Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2003, 20:07
AtHell
AtHell is offline
Ahum. Uh ik weet niet wat ik toen deed

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 22:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2003, 20:09
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik deed wel mee.. was stil
Maar ik denk dan gewoon eigenlijk aan iedereen die dood is gegaan die ik me kan herinneren, niet speciaal aan WOII
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:12
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2003 @ 21:02:
[afbeelding]
Wees blij dat het geen Wolfenstein was.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:13
Evito
Evito is offline
Wolf3D is vet. Een vriend van mij speelde dat voor het echte 3D-tijdperk altijd op dodenherdenking.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:16
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2003 @ 21:02:
[afbeelding]
moehaha, vet hoor
*Add to bookmarks*
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef op 04-05-2003 @ 20:28:
Dat noemt men in de volksmond dus hypocriet.
Nee, je moet respect tonen voor de doden, in welke oorlog dan ook. Het is een kleine moeite om op deze manier je respect te tonen. En anders ben je maar stil voor mensen die wel oprecht hun respect willen tonen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:23
thunder110
thunder110 is offline
Allerzielen!

Maar ja, dat is gemoeid met het Christendom.
Oud 04-05-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef op 04-05-2003 @ 21:16:
moehaha, vet hoor
*Add to bookmarks*
Ho ho .. rutger heeft 't gemaakt!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:29
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2003 @ 21:24:
Ho ho .. rutger heeft 't gemaakt!
r3spect
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:05
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 04-05-2003 @ 21:05:
Er wordt hier naar een mening gevraagt niet of je participeert aan het fenomeen... iik spreek natuurlijk alleen maar voor mijzelf, maar dat ik er tegen ben, wil nog niet zeggen dat ik er uit respect voor anderen niet aan mee zou doen (dat hangt natuurlijk wel van de situatie af, als ik bij mijn opa en oma ben zal ik stil zijn, als ik bij vrienden ben niet...)
Sorry maar dit vind ik een beetje een jammere opmerking van je als je iets uit respect doet doe het dan wel of helemaal niet.
Niet half half dat komt meer in de buurt van je aanpassen.
Ook al zit ik alleen op me kamer en niemand ziet me ik ben stil op dat moment uit dank aan de mensen die gestorven zijn voor onze vrijheid.
Oud 04-05-2003, 21:07
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 04-05-2003 @ 22:05:
Sorry maar dit vind ik een beetje een jammere opmerking van je als je iets uit respect doet doe het dan wel of helemaal niet.
Ook al zit ik alleen op me kamer en niemand ziet me ik ben stil op dat moment uit dank aan de mensen die gestorven zijn voor onze vrijheid.
Oeh.. melodramatisch.

