Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2002, 10:53
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Dus jij werkt 40 uur/week en daarnaast doe je nog een deeltijd studie?
Ja

Ik werk fulltime bij mijn vader op kantoor als Technisch CAD tekenaar (vandaar dat ik ook LISP en DCL kan). Bestwel saai eigenlijk, doe vaak niks anders dan isometrieen tekenen.

Voor de rest volg ik schriftelijk een HBO opleiding tot Software Engineer via de PBNA (nu HAN/PBNA)

Aangezien we maar een klein bedrijf zijn (varieert van 3 tot 6 werknemers), ben ik hier tevens de systeembeheerder (heb diverse Linux servers ingericht hier)

Citaat:
En waarom moet je op zaterdag het kantoor opruimen? Kun je data niet op vrijdag(middag) doen?
Omdat ik daar extra voor wordt betaald (200 piek in de maand extra alleen om ff op te ruimen )

Ik moet altijd bezig zijn! anders verveel ik me kapot .. vroeger toen ik nog op school zat, gebeurde het ook dikwijls dat ik 's nachts nog achter de PC zat en mijn slaap op school inhaalde
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2002, 11:16
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ja

Ik werk fulltime bij mijn vader op kantoor als Technisch CAD tekenaar (vandaar dat ik ook LISP en DCL kan). Bestwel saai eigenlijk, doe vaak niks anders dan isometrieen tekenen.

Voor de rest volg ik schriftelijk een HBO opleiding tot Software Engineer via de PBNA (nu HAN/PBNA)

Aangezien we maar een klein bedrijf zijn (varieert van 3 tot 6 werknemers), ben ik hier tevens de systeembeheerder (heb diverse Linux servers ingericht hier)

Omdat ik daar extra voor wordt betaald (200 piek in de maand extra alleen om ff op te ruimen )

Ik moet altijd bezig zijn! anders verveel ik me kapot ..
Gheghe...
Je moet eigenlijk minder gaan werken (of stoppen met school ), waardoor je meer vrije tijd hebt.
Eigenlijk zou je ook achter je compu vandaan moeten, maar ja... wat moet je dan?

Ik zelf heb 's avonds altijd wel tijd (heb toch geen sociaal leven ), maar dan 'kunnen' die paar vriendinnen die ik heb niet.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 12:18
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Gheghe...
Je moet eigenlijk minder gaan werken (of stoppen met school ), waardoor je meer vrije tijd hebt.
Dat is geen optie .. moet ook nog een toekomst hebben he

Citaat:
Eigenlijk zou je ook achter je compu vandaan moeten, maar ja... wat moet je dan?
Ja, precies .. niks meer :/

Citaat:
Ik zelf heb 's avonds altijd wel tijd (heb toch geen sociaal leven ), maar dan 'kunnen' die paar vriendinnen die ik heb niet.
Mjah, de laatste tijd heb ik 's avonds ook steeds meer vrije tijd .. aan de andere kant geniet ook van de rust, ach ja..

Asl ik maar om de zoveel tijd onder de mensen ben, is dat genoeg
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 12:30
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Dat is geen optie .. moet ook nog een toekomst hebben he
Wat versta je onder je toekomst dan?
(Veel) geld en nog steeds bijna dezelfde persoon die je nu bent + mooi huis + auto + ..., of
Weinig geld + vriend(in) + ... + ... - de persoon die je nu bent + een nieuwe jij

Ik persoonlijk zou voor het laatste kiezen, ondanks het feit dat ik waarschijnlijk meer genoeg geld kan verdienen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 12:35
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Wat versta je onder je toekomst dan?
Laten we zeggen: geen nieuwe mij, maar een verbeterde versie en toch goed geld verdienen

En dan nog: het is een stuk zekerheid. Een leuk diploma waarop je terug kunt vallen en waarmee je altijd werk kunt vinden .. vrijheid!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 12:50
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Laten we zeggen: geen nieuwe mij, maar een verbeterde versie en toch goed geld verdienen

En dan nog: het is een stuk zekerheid. Een leuk diploma waarop je terug kunt vallen en waarmee je altijd werk kunt vinden .. vrijheid!
Uuhhmm... jij stelt: werk == vrijheid
Toch wel vreemd. Imo ben je met werk niet echt vrij. Iedere dag verplicht werken enzo...

Maar wat vindt jij belangrijker: vrijheid, geld of geluk?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 12:54
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Uuhhmm... jij stelt: werk == vrijheid
Toch wel vreemd. Imo ben je met werk niet echt vrij. Iedere dag verplicht werken enzo...

Maar wat vindt jij belangrijker: vrijheid, geld of geluk?
Incorrect.

Werk != Vrijheid.
Diploma's / bewijs van kunnen == vrijheid.

Als ik later mot heb op mijn werk stap ik gewoon naar de volgende .. simpelweg omdat ik dan dermate gekwalificeerd ben dat het dan niet meer uitmaakt. Ze hebben immers een tekort aan Software Engineer's

En euh: (vrijheid >= geluk) > geld
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 13:07
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Diploma's / bewijs van kunnen == vrijheid.
Waarom?

Citaat:
******** schreef:

Als ik later mot heb op mijn werk stap ik gewoon naar de volgende .. simpelweg omdat ik dan dermate gekwalificeerd ben dat het dan niet meer uitmaakt.
Dat is de goede uitgangsposistie wanneer je solliciteert

Citaat:
******** schreef:

Ze hebben immers een tekort aan Software Engineer's
Weet ik. Ik doe ook IT
Citaat:
******** schreef:
En euh: (vrijheid >= geluk) > geld
OK.
Bij mij is geluk het belangrijkst, daarna vrijheid en ergens onderaan bungelt geld.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 13:23
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Waarom?
Als ik mijn kunnen bewijzen kan, vind ik weer snel werk. Met andere woorden: vrijheid. Mijn leven hangt niet af van die ene vervelende baas, ik kan zo ergens anders heen

Citaat:
Dat is de goede uitgangsposistie wanneer je solliciteert
Moet je niet zeggen natuurlijk!

Citaat:
Bij mij is geluk het belangrijkst, daarna vrijheid en ergens onderaan bungelt geld.
Geld is nodig om aan je materiele behoeftes te voldoen, maar voor de rest idd niet zo belangrijk.

Vrijheid staat deels gelijk aan geluk. Ik ben zo eigenwijs als de pest en wordt er doodziek van als ik volgens 'regeltjes' moet leven. Echt gelukkig zijn zonder vrijheid is dan ook haast onmogelijk voor mij.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 13:32
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Als ik mijn kunnen bewijzen kan, vind ik weer snel werk. Met andere woorden: vrijheid. Mijn leven hangt niet af van die ene vervelende baas, ik kan zo ergens anders heen
Wanneer je werkt, ben je nog steeds niet vrij hoor.
Je zit nog steeds in de sleur waar je (neem ik aan) nu uit probeert te komen.

Hoe wou je dat gaan oplossen dan?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 13:39
Verwijderd
Zijn jullie nou nog steeds bezig...oh oh oh
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 13:51
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:
Wanneer je werkt, ben je nog steeds niet vrij hoor.
Je zit nog steeds in de sleur waar je (neem ik aan) nu uit probeert te komen.

Hoe wou je dat gaan oplossen dan?
Niet

De sleur is een deel van het leven in onze samenleving. Iedereen moet werken, zijn gezin onderhouden, etc, etc..

Dat hoort er gewoon bij. Vrijheid daarin zie ik dat je niet per se afhankelijk bent van bepaalde personen en je hele leven in stress leeft .. dat wil ik niet.

Ik wil dus gewoon werken als iedereen, maar de vrijheid hebben dat ik me amper zorgen hoef te maken wat werk betreft. Het werk moet je werk blijven en niet je leven worden .. daarin vergissen mensen zich maar al te vaak.

Als je echt vrijheid wil, pak je je spullen en verhuis je ergens diep de natuur in. Bouw je je eigen hut en leef je van de natuur. Dat is dan jouw keus maar op het moment niet de mijne
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Little Sun schreef:
Zijn jullie nou nog steeds bezig...oh oh oh

Heb je er last van dan?

In dit topic wordt niet echt een stelling geven, dus moet er ergens anders over worden gediscusieerd, toch?
En het gaat voor de verandering eens over ********...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten