Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 09:35
heropsychodream
heropsychodream is offline
Ik ga denk ik zakken op wiskunde. Ik heb a2.

Het simpele gedeelte snap ik nog wel, maar vraag me niks over de normale verdeling, algebraisch differentieren of de binomiale verdeling. Misschien als je theorie vragen stelt dat ik ze nog wel kan beantwoorden, maar die verhaaltjessommen bij wiskunde brengen me altijd in de war.

Heeeeel veel succes en sterkte allemaal straks.
Advertentie
Oud 23-05-2003, 09:38
Nabibi
Nabibi is offline
Mensjes!!! Ik heb even een vraagje.... Moet je nu voor Havo Wiskunde A12 alleen uit het boek van Havo 5 leren( bij mij is dat dus EM3), of ook uit de boeken van vorig jaar??
Oud 23-05-2003, 09:39
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
poesie_mau schreef op 22-05-2003 @ 23:24:
binopdf(50,0.9,40)

binopdf(totaal aant,kans,aantal dat je wil weten)
Nee das nie waar. Dat is de kans dat je precies 40 gave appels hebt. De kans op minstens 40 gave appels is dan binomCDF(totaal,0.9,40) toch??
Oud 23-05-2003, 09:42
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
Citaat:
heropsychodream schreef op 23-05-2003 @ 10:35:
Ik ga denk ik zakken op wiskunde. Ik heb a2.

Het simpele gedeelte snap ik nog wel, maar vraag me niks over de normale verdeling, algebraisch differentieren of de binomiale verdeling. Misschien als je theorie vragen stelt dat ik ze nog wel kan beantwoorden, maar die verhaaltjessommen bij wiskunde brengen me altijd in de war.

Heeeeel veel succes en sterkte allemaal straks.
ik heb dus precies hetzelfde...
Oud 23-05-2003, 09:45
Creep
Creep is offline
moet je kunnen boxplotten? Pls anwer fast
Oud 23-05-2003, 09:48
RuudVDM
RuudVDM is offline
Citaat:
Nabibi schreef op 23-05-2003 @ 10:38:
Mensjes!!! Ik heb even een vraagje.... Moet je nu voor Havo Wiskunde A12 alleen uit het boek van Havo 5 leren( bij mij is dat dus EM3), of ook uit de boeken van vorig jaar??
EM1 + EM2 + EM3

alles dus. Maar alleen EM3 + standaardafwijking van EM2 moet genoeg zijn denk ik. De rest is alleen uitgebreider uitgelegd in EM3.
Oud 23-05-2003, 09:49
eeh...?
eeh...? is offline
Citaat:
break of dawn schreef op 22-05-2003 @ 16:51:
Nee..... als je het in hoofdstukken wil weten:

boek vwo1 - alle hoofdstukken (alle 5 dus)
boek vwo2 - alle hoofdstukken, behalve hoofdstuk 4
boek cm3 - alleen hoofdstuk 1 en 3
boek cm4 - alleen hoofdstuk 2 en 3

Als ik het mis heb verbeter me aub! Hier staat ook wel de stofomschrijving, voor als je de verschillende onderdelen nog eens op een rijtje wilt hebben ----> klik
HE?! Wij hebben geen vwo1 boek! Alleeen 2 3 en 4... Missen we dan veel, volgens mij hebben we alle onderwerpen geleerd. Please tell me wat er in dat wiskunde 1 boek voor extra's staan...Trouwesn, volgens mij hebben wij die na de 4e ingeleverd...maar goed vertel het toch maar. thanx
Oud 23-05-2003, 09:50
RuudVDM
RuudVDM is offline
Citaat:
Creep schreef op 23-05-2003 @ 10:45:
Ehm ja je meot een boxplot kunnen maken.
Maar das toch niet zo moeilijk? Ff doorkijken ent is gepiept!
Oud 23-05-2003, 09:50
eeh...?
eeh...? is offline
Citaat:
Creep schreef op 23-05-2003 @ 10:45:
vwo a1 = ja
Maar waarom moet je dat vragen, dat staat toch gewoon in de hoofdstukken die je moet leren
Oud 23-05-2003, 09:51
Creep
Creep is offline
en havo wiskunde A?