Maar stiekem ben ik het wel eens met m'n mede p00per.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:07
DeadNation
DeadNation is offline
Ik ben stil uit respect voor alle doden die gestorven zijn onder walgelijke regimes waar dan ook ter wereld....
Oud 04-05-2003, 21:09
load_harmony
load_harmony is offline
ik was een vriendin van me aan het bellen en dat liep uit. Ik had met een vriend van me afgesproken om naar de dodenherdenking hier in mijn plaatsje te gaan en daar kwam ik dus halverwege die 2 minuten stilte aan. Ik stond dus aardig voor gek, maar ik was er wel!
Oud 04-05-2003, 21:11
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 04-05-2003 @ 22:09:
ik was een vriendin van me aan het bellen en dat liep uit. Ik had met een vriend van me afgesproken om naar de dodenherdenking hier in mijn plaatsje te gaan en daar kwam ik dus halverwege die 2 minuten stilte aan. Ik stond dus aardig voor gek, maar ik was er wel!
Eerlijk gezegd erg cool van je om als nog te komen ik weet wel dat een groot deel van de mensen in jou situatie niet te laat had durven komen.
Oud 04-05-2003, 21:21
Iduna
Iduna is offline
De tv stond aan en de herdenking was bezig, opeens hield het getrompetter op en ook ik was stil. Ik vind het wel goed om even stil te staan, om de doden te herdenken, niet speciaal de mensen in de WOII, die tijd heb ik niet meegemaakt.
Ik denk meer aan doden uit mn eigen omgeving en tijd dan mensen van 60 jaar geleden maar het idee dat die mensen (niet allemaal) vochten voor vrede staat me wel aan.
Verder doe ik dit niet om met de massa mee te gaan (ik herdenk niet alleen die 2 min) maar voor mezelf, uit soort van respect.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:24
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 04-05-2003 @ 21:18:
Nee, je moet respect tonen voor de doden, in welke oorlog dan ook.
Dan mag JIJ me eens uitleggen waarom IK respect zou moeten tonen voor de doden.
Oud 04-05-2003, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef op 04-05-2003 @ 22:24:
Omdat sommige (veel) mensen zijn gestorven tijdens het omvergooien van het nazi bewind. Dankzij hun praten we nu geen Duits. (Niet verplicht in ieder geval). Daar mag je best wel 2 minuten je kop voor houwen imho.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:26
Verwijderd
oh shit.. het was Che die 't moest uitleggen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:31
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2003 @ 22:26:
Omdat sommige (veel) mensen zijn gestorven tijdens het omvergooien van het nazi bewind. Dankzij hun praten we nu geen Duits. (Niet verplicht in ieder geval). Daar mag je best wel 2 minuten je kop voor houwen imho.
Ja ho, kijk, DAT is heel wat anders.
Dit houdt in dat je respect moet tone/blij moet zijn met die mensen die zo veel voor ons betekend hebben. Dankbaar voor de dingen die ze gedaan hebben. (al zou de wereld niet vergaan zijn als het anders was gegaan, dan zou het allemaal alleen wat anders zijn nu)
Maar dan nog hoef je geen respect te hebben voor iemand die dood is, in het algemeen gezien. Je kan blij zijn met iemands daden, maar respect voor een dode slaat volgens mij nergens op.
Oud 04-05-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef op 04-05-2003 @ 22:31:
Ja ho, kijk, DAT is heel wat anders.
Dit houdt in dat je respect moet tone/blij moet zijn met die mensen die zo veel voor ons betekend hebben. Dankbaar voor de dingen die ze gedaan hebben. (al zou de wereld niet vergaan zijn als het anders was gegaan, dan zou het allemaal alleen wat anders zijn nu)
Maar dan nog hoef je geen respect te hebben voor iemand die dood is, in het algemeen gezien. Je kan blij zijn met iemands daden, maar respect voor een dode slaat volgens mij nergens op.
Ja dat is waar.. maar anyway ik ga hier niet op door want ik zie eigenlijk niet in waarom je iemand uberhaubt zou respecteren.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:36
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2003 @ 22:33:
Ja dat is waar.. maar anyway ik ga hier niet op door want ik zie eigenlijk niet in waarom je iemand uberhaubt zou respecteren.
DAT vind ik een hele goeie! (en ik sluit mij er bij aan)
Oud 04-05-2003, 22:05
poesiefox
poesiefox is offline
Wij heben naar een DVD gekeken met duits amateur filmmateriaal uit de jaren dertig en veertig, in kleur.

Dat vonden we wel toepasselijk.

We hebben er meer uit die serie, en ook uit de eerste wereldoorlog, daar keken we tijdens de golfoorlog ook naar. Dan zie je het weer even in een realistischer perspectief.

Een slagveld is een verschrikking. Armageddon, echt waar.
Oud 04-05-2003, 22:16
Verwijderd
ik heb er helemaal niet aan gedacht. ik was muziek aan het luisteren denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:50
Verwijderd
natuurlijk heb ik even 2 minuten m'n mond gehouden en even stilgestaan bij wat er allemaal gebeurt is en dat dat nooit meer mag gebeuren

en daarna heb ik het wilhelmus en het ierse volkslied gezongen en daarna heb ik het met m'n broers op een zuipen gezet
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:59
Mysterons
Mysterons is offline
ik lag op de bank tv te kijken naar de herdenking op de dam. ik was al een halfuur stil dus die 2 minuten ook. ik dacht eigenlijk nergens aan. iig niet aan WO2, meer aan wat voor stomme schoenen de koningin aan had.. en die jongen die de jeugd verantwoorde op zn nike airmax... en dat die oudjes 1 krans verkeerd hadden gehangen. en een beetje aan irak en andere oorlogslanden/landen waar ze het moeilijk hebben. niet aan toen, dat is nu over, aan nu dat is nu denk ik noodzakelijker.
Oud 05-05-2003, 00:26
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 04-05-2003 @ 22:05:
Ten eerste: WTF`s in a name dude, ok dan is het geen respect maar eerbied, wat maakt het uit, fact of the matter is dat ik mensen niet voor het hoofd stoot met het feit dat ik het er niet mee eens ben... en dat vind ik al heel wat....

