Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2003, 15:34
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
eigenlijk alleen als ik echt op me woorden let, beetje aso maarja
Oud 29-04-2003, 15:45
dopjeabc
dopjeabc is offline
Citaat:
Evito schreef op 29-04-2003 @ 10:10:
Tegen bijna niemand. Ook niet tegen alle docenten, maar de meeste wel. Binnen de familie helemaal niet, de buren ook niet.
...de meesteN...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 15:55
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
dopjeabc schreef op 29-04-2003 @ 15:45:
...de meesteN...
Anders ga je alles verbeteren ofzo...
Oud 29-04-2003, 15:58
Gwinnie
Gwinnie is offline
mensen in een winkel.
sommige leraren
en onbekenden
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 29-04-2003 @ 14:58:
sarahbressers noemt haar ouders ook bij de voornaam
dat klopt, maar ik noem ze nóóit Bob en Ella, zoals jij doet! Dus je bent wel raar
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 19:44
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
dopjeabc schreef op 29-04-2003 @ 16:45:
...de meesteN...
Ben ik nou gek of staat daar '...docenten, .. de meeste wel.'? Als meeste los stond van docenten was het meesten geweest, maar hier is het gewoon meeste, aangezien je 'docenten' aan moet vullen.
Conclusie: verdoe je tijd niet aan het verbeteren van anderen op het gebied van taal op dit forum, omdat

1) je de taal ongetwijfeld zelf ook niet perfect beheerst
2) dit ver offtopic is en ten koste gaat van de topic zelf

Verder wijs ik je op dit gedeelte van het announcement, dat jij klaarblijkelijk niet gelezen hebt:

Citaat:
Taalgebruik
Natuurlijk heeft niet iedereen hier Nederlands gestudeerd en niet iedereen heeft even veel verstand van taal.
Sommige mensen hebben nogal de neiging om op elke taalfout te reageren omdat dat misschien intellectueel staat ofzo?
Nou vind ik het persoonlijk nogal irritant, het gaat om WAT iemand opschrijft en niet om HOE het er staat.
Dus ik hoop dat het aantal "hey ik zie hier een taalfout"-reply's nu drastisch zal dalen.

(Ben ik goed of wat?! )
Oud 29-04-2003, 22:33
cha0s
cha0s is offline
niet, eigenlijk.
mja, in uitzonderlijke gevallen wel eens.
Oud 29-04-2003, 23:59
Ireentje
Ireentje is offline
Ik zeg tegen niemand U.

Op school moeten we dat tegen leraren, maar dat doe ik nooit kkrijg altijd veel commentaar van de leraren maar kzeg het nog steeds niet. Iemand met respect behandelen oke, maar iemand oh god allemachtige U gaan noemen? neh
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 00:02
Verwijderd
In het engels bestaat er geen "u"
lekkah makkelijk
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 00:03
Zazoo
Zazoo is offline
je tegen familie.
u tegen mensen die ik slecht ken, leraren, buren, en mensen waar ik wat van gedaan wil krijgen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 17:36
Laïs
Laïs is offline
Ik zeg tegen bijna niemand u. Zeker niet tegen familie.
Tegen leraren zeg ik meestal 'jij' maar mijn leraar wiskunde wou dat ik u zei,'k begon dus weer te babbelen in 'u' vorm maar op het einde was ik weer overgeschakeld op jij. Ik vind het zo raar om uit te spreken. Bla.
Oud 30-04-2003, 17:56
Verwijderd
opa en oma, schoonouders, oude mensen in het algemeen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 14:31
feline
feline is offline
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 30-04-2003 @ 00:59:
Ik zeg tegen niemand U.

Op school moeten we dat tegen leraren, maar dat doe ik nooit kkrijg altijd veel commentaar van de leraren maar kzeg het nog steeds niet. Iemand met respect behandelen oke, maar iemand oh god allemachtige U gaan noemen? neh
Sneu.. het is gewoon beleefdheid.

Ik zeg in ieder geval u tegen mijn oma en onbekende volwassenen. Ook noem ik mijn leraren tijdens de les 'u'. Een aantal noem ik buiten de les om of als ik ze bijvoorbeeld bij uitgaan tegenkom gewoon 'je'. Vaak bekijk ik per situatie gewoon wat het best van toepassing is. Maar ik vind het toch lastig omdat er altijd twijfelgevallen zijn zoals collega's en ouders van vrienden. Ik ben nog steeds jaloers op de engelsen die er gewoon niet over na hoeven denken.
Oud 01-05-2003, 18:13
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
feline schreef op 01-05-2003 @ 15:31:
Ik ben nog steeds jaloers op de engelsen die er gewoon niet over na hoeven denken.
Daar heeft Wim T. Schippers een pracht oplossing voor: joe
Oud 01-05-2003, 18:27
Its_Just_Me
Its_Just_Me is offline
k zeg alleen u in winkels, tegen ouders van vrienden ( ook nie altijd) enne.. leraren.. en niet tegen me opa's en oma's.. en tja da was het wel..
en tegen vreemden zegk ook u
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 01-05-2003 @ 19:13:
Daar heeft Wim T. Schippers een pracht oplossing voor: joe
*ziet avatar*
*leest post*

Jij bent lief
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 19:25
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 28-04-2003 @ 20:57:
Haha

Dit doet me denken aan een leraar van mijn middelbare school. Ik zei altijd gewoon jij tegen de leraar. Begint hij in 1 keer te blaten "je zegt u tegen mij". Ik dacht echt zo van, ben jij soms belangrijker dan ik ? Heb hem toen verteld dat hij dan ook maar "u" tegen mij moest zeggen. En toen werd ik de klas uitgetrapt
Hork
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 19:51
de goeie fee
de goeie fee is offline
Ik zeg altijd 'u'
te meer omda ik altijd vlaams praat, en 'u' gewoon informele taal is.
Leraars letten er ook niet zo op, als je (zag je dat? ik zei je) verder niet onbetamelijk praat, mag je (!) gerust 'ge' en 'gij' gebruiken..

amen.
Oud 02-05-2003, 21:44
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Kadaver schreef op 02-05-2003 @ 20:25:
Hork
Normaal zeg ik geen u omdat ik vind dat iedereen gelijk is en u dus overbodig is. Persoonlijk heb ik er zelfs een enorme hekel aan als mensen mij met u aanspreken.

Als een leraar als een klein kind gaat staan te drammen dat je u tegen een leraar zegt, dan verliest hij op dat moment echt al mijn respect. Van met u aanspreken kan dus echt geen sprake meer zijn.
Oud 02-05-2003, 21:49
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
Nou fijn, je kunt ook beleefd zijn in de manier van omgang.
En als jij geen U zeggen sneu vind is dat jou probleem he meid
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 23:04
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 02-05-2003 @ 22:44:
Normaal zeg ik geen u omdat ik vind dat iedereen gelijk is en u dus overbodig is. Persoonlijk heb ik er zelfs een enorme hekel aan als mensen mij met u aanspreken.

Als een leraar als een klein kind gaat staan te drammen dat je u tegen een leraar zegt, dan verliest hij op dat moment echt al mijn respect. Van met u aanspreken kan dus echt geen sprake meer zijn.
Je begrijpt niet dat er andere mensen om je heen zijn die er wel waarde aan hechten als ze met u worden aangesproken.....het enige waar jij rekening mee houdt is jezelf.

Op dezelfde manier zou ik nooit op zondag aan mijn fiets ofzo gaan sleutelen...niet omdat ik zo super christelijk ben, maar puur omdat ik weet dat anderen er zich aan zouden ergeren.

Maar ja, wat stellen mijn woorden nog voor in deze ver geindividualiseerde samenleving?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 23:05
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
voila
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 10:17
fib
fib is offline
NIEMAND dan doe ik net als of iemand belangrijker is dan mij. Het u zeggen schept ook een bepaalde afstand.
Zeg je u tegen iemand en hij/zij zegt jij tegen jouw, dan zie ik het voor me als of jij op een krakkemikkig krukje zit en de ander op een troon.
Of bijde op een troon, of bijde op zo'n krukje met ander woorden of beide jij, of beide u.
Reageren

Regels voor berichten