Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als de auto op het einde een snelheid van 25 m/s heeft is zijn kinetische energie: E(k)=½*500*25² = 1,6*10^5 Dit verschil moet je 'toevoegen' aan de auto. Dit gaat natuurlijk alleen op als er geen wrijving is enz. |
![]() |
||
Citaat:
![]() tnx, dat zou ik dus morgen ook absoluut vegeten zijn het moet dan toch E(k,t) = E(k,e) - E(k,b) want ze vragen bij de engergie bij het optrekken. als er al een beginsnelheid was dan moest je deze kinetiche energie er toch afhalen?
||
Citaat:
||
Citaat:
maar hoe weet je dat met die p soortelijke weerstand wordt bedoeld en niet dihctheid? ![]() |
![]() |
|
Dat laatste lijk me nogal logisch. Immers voor water, als je het gewicht zou moeten berekenen, gebruik je niet de soortelijk weerstand. En ook qua eenheid kan je het zien. Immers bij de weerstand is dat rho per nog wat...[ weet niet precies uit mijn hoofd] en bij die andere is dat gewoon het gewicht per m3. Zit dus wel een duidelijk verschil in.
|
[1,2]
&ik heb er geen zin in! Ik moet een 4,5 halen om een 6 te staan, en nu vraag ik me af of dat ooit gaat lukken. Alle atoom- en kernfysica gooi ik vast door elkaar.. Het klopt toch dat dat laatste hoofdstuk uit boek 1 van natuurkunde 2 niet hoeft? Over 'numerieke natuurkunde', vaag gedoe over modellen maken enzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alleen om echt zelf zo'n schakeling, zonder proberen, in elkaar te zetten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Zijn er hier ook mensen die mee hebben gedaan aan het project MODERNE NATUURKUNDE voor nat1,2?? Onze school deed er wel aan mee (zijn o.a naar Genève geweest>heeel gaaf. Nu krijgen we morgen dus een "speciaal'' met zeker 1 opgave over dat onderwerp. Ik vroeg me alleen af hoe dat zit met de uitwerkingen die op internet worden geplaatst. Ik zal dan wel 1 opgave niet kunnen nakijken ofzo
![]() Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 10:15. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://www.collegenet.nl/content/sam...sam01_6vwo.doc |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ben ook naar Geneve geweest in Maart, dat was inderdaad gezellig en onze examens zijn ook aangepast. Onze leraar was zo aardig ook even de examens van vorig jaar van PMN te kopieren. Maar aangezien er aangepaste vragen voor zijn, zullen er dus ook wel antwoorden voor zijn en het lijkt me dat ze die ook wel ergens op internet zetten. Ik ga morgen gewoon alle sites met uitslagen langs die ik kan bedenken en anders wordt het spannend. Hoewel, voor een 5 moet ik een 2 halen en dat is redelijk te doen. Op een proefexamen had ik een 5.
|
![]() |
Ik moet een 6,3 halen voor een voldoende! Maar ik ga voor de 2,3 want dan sta ik nog een 3,5 = 4 en aangezien ik natuurkunde niet in profieldeel heb en voor de rest weinig andere slechten vakken kan ik misschien nog een herkrijgen, maar das opzich niet zo erg dan
![]() Ik vrees alleen dat ik die 2,3 niet haal, want ik snap echt geen reet van natuurkunde, nooit gedaan ook overigens. Kan iemand mij overigens ook uitleggen waarom ik na1,2 heb gekozen met een EM profiel? voor de rest ook geen scheikunde of wiskunde B dus... grootste fout uit mijn school carrière.. ![]() |
![]() |
|
emissie: licht wordt door een prisma gebroken in een bepaald spectrum. Dit heeft te maken met de soort stof, bijvoorbeeld natrium(gas) of kwik(damp), waar het licht doorheen valt(=in de lamp).
absorptie: Ditzelfde gas (dus bijv natrium) absorbeert licht van dezelfde golflengte als het uitzendt. Dus het emissiespectrum is precies het tegenovergestelde van het absorbtiespectrum. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Serieus, denk t wel. Het is toch grotendeels een beetje formuletjes uit binas toepassen en dan heb je volgens mij redelijk snel genoeg punten bij elkaar. Geen vertrouwen in voor vandaag??
|
![]() |
Kan iemand me uitleggen hoe je vergelijkingen als: 2=10.0,2^(6/X) oplost?? Dit i.v.m radioactief verval. Kheb zo`n gevoel dat we dat gaan krijgen…
![]() Nog een (minder belangrijk) vraagje: waarom speelt ‘m’ geen rol in vacuüm? Je hoeft dan alleen ‘g’ te gebruiken maar als er geen luchtweerstand is betekent een grotere massa toch nog steeds een grotere aantrekkingskracht (van de aarde)? Of is die kracht er dan niet misschien??? Alvast bedankt! Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 10:14. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
(vraag lezen, denken hoe ik het zou aanpakken, antwoordkijken..) En bij sommige gewoon intensief maken ,maar vooral bij de krachten wil dat nog wel eens fout gaan ![]() |
![]() |
|
![]() |
dit alles maakt me bang
![]() vorig jaar had ik NA wel gehaalt, dit jaar moet ik misschien herkanzen als ik em verneuk ![]() en net quicktest gedaan, daar snapte ik nix van, examen van 2 jaar terug gemaakt, snapte ik ook meer als de helft niets van... argh! nou laat allemaal maar weten hoe het ging, zometeen! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Onze leraar zei dat je wel wat in moest vullen in de formules en dat je dan het best (willekeurige) getallen uit de opgave kon kiezen.. weet niet of het echt nodig is, maar ik doe het wel voor de zekerheid..
|
![]() |
ik heb nog een vlugge vraag: hoop dat iemand die nog kan beantwoorden, zou heel gaaf zijn
![]() okee komt ie: Een helium-neon laser zendt rood licht uit (633 nm golflengte). het vermogen van de bundel is 0,5 millivolt. De laser heeft een spanning van 6,0 kilovolt, en I=7,5 milliampere. bereken: a. het rendement van de laser b het aantal fotonen dat de laser per seconde uitzendt. alvast hartelijk bedankt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dat we zeker weten wel vervalreacties krijgen, krachten, lichtbreking enzo en euhm..iets met het systeembord; dat je zelf een schakelsysteem moet maken ![]() ![]() ![]() Naja, ik ga zo naar school, allemaal alvast HEEL ERG VEEL SUCCES! Het is de laatste voor mij iig wel , dus maak er wat van! ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Pin,laser = U*I = 230 * 0,25 = 57,5 W rendement = Plaser,uit / Plaser,in = 0,50*10^-3 / 57,5 *100% = 8,7 * 10^-4 % b vermogen = 0,50 mW = 0,50 * 10^-3 J/s dus aantal fotonen per seconde = 0,5 * 10^-3 / 3,14*10^-19 = 1,6*10^15 Uit het antwoordenboek ![]() edit: de 3,14*10^-19 komt uit de formule Ef = h*c/golflengte Sorry, klein foutje. De stroomsterkte heb ik als 0,25 A, moet je ff aanpassen voor jouw vraag.. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 10:44. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Vragen over de studies Biomedische Wetenschappen/Chemie/Geneeskunde Creamcracker | 20 | 14-08-2004 17:26 |