Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Gadver, ik hoef geen Torah passages te zien of naar Israel te gaan, straks wordt ik nog doodgeschoten door een schele militair. Ik wil wel eens naar Palestina gaan maar dat kan natuurlijk niet door de israelische bezetters daar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat israel geeft is woestijn waar nix is, maar de heilige plekken die worden niet gegeven natuurlijk ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Niemand zij dat ALLE palestijen zielig zijn, kennlijk heb je dus WEL een bord voor je kop. Jouw geschiedenis en de waarheid is niet de waarheid zoals die in vele boeken staat. Qua daden is Sharon bijna gelijk aan Hitler. Sharon was toch ook een ex legerofficier ofzo he ![]() 100% joodse grond volgens 1 of ander oud boek ja. Hallo, als we t zo gaan bekijken kunnen we wel de hele wereld op zn kop gaan gooien ![]() Ohja, zolang ze geen probleem geven en israel er profijt van heeft is t goed, maar anders niet, racist. ![]() Hoe weet jij nou in godsnaam dat zij die nooit zullen krijgen? Je bent echt dom bezig mens! eeerst zeg je dat t ze aangeboden wordt(een stuk kut land) dat ze dat mogen hebben en een palestijnse staat mogen stichten en vervolgens zeg je dat ze die nooit zullen krijgen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Waarom zou ik uberhaupt naar Israel of Palestina gaan ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je hoeft ook niet naar Israël, ik wilde alleen even duidelijk maken dat je daar echt geen gevaar loopt OMDAT je moslim bent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je vreest ze niet, maar je ziet er wel een gevaar in? En wanneer ga je ze wel vrezen? Als 1 moslim in NL zichzelf opblaast? Draai je dan psychisch door ofzo? Ga je dan alle moslims uitschelden en moskeen vernielen? ![]() Dat zei ik toch ook niet, ik had er een rolleye achter. Maar je kan nou ook niet zeggen dat moslims daar net zo goed als israeliers worden behandeld. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zal niks tegen moslims doen, daar hoef jij niet bang voor te zijn. Zodra ze aan mij of mijn familie komen zou ik eventueel door kunnen draaien. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je doet er nix tegen maar als t mocht zou je dat maar al te graag doen heb ik zo de indruk. ![]() Dus als er een gevecht is in een cafe midden in de nacht tussen een aantal mensen en je familielid wordt door verschillende mensen in elkaar gelsagen(nederlanders en allochtonen) dan ga je alleen op allochtonen af ??? |
![]() |
||
Citaat:
Zo'n gevecht is natuurlijk erg hypothetisch, maar in zo'n geval zou ik denk ik niet eerst kijken wie er moslim is en wie niet, maar eerder redden wat er te redden valt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oooow, het probleem is niet geld! Denk maar niet dat als je ze €100 000 per persoon geeft dat ze teruggaan. Ja oke, wel, maar niet alleen. Er spelen zooooveel andere dingen een rol waarom mensen vluchten. Echt niet omdat ze geen geld hebben en de rest wel goed is(ja die mensen heb je ook maar dat is maar een beperkt deel) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Jeses Kristes wat ben jij bekrompen zeg, ik raad je aan wat minder naar CNN te kijken en een cursusje 'mind-opening' kan ook geen kwaad. en ohja, als jij zoveel waarde hecht aan de geschiedenis, wat doe je hier in Nederland dan? Volgens de NLse geschiedenis hoor jij hier helemaal niet thuis. Oprotten dus, en als je zelf niet gaat sturen we wel ff een paar tanks achter je aan ![]()
|
Israel:
Land use: arable land: 17% permanent crops: 4% permanent pastures: 7% forests and woodland: 6% other: 66% (1993 est.) http://www.photius.com/wfb2000/count...geography.html dus 95 % mn reet, schat
||
![]() |
Citaat:
![]() Me zus is daar overigens geweest. En als het goed is ga ik er volgend jaar in de meivakantie naartoe. Ik kan echt niet wachten om te gaan! Ik zal me echter niet uitleven in het nachtleven van Tel Aviv of mijn centjes uitgeven in Israel, maar ik zal zo snel mogelijk naar de Gazastrook gaan en daar dus van dichtbij meemaken wat de palestijnen nu dag in dag uit moeten doorstaan.. En geloof mij nou maar, weet je hoe vaak ik heb moeten huilen bij het zien van camerabeelden die mijn zus had opgenomen, of hoe erg ik heb moeten huilen toen mijn zus ons vertelde wat ze daar had meegemaakt en echt had zien gebeuren. Ze is daar een maandje geweest. Niet echt lang, maar lang genoeg om toch het een en ander mee te maken. Maar ik denk dat wij beiden vrij emotioneel reageren op dit onderwerp, maar ik ga het dialoog niet uit de weg, en dat doe jij wel. Je blijft voet bij stuk houden dat alles de schuld van de Palestijnen is, dan zeggen medeforummers hier nee dat is niet zo. Met enige nuance wordt dit zelfs overgebracht maar je blijft bij je zionistische standpunten en geen haar op je hoofd die erover denkt om ook maar enigszins begrip op te brengen voor wat ik al in een eerdere post aangaf. Dat vind ik jammer, maar ik begrijp het wel. Je blijft jezelf namelijk in de slachtofferrol plaatsen en dat heb je hoogstwaarschijnlijk ook van huis uit meegekregen. Oo ja, dan nog iets. Ik ben ook geinteresseerd in die Thora-passages en ik wil je ook iets vragen en ik wil daar antwoord ophebben. (Staat even los van deze discussie). Waarom kan iemand alleen Joods zijn als hij of zij een Joodse moeder heeft? Gaan alle andere mensen volgens de Thora dan naar de hel? Joden zijn het uitverkoren volk wordt beweerd en de rest v/d wereld doet dus eigelijk voor koek en ei mee. Lijkt me niet zo sociaal, is het niet? Maar verklaar dat is bitte. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zie je nou niet in dat je met zo'n stukje júist weer precies bevestigt dát je een plaat voor je kop hebt? OMFG. |
![]() |
||||
Citaat:
Ik moet als ik terugkom werken maar als ik tijd heb dan zal ik een aantal citaten geven (met NL vertaling). Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je dat laatste bedoeld dan snap ik niet wat dat te maken heeft met hel of hemel, want daar spreek je pas van als de mens op zijn minst dood is gegaan en weer tot leven is gebracht voor de dag des oordeels. Ik ben benieuwd. |
![]() |
||
Citaat:
Of alleen dat er een maeeisas komt? En moet iedereen zich opeens in de Torah gaan verdiepen? Jij leest toch ook niet de Koran of de Bhagavat-Ghita?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De indruk die het Jodendom aan mij geeft is dat het Joodse volk zichzelf superieur beschouwt ten opzichte van andere volkeren. Zij zijn immers het uitverkoren volk en hun veiligheid staat boven alles. Ik vind dat een enge gedachte. Maar verklaar dit is nader allemaal als je wilt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Pfffff dit is de meest onzinnige opmerking die ik ooit heb gehad, zeg! Palestina is er niet en zal er nooit komen. Als zij oorlog willen blijven voeren moeten zij dat zelf weten maar ze krijgen nooit een eigen staat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jahweh, Jahweh, Jahweh! GOD GOD GOD! *slaps SimShalom around a bit with a large Torah* Wij hoeven ons niet aan die schijtwetten van jou te houden. En ik zal je nog eens wat zeggen: je kunt wel telkens blijven blaten in topics hier over het feit dat er in jouw opinie nooit een Palestijnse staat zal komen, maar ik ben bang dat ik je ongelijk moet geven. Hij kómt er. Vroeg of laat, maar hij komt er. De vuile joodse neo-führer Sharon zal ooit doodgaan, er zal ooit genoeg weerstand in de buitenwereld ontstaan om daadkrachtig op te treden. Ik citeer een spreuk die bij ons op de uni op een paal is geschreven: 'Hebben de Joden nou niks anders van WO II geleerd dan gruwelijke vervolgingstactieken?' |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|