Ik leer namelijk nooit voor wiskunde, en gaat meestal wel goed, ik sta 7 gemiddeld, maar als ik examens zo bekijk zijn die stuk lastiger dan onze toetsen....
Oud 23-05-2003, 09:53
Creep
Creep is offline
kben alles eigenlijk alweer vergeten...
Hmm, waar staat die optie eigenlijk ook alweer van binompdf in je GR?
Oud 23-05-2003, 09:58
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
eeh...? schreef op 23-05-2003 @ 10:49:
HE?! Wij hebben geen vwo1 boek! Alleeen 2 3 en 4... Missen we dan veel, volgens mij hebben we alle onderwerpen geleerd. Please tell me wat er in dat wiskunde 1 boek voor extra's staan...Trouwesn, volgens mij hebben wij die na de 4e ingeleverd...maar goed vertel het toch maar. thanx
Nee ik wou zeggen, die hebben wij ook niet meer

Ik moet een 5.1 halen dinsdag, hoop dat dat te doen is. Voor m'n laatste schoolonderzoek had ik een 5.6 zonder te hebben geleerd, en ik ben echt niet goed in wiskunde, en als het klopt dat het CSE makkelijker is dan de PTA's...
Op zich lijkt het wel heel veel stof, maar het is toch allemaal hetzelfde. Snap alleen niks van die wortel-N-wet en de logaritmen
Oud 23-05-2003, 09:58
Creep
Creep is offline
Ah second vars, never mind , gevonden
Oud 23-05-2003, 10:01
DoomTrooper
DoomTrooper is offline
Als je iets niet kunt vinden, zoals binompdf ofzo, kijk in de "Catalog" onder de B. (catalog is 2nd 0)
Oud 23-05-2003, 10:02
Creep
Creep is offline
Citaat:
DoomTrooper schreef op 23-05-2003 @ 11:01:
Als je iets niet kunt vinden, zoals binompdf ofzo, kijk in de "Catalog" onder de B. (catalog is 2nd 0)
Woo, bedankt!
Oud 23-05-2003, 10:09
DoomTrooper
DoomTrooper is offline
No Problem, Ik hoop dat ik door deze goede daad beloond wordt met een 4,2 of hoger
Oud 23-05-2003, 10:20
kiki is de naam
kiki is de naam is offline
Citaat:
DoomTrooper schreef op 23-05-2003 @ 11:01:

hee die is handig

kmomet een 4,3 halen,zag net examens van voorgande jaren poewee moeilijker dan verwacht
Oud 23-05-2003, 10:36
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
kiki is de naam schreef op 23-05-2003 @ 11:20:
hee die is handig

kmomet een 4,3 halen,zag net examens van voorgande jaren poewee moeilijker dan verwacht
Ik moet ook een 4,3 halen... En ik vrees dat ik dat niet haal! Maar heb geschiedenis ook al verneukt dus t wordt echt stressen..
Oud 23-05-2003, 10:38
Nabibi
Nabibi is offline
Ik heb een vraag je als bj het berekene van binominale kansen binompdf of cdf gebruikt moet je dat dan ook opschrijven...??? want in de uitwerkingen staat dat nergens dus dit: binomcdf(20,4,6) bijvoorbeeld, moet je dat dan opschriven of niet???
Oud 23-05-2003, 10:38
DoomTrooper
DoomTrooper is offline
Ze zeggen toch altijd dat je schooltijd de leukste tijd van je leven is. Zie het positief, als je niet slaagt heb je een jaar langer de leukste tijd van je leven
Oud 23-05-2003, 10:39
DoomTrooper
DoomTrooper is offline
Citaat:
Nabibi schreef op 23-05-2003 @ 11:38:
Ik heb een vraag je als bj het berekene van binominale kansen binompdf of cdf gebruikt moet je dat dan ook opschrijven...??? want in de uitwerkingen staat dat nergens dus dit: binomcdf(20,4,6) bijvoorbeeld, moet je dat dan opschriven of niet???
Volgens mij moet je dat toch op schrijven hoor
Oud 23-05-2003, 10:42
heropsychodream
Ja. Op deze manier:

[binomCDF 8,3,0.25] = ...
Oud 23-05-2003, 10:46
RuudVDM
RuudVDM is offline
Binomcdf hoef je nergens te gebruiken en zit er ook neit in. Dat hebben wij op school namelijk niet eens gehad, omdat we het toch niet zouden krijgen op examens. Je moet wel ZELF de binominale kansen kunnen uitrekenen. p (x=k) (N boven K) * k^succes * k^totale mogelijkheden-succes, die manier dacht ik

iig succes allemaal dadelijk
Oud 23-05-2003, 10:48
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
RuudVDM schreef op 23-05-2003 @ 11:46:
Binomcdf hoef je nergens te gebruiken en zit er ook neit in. Dat hebben wij op school namelijk niet eens gehad, omdat we het toch niet zouden krijgen op examens.
Hoe kun je dat nou weten van tevoren? Het zit toch gewoon in de stof...
Oud 23-05-2003, 10:51
Stighting Kris
Stighting Kris is offline
Weet iemand de formules hoe je bijvoorbeeld de standaarafwijking ,uit moet rekenen , ik heb alleen deze formule ,

X-M
Z= S

maar het is wel handig als je de standaardafwijking ook uit kan reken. Wie weet deze formule ?
Oud 23-05-2003, 11:05
DoomTrooper
DoomTrooper is offline
Binomcdf hoef je niet te weten, het is alleen een heel stuk sneller dan dat je het anders uit moet rekenen, en je MAG het wel gewoon gebruiken.

Dat is het zelfde als je hoeft je rekenmachine niet te gebruiken, maar het gaat een heel stuk sneller als je `m wel gebruikt
Oud 23-05-2003, 11:09
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Stighting Kris schreef op 23-05-2003 @ 11:51:
Weet iemand de formules hoe je bijvoorbeeld de standaarafwijking ,uit moet rekenen , ik heb alleen deze formule ,

X-M
Z= S

maar het is wel handig als je de standaardafwijking ook uit kan reken. Wie weet deze formule ?
Ahum mij lukt dat dus nie. Maar jouw formule klopt wel ongevee, z = en dan x -x gemiddeld delen door standaarddev. Maar ik weet niet hoe je z kan uitrekenen, dat moet met zo'n tabel...
Oud 23-05-2003, 11:18
RuudVDM
RuudVDM is offline
Dringend vraagje:

Ik heb een andere standaardafwijkingsberekeningsmogelijkheid(galgje) maar ik kan die mogelijkheid me niet meer herinneren. was iets van
normalcdf(linkergrens,rechtergrens,gemiddelde,standaardafwijking)

Weet iemand of dat zo is, of dat die volgorde anders is?! PLZ HELP\o/
Oud 23-05-2003, 11:21
Krantenjongetje
Krantenjongetje is offline
ja klopt, stond ook al ergens anders in deze thread
Oud 23-05-2003, 11:34
rockyj
rockyj is offline
Citaat:
RuudVDM schreef op 23-05-2003 @ 12:18:
Dringend vraagje:

Ik heb een andere standaardafwijkingsberekeningsmogelijkheid(galgje) maar ik kan die mogelijkheid me niet meer herinneren. was iets van
normalcdf(linkergrens,rechtergrens,gemiddelde,standaardafwijking)

Weet iemand of dat zo is, of dat die volgorde anders is?! PLZ HELP\o/
ja zo heb ik het ook geleerd
Oud 23-05-2003, 11:38
Marorij
Marorij is offline
Ik ben nu oude examens aan het oefenen om een beetje gewend te raken aan de soort vragen. Als ik bij de uitwerkingen kijk, komt het vaker voor dat ik het antwoord op een andere manier heb verkregen. Dan heeft de examenbundel bedacht dat je iets met een logaritme kan oplossen, en dan heb ik het via een grafiek gedaan. Het is dan toch wel beide goed?
Oud 23-05-2003, 11:39
rockyj
rockyj is offline
hoe differentieer ik ook alweer?
Oud 23-05-2003, 11:47
Iduna
Iduna is offline
Ja, gelukkig kende ik die catalogus al.
Ik ben zelf een ramp in wiskunde, heb in alle sets een her gedaan maar wel opgehaald!
Voor het examen vrees ik wel want de vraagstelling is heel anders (lees: moeilijker) dan die van mn leraar...
Ook is het vaak een kwestie van goed lezen. Dan krijg je zo'n lap tekst en dan moet je er uithalen wat ze nou eigenlijk uitgerekend willen hebben.

Wat me opviel aan mn toetsen is dat ik meestal procenten kan uitrekenen, cirkeldiagrammen kan maken en met de normale verdeling kan werken en de rest (dus o.a. functies en grafieken nog niet)! Ik ga nu dan ook even uit de examenbundel werken en oude examens oefenen...
Oud 23-05-2003, 11:52
RuudVDM
RuudVDM is offline
y=ax^N
y=n*x^N-1

er is ook iets anders maar dat week niet meer
Oud 23-05-2003, 11:56
rockyj
rockyj is offline
oh en mensen nog een laatste tip van mij: vergeet je GR niet
Oud 23-05-2003, 13:11
Esmée
Esmée is offline
[A1]

Mensen leren jullie niet allemaal veel te veel Bij ons op school wordt gezegd dat je alleen de stof moet kennen die je de afgelopen tijd in je PTA's hebt gehad. Want bijv. hoofdstuk 6 van vwo2, dat heeft toch niks met wiskunde a te maken? Moet die dan wel?

