![]() |
|
![]() |
Ik vind dat er in de politiek niet meer mag gesproken worden over Geloof. Omdat dat eigenlijk discriminatie is.
En ook partijen die gelovig zijn moeten gedwongen worden om geen geloof meer in hun partij naam te hebben of hun standpunten baseren op geloof. Ik heb het hier met name over CU, CDA en SGP. Want stel je voor. Daalijk komt er ook een Moslim partij. En daar zijn dan alle Christelijke partijen tegen... 40% van nederland is onkerkelijk volgens deze tabel. De staat moet niks te maken hebben met geloof! Ook vind ik dat er op scholen geloof niet meer centraal moet staan. Weg met bijzondere scholen. Want sommige zijn bijvoorbeeld tegen Moslim scholen (PVV bijvoorbeeld). Als we geen bijzondere scholen hebben maar alleen maar openbare dan is dat ook beter voor de intregratie. Moslims en Christenen komen op een school. In sommige (kleine) dorpjes zijn er 2 scholen. Een openbare en een Christelijke. Als Christelijke verboden worden zouden deze scholen kunnen fuseren. En dat leverd meer stabiliteit op. Ook zou volgens mij de leerprestaties omhoog gaan omdat 1 grote school meer leuke dingen kan dan 1 kleine school. Mijn punten: Een school is gemaakt om te leren. Een kerk is er om te geloven (maar natuurlijk mag je daarbuiten ook geloven ![]() De staat moet zich niet bemoeien met geloof. Dus de politiek ook niet! |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben ook voor afschaffen van het bijzonder onderwijs, maar niet omdat dat de integratie zou bevorderen ofzo, maar gewoon omdat religie gevaarlijk is en dus waar mogelijk uit de hoofden van kinderen moet blijven. |
![]() |
|||||||
Citaat:
dat ís juist discriminatie, mensen hun vrijheid verbieden. Citaat:
de-mo-cra-tie. Citaat:
60% van Nederland is kerkelijk. Dat zeg je net zelf. Citaat:
Het onderwijs op islamitische scholen is domweg te vaak te slecht. Op een christelijke school zitten trouwens echt niet alleen christenen, en niet alle christenen zitten op een christelijke school. Citaat:
leverd ? en : grote scholen zijn een ramp voor jonge kinderen. méér scholen = kleinere scholen, dus individueler onderwijs, dus betere resultaten. Citaat:
kijk, ik vind op zich dat ieder vrij moet zijn in zijn of haar geloof. (en niet alleen christenen). Ik vindt het alleen knap dat je de bewering '40% is onkerkelijk' gaat gebruiken - je hebt zeker op school geleerd dat 40% een meerderheid is of zo ?
||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De staat moet niet in contact staan met het geloof. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Tuurlijk kunnen ze wel een punt maken, maar ze krijgen nooit een meerderheid. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Voor de rest heb je over scholen gelijk, het is feitelijk ook altijd zo geweest dat de staat geen scholen die een geloof promoten geld gaf, totdat de confessionelen daar wetgeving over door wisten te drukken. Partijen kun je niet dwingen tot bepaalde standpunten, het is verder aan de kiezer om ranzige partijen als het CDA, CU en SGP af te straffen voor hun back to the middeleeuwen mentaliteit.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Kerksheid e.d. overigens: "Als kerks worden aangemerkt diegenen die eenmaal of vaker per maand naar de kerk gaan of een levensbeschouwelijke bijeenkomst bezoeken." "Kerkelijkheid heeft betrekking op de vraag tot welke kerkelijke gezindte of levensbeschouwelijke groepering men zichzelf rekent." Maar ik neem die cijfers met een korreltje zout aangezien andere steekproeven uitwijzen dat het grootste deel van Nederland atheïst, agnost of ietsjist is.