Ten 2e: dankbaar voor de mensen die voor je vrijheid gestorven zijn? Nederland was een zwak en meewerkend volk, het verzet was echt ultiem klein en het aantal verraders was vele male groter dan het aantal verzetshelden...
Oud 05-05-2003, 00:45
GRRR
GRRR is offline
ik ging echt effe lekker schijten. om vijf voor acht zag ik die grote klok op alle kanalen dus dacht ik, laat ik effe een dikke boomstam droppen. het stonk jongens, heel erg.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 00:47
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef op 05-05-2003 @ 01:45:
ik ging echt effe lekker schijten. om vijf voor acht zag ik die grote klok op alle kanalen dus dacht ik, laat ik effe een dikke boomstam droppen. het stonk jongens, heel erg.
Net als de oorlog, erg symbolisch GRRR .
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 00:59
Roxy
Roxy is offline
na toevallig was ik op de dam omdat ik richting de melkweg ging en we zijn dr maar ff blijven staan omdat we te lui waren om om te lopen.. en om dat ook eens een keer van dichtbij mee te maken ipv de tv.. maar het was nie zo indrukwekkend als verwacht.. ze begonnen te vervelen na de 10de krans..
Oud 05-05-2003, 02:13
Vice
Vice is offline
Ik was toen aan het slapen.

Eigenlijk vraag ik me af of die mensen wel echt in die 2 minuten aan de WO2-doden denken.
Oud 05-05-2003, 02:29
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef op 05-05-2003 @ 01:45:
zeg.. wil je 'n officiele tr00per worden? 'k moet het natuurlijk wel ff met tha gang bespreken maar wat bij betreft you're in.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 02:48
Verwijderd
mja

dan ben je die 2 minuten niet stil omdat je niet 'bij de massa' wil horen

om vervolgens je vol met heineken te gooien op het bevrijdingsfestival

tja

ik ben in auschwitz geweest, ik heb de pijn en verderf gevoeld
ik overdenk niet alleen de slachtoffers, ik denk ook aan die reis

al is het alleen maar zo: stel je wilt niet stil zijn en je bent mijn buurjongen. als ik het nou nodig vind om die 2 minuten voor mezelf daarover na te denken, waarom moet ik dan jouw muziek horen? er bestaat niet alleen respect en stilte voor de doden, maar ook stilte en respect voor de mensen die stilte en respect willen tonen

snap je?

dank

(jaja ik weet het flarderige post maar ik = moe en woeiiiii)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 08:30
Qamra
Qamra is offline
Kheb mijn pa gezegd dat hij de film uit moest zetten (hij was niet van plan even stil te houden).

Gewoon omdat ik respect heb voor de mensen die wél waarde hechten aan stilte en herdenking en ook omdat ik zelf wil herdenken..
Oud 05-05-2003, 08:55
Paris
Paris is offline
Ik vind het goed dat iedereen 2 minuten stil is. Je herdenkt alle doden die er in oorlogen zijn gevallen en het is ook voor kinderen een boodschap dat geweld slecht is. Klinkt misschien wel allemaal heel politiek-correct, maar dat vind ik gewoon. Als je van die Canadese soldaten ziet bij een herdenking die ons hebben bevrijd ons land vrij gemaakt hebben, dan is dat toch het minste wat we voor hun kunnen doen er even in stilte 2 minuten bij stil staan.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 08:58
Paris
Paris is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 05-05-2003 @ 03:09:
ik deed wel mee.. was stil
Maar ik denk dan gewoon eigenlijk aan iedereen die dood is gegaan die ik me kan herinneren, niet speciaal aan WOII
Het gaat ook niet alleen om WOII, het gaat om alle doden in de oorlogen. Nu nog ff wat ik deed, ik was bij de dodenherdenking, omdat ik kransen en bloemstukken moest aangeven. Bij ons waren er ook Canadese bevrijders en veel oude mensen die de oorlog hebben meegemaakt en als je hun gezichten ziet, zie je dat ze veel aan die herdenking hebben. Op een of andere manier steunt het hun.

