Advertentie | |
|
![]() |
||||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Simpel gezegd tegen de SGP: "LIK TOCH MIJN BOLLE REET" Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laat mensen vrij in het kiezen of ze willen rusten of niet. Je kunt mensen niet verplichten dat ze een keer per week gewoon op hun reet gaan liggen niksen als ze daar geen zin in hebben. Als ik er de behoefte toe voel om in mijn weekenden eens flink te gaan beesten doe ik dat buiten mijn werk om ook gewoon. Niemand die mij een verplichte dag rust moet durven geven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Waarom moet een partij meteen verboden worden als je het niet met ze eens bent? Stem dan niet op ze, de kans dat de SGP de grootste partij van het land zal worden is toch heel erg klein. Geef ze ook de kans om hun mening te verkondigen. Ben overigens geen voorstander van de SGP en dit is een soort herhaling van mijn vorige, minder felle, post... maar moge dit duidelijk zijn.
![]()
|
![]() |
ach zolang de aanhangers van de niet christelijke partijen niet verderkomen dan "fuck up" moeten we die ook maar verbieden?
zolang er geen gevaar voor de rechtsorde is en men netjes binnen de regels blijft is er niets aan de hand. of gaat de meerderheid bepalen wat de minderheid moet denken?
||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
over trouwen: Tuurlijk vind ik ook wel dat het ongedaan gemaakt moet kunnen worden, maar het gemak warmee het op dit moment lijkt te gaan is veel te ver doorgeslagen. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
HEt gaat erom dat de gevolgen goed zijn niet dat de filosofie waaruit ze het doen goed of slecht is. Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als iemand zich niet aan de maximum snelheid houdt is dat een gevaar voor andere weggebruikers. Dit lijkt me totaal niet hetzelfde als meer werken dan dat andere mensen normaal vinden. Daar heeft toch niemand last van, en het doet waarschijnlijk meer goed dan kwaad ![]() |
![]() |
||||||||||
Citaat:
Citaat:
Ik bedoel, respect uit ik genoeg over het algemeen maar ik weiger spanningen op te kroppen. Dat heeft me al vaak genoeg ertoe gebracht een mes in mijn eigen armen te zetten. Dan laat ik het er liever uit door een kwartier lang te schelden op alles wat bestaat en niet bestaat. (IMO bestaat god namelijk niet) Citaat:
Trouwen: Ik was sowieso voorlopig nog niet van plan te trouwen. (zeker nog 10 jaar niet) en dan nog. Dat het te simpel gaat oke. Maar je mag mensen zeker niet zomaar dwingen bij elkaar te blijven. Maak het dan zo dat je al zoveel jaar samen moet wonen ofzo. Citaat:
![]() Citaat:
Bijzonder onderwijs darentegen moet voor de groepen die het nodig hebben beschikbaar zijn. Citaat:
Overwerken kun je in veel gevallen nog iets nuttigs mee doen. (wil niet zeggen dat je iedere dag moet gaan overwerken maar een keer moet kunnen) Ik krijg in een werkweek van 40 uur genoeg rust. Als ik dan toevallig een keer een paar dagen overwerk zal ik er niet van wakker liggen. Citaat:
Zo iemand die tegen mij ergens over begint en dan zegt van "God zou het zo gewild hebben" ( ![]() ![]() Weinig respect? Tja, ik heb er nu eenmaal geen boodschap aan dus dat als een argument gebruiken tegen mij is alleen maar lachwekkend. Citaat:
Citaat:
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Ik zie trouwens niet in waarom je dan zo nodig moet gaan godslasteren. Je zult ook vast wel de meest verschrikkelijke ziekten uiten, daar niet vanm, maar ik denk dat je ook best op een beschaafde manier de ganse wereld bij elkaar kunt schelden. Zolang je het niet in de buurt doet van iemand die gelovig is kan ik me er trouwens wel in vinden. Citaat:
trouwen: Ik denk dat dat een zeer goede regeling zou zijn ja. Citaat:
Citaat:
[quote] Ik wel. Overschrijden van die maximum snelheid breng je per direct alle mensen in je omgeving mee in gevaar. Overwerken kun je in veel gevallen nog iets nuttigs mee doen. (wil niet zeggen dat je iedere dag moet gaan overwerken maar een keer moet kunnen) Ik krijg in een werkweek van 40 uur genoeg rust. Als ik dan toevallig een keer een paar dagen overwerk zal ik er niet van wakker liggen. [/quite] jouw definitie van overwerken: "een keertje doorwerken tot 9 uur" mijn definitie: "zo lang doorwerken dat je zo ongeveer doodvalt." Tweede is niet wenselijk en, hoewel het volgens mij je eigen keus is je dood te werken, ik kan me voorstellen dat je mensen tegen zichzelf in bescherming wilt nemen. Verkeersvoorbeeld was inderdaad wat ongelukkig gekozen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
En godslastering? Had ik al gezegd dat ik god een lachwekkend argument vind? En welke ziektes gebruik ik niet. Verder dan (god)verdomme, klote, kut, klere. En soortgelijken kom ik over het algemeen niet tenzij ik een woedeaanval heb (hiep hoi ![]() Citaat:
Zolang ik binnen de wetten blijf hebben ze helemaal geen hol te vertellen over hoe ik het verder doe binnen mijn huis en mijn gezin (tegen die tijd) Ik moord niet, ik gebruik geen geweld. Wat willen ze me nog meer laten doen? Iedere zondag verplicht met zijn allen in de kerk hangen? (waar ik onder geen enkel beding aan mee zou werken) Iedere dag verplicht zoveel uren tv op een bepaald kanaal? Iedere dag verplicht met zijn allen samen ontbijten? Ze hebben zich buiten de standaard wetten buiten mijn gezin te houden. Citaat:
Citaat:
Over het bijzonder onderwijs zijn we het eens ![]() Citaat:
Citaat:
Dus als mijn geloof zou zeggen dat ik gecremeerd zou moeten worden omdat dat mijn ziel zou vrijlaten zou dat in dat geval ineens niet meer kunnen omdat hun geloof dat in dit land verboden heeft. Want als je over CO2-uitstoot begint koop dan ook dat patent van shell over dat ze hebben op die water auto en dwing ons allen binnen nu en een jaar op water te rijden. Want dat beetje dat er is van cremeren valt in het niet bij die bom die alle auto's en fabrieken uitstoten. Citaat:
Iemand die zich nu als Christen (of zelfs als westerling) in een moslimland bedreigd voelt kan ik wel inkomen. Zeker als het een van de meer extremere landen is. Maar tijdens oorlogen in een land is iedereen gelijk. Namelijk een oorlogsvluchteling. En dan zou geloof geen rol moeten spelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben echter voor deelname van dit soort partijen aan het democratisch proces omdat zoals ik boven al heb uitgelegd anders het risico ontstaat dat ze ondergronds gaan en radicaliseren. Nu zal dat bij een zachtaardige vijfenzestig-plusser als Bas van der Vlies niet zo snel het geval zijn, maar stel dat het gaat om fanatieke, gedreven SGP-jongeren. Je kunt die mensen veel beter het gevoel geven dat ze serieus worden genomen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||||||||||
Citaat:
1. ik negeer je niet 2. ik haal het niet in mijn hoofd je minderwaardig te vinden (toegegeven ik gebruik wel eens een iets te verregaande vorm van cynisme, maar daar moet je maar even doorheenprikken) Nu óntopic: zie volgende reactie: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
even serieus: ik denk dat je vooral moet doen wat in je macht ligt. Crematie verbieden kan de staat wél mee aankomen, dat patent opkopen lukt denk ik niet. Ik ben zelf niet geheel overtuigd van de totale schadelijkheid van CO2-uitstoot (wel van die van andere gassen die uit de auto komen trouwens), maar dat terzijde. Citaat:
||||||||||
Citaat:
Zodra ze eenmaal doorhebben dat ik niet meedoe aan hun geloof of zelfs duidelijk laat zien door mijn kleding dat ik hun geloof niet echt hoog in het vaandel heb dan ben ik als lucht voor ze. (en jah, ik heb de littekens en gebroken botten om te bewijzen hoe vredelievend dat geloof is) Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
En al die normen en waarden dingen die kun je ook vinden in de volledige geschiedenis die Tolkien heeft geschreven en de hele wereld die daar omheen is ontstaan. Dus voor mij was het eerder tijdverspilling dan dat ik er echt iets deed. (mijn neus leegpulken en naar buiten staren. Ik wist precies hoe de boom op het plein er ieder jaargetijde uit zag) Citaat:
![]() Citaat:
Lekker krom bezig dan. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar op basis van geloof is een stuk lastiger bepalen? Hoe bepaald je wanneer een situatie op basis van geloof levensbedreigend is? IK bedoel, ik geloof totaal niet in wat hun geloven en woon in het buitenland. En ik wordt daar vanwege mijn geloof bedreigd. En kom naar nederlands. Dan zou ik teruggestuurd worden want ik ben geen christen terwijl mijn buurman dat dan toevallig wel is en mag blijven. Beetje krom vind je niet?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen geloof meer in de politiek of op scholen. RepsaJ Neretgun | 103 | 21-03-2007 11:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
welk geloof?! SpongeBobbel | 346 | 21-02-2007 12:47 | |
Staat en SGP voor de rechter in zaak positie vrouw Gatara | 349 | 17-09-2005 11:12 | |
Wat zijn JOUW politieke standpunten? Evito | 150 | 15-05-2003 20:46 | |
ChristenUnie/SGP geen punt. | 285 | 30-04-2003 17:10 | |
de SGP verbieden? Gatara | 80 | 19-11-2002 12:45 |