Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niet half half dat komt meer in de buurt van je aanpassen. Ook al zit ik alleen op me kamer en niemand ziet me ik ben stil op dat moment uit dank aan de mensen die gestorven zijn voor onze vrijheid.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar stiekem ben ik het wel eens met m'n mede p00per. |
![]() |
|
![]() |
ik was een vriendin van me aan het bellen en dat liep uit. Ik had met een vriend van me afgesproken om naar de dodenherdenking hier in mijn plaatsje te gaan en daar kwam ik dus halverwege die 2 minuten stilte aan. Ik stond dus aardig voor gek, maar ik was er wel!
||
Citaat:
|
De tv stond aan en de herdenking was bezig, opeens hield het getrompetter op en ook ik was stil. Ik vind het wel goed om even stil te staan, om de doden te herdenken, niet speciaal de mensen in de WOII, die tijd heb ik niet meegemaakt.
Ik denk meer aan doden uit mn eigen omgeving en tijd dan mensen van 60 jaar geleden maar het idee dat die mensen (niet allemaal) vochten voor vrede staat me wel aan. Verder doe ik dit niet om met de massa mee te gaan (ik herdenk niet alleen die 2 min) maar voor mezelf, uit soort van respect. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit houdt in dat je respect moet tone/blij moet zijn met die mensen die zo veel voor ons betekend hebben. Dankbaar voor de dingen die ze gedaan hebben. (al zou de wereld niet vergaan zijn als het anders was gegaan, dan zou het allemaal alleen wat anders zijn nu) Maar dan nog hoef je geen respect te hebben voor iemand die dood is, in het algemeen gezien. Je kan blij zijn met iemands daden, maar respect voor een dode slaat volgens mij nergens op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Wij heben naar een DVD gekeken met duits amateur filmmateriaal uit de jaren dertig en veertig, in kleur.
Dat vonden we wel toepasselijk. We hebben er meer uit die serie, en ook uit de eerste wereldoorlog, daar keken we tijdens de golfoorlog ook naar. Dan zie je het weer even in een realistischer perspectief. Een slagveld is een verschrikking. Armageddon, echt waar.
|
![]() |
ik lag op de bank tv te kijken naar de herdenking op de dam. ik was al een halfuur stil dus die 2 minuten ook. ik dacht eigenlijk nergens aan. iig niet aan WO2, meer aan wat voor stomme schoenen de koningin aan had.. en die jongen die de jeugd verantwoorde op zn nike airmax... en dat die oudjes 1 krans verkeerd hadden gehangen. en een beetje aan irak en andere oorlogslanden/landen waar ze het moeilijk hebben. niet aan toen, dat is nu over, aan nu dat is nu denk ik noodzakelijker.
||
Citaat:
Ten 2e: dankbaar voor de mensen die voor je vrijheid gestorven zijn? Nederland was een zwak en meewerkend volk, het verzet was echt ultiem klein en het aantal verraders was vele male groter dan het aantal verzetshelden...
|
na toevallig was ik op de dam omdat ik richting de melkweg ging en we zijn dr maar ff blijven staan omdat we te lui waren om om te lopen.. en om dat ook eens een keer van dichtbij mee te maken ipv de tv.. maar het was nie zo indrukwekkend als verwacht.. ze begonnen te vervelen na de 10de krans..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
mja
dan ben je die 2 minuten niet stil omdat je niet 'bij de massa' wil horen om vervolgens je vol met heineken te gooien op het bevrijdingsfestival tja ik ben in auschwitz geweest, ik heb de pijn en verderf gevoeld ik overdenk niet alleen de slachtoffers, ik denk ook aan die reis al is het alleen maar zo: stel je wilt niet stil zijn en je bent mijn buurjongen. als ik het nou nodig vind om die 2 minuten voor mezelf daarover na te denken, waarom moet ik dan jouw muziek horen? er bestaat niet alleen respect en stilte voor de doden, maar ook stilte en respect voor de mensen die stilte en respect willen tonen snap je? ![]() dank (jaja ik weet het flarderige post maar ik = moe en woeiiiii) |
![]() |
|
Kheb mijn pa gezegd dat hij de film uit moest zetten (hij was niet van plan even stil te houden).
