Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
helemaal met je eens! ![]() ik had het niet beter kunnen zeggen!
||
Citaat:
alles wat ik veranderd heb klopt precies
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leef jij maar lekker door in jouw zionistische wereldje, hoor. Zet maar fijn oogkleppen op voor recht en onrecht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb helemaal NIETS tegen Joden, sterker nog, de meeste Joden zullen net zo lief vrede zien -met dezelfde concessies- als ik doe. Neemt echter niet weg dat dat tot de dag van vandaag nog niet gebeurd is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() SimShalom, kan je dergelijke berichten niet beter in al bestaande topics posten, dat discussieert wat makkelijker. Anders geef moet ik dubbel typen, en ik ben al zo moe 's avonds. |
![]() |
|
![]() |
![]() en die shalom nog iets is veel te positief over israel want palestijnen blazen zich op maar israel doet ook iets hoor.
||
Citaat:
![]() zet r op je negeerlijst als je r niet wilt horen, maar ze heeft evenveel recht op dit forum als ieder ander. Ze heeft geen ergere dingen gezegd dan sommigen op dit forum. Radicaal is ze, dat wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wat me toch op valt is dat men hier als een idioot begint te schelden wanneer Sim Shalom iets plaatst. Als je in een discussie begint te schelden omdat je het niet eens bent met een ander is dit een teken van zwakte en dat is iets waar ik boven sta daarom zullen jullie mij ook nooit zien schelden in een reply maar enkel kritiek geven. Als andere dit nou ook deden dan werd dit forum gebruikt waarvoor het bedoeld was: Discussies voeren. Als je topics van een bepaalde persoon niet leuk vind om te lezen ga er dan vooral ook niet op reageren met dat desbetreffende persoon moet oprotten, je komt dan nogal dom over dus kun je beter helemaal niet reageren op zo'n topic.
|
![]() |
|
Ik geloof meer dat sommige mensen op SimShalom schelden omdat ze ietwat (understatement) gefrustreerd raken van haar. Zoals je zegt, dit forum is om discussies te voeren. Maar als mensen dat met SimShalom proberen, dan blaat ze altijd maar een eind weg, zonder duidelijke argumentatie etc. Dus zijn een aantal mensen hier wat gefrustreerd geraakt door SimShalom doen ze daarom soms ietwat ongenuanceerde uitspraken.
Maar weer even ontopic. Ik denk dat je voor het Israël-Palestina conflict wel kan zeggen: "Waar er twee strijden hebben er twee schuld" Zowel de Palestijnen als de Israëli's zijn hier gewoon ontzettend fout bezig. Beide kanten blijven elkaar aanvallen, en steeds als "reactie" op de ander. Palestijnen doen dat door zichzelf op te blazen in Israelisch gebied, omdat ze niet de mogelijkheden hebben tot een conventionele oorlog. De Israëli's vallen weer aan door met tanks over Palestijnse huizen heen te rijden, eens in de zoveel tijd een gevechtje te leveren in een vluchtelingenkamp, of grote muren om Palestijnse gebieden heen te zetten. En ondertussen blijven beide partijen doorgaan met op elkaar te reageren. Ergens in dit topic (kon het even niet zo snel weer vinden), stond trouwens nog dat de Palestijnen natuurlijk allemaal de Hamas steunen. Dit om aan te geven dat er met alle Palestijnen niet te werken valt. Maar de Israëli's steunen hun regering, die voor geweldadig militair ingrijpen is, ook. Israël is namelijk een democratie, dus moet een meerderheid van de bevolking dus zowiezo voor geweld zijn, misschien wel ipv vrede. Owja, en wist je trouwens, dat die ene keer, dat het vredesproces echt dichtbij een succesje was, dat toen een Israëlische terrorist de Israëlische premier heeft vermoord? En zodoende de vrede omzeep heeft geholpen. En nog even een vraagje, voor mensen die de Torah enzo goed kennen? Stond er niet ergens dat de Joden pas terug mogen keren naar het beloofde land, als de messias is teruggekeerd?
||
Citaat:
niemand weet hoe het in het echt in elkaar zit, alle partijen hebben schuld, mijn Palestijnse droom? ja inderdaad, maar je prikt hem niet lek, je moedigt me alleen aan om de Palestijnen nog meer te steunen door die oppervlakkige verhaaltjes van je ![]()
|
|