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 09:04.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 09:22
June bug
June bug is offline
Ik was in de 013 in Tilburg, om naar het concert van Children of Bodom te gaan... Om half 8 speelde het 1e voorprogramma, en om 8 uur werd er gewoon 2 min. stilte gehouden. Ik stond daar beneden in die hal waar je ook binnenkomt, en iedereen stond daar gewoon stil te zijn, alles stopte even, was heel apart om mee te maken, wel
Het werd daar dan ook omgeroepen, of de mensen aub 2 min. stil wilden zijn..
Oud 05-05-2003, 09:32
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 05-05-2003 @ 03:29:
zeg.. wil je 'n officiele tr00per worden? 'k moet het natuurlijk wel ff met tha gang bespreken maar wat bij betreft you're in.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:06
Esmée
Esmée is offline
Ik vind het wel goed dat er zoiets is, even 2 minuten dat het land in teken staat van de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog. Ik ben dan ook stil, uit respect. Maar op zich vind ik het een beetje nutteloos; ik kan niet op commando denken aan de gruwelenm van toen en hoe erg dat was, tuurlijk weet ik wat die mensen hebben geleden en vind ik dat erg, maar ik denk dat iedereen daar op zijn eigen manier mee om moet gaan ipv daar elk jaar op dezelfde dag, zelfde tijdstip collectief aan te denken (en waarschijnlijk is een groot deel van de mensen gewoon stil omdat het 'moet', niet uit eigen overwegingen).
Het gebaar vind ik mooi, maar echt nut heeft het eigenlijk niet.
Oud 05-05-2003, 10:08
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef op 05-05-2003 @ 09:30:
Gewoon omdat ik respect heb voor de mensen die wél waarde hechten aan stilte
Ja, dat geldt ook voor mij, maar ik kan dus niet op commando herdenken...
Oud 05-05-2003, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef op 04-05-2003 @ 22:24:
Als je in een concentratiekamp bent geweest zou je weten waarom je die twee minuten stil bent. Ik heb Büchenwald bezocht en ben daar zeer van onder de indruk geraakt. En Auschwitz moet nog erger zijn... Dergelijke afschuwelijke gebeurtenissen verdienen één moment in het jaar twee minuten stilte, het is zo makkelijk om op die manier je respect te tonen. Niet omdat jij er persoonlijk aan schuldig bent geweest, maar om te laten zien dat ook jij dergelijke daden afkeurt en meeleeft met oorlogsslachtoffers overal ter wereld.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:14
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 05-05-2003 @ 11:12:
En Auschwitz moet nog erger zijn...
Daar ben ik geweest en ik vond het echt afschuwelijk, werd er naar van. En dat besef vind ik heel wat belangrijker en betekenisvoller voor jezelf dan 2 minuten stil zijn met iedereen omdat dat nou eenmaal zo afgesproken. Als je zelf maar besef hebt van de gebeurtenissen e.d. doen die 2 minuten er echt niet toe.
Oud 05-05-2003, 10:17
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 05-05-2003 @ 11:12:
het is zo makkelijk om op die manier je respect te tonen. Niet omdat jij er persoonlijk aan schuldig bent geweest, maar om te laten zien dat ook jij dergelijke daden afkeurt en meeleeft met oorlogsslachtoffers overal ter wereld.
Dat is 't m nou juist, het is zo makkelijk Het is logisch dat iedereen oorlog afkeurt, niemand is voor oorlog, en iedereen betreurt de slachtfoffers. Die 2 minuten komen op mij meer zo over van, even de rest van het land laten zien dat ik het ook heel erg vindt. Terwijl het daar niet om gaat. Het gaat om je eigen besef, en dat komt op een onwillekeurig moment.. niet in die 2 minuten om 8 uur op 4 mei.
Oud 05-05-2003, 10:19
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
a*rainbow*girl schreef op 05-05-2003 @ 09:58:
Het gaat ook niet alleen om WOII, het gaat om alle doden in de oorlogen.
daarom dacht ik er ook niet alleen aan.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:44
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Esmée schreef op 05-05-2003 @ 11:08:
Ja, dat geldt ook voor mij, maar ik kan dus niet op commando herdenken...
Hmmja ik ook niet zo goed. Denk te snel aan andere dingen

