Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2012, 17:09
~Chocoaldetaart
~Chocoaldetaart is offline
Het zou heeel erg helpen als degene die dit eerder hebben gedaan hun ervaringen vertellen.

Zelf heb ik vorig schooljaar Biologie, Aardrijkskunde en mn Profielwerkstuk op Havo niveau via het staatsexamen gedaan. (mocht iemand geinteresseerd zijn, kan ik er wel meer over vertellen).
Dit schooljaar doe ik de overige vakken, Ik ben met name benieuwd wat ik kan verwachten bij de mondelingen voor Engels en Nederlands.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2012, 07:47
Verwijderd
Kun je me vertellen hoe de mondeling van biologie ging? Wat ze precies vroegen en of je eventueel een presentatie moest geven? Details worden gewaardeerd.

Ik heb zelf vorig jaar wiskunde a gedaan op vwo niveau en dat ging wel. Alleen was de mondeling erg spannend. Over 2-3 weken heb ik de mondeling van bio en na, hoop echt dat ik slaag.

Ik moet voor bio een artikel voorleggen en ik weet niet echt hoe je dat het beste kunt doen. Vandaar dat ik het je vraag.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 20:09
~Chocoaldetaart
~Chocoaldetaart is offline
hmm.. inhoudelijk kan ik je niet echt helpen. Weet niet meer wat ze precies vroegen en je krijgt vast niet hetzelfde.

Maar om je een idee te geven, bij mij ging het zo:
De tekst die ik van tevoren kreeg ging over bloedgroepen, Je kan het best tijdends het voorbereiden de belangerijke dingen markeren of opschrijven en vast nadenken wat je erover gaat zeggen. Eerst moet je vertellen waar de tekst over ging, daarna ze gaan ook een beetje doorvragen.
Vervolgens gaan ze vragen stellen over de overige stof. Niet alles natuurlijk, ze pikken een paar onderwerpen eruit en stellen je er vragen over. Ook hier kunnen ze soms blijven doorvragen. (dus ook details en begrippen zijn belangerijk om te weten). Bij mij hadden ze geloof ik iets over cellen, iets over nieren en uhh.. de andere onderwerpen weet ik niet meer.

Ik hoop niet dat je de docenten krijgt die ik vorig jaar had. Zij gaven echt lage cijfers. Had jij dat ook... dat de mondelingen veeel slechter waren dan de centraal? Ik had voor bio bv een 9 voor centraal en 4 voor mondeling

Hoe ging wiskunde? Wat voor soort vragen stellen ze? En moest je veel rekenen?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 18:39
hipkip19
hipkip19 is offline
Hoi, ik ben van plan volgend jaar ook staatexamen havo te gaan doen. Is het haalbaar alles in die maanden te doen? Hoelang heb je bijv. voor een werkstuk? Heel veel succes! Hoop dat jullie slagen! gr. Wendy
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 22:18
Verwijderd
Citaat:
hmm.. inhoudelijk kan ik je niet echt helpen. Weet niet meer wat ze precies vroegen en je krijgt vast niet hetzelfde.

Maar om je een idee te geven, bij mij ging het zo:
De tekst die ik van tevoren kreeg ging over bloedgroepen, Je kan het best tijdends het voorbereiden de belangerijke dingen markeren of opschrijven en vast nadenken wat je erover gaat zeggen. Eerst moet je vertellen waar de tekst over ging, daarna ze gaan ook een beetje doorvragen.
Vervolgens gaan ze vragen stellen over de overige stof. Niet alles natuurlijk, ze pikken een paar onderwerpen eruit en stellen je er vragen over. Ook hier kunnen ze soms blijven doorvragen. (dus ook details en begrippen zijn belangerijk om te weten). Bij mij hadden ze geloof ik iets over cellen, iets over nieren en uhh.. de andere onderwerpen weet ik niet meer.

Ik hoop niet dat je de docenten krijgt die ik vorig jaar had. Zij gaven echt lage cijfers. Had jij dat ook... dat de mondelingen veeel slechter waren dan de centraal? Ik had voor bio bv een 9 voor centraal en 4 voor mondeling

Hoe ging wiskunde? Wat voor soort vragen stellen ze? En moest je veel rekenen?
De mondeling had mij juist gered, haha. Bij wiskunde a kreeg je een casus....moest je bestuderen en toen gingen ze daarover vragen stellen. Het moeilijkste was differentieren van een breuk.

En verder over algemene dingen. Het was niet echt moeilijk.....Ze vroegen over de binomenale verdeling bij mij en hoe je een exponentiele vergelijking moest oplossen. Ik had de presentatie verprutst, dus misschien had ik anders een wat hogere cijfer.

Een negen is echt nice! Ik hoop op een 6 lol. Weet niet echt hoe ze beoordelen dus het kan zelfs een 7 zijn.....Of een 5, lol.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten