Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ach ja, er zullen vast een heleboel goede en fijne marrokanen bijzitten, maar die zie ik dan niet... Ik heb zelden tot nooit problemen gehad met een autochtoon, zoals dat netjes heet, maar hoevaak heb ik niet problemen gehad met marrokaanse jongeren... Het zijn er vast niet veel die het doen, maar degene die lopen te kloten, zijn meteen wel heel erg. Ik rijd elke dag vanaf nieuwegein naar utrecht en weer terug, en heb toch best wel eens een aanvaring met een Marokaantje, en dus nooit met een autochtoon...
Hiermee wil ik zeggen dat er in de grote steden toch zeker overlast wordt veroorzaakt door deze mensen. Ik wil er zeker bijzeggen dat de meeste Marokkanen ook in een hokje worden geduwd. Ze zijn voor de autochtoon eigenlijk slecht, tenzij ze het tegendeel bewijzen, dat is natuurlijk heel slecht. Dusss: Er zijn best veel lastige Marokkaantjes, die veel samen komen en kloten, maar het wordt ze ook wel in de schoot geworpen door de media/politici/gewone mensen... Tjerk |
![]() |
||
Citaat:
Het tuig….! Betasten ze je ook op onzedelijke plekken en noemen ze je ook hoer? Wen er maar vast aan. Gabbertjes in een groep voelen zich stoer en schelden mensen met een andere huidskleur uit. Als de Marokkaanse of Turkse zondebok in een groepje staat schelden ze Nederlanders uit. Sneu dat er een zondebok gekozen moest worden. Allemaal door die kutgabbers! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Veel problemen komen door die kleine neo-nazi's. Hoewel ik geen weed nodig heb... ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maar wordt het ook niet tijd dat de Marokkaanse gemeenschap de hand eens in eigen boezem steekt en duidelijk aangeeft het gedrag van de vervelende lui niet te accepteren? Een project als de Amsterdamse buurtvaders leek mij vrij effectief, misschien dat dergelijke projecten grootschaliger opgezet moeten worden?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik begin het ook aardig zat te worden dat zgn. nederlanders anderen afzeiken vanwege hun huidskleur.
en over het feit dat die buitenlanders een grote bek geven; waar. maar nederlandse jongeren geven net zo'n grote bek. alleen accepteren ze het niet van "anderen". hetzelfde als de "bully"op de middelbare school die je een knal wilt verkopen als je weerwoord geeft. maar het grappige is; er wordt over een probleem gesproken. het grappige is; er is geen probleem. je hebt een generatie jongeren met moslim ouders die opeens met een hele open cultuur in aanraking komen. sommigen worden losser; anderen gaan meer de extremistische toer op. doen sommige blanken toch ook? neo-nazi zijn is echt niet goed te maken met het kopje "vaderlandsliefde" ik denk dat je over 10 jaar vooral gematigde moslims hebt in nederland. het zou idd. veel helpen als de islam wat moderner werd, hoofddoekjes, ok. maar die gewaden staan naar mijn idee écht niet in deze tijd. en kom dan niet aan met "dat moet", want moesten nederlandse vrouwen 100 jaar geleden ook neit een rok dragen? ![]() Laatst gewijzigd op 25-05-2003 om 18:52. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Er is een eindje geweest dat ik alleen maar marokkaanse vrienden had enzo (zelf ben ik geen marokkaanse).
Dat was best fun ,maar nu heb ik ook weer andere vrienden en zo samen is da nog gezelliger. Ik vin gewoon da je veel meer bijleert van elkaar en ik vin de meest wel scatten. Tja, in elke cultuur zittn er wel rotte appels dusja waarom bij hen dan nie ?
|
![]() |
Is het niet heel vaak zo dat de grote groep de schuld krijgt van wat een kleine meerderheid doet?
Kijk naar het weigeren van scholieren in supermarkten. De haat jegens Duitsers na WOII enz. En als je er zoveel last van hebt is het misschien nuttig om er wat aan proberen te doen. Een groot deel van het probleem met vooroordelen is dat verschillende groepen niet met elkaar praten en elkaar dus niet begrijpen. En wanneer mensen elkaar niet begrijpen ontstaan er vooroordelen. Ik snap trouwens heel goed waar die vooroordelen vandaan komen. Op de vmbo locatie van onze school zijn de marokkanen de baas, als iemand iets doet wat hen niet zint heb je een probleem met allemaal. Veel nederlandse leerlingen gaan dus van deze school af door deze marokkanen. Dit zijn natuurlijk niet alle marokkanen, maar ze springen wel het meest in het oog. En wanneer jij alleen zulke verhalen over een bevolkingsgroep zou horen zou je ook een negatief beeld krijgen. Wanneer marokkanen willen dat deze negatieve beeldvorming stopt zullen ze moeten zorgen dat ze ook positief in beeld komen. Integreren betekent ook niet dat je je hele cultuur weg moet gooien, dat zou het juist ontzettend saai maken. Het is alleen niet meer dan normaal dat je je aanpast aan de nederlandse cultuur. (geldt misschien niet voor de topicstarter, maar wel voor mensen die nu nog in Nederland komen) Maar het belangrijkste blijft dat verschillende groepen binnen nederlands eindelijk es proberen elkaar te begrijpen en niet alleen maar met vooroordelen heen en weer blijven smijten. En juist daarom is het zo belangrijk dat mensen die nu nog in Nederland komen of nog geen Nederlands spreken wel Nederlands leren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
TECHNique schreef:
Marrokanen zorgen nou eenmaal voor veel overlast en ik vind dat ze wel moeten integreren: Nederlands spreken, hoofddoek af, en al helemaal niet van die gladde kut-marrokanen die met zijn allen in hun eigen taal staan te brabbelen. DIt vind ik nou zoo een slecht argument! wat kan jou het nou schelen dat ze marokaans of turks praten! je hoeft hun toch niet te kunnen verstaan of wel soms? misschien zorgen ze wel voor overlast ofzo, maar doen nederlanders dat dan niet ofzo? Kijk ze moeten dan naar het politie bureau, begrijpelijk, maar ZET HUN DAN NIET UIT HUN GEBOORTE LAND! Stel jij bent een marokaan je bent zo braaf als wat, en iedereen is bang voor je of kijken ze voor je uit, hoe zou je dat nou vinden? alleen omdat je ouders van een ander land komen en je wordt totaal genegeert door nedelanders. Weet je trouwens waarom ze zo fucking agresief doen of stelen enzo? Omdat ze geen goeie baan kunnen krijgen omdat ze een andere huidskleur hebben. daarom gaan ze stelen, omdat bv hun broers dat doen gaan de kleintje dat overnemen. maar dat is nog geen reden om iemant uit het land te zetten of wel soms?
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Mag niet, kan niet. Bovendien boeit t jou helemaal nix over wat ze praten of in welke taal dan ook. Toeristen in amsterdam praten ook geen NLs, dan kun je wel zeggen dat t toeristen zijn, maar die zie je ook maar 1xtje tijdens t langslopen en zo een groepje ook. Wat is er nou zo interessant aan om te verstaan waar zij t over hebben? Dat hoef jij helemaal niet te weten en iedereen praat maar in welke taal hij/zij het wilt, daar hoef jij niet over te beslissen. En goed nederlands? dan heb je t waarschijnlijk over de iets ouderen? Nou jongen, jouw landje heeft ze toendertijd hierheen gehaald, maar toen boeide t geen ene nederlander of die allochtoontjes nederlands moesten leren. Nee, als ze maar t vuile werk deden was t genoeg. Normale inburgeringcurssussen bestaan pas sinds 2001, tussen 1995-2001 ongeveer waren de inburgeringscursussen vergelijkbaar met wat je in groep 7 en 8 op de basisschool krijgt. Dus wil je zo nodig zeiken doe t dan lekker bij je eigen regering, maar niet bij de mensen. Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 16:12. |
![]() |
||
Citaat:
Logisch dat je hangjeugd krijgt als ze niet aan de bak komen. Want zodra je wilt solliciteren gaan een aantal boerenlullen je op het uiterlijk beoordelen. En dan kunnen ze nog maar zeiken over de jeugd Doe dan er wat aan!!!!! Ik heb verschillende bijbaantjes gehad terwijl ik op school zat. Dus niet iedere baas kan niet kijken dan zijn neus lang is. Ik heb nu weer vakantie werk.En verdien zat,echt zat! Ik ken een marokkaanse jongen.Die moest stage lopen.En iedereen kon stage lopen behalve hij. DAAR KAN IK MIJ ZO BOOS OM MAKEN ![]() Maar dat is allemaal oke toch........ Dat boeit de mensen niet,zolang ze maar niet in hun eigentaal lullen..... ![]() PeaCe
||
Verwijderd
|
Citaat:
Integreren in sociologische zin betekent accepteren van de dominante cultuur en behoud van de eigen cultuur. Anders is het assimilatie. Maar ik vind het prima hoor, integreren betekent helemaal aanpassen en anders de boot terug. Mogen ze meteen alle synagoges hier platgooien, die stomme joden moeten maar gewoon naar de christelijke kerken gaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alsof jij volledig aangepast bent ![]() Zoek t woord integratie maar eens op in t woordenboek of kijk in schoolboeken. t heet toch nix voor nix INtegratie. Accepteren van de cultuur waarin je leeft+behoud van je eigen cultuur. Volledig aanpassen is assimilatie, iets wat niet uitgevoerd kan en mag worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
O, dus als ze er iets anders uitzien moeten ze maar terug? Je begint steeds meer trekjes van een nazi te vertonen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, flikker maar op ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het werk wat ik moet doen,doe jij nu al ![]() Kan je wel zeggen dat het toch nuttenloos is die correctie.Want zulke mensen zijn gewoon extreem-rechts=Stamboom van de nazi.Dus Baron....niet lullen maar werken.Dat taak laat je maar voor de slimme mensen over ![]() Ben je te dom voor ! ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ga zelf es werken, luie donder ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En mocht het nodig zijn, kan ik altijd naar een Ulpan. Dat is dus niet nodig. Ik zou er wel heenwillen en naar school enzo maar mijn ouders vinden dat als ik in Nederland aan de middelbare school ben begonnen ik hem er ook af moet ronden. |
![]() |
||
Citaat:
(en dit geldt niet alleen voor joden naar Israel, maar ook alle Ieren naar Ierland, alle Turken naar Turkije, etc. Ergo. Als alle Turken uit Duitsland naar Turkije zouden moeten verhuizen, dan klapt daar zowat die economie direct in elkaar. Lijkt me ook niet echt snugger ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat bedoel je met meer doe? Meer uit je neus loop te vreten dan een turkse allochtoon? En hoe kun je dat zo precies weten?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik kan me voorstellen, dat sommige Marrokanen zich gediscrimineerd voelen. Ik ging vroeger ook soms met Marokkanen om, sommige kunnen wel oke zijn hoor. Maar er waren ook veel waar je beter niet mee om kon gaan. Ik kon gewoon veel die het criminele pad opgingen en die altijd ruzie zochten. Ben zelf al is een paar bedreigd. Ik vin in principe dat Marokkanen zich ook wel is mogen gedragen in een vrij land. Ze kunnen hun heus wel wat aanpassen aan onze cultuur.
||
![]() |
Citaat:
Neem Chinatown in Amsterdam als voorbeeld. Ze leven daar allemaal geconcentreerd. Eigen ondernemingen, trouwen binnen eigen kring etc etc. Je hoort alleen een stuk minder van ze, m.a.w ze zijn voor veel mensen onzichtbaar. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Ayaan Hirsi Ali Sjied No Clue | 69 | 30-12-2003 18:43 | |
integratie van de Marokkanen batisimon | 134 | 07-12-2002 16:34 | |
Kut-Marokkanen Miss_Maroc | 254 | 23-11-2002 00:57 | |
plannen minister Nawijn NN | 251 | 13-09-2002 14:15 | |
Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst Verwijderd | 132 | 15-03-2002 22:40 |