Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]SimShalom schreef op 15-05-2003 @ 13:20:
Dat komt omdat de Palestijnen elk incident zo veel mogelijk proberen op te blazen om propaganda redenen. Je maakt hier onbewust een leuke woordspeling ![]() Aangezien Israel alleen de waarheid wil vertellen wordt elk incident eerst grondig onderzocht op de ware toedracht. Daardoor is Israel altijd later in de berichtgeving. Vaak hebben de internationale media de Palestijnse leugens dan al verspreid. Het bekendste voorbeeld is uiteraard de zogenaamde massamoord op minstens 500 burgers in Jenin, dat alle Palestijnse leiders op alle zenders bij hoog en bij laag beweerden. (Er bleken uiteindelijk 7 burgerslachtoffers gevallen te zijn.) In Jenin mochten toentertijd toch geen VN-waarnemers de waarheid komen inspecteren? Als Israël niets te verbergen had gehad, had de VN daar gerust een kijkje kunnen nemen. Maar er zijn voorbeelden te over: het Palestijnse jongentje dat schuilend achter zijn vader is neergeschoten (blijkt Palestijns vuur geweest te zijn), de groep burgers die zogenaamd vreedzaam voor de moskee stonden (was een vuurgevecht met bewapende terroristen) enz. enz. Als het Israëlische leger niet zo ontzettend onvoorzichtig en grof zou optreden zouden dergelijke situaties zich niet voordoen. Ik begrijp de reactie van Israël, natuurlijk ben je kwaad als er weer eens vijftig doden vallen bij een laffe aanslag, maar het is noodzaak de redelijkheid te bewaren en minder hardhandig op te treden. Door dergelijk optreden geef je terroristen alleen maar een voedingsbodem (''zie je wel, Israël probeert ons kapot te maken''). Daarboven komt de vertekening die optreedt doordat een democratie het moet opnemen tegen een dictatuur. In een democratie wordt elk incident grondig onderzocht of er toch geen fouten zijn gemaakt, wordt alles gedebatteerd en is er kritiek op het eigen functioneren. Dit debat wordt weergegeven in de internationale media. Palestijnse kritische geluiden daarentegen worden onderdrukt door censuur en het Palestijnse schrikbewind (circa 10% van de volwassen mannelijke bevolking werkt bij de politie of de geheime dienst, een ongehoord percentage). Bron? Overigens ben ik het met je eens dat de Palestijnse autoriteit democratischer moet worden, met de aanstelling van Abu Mazen is al een stap gezet. Hopelijk kan op die manier de echte stem van het Palestijnse volk gehoord worden, en niet alleen die van de Hamas en de Al Aqsa. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Goed zo zeg!! Een échte kerel. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
HA HA grapjas misschien hoe t aan de kant van de israeli's zit, maar jij weet echt helemaal NIKS ECHT NIKS over hoe t er bij de Palestijnen aan toe gaat. wat voor een smerige dingen dat leger van israel flikt bij de Palestijnen.
||
Citaat:
ben JIJ!
||
![]() |
Citaat:
Wat zijn echte bewijzen/argumenten volgens jou? Alle de dingen die Israel doet zijn goed en alels wat Palestijnen doen is fout. Wie heeft er in 1967 al dat land afgepakt terwijl dat niet mocht??? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
van mij mag je trouwens wel een wijze zijn ![]()
||
Citaat:
nou moet t nog tot haar doordringen, wat vrijwel onmogelijk is......jammer
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
na de 2de wereldoorlog had Groot bittaniË Het gebied van Israël en Jordanië in handen. er is toewn vanuit de volkenbond een oproep gekomen om Joden een thuis te geven. Er werd gezegd dat Israël dat zou worden en dat de Arabieren de rest van dat land kregen (77%) Op het moment van uitroepen van de staat israel vielen egypte Syrië en nog een aantal landen de westelijke Jordaanoever en gaza strook binnen en bezette die. dit terugveroveren is een rechtmatige daad. Er bestaat geen volk palestijnen dat is een allegaartje van arabieren. Deze arabieren waren vele eeuwen nomaden die van marokko tot israel rondtrokken en Israël was compleet verlaten toen in '22 de eerste Joden terugkeerden naar hun land. Als laatste is er het probleem dat de palestijnen die daarheen zijn getrokken nergens in de rest van de Arabische wereld een plek krijgen. alle toegang word hen geweigerd terwijl het meerendeel wegwil, maar daar word gehouden om de druk op de ketel te houden. Degenen die zijn weggegaan zijn weggegaan omdat syrië waarschuwden dat ze gifgas zouden gebruiken en er geen eigen slachtoffers mochten vallen. dit alles lijkt mij voldoende bewijs om Israël een rechtmatige claim op dat gebied te kunnen laten hebben, alhoewel datr de huidige problematiek niet uitwist en er daar een oplossing voor gevonden zal moeten worden. Ik ben dan ook voor een open dialoog. We zullen zien wat de nieuwe premier zal kunnen arafat weigerde al de helft van Jeruzalem en autonomie op de palestijnse gebieden, alhoewel ik toegeef dat de grens erg kronkelig was en ze totaal omringd waren door israel.
|
A&N is de klaagmuur niet ja! We worden van alle kanten bestookt met leugens. Van links of van rechts, zionistische of terroristische, fascistische of communistische, Amerikaanse of Arabische, in de krant of op tv, van overal vliegen ze op je af. Neem gewoon de middenweg en zeg niet dat ik te zwak ben om een standpunt in te nemen. Ga uit van het meest constructieve is mijn devies, vrede, vrijheid en gelijkheid.
Omdat je toevallig als jood geboren wordt betekent het nog niet dat je de omgeving orthodoxe en zionistische standpunten schuldig bent! Maak het vooral erger door een politieke avater te kiezen... Met dit soort topics toon je aan anderen dat je je snel aangevallen voelt en geef je toe anderen de kans het nog eens flink in te wrijven, iets dat we graag doen ![]() Ik ken bv een Amerikaanse jood die het terecht onzin vind dat Sharon doorgaat met her en der nederzettingen te laten woekeren en die is het ook niet eens met de onvoorwaardelijke steun. Kijk eens door de ogen van een buitenstaander naar problemen, dan zie je dat oplossingen van beide partijen afhankelijk zijn. (Dus ook van de Palestijnen.)
||
![]() |
Citaat:
Israel ging tegen verschillende afspraken in, in 1967 allerlei gebieden veroveren etc. Bovendien zijn veel van die landen in de regio eigenlijk ''gemaakt''. T zijn gewoon een paar lijnen die toen zijn getrokken voor korte tijd, maar waar nooit verandering in is (kunnen) komen. Eigenlijk is het grotendeels de schuld van de Britten ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat maakt het uit wie er begon? We moeten ons richten op hoe het probleem nu is, niet over of de Palestijnen wel 'recht' hebben op een stuk zandvlakte of dat de Israeliërs er 'recht' op hebben. Iedereen heeft recht op leven, en dat is vele malen belangrijker dan een stuk land. We moeten werken naar een constructieve oplossing en niet met beschuldigende vingertjes wijzen wie er begonnen is, dat doen kleuters ook.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik zag gisteravond op het journaal dat Sharon na weer een aantal zelfmoordaanslagen in een spoedzitting met zijn kabinet heeft besloten niet tot vergeldingsacties over te gaan.
Toch een voorzichtig pluimpje voor Sharon en zijn regering. ![]()
||
Citaat:
![]() Je bent wel een moorddadig meisje trouwens.
||
Citaat:
Ik denk dat het weinig te maken heeft dat Sharon laat zien dat ondanks alles vredesbesprekingen door blijven gaan. Dat ie zich niet uit het veld laat ruimen door een stelletje idiote zelfmoordenaars, maar dat ie alles op alles zet om vrede in het land probeert te krijgen.
||
Citaat:
||
Citaat:
yoyoyoyoyoyoyo adriaan Volgens mij heb jij eens een update nodig!! idd er vallen soms slachtoffers, maar van 'slachtingen' zoals die in de media geschetst worden, is geen sprake. |
![]() |
|
Sim,
hoe zit het eigenlijk met de meningsverschillen onder niet-Palestijnen in Israel? Zijn die enorm? Of komen ze erg overeen? Want stel er komt vrede in Israel (dwz. tussen de Palestijnen en niet-Palestijnen), dan kan het ook nog eens zijn dat zij (niet-Palestijnen) elkaar in de haren vliegen omdat ze het niet met elkaar eens zijn.
||
![]() |
Citaat:
deze mensen zijn te rücksigtlöss voor israël en praten alles goed wat israël doet. waar 2 vechten hebben 2 schuld en de hand niet in eigen boezem steken polariseert de zaak. ik geef wel toe veel van mijn informatie daarvandaan te krijgen.
||
![]() |
Citaat:
maar het gaat mij te ver onder het mom van leven ander onrecht te laten geschieden.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|