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik las laatst nog dat een kantinejuf op een christelijke school was ontslagen omdat ze een moslim was die zo indirect contact kwam met de christelijke kindertjes :/ edit: artikel Barneveldse school weigert moslima in kantine Uitgegeven: 5 maart 2007 12:37 Laatst gewijzigd: 5 maart 2007 12:37 AMSTERDAM - Het Groen van Prinsterercollege in Barneveld weigert een moslima in de kantine te laten werken. De vrouw is op dit moment op de school in dienst als schoonmaakster en had gesolliciteerd naar de baan, maar volgens directeur Kees Heek past het niet bij de identiteit van de protestants-christelijke school als zij in de kantine zou werken. De vrouw is teleurgesteld en heeft een klacht ingediend bij de Commissie Gelijke Behandeling. Het schoonmaken vindt aan het begin van de avond plaats, wanneer bijna alle leerlingen naar huis zijn. Als kantinejuf zou de vrouw echter tijdens en tussen de lesuren werken en daardoor veel contact met leerlingen hebben. Dat is volgens Heek de reden dat een moslima op zijn school wel mag schoonmaken, maar niet in de kantine mag werken. Coulant De school vraagt altijd naar protestants-christelijk personeel. "Het personeel is drager van de identiteit", zegt Heek. Omdat het hier een schoonmaakbaan betrof, was de directie in dit geval coulant, maar volgens Heek had de school de moslima achteraf gezien beter niet kunnen aannemen. De school zegt bereid te zijn de vrouw te helpen bij het vinden van nieuw werk. Ook kan zij gewoon als schoonmaakster blijven werken. Het Groen van Prinsterercollege is een vmbo met elfhonderd leerlingen. De school heeft een 'open toelatingsbeleid', maar vraagt ouders van leerlingen wel de christelijke grondslag te respecteren. Drie procent van de leerlingen is moslim. http://www.nu.nl/news/996740/12/ Ba...in_kantine.html Laatst gewijzigd op 11-03-2007 om 19:36. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dus dat van de VVD is boelshit. VVD wil kern-energie. En dat gaat bijvoorbeeld iedereen ten goede. EDIT: Kennidy weg gehaald en Kerry er neer gezet, een echte domme fout van me Laatst gewijzigd op 11-03-2007 om 19:56. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hehe, alsof kernenergie het enige standpunt is van de VVD. Met (een rechtse) VVD aan de macht krijg je vrijwel zeker een groter verschil tussen arm en rijk. Dat is de afgelopen kabinetsperiode wel gebleken. |
![]() |
|
Iemand ergens tot weigeren vanwege geloof is discriminatie.
Daarmee mogen partijen als SGP, CDA en CU wat mij betreft blijven zolang ze geen discriminerende standpunten meer aanhangen (tot die tijd mogen ze oppleuren met hun anti-vrouw anti-homo etc gebeuren ![]() En daarmee zijn gelovige scholen eigenlijk ook al volledig overbodig. Als de politiek dat nou eens door zou krijgen ![]() EDIT: En wat die ene school die de moslima weigerde. Alle subsidies opheffen op die school en de hele school klasseren tot particuliere opleiding. Eens kijken hoe snel die mevrouw een baan heeft ![]()
Laatst gewijzigd op 11-03-2007 om 22:31. |
![]() |
|
Misschien wat off-topic maar hoe reeel is het dat de SGP en/of CU ooit boven de 10 kamerzetels uitkomen? Zolang andere bevolkingsgroepen de partijen steunen waarvan ze menen dat die hun ideeën het beste uitdragen (dat zijn in praktijk VVD, SP, (C)DA en Groenlinks) zijn beide partijen geen "gevaar" voor de niet-gelovige burger. Een theocratische staat, de doodstraf, verbod op euthanasie, abortus etc. krijg je met zo weinig zetels niet voor elkaar.
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mocht je het daadwerkelijk willen weten in plaats van spreken op basis van horen-zeggen, dan heb je hier goed leesvoer.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-03-2007 om 17:11. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vergelijk: Hitler heeft ooit eens een oud omaatje over straat geholpen. Hitler was dus een vriendelijk en behulpzaam man. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
Andere kijk op multicultuur door een moslimbroeder Boosoog | 2 | 20-10-2003 14:10 | |
De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen. the atmosfere | 154 | 17-08-2003 15:43 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Software & Hardware |
Daar is-ie weer! De IRC-funnies! Verwijderd | 40 | 28-06-2002 07:48 |