Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2003, 11:25
AGH
AGH is offline
Citaat:
Zaina schreef op 22-05-2003 @ 20:12:
Goede zaak, gemeentes pronken alleen maar met voetbal als zij er geld aan kunnen verdienen. Als het geld kost zijn ze opeens weg. Of ze moeten hun handen ervan af trekken en zich nergens mee bemoeien, of geld geven, pas dan telt hun mening weer mee.
Inderdaad, als de club met 8-0 verliest en jij de godganse dag hebt gereden, vrij hebt gevraagd, geld hebt uitgegeven en je de spelers even gaat vertellen dat ze wel iets meer hun best mogen doen spreekt de gemeente over die raddraaiers die het verzieken voor de rest (welke rest???).
Als de club kampioen wordt, staan ze allemaal vooraan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2003, 14:23
spsup
spsup is offline
De mensen vergeten hier dat er ook miljoen verdwijnen in museums e.d. daarbij komt ook nog dat in vele gevallen geen subsidie is. Kijk naar het geval SPARTA

Die worden echt niet gesubsideert maar verkopen de aandelen van het stadion. Hier gaat de opmerking dat er te hoge salarissen zijn niet echt op. Er zijn zelfs spelers met een tweede baan.

Als je van de KNVB mensen niet mag ontslaan kan je dus ook niet 1-2-3 salarissn indimmen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 14:28
spsup
spsup is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 23-05-2003 @ 18:07:
Dan pleuren ze maar wereldwijd die salarissen eens een enorm eind naar beneden.

De nederlandse hockeyers speelden laatst op een belangerijk toernooi 3 dagen achter elkaar wedstrijden.
Je moet die voetballers eens horen klagen als er er 3 in een week moeten spelen. Dat gezeik ook. Leuk dat ze hun hobby uitoefenen en er geld mee verdienen maar het wordt ook te zot als ze 12 miljoen per jaar er mee gaan verdienen. Waar zijn we dan mee bezig zeg

Dus laat ze maar lekker falliet laten gaan en laat ze maar verdienen dat ze er mee rond kunnen komen.
Ze verdienen hun geld met hun hobby, dat wil niet gelijk zeggen dat ze als een papkindje miljoenen op moeten gaan lopen strijken en kunnen zeuren over vorm als ze gewoon geen zin hebben om hun best te doen.
Je moet eens bij de gemiddelde amateurclubs hier in de omgeving gaan kijken. Daar gaat iedere week vol erop omdat ze willen winnen. En die mensen moeten nog betalen om te kunnen spelen ipv dat ze betaald worden.

Daar kunnen de gemiddelde omhooggevallen profs nog wat van leren.
Lekker falliet laten gaan. Want culturele waarde heeft het nouwelijks. Moeten ze maar beter op de centen letten ipv een stel halfbakken buitenlanders hierheen te halen die tegen bakken geld nog te lam zijn om een bal fatsoenlijk te trappen.
Of jeugdspelers al op hun 15e (jah hun 15e) zo'n vet contract aan te smeren dat ze nooit en te nimmer enig besef van geld zullen krijgen omdat ze het toch in overvloed hebben.

Falliet met die zooi, laat ze het maar met harde hand weten dat zoals het nu gaat niet kan.
alsof elke speler 12 miljoen verdient kansloos verhaal weer. en op hun 15e krijgen de meeste echt nog geen vet contract als je wat gaat melden weet er dan ook wat van af.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 14:49
Verwijderd
Best loze discussie eigenlijk. Gelukkig heeft Gerd Leers van Maastricht het goede voorbeeld gegeven en de daad bij het woord gevoegd.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 14:54
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
spsup schreef op 24-05-2003 @ 15:28:
alsof elke speler 12 miljoen verdient kansloos verhaal weer. en op hun 15e krijgen de meeste echt nog geen vet contract als je wat gaat melden weet er dan ook wat van af.
Hoe oud was dat gozertje dat ze nu bij everton in de spits hebben staan?
Het gebeurd dus wel degelijk dat jeugdspelers contracten krijgen met een jaarsalaris waar wij hier thuis makkelijk rond van kunnen komen.

En ik heb het niet over iedere speler maar de gemiddelde topvoetballer verdienen bedragen waarmee ze volledig oudheusden kunnen onderhouden zo'n beetje.
En dan zeuren ze als ze 3 wedstrijden in de week MOETEN spelen.
Sjezus, de gemiddelde amateur die er zelfs nog zijn EIGEN geld voor moet neerleggen is al blij dat ze mogen spelen.

Ik vind dat die voetballers eens wat minder moeten zeuren. WAt minder moeten gaan verdienen en eens wat meer moeten gaan voetballen (en daarmee bedoel ik de zeurzanikgeld:voetbal ratio eens heel wat meer in de richting van voetbal moet gaan staan)
Oud 24-05-2003, 17:26
spsup
spsup is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 24-05-2003 @ 15:54:
Het gebeurd dus wel degelijk dat jeugdspelers contracten krijgen met een jaarsalaris waar wij hier thuis makkelijk rond van kunnen komen.

En ik heb het niet over iedere speler maar de gemiddelde topvoetballer verdienen bedragen waarmee ze volledig oudheusden kunnen onderhouden zo'n beetje.
Sjezus, de gemiddelde amateur die er zelfs nog zijn EIGEN geld voor moet neerleggen is al blij dat ze mogen spelen.

Ik vind dat die voetballers eens wat minder moeten zeuren. WAt minder moeten gaan verdienen en eens wat meer moeten gaan voetballen (en daarmee bedoel ik de zeurzanikgeld:voetbal ratio eens heel wat meer in de richting van voetbal moet gaan staan)

Hallo everton dat is Engeland ???? daar gaat het nu toch niet over ?? je moet niet zo kick doen en denken dat je alles weet. Je gelooft toch niet dat een club als MVV en Sparta een speler zo veel geld geven ?? In nederland valt dat reuze mee met de salarissen.

Oh ja en over die 3 wedstrijden in de week ehm... dat kunnen ze lichamelijk niet aan kan je zelf niet echt veel aan doen kijk maar is hoe makkelijk nu iemand gebleseerd raakt komt vaker voor dan vroeger maar eigenlijk gaat het daar helemaal niet over en over het hocky enzo we moeten niet gaan verglijken want dat heeft er helemaal niks mee te maken.

Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 17:28.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 17:29
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
spsup schreef op 24-05-2003 @ 18:26:
Hallo everton dat is Engeland ???? daar gaat het nu toch niet over ?? je moet niet zo kick doen en denken dat je alles weet. Je gelooft toch niet dat een club als MVV en Sparta een speler zo veel geld geven ?? In nederland valt dat reuze mee met de salarissen.
Sorry, maar als er spelers van mijn leeftijd rondlopen ook in nederland die bijna net zoveel verdienen als mijn pa dan kloppen er een hoop dingen niet. En jah, die lopen er rond. Misschien niet bij MVV en Sparta maar ze zijn er wel.

En als dat zoveel meevalt met die salarissen waarom draaien dan vrijwel alle clubs in de min omdat hun salarispost te hoog is?
Oud 24-05-2003, 17:31
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
spsup schreef op 24-05-2003 @ 18:26:
Oh ja en over die 3 wedstrijden in de week ehm... dat kunnen ze lichamelijk niet aan kan je zelf niet echt veel aan doen kijk maar is hoe makkelijk nu iemand gebleseerd raakt komt vaker voor dan vroeger maar eigenlijk gaat het daar helemaal niet over en over het hocky enzo we moeten niet gaan verglijken want dat heeft er helemaal niks mee te maken.
Ahum?
WIl jij soms beweren dat hockey ofzo minder zwaar is dan voetbal?
Mag jij van mij 90 minuten voorovergebogen gaan hardlopen op een veld dat net zo groot is als een voetbalveld
Oud 24-05-2003, 17:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-05-2003 @ 22:46:
M.i. moet er bij betaald voetbal geen andere maatstaf worden aangelegd dan bij andere gesubsidiëerde vormen van kunst, zoals musea. Als het Rijksmuseum niet meer kan voldoen aan zijn betalingsverplichtingen zal vroeg of laat het faillissement worden uitgesproken. Om één of andere reden wordt bij betaald voetbal echter veel geld gestoken in ondernemingen (want dat zijn voetbalclubs) die allang failliet hadden moeten gaan.

Ik pleit dan ook voor het financiëel dood laten bloeden van clubs als zij niet zelf hun onderneming draaiende kunnen houden. Dan maar lagere beloningen voor spelers, minder ondersteunend personeel, goedkopere stadions. Het maakt me niet uit.

Het enkele feit dat een voetbalclub vaak sterk verweven is met een bepaalde stad en de inwoners daarvan doet niet af aan het feit dat hij zich net als elke andere onderneming moet houden aan de algemene regels van verantwoord ondernemerschap. Daar hoort bij dat indien het financiëel niet meer haalbaar is deze club draaiend te houden, hij maar failliet moet gaan. De gemeente mag in het kader van subsidie voor cultuur wel giften doen aan de clubs, maar dat mag nooit zover gaan dan een club die financiëel absoluut niet levensvatbaar is levend wordt gehouden door de gemeente.
en als het nu is om hockeyclubs ging?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 17:46
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 24-05-2003 @ 18:31:
Ahum?
Mag jij van mij 90 minuten voorovergebogen gaan hardlopen op een veld dat net zo groot is als een voetbalveld
- reken ook nog een hele hoop trainingen mee
- ga er maar vanuit dat 3 wedstrijden per week te veel is. Dat is niet zeuren van voetballers, maar dat is gewoon zo.
- hockey duurt om precies te zijn 2x 35 minuten.....

Verder ben ik het trouwens wel met je eens dat die salarissen omlaag mogen.
Arrogante ventjes soms ook: Bekcham vond bijvoorbeeld 10 miljoen Euro niet genoeg. En zo zijn er een he-le hoop.
Kom maar met een salarisplafond van 1 miljoen euro werldwijd. Is nog steeds heel erg veel, maar 't zorgt er (in combinatie met veel grotere vergoedingen juist voor clubs die jeugdspelers hebben opgeleid) wel voor dat het financieel voor clubs makkelijker wordt. Plus dat je een hoop van dat commerciële gezeik kan opdoeken.
't Is helaas niet haalbaar dit.

Laatst gewijzigd op 24-05-2003 om 22:33.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 21:49
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef op 24-05-2003 @ 12:12:
Is er nog een binding tussen Ajax en Amsterdam dan?
Of is er meer binding tussen Ajax en Sint Pieterjanskerkendriel?
Bij ons is de populairste speler in een keihardwerkende rechtsback die niet uitstekend kan voetballen, maar wel werkt voor de club, uit Deventer komt, een tatoeage van GAE op zijn rug heeft en vroeger zelf harde kern is geweest.
Iemand die tenminste geld inlevert om zijn club te kunnen behoeden voor faillissement (al hebben wij er niet zoveel last van), iets wat jongens die voor geld voetballen niet zullen doen.
Bij Ajax breken nu weer echte Ajacieden door, jongens die al sinds hun jeugd voor Ajax voetballen en rechtstreeks van de pleintjes komen, Nigel de Jong is daar een mooi voorbeeld van. Op die manier houdt je binding met de stad, het wanbeleid van de laatste jaren waarin alleen spelers uit het buitenland kwamen is voorbij. Daarvoor had Ajax alleen maar echte Amsterdammers in het elftal, en nu komen die ook weer.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 12:23
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 24-05-2003 @ 15:54:

En terecht natuurlijk. Topvoetballers behoren to de grootste sterren op dit moment. Face it. In iedere grote andere sport wordt er minimaal net zoveel verdiend. Formule 1, tennis, honkbal, basketbal, golf enz. Sterker nog meestal verdienen deze mensen nog veel meer ook, terwijl de sporten kleiner zijn. Je doet net overkomen of dat topvoetballers geen topsport uit oefenen. Of je hebt nog nooit gevoetbald of.. Wacht dat zal hem wel zijn
Oud 25-05-2003, 14:51
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Tja, het is commerciëel voetbal. Als zij failliet gaan, dan is dat hun probleem.

Maar die voetbalfans die bij de gemeente klagen kan ik echt niet verdragen. Laat ze zelf eens wat geld bijleggen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:24
AGH
AGH is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 24-05-2003 @ 22:49:
Bij Ajax breken nu weer echte Ajacieden door, jongens die al sinds hun jeugd voor Ajax voetballen en rechtstreeks van de pleintjes komen, Nigel de Jong is daar een mooi voorbeeld van. Op die manier houdt je binding met de stad, het wanbeleid van de laatste jaren waarin alleen spelers uit het buitenland kwamen is voorbij. Daarvoor had Ajax alleen maar echte Amsterdammers in het elftal, en nu komen die ook weer.
Mijn neefje voetbalt in de A1 bij Ajax en geloof me, niet echt bijster veel Amsterdammers hoor! En ik had het ook niet zozeer over de voetballers, maar over de supporters.
Iemand uit Hattem heeft geen binding met Amsterdam, laat staan met een Amsterdamse jongen die bij Ajax voetbalt. Die persoon heeft alleen binding met het succes van Ajax, niet met de club zelf. Uitzonderingen (Wezep) daargelaten.
De meeste supporters van Ajax zijn toeschouwers die voetbal willen zien, een select groepje Amsterdammers zijn supporters die Ajax willen zien.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:24
AGH
AGH is offline
Citaat:
S@nder schreef op 25-05-2003 @ 15:51:
Tja, het is commerciëel voetbal. Als zij failliet gaan, dan is dat hun probleem.

Maar die voetbalfans die bij de gemeente klagen kan ik echt niet verdragen. Laat ze zelf eens wat geld bijleggen.
Dacht je dat zulke dingen niet gebeurde?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:28
AGH
AGH is offline
Citaat:
Zaina schreef op 25-05-2003 @ 13:23:
En terecht natuurlijk. Topvoetballers behoren to de grootste sterren op dit moment. Face it. In iedere grote andere sport wordt er minimaal net zoveel verdiend. Formule 1, tennis, honkbal, basketbal, golf enz. Sterker nog meestal verdienen deze mensen nog veel meer ook, terwijl de sporten kleiner zijn. Je doet net overkomen of dat topvoetballers geen topsport uit oefenen. Of je hebt nog nooit gevoetbald of.. Wacht dat zal hem wel zijn
Laten we filmsterren, modellen en popidolen vooral ook niet vergeten.
Ik denk ook niet dat de bottleneck zit in de hoge salarissen, maar in het wanbeleid van bestuurders. Een voetballer kan nog zoveel verdienen, maar als jij hem niet kunt betalen dan trek je hem niet aan.
Toch?
Of zouden er wellicht toch clubs zijn die dachten dat zo’n investering de club goed zou doen?
Ik snap niet waarom iemand gewoon een wanbeleid mag uitvoeren, rustig op zijn plek mag blijven zitten en dat wanneer hij weggeschopt wordt hij nog een schadevergoeding mag eisen ook.

Ken je het verhaal van Martien Vreijsen die hart voor zijn club heeft en nog lang en gelukkig wil blijven leven?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 24-05-2003 @ 18:38:
en als het nu is om hockeyclubs ging?
Zelfde verhaal. In tegenstelling tot wat jij denkt heb ik absoluut niets met hockey.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:50
spsup
spsup is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 24-05-2003 @ 18:31:
Ahum?
ehm.. met alle respect voor het hockey maar volgens mij is voetbal echt wel wat zwaarder kan me nog iets herinneren van een tijd terug was ook zo gezeik over en toen gingen hockeyers met feyenoord dacht ik ik weet niet meer zeker trainen ehm.... dat ging niet zo goed geloof ik
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 16:16
Verwijderd
Jezus, anders ga je even zo compleet offtopic...het maakt toch helemaal geen reet uit welke sport fysiek zwaarder is...

Alsof het stoer is je te beroepen op de grotere inspanning van voetbal. Voetbal heeft van alle sporten wel de grootste aso-aanhang, nu jij weer.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 16:19
Verwijderd
voetbal heeft van alle sporten de grootste aanhang.
nu jij weer.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 17:04
alwaysgood
alwaysgood is offline
een voetbalclub is een feite gewoon een bedrijf. En ze moeten alle bedrijven hetzelfde behandelen, niet het ene bedrijf wel miljoenen geven als ze in de schulden zitten en het andere niet.
En aangezien een normaal bedrijf ook niet wordt geholpen als ze in de schulden zitten moeten voetbalclubs ook niet geholpen worden.
Oud 25-05-2003, 18:55
spsup
spsup is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-05-2003 @ 17:16:
Jezus, anders ga je even zo compleet offtopic...het maakt toch helemaal geen reet uit welke sport fysiek zwaarder is...

Alsof het stoer is je te beroepen op de grotere inspanning van voetbal. Voetbal heeft van alle sporten wel de grootste aso-aanhang, nu jij weer.
Ik zei in eerste instantie dat we niet moesten gaan verglijken
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 20:21
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef op 25-05-2003 @ 16:24:
Mijn neefje voetbalt in de A1 bij Ajax en geloof me, niet echt bijster veel Amsterdammers hoor! En ik had het ook niet zozeer over de voetballers, maar over de supporters.
Iemand uit Hattem heeft geen binding met Amsterdam, laat staan met een Amsterdamse jongen die bij Ajax voetbalt. Die persoon heeft alleen binding met het succes van Ajax, niet met de club zelf. Uitzonderingen (Wezep) daargelaten.
De meeste supporters van Ajax zijn toeschouwers die voetbal willen zien, een select groepje Amsterdammers zijn supporters die Ajax willen zien.
Maar de spelers zorgen ook voor binding met de stad. Als er veel spelers uit de stad zelf spelen, zorgt dat ervoor dat ook de supporters zich meer verbonden voelen met de club èn de stad.
Offtopic: in de A1 spelen best wel Amsterdammers hoor, Cameron, Babel, Esajas bijv. Hoe heet je neefje? Zien we 'm binnenkort in de Ajax 1?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:12
AGH
AGH is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-05-2003 @ 17:16:
Voetbal heeft van alle sporten wel de grootste aso-aanhang, nu jij weer.
Bij hockey krijg je geen bier als je voetbalsupporter bent…
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:28
AGH
AGH is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 25-05-2003 @ 21:21:
Maar de spelers zorgen ook voor binding met de stad. Als er veel spelers uit de stad zelf spelen, zorgt dat ervoor dat ook de supporters zich meer verbonden voelen met de club èn de stad.
Offtopic: in de A1 spelen best wel Amsterdammers hoor, Cameron, Babel, Esajas bijv. Hoe heet je neefje? Zien we 'm binnenkort in de Ajax 1?
Misschien. Hij heeft laatst met Ajax 2 meegedaan tegen Excelsior voor de Amstel Cup.
Het is overigens niet mijn echte neefje, het is de zoon van de nieuwe vriendin van mijn oom en draagt dus niet dezelfde naam als ik heb. Maar zijn naam is de Ridder.
Ik hoop voor hem dat ie de basiself van Ajax 1 haalt, ben zelf niet zo weg van Ajax, Amsterdam en alles er omheen.

Verder heb je inderdaad gelijk, spelers uit eigen woonplaats zorgen voor meer verbondenheid bij de club. Het is leuk om te zien dat bij GAE een Yildirim zes keer scoort en je hem daar op zaterdagavond in de stad op aan kunt spreken, omdat je hem nog kent uit het jeugdvoetbal, uitgaansleven én van de club die jij support.
Het is ook leuk om te zien hoe betrokken Dennis Hulshof bij de club is, zelfs zover dat hij een levensgrote tatoeage op zijn rug heeft en in het dagelijks leven met de oudere jongens van de harde kern omgaat. Tijdens wedstrijden dat hij geschorst is komt hij bij ons in het vak staan en drinkt hij niet gratis champagne met borrelnootjes op een zitplaats achter glas.
Dàt is wat mij betreft voetbal.
Ik ga er vanuit dat Rafael van der Vaart direct na de wedstrijd naar zijn Sylvie Meis gaat om een hoogdravend gesprek over nieuwe ringtones en de nieuwe CD van DJ Boozy Woozy te voeren. En ik denk dat Andy van der Meyde het niet aandurft een tatoeage te laten zetten, omdat dat pijn doet en hij over vier jaar toch een andere club heeft.
Bovendien maakt het de Ajax supporter uit Hattem toch niet uit wie er voor zijn club voetbalt, als ze maar goed zijn.

Het gaat mij niet om het voetbal, het gaat mij om de club.
Natuurlijk is het vervelend als ze verloren hebben, maar liever verloren voor de club dan gewonnen voor het geld. Ik zie liever echte tranen dan gemaakte lach.
We zijn een kleine club en dat zal ook altijd wel zo blijven, maar wel een club die bekend staat vanwege de traditie en niet vanwege de resultaten.
Om het maar even asociaal en voetbalachtig te zeggen: ‘Voetbal is van ons’
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 20:36
Verwijderd
[QUOTE]AGH schreef op 26-05-2003 @ 18:28:

Misschien. Hij heeft laatst met Ajax 2 meegedaan tegen Excelsior voor de Amstel Cup.
Het is overigens niet mijn echte neefje, het is de zoon van de nieuwe vriendin van mijn oom en draagt dus niet dezelfde naam als ik heb. Maar zijn naam is de Ridder.
Ik hoop voor hem dat ie de basiself van Ajax 1 haalt, ben zelf niet zo weg van Ajax, Amsterdam en alles er omheen.

De Ridder ken ik wel, het is één van de grootste Ajax-talenten. Ik denk dat ie het eerste wel kan halen.

Verder heb je inderdaad gelijk, spelers uit eigen woonplaats zorgen voor meer verbondenheid bij de club. Het is leuk om te zien dat bij GAE een Yildirim zes keer scoort en je hem daar op zaterdagavond in de stad op aan kunt spreken, omdat je hem nog kent uit het jeugdvoetbal, uitgaansleven én van de club die jij support.
Het is ook leuk om te zien hoe betrokken Dennis Hulshof bij de club is, zelfs zover dat hij een levensgrote tatoeage op zijn rug heeft en in het dagelijks leven met de oudere jongens van de harde kern omgaat. Tijdens wedstrijden dat hij geschorst is komt hij bij ons in het vak staan en drinkt hij niet gratis champagne met borrelnootjes op een zitplaats achter glas.
Dàt is wat mij betreft voetbal.

Precies.

Ik ga er vanuit dat Rafael van der Vaart direct na de wedstrijd naar zijn Sylvie Meis gaat om een hoogdravend gesprek over nieuwe ringtones en de nieuwe CD van DJ Boozy Woozy te voeren. En ik denk dat Andy van der Meyde het niet aandurft een tatoeage te laten zetten, omdat dat pijn doet en hij over vier jaar toch een andere club heeft.
Bovendien maakt het de Ajax supporter uit Hattem toch niet uit wie er voor zijn club voetbalt, als ze maar goed zijn.

Van der Vaart heeft wel een hart voor de club hoor. Evenals De Jong, Sneijder, Witschge en Heitinga. Hoe het met de buitenlandse spelers zit weet ik niet, maar ik denk dat met name Chivu hart voor de club heeft.

Het gaat mij niet om het voetbal, het gaat mij om de club.
Natuurlijk is het vervelend als ze verloren hebben, maar liever verloren voor de club dan gewonnen voor het geld. Ik zie liever echte tranen dan gemaakte lach.
We zijn een kleine club en dat zal ook altijd wel zo blijven, maar wel een club die bekend staat vanwege de traditie en niet vanwege de resultaten.
Om het maar even asociaal en voetbalachtig te zeggen: ‘Voetbal is van ons’

En dan is het jammer dat baantjesgeile bobo's als een Herremans de club naar de knoppen helpen. De gemeenten moeten nu nog maar één keer bijspringen en een strenge controle uitvoeren op het beleid om te voorkomen dat er nog een keer dergelijke situaties ontstaan. En om de binding met de stad te laten houden investeren in de jeugdopleiding, want zo krijgt de club, naast de supportersschare, nog een duidelijke werking voor de gemeenschap.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 21:10
AGH
AGH is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 26-05-2003 @ 21:36:
De Ridder ken ik wel, het is één van de grootste Ajax-talenten. Ik denk dat ie het eerste wel kan halen.
Dat begreep ik van mijn oom ook, ik hoop het voor hem.
Bovendien is het een echte Amsterdammer hè! Al zijn de familiebanden bij ons iets minder hecht dan in een CDA-familie, ik hoor regelmatig van mijn opa en oma dat hij leuk tegen het balletje aan loopt te trappen. Leuk om te horen!
Ben je zelf vervent aanhanger van Ajax?

Citaat:
Van der Vaart heeft wel een hart voor de club hoor. Evenals De Jong, Sneijder, Witschge en Heitinga. Hoe het met de buitenlandse spelers zit weet ik niet, maar ik denk dat met name Chivu hart voor de club heeft.
De Jong en Chivu lijken me inderdaad hele sympathieke spelers, die jongens kleunen er ook wel in. Van der Vaart vind ik meer een showbizzbink en Witschge…. Tja, dat balletje hoog houden tegen Feyenoord in ’97 hè!
Als ie voor je voetbalt is het leuk, als ie tegen je voetbalt is het een klootzak.

Citaat:
En dan is het jammer dat baantjesgeile bobo's als een Herremans de club naar de knoppen helpen. De gemeenten moeten nu nog maar één keer bijspringen en een strenge controle uitvoeren op het beleid om te voorkomen dat er nog een keer dergelijke situaties ontstaan. En om de binding met de stad te laten houden investeren in de jeugdopleiding, want zo krijgt de club, naast de supportersschare, nog een duidelijke werking voor de gemeenschap.
Inderdaad, weg met die grootgeldverdieners en bobo’s die interessant willen doen. Dat onderstreept ook vooral mijn aversie voor Ajax.
Veel nepsupporters, teveel jochies met teveel geld (Mido?), de voetbalclub als firma (Ajax B.V.!) en een stadion met een dak.
Van Praag heeft de trend ingezet en naar mijn mening ook direct de kantlijn gezet voor de échte fanatieke aanhang van Ajax, waardoor de werking naar de supporters toe helemaal verdwijnt. Laten we het bedrijf ‘voetbal’ gewoon vergeten en laten we voetballen waarvoor dat eerder ook al gedaan werd; ter vermaak voor de gewone man (of asociaal volk zoals nare man het liever omschrijft) die geen geld heeft om naar het theater te gaan.
Tegenwoordig heeft het theaterpubliek geen geld om naar het voetbal te gaan, ik doe graag beide maar ja… ik ben ook maar een gewone jongen.
Amateurclubs blijven in stand door middel van quitte te draaien wat inkomsten en uitgaven betreft, laat het betaald voetbal dat ook gewoon doen.
Ik hoef geen Zidane in de spits, geef mij maar die jongen die op de hoek woont; op nummer 168. Ik denk dat de fout vooral zit in het idee om winst te willen maken met voetbal.
Voetbal is gemaakt ter vermaak voor de burgers.
Voetbal wordt afgebroken omdat te rijke mensen nog rijker willen worden.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 15:15
Verwijderd
[QUOTE]AGH schreef op 26-05-2003 @ 22:10:

Ben je zelf vervent aanhanger van Ajax?

Zeker, ik ben groot fan

Inderdaad, weg met die grootgeldverdieners en bobo’s die interessant willen doen. Dat onderstreept ook vooral mijn aversie voor Ajax.
Veel nepsupporters, teveel jochies met teveel geld (Mido?), de voetbalclub als firma (Ajax B.V.!) en een stadion met een dak.
Van Praag heeft de trend ingezet en naar mijn mening ook direct de kantlijn gezet voor de échte fanatieke aanhang van Ajax, waardoor de werking naar de supporters toe helemaal verdwijnt. Laten we het bedrijf ‘voetbal’ gewoon vergeten en laten we voetballen waarvoor dat eerder ook al gedaan werd; ter vermaak voor de gewone man (of asociaal volk zoals nare man het liever omschrijft) die geen geld heeft om naar het theater te gaan.
Tegenwoordig heeft het theaterpubliek geen geld om naar het voetbal te gaan, ik doe graag beide maar ja… ik ben ook maar een gewone jongen.

Ja, dat is zo. Ik heb ook een hekel aan heel die 'bedrijfscultuur' in het voetbal. We hebben het hier om een sportvereniging, niet om een multinational die elk jaar winst moet draaien. Als je dan een PSV ziet dat die Koreanen haalt puur voor de merchandising, of een Real Madrid dat geen verdediger wil kopen omdat het commercieel niet interessant is...

Amateurclubs blijven in stand door middel van quitte te draaien wat inkomsten en uitgaven betreft, laat het betaald voetbal dat ook gewoon doen.

Amateurverenigingen, daar leeft het voetbal idd nog. Elke zaterdag lekker voetballen

Ik hoef geen Zidane in de spits, geef mij maar die jongen die op de hoek woont; op nummer 168. Ik denk dat de fout vooral zit in het idee om winst te willen maken met voetbal.
Voetbal is gemaakt ter vermaak voor de burgers.
Voetbal wordt afgebroken omdat te rijke mensen nog rijker willen worden.

Yep, voetbal moet voetbal blijven en geen reclame-instituut. Ik denk idd dat het leuker is om spelers uit de eigen stad/omgeving in het eerste te zien spelen dan de vedette uit Verweggistan. Als Ajacied vind ik het erg leuk als er jeugdspelers doorbreken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:28
AGH
AGH is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-05-2003 @ 16:15:
Zeker, ik ben groot fan
Tja… Je bent iets te oud om je er nog voor te behoeden vrees ik hè?
Maar zo te lezen ben je een goede Ajacied!
Zit je zelf en/of heb je nog bekenden op de F-Side zitten?
Zo ja, doe de jongens uit Apeldoorn de groeten en vertel de groep uit Wezep dat we binnenkort weer komen.
Citaat:
Ja, dat is zo. Ik heb ook een hekel aan heel die 'bedrijfscultuur' in het voetbal. We hebben het hier om een sportvereniging, niet om een multinational die elk jaar winst moet draaien. Als je dan een PSV ziet dat die Koreanen haalt puur voor de merchandising, of een Real Madrid dat geen verdediger wil kopen omdat het commercieel niet interessant is...
Precies en het vervelende is dat het nog werkt ook.
De groten worden groter en de kleintjes steeds kleiner, totdat mijnheer van Raaij het voor elkaar heeft en er écht een Euroleague bestaat.
Citaat:
Amateurverenigingen, daar leeft het voetbal idd nog. Elke zaterdag lekker voetballen
Tja, amateurvoetbal kent z’n charmes. Al werd er bij mijn laatste club weinig gevoetbald, dat is ook een bepaalde charme.
Citaat:
Yep, voetbal moet voetbal blijven en geen reclame-instituut. Ik denk idd dat het leuker is om spelers uit de eigen stad/omgeving in het eerste te zien spelen dan de vedette uit Verweggistan. Als Ajacied vind ik het erg leuk als er jeugdspelers doorbreken.
Jullie een jeugdige Amsterdammer op linksbuiten en wij Sikora terug in de spits!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:13
Verwijderd
[QUOTE]AGH schreef op 27-05-2003 @ 18:28:

Tja… Je bent iets te oud om je er nog voor te behoeden vrees ik hè?
Maar zo te lezen ben je een goede Ajacied!
Zit je zelf en/of heb je nog bekenden op de F-Side zitten?
Zo ja, doe de jongens uit Apeldoorn de groeten en vertel de groep uit Wezep dat we binnenkort weer komen.

Geen F-side voor mij

Precies en het vervelende is dat het nog werkt ook.
De groten worden groter en de kleintjes steeds kleiner, totdat mijnheer van Raaij het voor elkaar heeft en er écht een Euroleague bestaat.

De Euroleague, alsjeblieft zeg. Ik zit echt niet te wachten op Ajax - Anderlecht of Ajax - Club Brugge. Ik wil Ajax - PSV, Ajax - Feyenoord, Ajax - Twente etc.

Tja, amateurvoetbal kent z’n charmes. Al werd er bij mijn laatste club weinig gevoetbald, dat is ook een bepaalde charme.

Als je er maar plezier in hebt hè.

Jullie een jeugdige Amsterdammer op linksbuiten en wij Sikora terug in de spits!

Op die Amsterdammer is het nog even wachten. Ik weet niet of Esajas Ajax 1 gaat halen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:49
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
AGH schreef op 25-05-2003 @ 16:24:
Dacht je dat zulke dingen niet gebeurde?
Dat denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:53
$@nd€r $@l@m@nd€r
Dit ls ik vandaag in mijn krant:

http://www.utrechtsnieuwsblad.nl/reg...18421_,00.html

UTRECHT – De helpende hand die de gemeente Utrecht voetbalclub FC Utrecht toesteekt, wordt niet onderworpen aan het oordeel van de Europese Unie. De gemeente en het ministerie van binnenlandse zaken zijn niet van plan de overeenkomst aan te melden voor toetsing in Brussel.

Als Utrecht dat wel zou doen, moet het besluit worden opgeschort tot de Europese commissie haar oordeel heeft geveld. Dat duurt langer dan de club kan hebben: vóór 10 juni moet de zaak beklonken zijn, anders is een faillissement van de club onvermijdelijk.

Dat schrijft het college van b. en in een brief aan de gemeenteraad. Vanavond stemt de raad over de reddingsactie voor FC Utrecht.

e schulden bij FC Utrecht en het stadion, opgelopen tot 39,4 miljoen euro, worden opgelost door een lening van 25 miljoen euro van de gemeente aan bouwer Midreth. Die neemt het stadion over en lost de overige schulden van de club af. De Galgenwaard en FC Utrecht kunnen zo schuldenvrij beginnen aan het komende voetbalseizoen.

Steunverlening van de overheid aan voetbalclubs is omstreden. Volgens de Europese richtlijnen is het toegestaan dat gemeenten investeren in accommodaties waar de clubs spelen, op voorwaarde dat zo’n stadion ook een publieke functie heeft. Het doorsluizen van geld naar de begroting van de club, zodat er spelers mee kunnen worden betaald, is niet toegestaan omdat dit de vrije concurrentie met andere voetbalbedrijven schade doet.

De spelerssalarissen en de overige personeelskosten gaan door saneringsmaatregelen van de club volgend jaar omlaag. FC Utrecht houdt 35 betaalde spelers over, zo blijkt uit cijfers die aan de raad zijn voorgelegd. Zij ontvangen samen 6,3 miljoen euro loon, één miljoen minder dan de salariskosten die de club in het lopende seizoen maakt.

De technische staf levert vijf van de twintig personeelsleden in en bespaart daarmee 200.000 euro op een totaal van 1,8 miljoen; vermindering van het kantoorpersoneel levert ruim twee ton op. Wat de individuele spelers en de leden van de technische staf verdienen, wil interim-directeur Sturkenboom niet bekendmaken. Hij beschouwt salarissen van werknemers als een privé-aangelegenheid.

Andere belanghebbenden kunnen de regeling voor FC Utrecht alsnog aanmelden voor controle door de Europese commissie, maar dat verhindert de uitvoering van het besluit niet. Mocht achteraf toch blijken dat er ongeoorloofde steun is verleend, dan moet de gemeente het genoten voordeel bij de club terugeisen.

Lees nu eens even wat onderstreept is.

Ik vind dit echt extreem ondankbaar en asociaal. Zij krijgen gemeenschapsgeld en ze willen niet eens de lonen openbaar maken! Hoe durven ze?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:29
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
S@nder schreef op 27-05-2003 @ 19:49:
Dat denk ik.
Dan ben je kennelijk zeer vervreemd van het voetbal gebeuren, of beter gezegd van het supporters gebeuren.
Er zijn genoeg supporters die letterlijk hun laatste centen opmaken aan de club die zij een warm hart toedragen.
Merchandising, kaartverkoop, giften, en dan nog natuurlijk hun vocale en fysieke steun (vakantiedagen opnemen en stiekem spijbelen), veel supporters doen genoeg voor hun club.
Het probleem zit het in de luchtfietserrij van sommige clubs die dan ook andere clubs treffen. Hoge salarissen om betere spelers te kunnen contracteren, die zich zelf weer moeten terug verdiennen door goede prestaties.
Het steunen van clubs met gemeentschapgeld heb opzich geen moeite mee, maar het moet geen bodemloze put worden waar maar lukraak bakken met geld ingestoken worden. Er zal dus na de financiele steun/redding ook een veranderplan moeten komen, om te zorgen dat de clubs in het vervolg wel hun financiele plaatje rond kunnen krijgen.

Overigens, vind ik het toch ironisch dat de Europese Unie nu zou moeten controleren of de steun van de gemeentes wel gerechtvaardig is, mede omdat de regelveranderingen (Bosman-arrest, buitenlandersregel) op last van de EU juist deze financiele problemen tot gevolg hebben gehad.

Maar laten de clubs maar terug gaan naar hun 'roots', het gewoon spelen van voetbal voor het volk. Geen bitterballen en kaviaar voor de directeuren van Shell, geen arrangementen van 1000 euro voor een finale waar buiten op straat de mensen in lange rijen hopen op een kaartje. Nee, gewoon simpel het voetbal, gezellig met vrienden en bekenden een biertje drinken, spelers die gewoon bij hun eigen kiosk kaarten verkopen voor hun dé wedstrijd, en de trainer nog gewoon met een ''sjekkie" en een trainingspak langs de lijn z'n rechtsback de huid vol scheldt.

Al heb ik niet de verwachting dat die tijden nog zullen terugkeren. Het muurtje van Moulijn is ingeruild voor de zandvlakte van Afrika of de jungle van Zuid-Amerika. Spelers zijn passanten en hebben bij het tekenen van hun contract al het vooruitzicht om 3 jaar later hoger op te gaan.
En voor de gewone man, wordt steeds ieder jaar moeilijker (lees: duurder!) om zijn favoriete club te kunnen volgen...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:09
BARON
BARON is offline
Ik denk dat de Benelux-competitie de enige oplossing is om de concurrentiestrijd aan te gaan met de buitenlandse competities. Anders glijden we af naar Schots niveau.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 28-05-2003 @ 09:09:
Ik denk dat de Benelux-competitie de enige oplossing is om de concurrentiestrijd aan te gaan met de buitenlandse competities. Anders glijden we af naar Schots niveau.

Er is dan wel 1 probleempje: vind je bijna helemaal geen supporters van de tegenpartij in Groningen als FC Groningen een thuiswedstrijd speelt

Maar de idee op zich, vind ik wel leuk
Oud 28-05-2003, 08:52
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2003 @ 15:49:
Best loze discussie eigenlijk. Gelukkig heeft Gerd Leers van Maastricht het goede voorbeeld gegeven en de daad bij het woord gevoegd.
Inderdaad...

Als BVO's zich als bedrijven willen gedragen... dan moeten ze dat ook lekker doen zonder steun van de overheid...
Oud 28-05-2003, 08:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 27-05-2003 @ 21:29:

En voor de gewone man, wordt steeds ieder jaar moeilijker (lees: duurder!) om zijn favoriete club te kunnen volgen...
Inderdaad. Sinds ze die clubcard hadden ingevoerd was ik niet meer (op 1 keer na) naar een voetbalwedstrijd gegaan. Ik vond sowieso al de prijzen belachelijk toen voor een staanplaats en ergerde me aan het feit dat een sport voor het volk verneukt werd door mannen en vrouwen in (mantel)pakjes die misschien alleen geinteresseerd waren in golf maar uitgenodigd waren door zo'n club om vervolgens in de duurste supportersvakken een plekje door de club aangeboden kregen.

Die clubcard maakte het alleen maar erger: omdat je dus een bedrag erbij moest betalen, terwijl mijn favoriete welgeteld 1 keer in de buurt kwam spelen en ik niet continue op en neer kon reizen omdat het domweg onbetaalbaar was voor mij en ik ook niet zo'n zin had om met die rare F-siders in 1 bus of trein te zitten

Vindt het goed als de gemeenten moeilijk gaan doen. Dat leert de clubs misschien een lesje.
Dat gemeenschapsgeld kan veel beter benut worden dan aan de malaises van een voetbalclub door slecht management
Oud 28-05-2003, 09:20
Ieke
Ieke is offline
Laat de fans maar betalen als ze hun voetbalclub willen behouden. (wel vrijwillig natuurlijk)
Dat geld van de gementen kan veel beter gebruikt worden. Kijk maar naar de bezuinigingen die nu allemaal nodig zijn. Dus dat geld wat in de bodemlozevoetbalclubs wordt gesmeten kan beter aan andere dingen worden besteed.
Oud 28-05-2003, 09:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ieke schreef op 28-05-2003 @ 10:20:
[B]Laat de fans maar betalen als ze hun voetbalclub willen behouden. (wel vrijwillig natuurlijk)/B]
Maar het probleem is dat een groot deel van die fans al genoeg uitgeven aan die club. Moeten zij daar dan de dupe van worden? Veel fans hebben het toch al niet te breed.
Oud 28-05-2003, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 28-05-2003 @ 10:38:
Maar het probleem is dat een groot deel van die fans al genoeg uitgeven aan die club. Moeten zij daar dan de dupe van worden? Veel fans hebben het toch al niet te breed.
Dat wilde ik net zeggen. Omdat een stelletje te rijke mensen een speeltje willen hebben en dat speeltje vervolgens kapot maken, moeten de fans dat maar oplossen?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:42
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 28-05-2003 @ 10:40:
Dat wilde ik net zeggen. Omdat een stelletje te rijke mensen een speeltje willen hebben en dat speeltje vervolgens kapot maken, moeten de fans dat maar oplossen?
Maar jij vind wel dat de rest van de gemeenschap hiervoor moet opdraaien??

Nee dank je, leve Leers in Maastricht... de enige juiste beslissing!!!
Oud 28-05-2003, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Kubstudent schreef op 28-05-2003 @ 10:42:
Maar jij vind wel dat de rest van de gemeenschap hiervoor moet opdraaien??

Nee dank je, leve Leers in Maastricht... de enige juiste beslissing!!!
Voor deze ene keer nog wel (zie mijn vorige posts op welke manier), want de gemeenschap heeft ook profijt van de voetbalclub. Of denk je dat die supporters niets willen drinken, eten of kopen als ze in de stad zijn om later naar de wedstrijd te gaan? Door beslissingen te nemen zoals Leers doet ontneem je veel mensen hun plezier, terwijl ze daar niets aan kunnen doen. Ik zou ook heel kwaad worden als een clubje luie managers Ajax naar de knoppen zou helpen, waardoor de club verloren gaat.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 10:05
Verwijderd
waarom zou de gemeenschap niet hoeven op te draaien voor voetbal en wel voor museums? Museumgangers of operagangers zouden anders ook veeeel meer moeten betalen. Allebei belangrijk voor veel mensen.
Oke, belachelijke hoge salarissen, maar ga daar dan ook wat aan doen in de regering. En dan niet alleen in Nederland, maar gelijk in heel de wereld (europa).
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 10:25
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 27-05-2003 @ 21:29:
Dan ben je kennelijk zeer vervreemd van het voetbal gebeuren, of beter gezegd van het supporters gebeuren.
Er zijn genoeg supporters die letterlijk hun laatste centen opmaken aan de club die zij een warm hart toedragen.
Merchandising, kaartverkoop, giften, en dan nog natuurlijk hun vocale en fysieke steun (vakantiedagen opnemen en stiekem spijbelen), veel supporters doen genoeg voor hun club.
Het probleem zit het in de luchtfietserrij van sommige clubs die dan ook andere clubs treffen. Hoge salarissen om betere spelers te kunnen contracteren, die zich zelf weer moeten terug verdiennen door goede prestaties.
Het steunen van clubs met gemeentschapgeld heb opzich geen moeite mee, maar het moet geen bodemloze put worden waar maar lukraak bakken met geld ingestoken worden. Er zal dus na de financiele steun/redding ook een veranderplan moeten komen, om te zorgen dat de clubs in het vervolg wel hun financiele plaatje rond kunnen krijgen.

Overigens, vind ik het toch ironisch dat de Europese Unie nu zou moeten controleren of de steun van de gemeentes wel gerechtvaardig is, mede omdat de regelveranderingen (Bosman-arrest, buitenlandersregel) op last van de EU juist deze financiele problemen tot gevolg hebben gehad.

Maar laten de clubs maar terug gaan naar hun 'roots', het gewoon spelen van voetbal voor het volk. Geen bitterballen en kaviaar voor de directeuren van Shell, geen arrangementen van 1000 euro voor een finale waar buiten op straat de mensen in lange rijen hopen op een kaartje. Nee, gewoon simpel het voetbal, gezellig met vrienden en bekenden een biertje drinken, spelers die gewoon bij hun eigen kiosk kaarten verkopen voor hun dé wedstrijd, en de trainer nog gewoon met een ''sjekkie" en een trainingspak langs de lijn z'n rechtsback de huid vol scheldt.

Al heb ik niet de verwachting dat die tijden nog zullen terugkeren. Het muurtje van Moulijn is ingeruild voor de zandvlakte van Afrika of de jungle van Zuid-Amerika. Spelers zijn passanten en hebben bij het tekenen van hun contract al het vooruitzicht om 3 jaar later hoger op te gaan.
Dat wist ik nog niet, bedankt voor je informatie.

ballonnenman: voetbalclubs zijn er echt op gericht winst te maken, bij het rijksmuseum is het doel niet winstmaken maar mensen kennis laten maken met cultuur.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 11:43
Verwijderd
nee, voetbalclubs zijn er voor de supporters en zijn er op gericht goed voetbal te spelen en prijzen te pakken.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 12:01
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 28-05-2003 @ 12:43:
nee, voetbalclubs zijn er voor de supporters en zijn er op gericht goed voetbal te spelen en prijzen te pakken.
Ah, dat is in jouw belevingswereld. Maar in die van de clubs is het toch echt om winst te maken hoor... zoals het een goed bedrijf ook betaamt...
Oud 28-05-2003, 13:32
spsup
spsup is offline
Citaat:
Kubstudent schreef op 28-05-2003 @ 13:01:
Ah, dat is in jouw belevingswereld. Maar in die van de clubs is het toch echt om winst te maken hoor... zoals het een goed bedrijf ook betaamt...
Toch niet
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 13:40
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-05-2003 @ 09:48:
Maar de idee op zich, vind ik wel leuk
Ik denk dat dit enige oplossing is en zolang mijn club het maar redt, maak ik me niet zo druk. Sommige clubs hebben simpelweg ook nauwelijks bestaansrecht.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Kubstudent schreef op 28-05-2003 @ 13:01:
wat denk je zelf?
dat (bijvoorbeeld) Ajax liever 10 miljoen euro winst maakt dan dat ze de Champions League winnen?
dacht het toch niet...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 14:22
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 28-05-2003 @ 15:07:
wat denk je zelf?
dat (bijvoorbeeld) Ajax liever 10 miljoen euro winst maakt dan dat ze de Champions League winnen?
dacht het toch niet...
Die Champions League willen ze winnen, omdat ze dan nog meer winst maken. Vroeger was het meer om de titel, momenteel is het gewoon om het geld...

Als Ajax bijvoorbeeld geen CL speelt, dan lopen ze gruwelijke inkomsten mis... en dan boeken ze dus verlies...
Reageren

Regels voor berichten