Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
michieltje schreef op 13-05-2003 @ 11:34:
ja daar worden we rijk van miliarden biznezz alle olie van de wereld daar zijn oorlogen voor en dan niet oorlog iraqy freedom maar bijna alle oorlogen
ok ik snap m niet helemaal, als je je volgende post kloppende zinnen wil maken zou ik dat fijner vinden

ja daar worden we rijk van, miljarden business
-ik heb al gezegd, aan rijk zijn hebben we niets als het ten koste van het milieu moet

alle olie van de wereld daar zijn oorlogen voor
-sinds wanneer zijn oorlogen om olie te winnen? oorlogen zijn nutteloos, en zeker als het alleen om olie gaat. kleine bijwerking van een oorlog: er vallen slachtoffers. weegt niet op tegen een miljardenbusiness imho

-en dan niet oorlog iraqi freedom, maar bijna alle oorlogen
dat gaat toch juist wel om olie?? en welke oorlogen dan wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2003, 10:40
Verwijderd
Citaat:
michieltje schreef op 13-05-2003 @ 11:35:
ga in de natuur wonen primitief mens denk ook eens aan dat alle dingen op kunnen gaan en dat er natuurlijke niet schadelijke spullen komen
posten zonder op de man spelende opmerkingen is gezond.

alle dingen gaan op --> klopt, daarom is het belangrijk dat er wordt geïnvesteerd in onderzoeken naar methodes waarbij dit zo veel mogelijk geminimaliseerd wordt (of zelfs helemaal verdwijnt)

heb je een bron dat er natuurlijke niet-schadelijke spullen komen?? nee, dat is een kortzichtige aanname, die niet juist is.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 10:40
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
Minni schreef op 13-05-2003 @ 11:38:
ok ik snap m niet helemaal, als je je volgende post kloppende zinnen wil maken zou ik dat fijner vinden

ja daar worden we rijk van, miljarden business
-ik heb al gezegd, aan rijk zijn hebben we niets als het ten koste van het milieu moet

alle olie van de wereld daar zijn oorlogen voor
-sinds wanneer zijn oorlogen om olie te winnen? oorlogen zijn nutteloos, en zeker als het alleen om olie gaat. kleine bijwerking van een oorlog: er vallen slachtoffers. weegt niet op tegen een miljardenbusiness imho

-en dan niet oorlog iraqi freedom, maar bijna alle oorlogen
dat gaat toch juist wel om olie?? en welke oorlogen dan wel?
heb je geschiedenis gehad?? mooi olie crisis ze ontdekte dat olie eindig was en er was een crisis we hele wereld stond op zijn hoofd
Oud 13-05-2003, 10:41
Verwijderd
Citaat:
michieltje schreef op 13-05-2003 @ 11:40:
heb je geschiedenis gehad??

ja

mooi olie crisis ze ontdekte dat olie eindig was en er was een crisis we hele wereld stond op zijn hoofd
uhm ja en wat wil je nou zeggen?

ok er was een crisis om olie

fijn, echt een reden om te gaan boren in een stukje natuur.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 10:42
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
Minni schreef op 13-05-2003 @ 11:41:
uhm ja en wat wil je nou zeggen?

ok er was een crisis om olie

fijn, echt een reden om te gaan boren in een stukje natuur.
ja
Oud 13-05-2003, 10:43
Verwijderd
Citaat:
michieltje schreef op 13-05-2003 @ 11:42:
ja
nee, dat is geen gegronde reden

kom ns met argumenten
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 10:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
michieltje schreef op 13-05-2003 @ 11:40:
heb je geschiedenis gehad?? mooi olie crisis ze ontdekte dat olie eindig was en er was een crisis we hele wereld stond op zijn hoofd
En volg jij het nieuws?
Ze hebben in Canada een manier gevonden om olie te verkrijgen in dat land, waardoor Canada een oliereserve gekregen heeft die hoger is dan Irak en lager dan Saoudi Arabie.

Natuurlijk is olie eindig, maar er worden steeds weer bronnen gevonden en in de tussentijd hebben we wel een alternatief gevonden.
Oud 13-05-2003, 10:47
Gatara
Gatara is offline
Maar goed. Waarom zou je boren als je kunt importeren van Canada bv. en daarvoor in de ruil iets naar Canada exporteert. Kaas en tulpen ofzo

En in de tussentijd niet investeert in onderzoek naar een alternatief voor olie. In de VS zijn ze daar niet zo hongerig voor, dus hebben wij alle ruimte
Oud 13-05-2003, 11:26
BARON
BARON is offline
Citaat:
Minni schreef op 13-05-2003 @ 11:35:
mijn mama was trotskist

maar ik ben het daar zeer mee eens ja.
leuk voor je mama. Wat is het toch dat mensen zo trots zijn op hun "communistisch" zijn, maar dat je niet communistische/ linkse misdadigers zoals, Hitler, Saddam of voor mijn part Cor van Hout e.d. niet geweldig mag vinden?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:27
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-05-2003 @ 11:47:
Maar goed. Waarom zou je boren als je kunt importeren van Canada bv. en daarvoor in de ruil iets naar Canada exporteert. Kaas en tulpen ofzo

En in de tussentijd niet investeert in onderzoek naar een alternatief voor olie. In de VS zijn ze daar niet zo hongerig voor, dus hebben wij alle ruimte
waarom ?? denk je dat die canadezen voor 25 mld aan tulpen willen we leven niet in WO2 waar we tulpen bollen aten
Oud 13-05-2003, 11:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 13-05-2003 @ 12:26:
leuk voor je mama. Wat is het toch dat mensen zo trots zijn op hun "communistisch" zijn, maar dat je niet communistische/ linkse misdadigers zoals, Hitler, Saddam of voor mijn part Cor van Hout e.d. niet geweldig mag vinden?
Hitler en Saddam links?
Oud 13-05-2003, 11:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
michieltje schreef op 13-05-2003 @ 12:27:
waarom ?? denk je dat die canadezen voor 25 mld aan tulpen willen we leven niet in WO2 waar we tulpen bollen aten
het was maar een voorbeeld hoor
Oud 13-05-2003, 11:35
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-05-2003 @ 12:33:
Hitler en Saddam links?
let op het woordje NIET
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 13-05-2003 @ 12:35:
let op het woordje NIET
ooo je bedoelt niet-communistische/linkse...

ik las het als (blablabla) niet communistische/linkse...
Oud 13-05-2003, 11:38
Evito
Evito is offline
Ik geloof trouwens wel dat ik over 100 jaar misschien nog leef, in een ander lichaam, of misschien helemaal niet, maar dan zijn er wel anderen die leven.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 13-05-2003 @ 12:26:
ja goed he?
sorry als je hitler communist gaat noemen neem ik je écht niet meer serieus hoor

communisme staat voor gelijkheid.

Hitler achtte Joden en homo's en zingeuners minderwaardig aan 'arische' mensen, en vermoordde een groot deel van deze groep om deze reden. ik heb nog nooit een links persoon trots zien zijn op de daden van hitler... extreem-rechts (nazi's) daarentegen....

saddam lijkt me ook duidelijk..

en Cor van Hout??????? uhmm.... ja.

edit: ja, ik zie nu wat je zegt... flauw hoor formuleer dan goed..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:43
Evito
Evito is offline
Ik denk dat BARON bedoelt dat hij Hitler en Saddam Hussein vergeleken bij zijn eigen fascistische kont relatief gezien linkse communisten vindt. In dat geval vind ik het een passende vergelijking. YOU GO GIRL!!!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:43
BARON
BARON is offline
Citaat:
Minni schreef op 13-05-2003 @ 12:39:
ja goed he?
sorry als je hitler communist gaat noemen neem ik je écht niet meer serieus hoor

communisme staat voor gelijkheid.

Hitler achtte Joden en homo's en zingeuners minderwaardig aan 'arische' mensen, en vermoordde een groot deel van deze groep om deze reden. ik heb nog nooit een links persoon trots zien zijn op de daden van hitler... extreem-rechts (nazi's) daarentegen....

saddam lijkt me ook duidelijk..

en Cor van Hout??????? uhmm.... ja.
ik zei " niet-communistische misdadigers" Trotski is ook een misdadiger, maar die is wel links/communistisch. Maar omdat ie links is, mag je hem wel "cool" vinden. Als ik zeg dat ik de ideeen van Franco wel mooi vind, krijg ik toch meteen boze reacties, niet omdat dat een ergere misdadiger is als Trotski, maar omdat die niet links was en dus niet "idealistisch" zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:45
BARON
BARON is offline
Citaat:
Evito schreef op 13-05-2003 @ 12:43:
Ik denk dat BARON bedoelt dat hij Hitler en Saddam Hussein vergeleken bij zijn eigen fascistische kont relatief gezien linkse communisten vindt. In dat geval vind ik het een passende vergelijking. YOU GO GIRL!!!
Ik zou jou in een kamp opsluiten, zodra ik de mogelijkheid krijg. Waarschijnlijk is zo iemand als jij makkelijk te arresteren, door een opvallend "links" uiterlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:47
Evito
Evito is offline
Citaat:
BARON schreef op 13-05-2003 @ 12:45:
Ik zou jou in een kamp opsluiten, zodra ik de mogelijkheid krijg. Waarschijnlijk is zo iemand als jij makkelijk te arresteren, door een opvallend "links" uiterlijk.
En zo niet, dan doe ik wel gewoon zo'n grote gele ster op he!! Echt tof hoor dat je mij achter het prikkeldraad wil stoppen! Je hebt jezelf zojuist in het rijtje van Hitler, Saddam en Sharon geplaatst, met je handen stevig op hun billen zeker.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:49
BARON
BARON is offline
Citaat:
Evito schreef op 13-05-2003 @ 12:47:
En zo niet, dan doe ik wel gewoon zo'n grote gele ster op he!! Echt tof hoor dat je mij achter het prikkeldraad wil stoppen! Je hebt jezelf zojuist in het rijtje van Hitler, Saddam en Sharon geplaatst, met je handen stevig op hun billen zeker.
Je zou net zo goed Lenin, Stalin en Mao kunnen noemen. Dat zijn toch jou idolen? Mijn punt is dat linkse misdadigers verheerlijkt worden, omdat ze zogenaamd "idealistisch" zouden zijn. De miljoenen doden worden voor het gemak vergeten.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:54
Evito
Evito is offline
Citaat:
BARON schreef op 13-05-2003 @ 12:49:
Je zou net zo goed Lenin, Stalin en Mao kunnen noemen. Dat zijn toch jou idolen? Mijn punt is dat linkse misdadigers verheerlijkt worden, omdat ze zogenaamd "idealistisch" zouden zijn. De miljoenen doden worden voor het gemak vergeten.
De filosofie van de linkse misdadigers wordt verheerlijkt, omdat het een goede filosofie was. De misdaden zelf, de wreedheden die in de karakters van de leiders zaten, worden absoluut niet verheerlijkt. De filosofie van Hitler bestond echter zelf al uit moord, doodslag en ongelijkheid.
Trouwens, dat zijn mijn idolen niet hoor. Ik denk niet dat het hebben van een idool heel bevorderlijk zou kunnen zijn. Als ik er één moest noemen, dan noemde ik Martin Luther King.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 13-05-2003 @ 12:45:
waarom in een kamp opsluiten?
hou je echt van hitlers ideeën?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 13-05-2003 @ 12:54:
De filosofie van de linkse misdadigers wordt verheerlijkt, omdat het een goede filosofie was. De misdaden zelf, de wreedheden die in de karakters van de leiders zaten, worden absoluut niet verheerlijkt. De filosofie van Hitler bestond echter zelf al uit moord, doodslag en ongelijkheid.
Trouwens, dat zijn mijn idolen niet hoor. Ik denk niet dat het hebben van een idool heel bevorderlijk zou kunnen zijn. Als ik er één moest noemen, dan noemde ik Martin Luther King.
dit vind ik een mooie uitleg
en ja het is dus niet fout om een goede uitspraak van Trotski te citeren

of trotski een misdadiger was kun je over twisten, maar daar werd niets over gezegd
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:58
Verwijderd
maar stiekem is dit allemaal offtopic, dus laten we verder gaan over het onderwerp

BARON, zeg daar ns wat nuttigs over?
Met citaat reageren
Evito
Evito is offline
Citaat:
Minni schreef op 13-05-2003 @ 12:55:
waarom in een kamp opsluiten?
hou je echt van hitlers ideeën?
Jouw sig...

Met citaat reageren
BARON
BARON is offline
Citaat:
Evito schreef op 13-05-2003 @ 12:54:
Maar er zijn genoeg niet-linkse mensen geweest die goede dingen hebben gedaan. Ik denk bijvoorbeeld aan Franco. Zo iemand is rechts EN idealistisch. De prestaties van deze mensen worden alleen veel te snel vergeten, behalve hun misdaden.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 11:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 13-05-2003 @ 12:49:
Probleem is alleen dat communisten niet in de methodes van Lenin Stalin en Mao geloofden (en diegenen die dat deden wisten vaak niet wat er echt gaande was... het was nogal gesloten daaro)).

Neonazis die er openlijk voor uit komen Hitler te vereren is daarom dus heel wat anders; die zou je kunnen vergelijken met de stalinisten en maoisten van NU (en dus voor de goede orde niet die met van TOEN).

Maar dit gaat weer eens te ver off topic.
Oud 13-05-2003, 12:01
BARON
BARON is offline
Citaat:
Minni schreef op 13-05-2003 @ 12:58:
maar stiekem is dit allemaal offtopic, dus laten we verder gaan over het onderwerp

BARON, zeg daar ns wat nuttigs over?
Goed dan: Boren in de Waddenzee moet mogelijk blijven, zolang de overheid niet investeert in realistische alternatieve enrgiebronnen, zoals kernenergie of evt. zonne-energie. Alles is beter dan afhankelijk blijven van de Arabieren, zoals nu het geval is.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 13-05-2003 @ 13:01:
Goed dan: Boren in de Waddenzee moet mogelijk blijven, zolang de overheid niet investeert in realistische alternatieve enrgiebronnen, zoals kernenergie of evt. zonne-energie. Alles is beter dan afhankelijk blijven van de Arabieren, zoals nu het geval is.
jeej een mening \o/

ja, kan ik wel wat in vinden, maar dan zonder het boren

alleen investeren in duurzame energie graag
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 12:08
BARON
BARON is offline
Citaat:
Minni schreef op 13-05-2003 @ 13:05:
jeej een mening \o/

ja, kan ik wel wat in vinden, maar dan zonder het boren

alleen investeren in duurzame energie graag
Kernenergie moet ook mogelijk blijven zolang er nog geen goede alternatieven zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 12:10
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 13-05-2003 @ 13:08:
Kernenergie moet ook mogelijk blijven zolang er nog geen goede alternatieven zijn.
maar die zijn er wel!!

kernenergie, op zich goed, maar het afval is echt klote, daarmoet beter mee worden omgegaan.

en bijv zon centrale kan heel gevaarlijk zijn, en ik haal het cliché Tsjernobyl er nu bij, 1 fout en je hebt een gruwelijke ramp

zie je nederland al voor je als er zon ramp hier gebeurt?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 12:19
Gatara
Gatara is offline
Wat betreft kernenergie is er een verschil tussen nuclear fusion en nuclear fission.
Die laatste zou erg schoon zijn, maar het opslaan zou erg moeilijk zijn.

Maareh.. ik ben geen nucleaire fysicus, dus ik weet hier niet veel van. En dit is slechts wat ik gehoord heb... dus.
Oud 13-05-2003, 14:31
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-05-2003 @ 13:19:
Wat betreft kernenergie is er een verschil tussen nuclear fusion en nuclear fission.
Die laatste zou erg schoon zijn, maar het opslaan zou erg moeilijk zijn.

Maareh.. ik ben geen nucleaire fysicus, dus ik weet hier niet veel van. En dit is slechts wat ik gehoord heb... dus.
weet je wat de beste nrg is? E=MC KWADRAAD
Oud 13-05-2003, 15:01
naam onbekend
naam onbekend is offline
@BARON: ik zie het misdadige van Lenin en Trotski niet hoor. Deze twee mannen hebben het communisme gevestigd in Rusland, dat is toch nog geen misdaad?