Maar ik sta ook op andere dagen dan 4 mei stil bij oorlogsslachtoffers.
Oud 05-05-2003, 10:48
Verwijderd
wat ik deed? nadenken, maar niet over de oorlog, maar over wat er allemaal gebeurt is afgelopen tijd.. en ik vond die 2 minuten daar best wel heel erg veel te kort voor..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:15
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
strafcorner schreef op 05-05-2003 @ 01:26:
Ten eerste: WTF`s in a name dude, ok dan is het geen respect maar eerbied, wat maakt het uit, fact of the matter is dat ik mensen niet voor het hoofd stoot met het feit dat ik het er niet mee eens ben... en dat vind ik al heel wat....

Ten 2e: dankbaar voor de mensen die voor je vrijheid gestorven zijn? Nederland was een zwak en meewerkend volk, het verzet was echt ultiem klein en het aantal verraders was vele male groter dan het aantal verzetshelden...
Over het eerste als je iets doet sta er dan helemaal achter zoals ik eerder al zei.

Over het tweede om alleen aan Nederland te denken is ietwat bekrompen ik heb zowiezo een dubbele nationaliteit, en ook beide opa's hebben meegevochten.
Dan nog zoals enkelen hier ook al aanhaalden de herdenking is voor mij niet alleen denken aan de slachtoffers uit de oorlog.
Het heeft misschien als naam nationale herdenkingsdag maar voor mij betekend het iets meer dan dat en gaat het ook verder dan alleen denken aan de gesneuvelde Nederlandse soldaten.
Oud 05-05-2003, 11:17
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik heb er om eerlijk te zijn geen moment bij stil gestaan.

ik was dan ook vooral zat aan het zijn tijdens het oefenen

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 11:20.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:25
Love: a passion
Love: a passion is offline
Volgens mij snapt de meerderheid op dit forum helemaal niets van oorlog en slachtoffers. Ik ben het er mee eens dat de mensheid er niet veel van geleerd heeft, als je kijkt naar de uitdrukking: nooit meer Auschwitz. Want wat is er allemaal wel niet gebeurd in Bosnie, Rwanda, Irak etc. Men slacht elkaar nog steeds massaal af. Maar is het zo erg om er twee minuten (per jaar!!!) bij stil te staan waar we nou helemaal mee bezig zijn? En het draait niet alleen maar om de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog bij de 4-mei herdenking maar ook om de slachtoffers nu. Maar toch, denk je eens in, en je mag het dan wel niet bewust hebben meegemaakt, maar al die mensen die zijn of haar leven hebben ofgeofferd om Nederland weer vrij te krijgen, mag je daar nu niet 2 minuten bij stil staan? Is dat soms te veel gevraagd? Wie weet hoe lang Hitler hier wel niet de macht zou hebben gehad als die mensen niet hun leven op wouden offeren. En ook al die miljoenen joden, waarvan ook mensen van je eigen leeftijd zijn omgekomen in de gaskamers, is het zo erg om daar 2 minuten aan te denken? Als je makkelijk hier allemaal over denkt, snap je er kennelijk helemaal niks van!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:26
NewBreedhXc
NewBreedhXc is offline
Bij zoiets moet je vaker stil staan dan op 4 mei anders hoeft het op 4 mei ook niet..
Oud 05-05-2003, 11:27
Faery
Faery is offline
Twee minuten lang nadenken over hoe zeer oorlogen wel niet de source of all evil zijn is zó nutteloos. Daar krijgen wij geen oorlogen mee weg, en daar krijgen wij alle onnodig gestorven mensen niet mee terug. Je kunt ook té idealistisch zijn, liefdesfreak.
Reageren

Regels voor berichten