Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik in een met twee michelin-sterren getooid restaurant zit zal ik me er wel te allen tijden aan houden, en ja, dan beoordeel ik mensen op hun kennis van de etiquette. Ik zal er niks van zeggen, maar ik denk het wel. Maar als ik ergens wat eet met vrienden heb ik er soms, een beetje crú gezegd, schijt aan en maakt het me allemaal niet zoveel uit. Kortom: zolang je je niet als een lompe boer gedraagt is er weinig aan de hand |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() waarom weet ik eigenlijk niet |
![]() |
|
Ik ging vanaf jongs af aan al uit eten enzow en me ouders hebben me tafel manieren in gestampt.. zo weet ik een heel 10 gangenmenu te eten als ik wil
![]() Maar ik schaam me bijvoorbeeld voor me oom.. die eet verkeerd om.. dus ze vork aan de kant waar een mes hoort en andersom... en hij eet ook nog es als een boer... en me nichtje ook.. die weet ook niet van tafelmanieren.... ben wel blij dat ik ze weet en eiglijk ook automatisch aan hou.. Jah behalve thuis.. dan wil ik ook nog wel es me vork in me linkerhand stoppe en niet eens de moeite gdoen om em mes te gebruiken als we bijvoorbeeld pasta ofzow eten... maar dat moet kunne.. als dr gasten zijn jah.. dan ligt t weer anders....
||||
Verwijderd
|
Citaat:
*schudt hoofd* sommige mensen zullen het nooit leren inderdaad Citaat:
![]() Citaat:
![]() --- Voor de rest.. Ik denk dat 99% van de mensen van zichzelf vind dat ze goede tafelmanieren hebben en ik denk dat de meeste mensen relatief beschaafd eten, maar echt netjes niet. Want met je mond dicht eten, je handen boven tafel houden en met mes en vork eten vind ik niet onder goede tafelmanieren vallen... Dat vind ik niet meer dan normaal.. Overgens ben ik linkshandig maar eet ik toch met mijn vork in mijn linkerhand (dus vork in mijn 'goede' hand, in tegenstelling tot iemand die rechts is) en ben ik heel streng opgevoed in tafelmanieren.. Als iemand ERGENS door de mand valt in opvoeding is het aan tafel, dat is te garanderen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Precies. Iedereen kan kauwen zonder te smakken als-ie een beetje z'n best doet, en iedereen kan aanleren dat je je bord niet hoort rond te draaien en niet met bestek in je handen een conversatie hoort te voeren. Het zit 'm echter in de vanzelfsprekendheid van de details, waarin mensen zich onderscheiden. Ik ga er prat op dat ik de regels goed ken, maar ik heb absoluut geen behoefte ze te allen tijde in de praktijk te brengen. Dat vind ik overdreven...misschien zelfs wel parels voor de zwijnen werpen. Waarmee ik me niet neerbuigend wil uitlaten over mijn disgenoten, maar het heeft geen nut je aan de regels te houden als toch niemand ze op waarde weet te schatten. Dan doe ik liever makkelijk en eet de frietjes met m'n handen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Alledaagse ergernissen Verwijderd | 499 | 23-05-2007 18:34 | |
De Kantine |
"Hij heeft witte sokken aan" "nee toch, meteen dumpen!!" Lorelei | 106 | 13-06-2005 16:35 | |
Liefde & Relatie |
effe melden Denise | 151 | 31-08-2004 16:41 | |
Eten & Drinken |
tafelmanieren het dappere meisje | 46 | 18-03-2004 21:40 | |
Eten & Drinken |
Tafelmanieren, etiquette japie | 42 | 14-03-2003 18:22 | |
Lifestyle |
eten (uitbereiding topic 'koken') Ninnoc | 19 | 08-05-2002 18:29 |