Gewoon omdat ik respect heb voor de mensen die wél waarde hechten aan stilte en herdenking en ook omdat ik zelf wil herdenken..
|
Ik vind het goed dat iedereen 2 minuten stil is. Je herdenkt alle doden die er in oorlogen zijn gevallen en het is ook voor kinderen een boodschap dat geweld slecht is. Klinkt misschien wel allemaal heel politiek-correct, maar dat vind ik gewoon. Als je van die Canadese soldaten ziet bij een herdenking die ons hebben bevrijd ons land vrij gemaakt hebben, dan is dat toch het minste wat we voor hun kunnen doen er even in stilte 2 minuten bij stil staan.
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 09:04. |
![]() |
|
![]() |
Ik was in de 013 in Tilburg, om naar het concert van Children of Bodom te gaan... Om half 8 speelde het 1e voorprogramma, en om 8 uur werd er gewoon 2 min. stilte gehouden. Ik stond daar beneden in die hal waar je ook binnenkomt, en iedereen stond daar gewoon stil te zijn, alles stopte even, was heel apart om mee te maken, wel
![]() Het werd daar dan ook omgeroepen, of de mensen aub 2 min. stil wilden zijn..
|
Ik vind het wel goed dat er zoiets is, even 2 minuten dat het land in teken staat van de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Ik ben dan ook stil, uit respect. Maar op zich vind ik het een beetje nutteloos; ik kan niet op commando denken aan de gruwelenm van toen en hoe erg dat was, tuurlijk weet ik wat die mensen hebben geleden en vind ik dat erg, maar ik denk dat iedereen daar op zijn eigen manier mee om moet gaan ipv daar elk jaar op dezelfde dag, zelfde tijdstip collectief aan te denken (en waarschijnlijk is een groot deel van de mensen gewoon stil omdat het 'moet', niet uit eigen overwegingen).
Het gebaar vind ik mooi, maar echt nut heeft het eigenlijk niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar ik sta ook op andere dagen dan 4 mei stil bij oorlogsslachtoffers.
||
Citaat:
Over het tweede om alleen aan Nederland te denken is ietwat bekrompen ik heb zowiezo een dubbele nationaliteit, en ook beide opa's hebben meegevochten. Dan nog zoals enkelen hier ook al aanhaalden de herdenking is voor mij niet alleen denken aan de slachtoffers uit de oorlog. Het heeft misschien als naam nationale herdenkingsdag maar voor mij betekend het iets meer dan dat en gaat het ook verder dan alleen denken aan de gesneuvelde Nederlandse soldaten.
|
![]() |
Volgens mij snapt de meerderheid op dit forum helemaal niets van oorlog en slachtoffers. Ik ben het er mee eens dat de mensheid er niet veel van geleerd heeft, als je kijkt naar de uitdrukking: nooit meer Auschwitz. Want wat is er allemaal wel niet gebeurd in Bosnie, Rwanda, Irak etc. Men slacht elkaar nog steeds massaal af. Maar is het zo erg om er twee minuten (per jaar!!!) bij stil te staan waar we nou helemaal mee bezig zijn? En het draait niet alleen maar om de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog bij de 4-mei herdenking maar ook om de slachtoffers nu. Maar toch, denk je eens in, en je mag het dan wel niet bewust hebben meegemaakt, maar al die mensen die zijn of haar leven hebben ofgeofferd om Nederland weer vrij te krijgen, mag je daar nu niet 2 minuten bij stil staan? Is dat soms te veel gevraagd? Wie weet hoe lang Hitler hier wel niet de macht zou hebben gehad als die mensen niet hun leven op wouden offeren. En ook al die miljoenen joden, waarvan ook mensen van je eigen leeftijd zijn omgekomen in de gaskamers, is het zo erg om daar 2 minuten aan te denken? Als je makkelijk hier allemaal over denkt, snap je er kennelijk helemaal niks van!
|
![]() |
|
![]() |
Twee minuten lang nadenken over hoe zeer oorlogen wel niet de source of all evil zijn is zó nutteloos. Daar krijgen wij geen oorlogen mee weg, en daar krijgen wij alle onnodig gestorven mensen niet mee terug. Je kunt ook té idealistisch zijn, liefdesfreak.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
[4 mei] 2 minuten forumstilte Verwijderd | 156 | 07-05-2007 15:23 | |
Muziek |
14/5 Rotterdam - Tribute To Nothing (UK) / Embrace Fire / DividedByHearts threetimes | 0 | 07-05-2006 12:41 | |
De Kantine |
waar dacht jij aan tijdens die twee minuten stilte? kastdeur | 60 | 09-05-2002 01:18 | |
De Kantine |
Hnagen jullie de vlag halfstok vanwege dodenherdenking? Maartenpaarten | 29 | 05-05-2002 20:44 |