De miljoenen doden zijn later pas gekomen, onder Stalin. Deze man was wel een misdadiger, want hij liet al die mensen ombrengen om zelf stevig in het zadel te blijven. Ook Mao Zedong was een misdadiger, die met de Grote Sprong Voorwaarts en de Culturele Revolutie vele slachtoffers heeft gemaakt. Vooral die Culturele Revolutie was eigenlijk gewoon een methode van hem om weer aan de macht te komen (hij stond in de jaren ervoor op een zijspoortje).
Stalinisten en maoïsten gaan dus voorbij aan de verschrikkingen van het bewind van die twee (Daarom is bijvoorbeeld de SP ook al vele jaren geleden van het maoïsme afgestapt).

maar nu ontopic: er mag zeker weten NOOIT in de Waddenzee geboord worden. Dat is één van de laatste èchte natuurgebieden die Nederland rijk is, dus daar moeten we met onze tengels afblijven.
Alternatieven zijn er genoeg. Ik noem met name zonne-energie en windenergie. Laat de regering het geld dat ze in boren onder de Waddenzee willen steken, nu eens in de ontwikkeling van èchte duurzame energie investeren!
Oud 13-05-2003, 15:03
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-05-2003 @ 16:01:
@BARON: ik zie het misdadige van Lenin en Trotski niet hoor. Deze twee mannen hebben het communisme gevestigd in Rusland, dat is toch nog geen misdaad?

De miljoenen doden zijn later pas gekomen, onder Stalin. Deze man was wel een misdadiger, want hij liet al die mensen ombrengen om zelf stevig in het zadel te blijven. Ook Mao Zedong was een misdadiger, die met de Grote Sprong Voorwaarts en de Culturele Revolutie vele slachtoffers heeft gemaakt. Vooral die Culturele Revolutie was eigenlijk gewoon een methode van hem om weer aan de macht te komen (hij stond in de jaren ervoor op een zijspoortje).
Stalinisten en maoïsten gaan dus voorbij aan de verschrikkingen van het bewind van die twee (Daarom is bijvoorbeeld de SP ook al vele jaren geleden van het maoïsme afgestapt).

maar nu ontopic: er mag zeker weten NOOIT in de Waddenzee geboord worden. Dat is één van de laatste èchte natuurgebieden die Nederland rijk is, dus daar moeten we met onze tengels afblijven.
Alternatieven zijn er genoeg. Ik noem met name zonne-energie en windenergie. Laat de regering het geld dat ze in boren onder de Waddenzee willen steken, nu eens in de ontwikkeling van èchte duurzame energie investeren!
zeker nooit op de veluwe geweest en zonne nrg en wind turbine nrg is nog veel te duur moet je nu nog niet gebruiken laat ze eerst maar eens hogere rendementen uit de nrg halen als je ziet bij zonnen nrg heb je een rendemant van maar 15% en 85% warmte ik ben een voorstander van eerst verder ontwikkelen van mijn part zien ze e=mc kwadraad +nrg = massa x snelheid van het licht kwadraad (300000x300000) = x tot de macht heel veel Watt

Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 15:06.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 15:05
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
michieltje schreef op 13-05-2003 @ 16:03:
zeker nooit op de veluwe geweest
Dat is geen ècht natuurgebied, de natuurparken op de Veluwe zijn door de mens aangelegd.
Oud 13-05-2003, 15:11
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-05-2003 @ 16:05:
Dat is geen ècht natuurgebied, de natuurparken op de Veluwe zijn door de mens aangelegd.
drente .... natuur.....
de vuluwe mogen dan wel door mensen zijn aangelegd maar is wel mooie natuur om in te fietsen (woon er in de buurt) geef mijn maar 100km2 veluwe ipv 100km2 nordzee
Oud 13-05-2003, 15:23
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
michieltje schreef op 13-05-2003 @ 16:11:
drente .... natuur.....
de vuluwe mogen dan wel door mensen zijn aangelegd maar is wel mooie natuur om in te fietsen (woon er in de buurt) geef mijn maar 100km2 veluwe ipv 100km2 nordzee
Ik geloof graag dat de Veluwe mooi is om te fietsen.

Ze moeten gewoon van alle natuurgebieden in Nederland afblijven. Het argument dat de Waddenzee het laatste èchte natuurgebied is doet er nog niet eens zo heel veel toe. Het gaat erom dat we zuinig moeten zijn op de natuur die we in Nederland nog hebben. Waarom moet je dan een van der laatste stukken verpesten door er van die lelijke boortorens in te zetten, en beovendien het risico te lopen dat er allerlei bodemverzakkingen plaatsvinden?
Oud 13-05-2003, 15:26
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-05-2003 @ 16:23:
Ik geloof graag dat de Veluwe mooi is om te fietsen.

Ze moeten gewoon van alle natuurgebieden in Nederland afblijven. Het argument dat de Waddenzee het laatste èchte natuurgebied is doet er nog niet eens zo heel veel toe. Het gaat erom dat we zuinig moeten zijn op de natuur die we in Nederland nog hebben. Waarom moet je dan een van der laatste stukken verpesten door er van die lelijke boortorens in te zetten, en beovendien het risico te lopen dat er allerlei bodemverzakkingen plaatsvinden?
om mijn god een bodem verzakking in de noordzee mijn god het weereldwijder waterpeil is zojuist 3 cm gezakt (alleen maar mooi is de zee minder snel een bedrijging voor het voortbestaan van de wereld)
Oud 13-05-2003, 15:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
michieltje schreef op 13-05-2003 @ 16:26:
om mijn god een bodem verzakking in de noordzee mijn god het weereldwijder waterpeil is zojuist 3 cm gezakt (alleen maar mooi is de zee minder snel een bedrijging voor het voortbestaan van de wereld)

De zeespiegel zal er echt geen 3 cm door zakken. En bodemverzakkingen kunnen allerlei hele vervelende gevolgen hebben (zelfs aardbevingen). En mijn argument dat die lelijke boortorens niet in zo'n natuurgebied horen, blijft overeind, net zoals het argument dat ze het geld wat ze eraan willen uitgeven beter kunnen besteden aan de ontwikkeling van duurzame energie.
Oud 13-05-2003, 15:32
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-05-2003 @ 16:30:

De zeespiegel zal er echt geen 3 cm door zakken. En bodemverzakkingen kunnen allerlei hele vervelende gevolgen hebben (zelfs aardbevingen). En mijn argument dat die lelijke boortorens niet in zo'n natuurgebied horen, blijft overeind, net zoals het argument dat ze het geld wat ze eraan willen uitgeven beter kunnen besteden aan de ontwikkeling van duurzame energie.
je bedoeld geld door de wc spoelen
Oud 13-05-2003, 15:42
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
michieltje schreef op 13-05-2003 @ 16:32:
je bedoeld geld door de wc spoelen
Als jij dat liever doet met je geld hou ik je niet tegen. Ik investeer het persoonlijk dus liever in duurzame energie.
Oud 13-05-2003, 16:45
thugz-angel
thugz-angel is offline
nee niet doen,
het is slecht voor het milieu, de hele zee gaat eraan
laat ze maar andere manieren vinden om aan werk te komen
Oud 13-05-2003, 16:47
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 13-05-2003 @ 17:45:
nee niet doen,
het is slecht voor het milieu, de hele zee gaat eraan
laat ze maar andere manieren vinden om aan werk te komen
het is geen werk verscaffing meer er moeten centen binnen komen en dat red je niet als je primitief gaat leven, we zijn de prehistory al voorbij
Oud 13-05-2003, 16:50
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
michieltje schreef op 13-05-2003 @ 17:47:
het is geen werk verscaffing meer er moeten centen binnen komen en dat red je niet als je primitief gaat leven, we zijn de prehistory al voorbij
Oh ja. We moeten zeker in de Waddenzee gaan boren om onze huidige levensstandaard te handhaven zeker.

Jouw argument raakt kant noch wal en slaat als een tang op een varken.
Oud 13-05-2003, 17:00
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-05-2003 @ 17:50:
Oh ja. We moeten zeker in de Waddenzee gaan boren om onze huidige levensstandaard te handhaven zeker.

Jouw argument raakt kant noch wal en slaat als een tang op een varken.
nou briek me de kloemp
Oud 13-05-2003, 17:52
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Gatara schreef op 11-05-2003 @ 12:35:
Wat heeft dat ermee te maken dat je de dienstensector beter kunt versterken (voor de economie) dan de industriele en agrarische sector?

Ik zeg niet dat die andere twee sectoren moeten verdwijnen namelijk.
Versterking van de dienstensector ben ik uiteraard helemaal voor.
En, als globalist, ben ik ervoor om de industriële en agrarische sector verder te globaliseren. Land en tuinbouw kunnen veel beter in een warmer land gebeuren. En biefstuk kan ook een stuk goedkoper als we onze koeien in een groter land als Rusland of China laten grazen.

Citaat:
Joostje schreef op 11-05-2003 @ 12:45:
Bodemdaling
"Daarover vindt nog discussie plaats en er komt nog onderzoek naar. Enkele zaken staan echter al vast. Als de bodem daalt, komt er meer zandafzetting. Dat zand komt van de eilanden, waar dus kustafslag gaat plaatsvinden. Ook het waardevolle buitendijks gebied aan de Friese en Groningse kust zal afkalven, vooral op de instabiele plaatsen. Bovendien zijn er aanwijzingen dat de oppervlakte droogvallende platen in de Waddenzee zal afnemen."
Volgens mij kunnen we met het geld dat het gas opbrengt makkelijk dit soort problemen verhelpen.

Citaat:
niceman1984 schreef op 12-05-2003 @ 20:47:
Over horizonvervuiling besproken ze hebben ook plannen voor een windmolenpark in de Noordzee goed alternatief hoefen mensen ook niet meer te zeuren over horizonvervuiling (dat natuurlijk terecht is) over die birdies besproken tsja daar zou PVDD (partij van de dieren) ook weer niet blij mee wezen
Je weet dat je ruim 10.000 windmolens nodig hebt om de energie van één kerncentrale te krijgen? Hiermee ligt een kostenplaatje van ruim 10 miljard Euro in het verschiet, en daar kun meerdere mooie kerncentrales voor bouwen.

Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 13-05-2003 @ 18:52:
Versterking van de dienstensector ben ik uiteraard helemaal voor.
En, als globalist, ben ik ervoor om de industriële en agrarische sector verder te globaliseren. Land en tuinbouw kunnen veel beter in een warmer land gebeuren. En biefstuk kan ook een stuk goedkoper als we onze koeien in een groter land als Rusland of China laten grazen.

Volgens mij kunnen we met het geld dat het gas opbrengt makkelijk dit soort problemen verhelpen.

uhmmm ja dus dan even in het kort
gas boren --> schaadt milieu --> brengt geld op --> geld gebruiken om milieuproblemen op te lossen

ehhhm ja ik weet niet of je met geld al die milieuproblemen zomaar kunt gaan oplossen hoor... en bovendien, als je naar dit schematje kijkt is het dus onzinnig, lekker laten rusten dat gebied dus.

Je weet dat je ruim 10.000 windmolens nodig hebt om de energie van één kerncentrale te krijgen? Hiermee ligt een kostenplaatje van ruim 10 miljard Euro in het verschiet, en daar kun meerdere mooie kerncentrales voor bouwen.
ik vind het belangrijker dat een ramp als in tsjernobyl niet kan gebeuren dan dat kerncentrales goedkoper zijn..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 18:55
NN
NN is offline
Zolang het Slochter gsaveld nog niet leeg is, de overige gasbronnen in bv. de Noordzee nog niet leeg zijn, zo lang we nog energie kunnen inkomen uti het buitenland, zo lang we nog geen door Bush ontketende Derde Wereldoorlog hebben om brandstoffen, zo lang de innovatie op het ontwikkelen van groene energie niet stilstaat zie ik niet het nut om het kleine stukje Nederlandse natuur in de Waddenzee leeg te pompen voor economisch gewin.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten