt verder toch niets meer gedaan en zou ik dus in principe best iets af kunnen staan zeg maar...en ik zou het zelf ook fijn vinden als ik iets nodig had ik het van een ander kon krijgen... anderzijds...ik vind het stiekem toch maar een gek idee dat er in mij gesneden wordt en er straks iemand anders met een orgaan van me rond loopt... pfff wordt nog lang over nagedacht... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() gebeurt wel na mn examens... ![]() |
![]() |
|
Ik ben donor. Ik was dat al vanaf mijn twaalfde. Ik heb het altijd al een mooi idee gevonden om er na mijn dood voor te kunnen zorgen dat anderen door kunnen leven.
Ik heb wel aangegeven dat als mijn nabestaanden liever niet willen dat b.v. mijn hart gebruikt wordt, dat dat dan ook niet gebeurd.
||
Citaat:
je bent 12, dus als het goed is krijg je een formulier thuis. ik kreeg die wel iig... maargoed, je kan ook zo'n ding aanvragen/
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Als donor registreren - ja of nee? Guinie | 93 | 04-06-2013 19:44 | |
Psychologie |
donor worden/zijn Tripp | 181 | 27-05-2009 18:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De Grote BNN Donor Show kalinho | 251 | 14-06-2007 14:42 | |
Psychologie |