Ik snap niet wat we nou wel en niet moeten kennen...
Oud 23-05-2003, 13:48
Sjaan
Sjaan is offline
Ik denk gewoon de opgegeven stof hoor...
Op school kunnen ze toch nog niets weten over de inhoud van de examens???
Ik weet ut nie hoor, maar ik zou voor de zekerheid toch maar alles leren...

Ze hebben bij mij (A1, vwo) wel gezegd dat je van bijvoorbeeld Logaritmen hooguit 1 opgave krijgt, omdat het maar een klein deel is van de stof... Maar goed, misschien zei ze dat omdat de hele klas daar geen kont van snapte, en ze al 3 lessen bezig was geweest met pogingen om het uit te leggen, die tevergeefs waren!!!

KUS!
Oud 23-05-2003, 15:01
KiMZz
KiMZz is offline
Wiskunde A havo was wel goed te doen!!
Oud 23-05-2003, 15:22
Krantenjongetje
was zeker heeel goed te doen, behoorlijk hoog cijfer denk ik. Het was zo simpel dat ik bij de eerste vraag zelfs niet wist of ik wat over het hoofd zag
Oud 23-05-2003, 15:38
pyres74
pyres74 is offline
hallo

ik heb dus net wiskunde gemaakt en ik heb een vraagje: wie snapte die opgave over die klote-teddyberen?

xxx
Oud 23-05-2003, 15:46
Muad'dib
Muad'dib is offline
dat was makkelijk op een vraag na (de laatste)
Oud 23-05-2003, 15:55
RuudVDM
RuudVDM is offline
niet goed gemaakt :\
Oud 23-05-2003, 16:14
Nabibi
Nabibi is offline
Ik vond em eigenlijk best moeilijk.... Ik kan een 3.7 halen en ben ook niet echt slecht in wiskunde, maar ik had heel veel geoefend met de dingen van dit jaar zoals binomcdf enzo... zat er dus idd niet in!! gvd... Maar ja er waren ook wel redelijk makkelijke dingen bij, die teddyberen bijv. Ik vond die klote eenden alleen zo kut en achteraf waren die juist makkelijk... Heb er gewoon veel te moeilijk over na gedacht maar ja... nix aan te doen en ik ben denk ik toch wel geslaagd...!!!

IK BEN LEKKER HELEMAAL KLAAR MET MN EXAMENS!!!!!
Oud 23-05-2003, 16:37
break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
eeh...? schreef op 23-05-2003 @ 10:49:
In het vwo1 boek staan de hoofdstukken over: functies en grafieken, combinatoriek, machtsfuncties, kansrekening en allerlei functies...

kweetniet... ik leer het gewoon, 1 boek meer of minder maakt toch niets uit
Oud 23-05-2003, 16:38
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
eitje!
Oud 23-05-2003, 16:49
baba
baba is offline
wel makkelijk inderdaad... net als de rest van de examens goed te doen!

Ik ben wel geslaagd, toch jammer dat ik de examens zo overschat heb... veel verpilde tijd :x
Oud 23-05-2003, 16:52
heropsychodream
a2 Havo

Ik vond het niet echt makkelijk, eerder lastig tot moeilijk. Volgens havovwo.nl heb ik tussen de 5,1 en 5,6 (niet te streng, niet te soepel) en ik moet een 5,2 halen.

Kiele kiele! Maar als ik dit niet heb gehaald herkans ik, want de rest heb ik zeker gehaald. Ik kan nu oefenen op de dingen die ik fout heb gedaan. Komt goed. Ik ga slagen, met of zonder herkansing.
Oud 23-05-2003, 16:56
Krantenjongetje
lol

Ik wist van tevoren het volgende:
opdracht 13 heb ik fout en opdracht 15 tot 17 had ik overgeslagen.

Nu heb ik nagekeken en blijkt dat ik vraag 14 ook gedeeltelijk fout had, de rest had ik goed

Nu heb ik dus 63 - 65 punten, oftewel een 7,8 a 8,0.

Alleen dus een onverwachtse fout op vraag 14. Best leuk om wiskunde zo te doen
Oud 23-05-2003, 16:58
DoomTrooper
DoomTrooper is offline
Wiskunde ging wel goed, niet verwacht dat het zo simpel zou zijn, de schoolexamens bij ons waren moeilijker. Die 4,2 heb ik wel gehaald. Had zo rond de 7
Oud 23-05-2003, 17:00
Ketjing
Ketjing is offline
Ik vraag me echt af hoeveel die lui gedronken hadden toen ze die vragen bedachten, vooral opgave 1 was lachwekkend. ik citeer vraag 2 : "Hoeveel energie gebruikt een duikeend per uur duiken voor alleen het verteren van de mosselen?"

Regels voor berichten