Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2003, 18:44
madwoman
madwoman is offline
wat moet je met dat geklets over het bellenvat of de dradenkamer??? ik heb daar nooit iets van een sommetje ofzo over gehad...alleen dan hoe het werkt.maar ik neem aan dat ze niet vragen:leg uit hoe het bellenvat werkt.of wel??
Oud 25-05-2003, 18:50
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
madwoman schreef op 25-05-2003 @ 19:44:
wat moet je met dat geklets over het bellenvat of de dradenkamer??? ik heb daar nooit iets van een sommetje ofzo over gehad...alleen dan hoe het werkt.maar ik neem aan dat ze niet vragen:leg uit hoe het bellenvat werkt.of wel??
denk hetook niet
Oud 25-05-2003, 19:01
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Citaat:
WolterB schreef op 25-05-2003 @ 17:57:
je moet dan met de gemiddelde snelheid werken, maar dit geldt alleen als de auto met een constante versnelling optrekt, is dit niet het geval en wordt er een grafiekje gegeven, dan moet je de oppervlakte odner de grafiek gaan uitrekenen.

is er sprake van een constante versnelling van is dit dus 12,5 m/s
dan krijg je E(k)=½mv² = ½.500.12,5²
Als de auto in het begin een snelheid van 0 m/s heeft is zijn kinetische energie E(k)=½*500*0² =0

Als de auto op het einde een snelheid van 25 m/s heeft is zijn kinetische energie: E(k)=½*500*25² = 1,6*10^5

Dit verschil moet je 'toevoegen' aan de auto. Dit gaat natuurlijk alleen op als er geen wrijving is enz.
Oud 25-05-2003, 19:10
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
BTL_BTR schreef op 25-05-2003 @ 20:01:
Als de auto in het begin een snelheid van 0 m/s heeft is zijn kinetische energie E(k)=½*500*0² =0

Als de auto op het einde een snelheid van 25 m/s heeft is zijn kinetische energie: E(k)=½*500*25² = 1,6*10^5

Dit verschil moet je 'toevoegen' aan de auto. Dit gaat natuurlijk alleen op als er geen wrijving is enz.
idd
tnx, dat zou ik dus morgen ook absoluut vegeten zijn

het moet dan toch E(k,t) = E(k,e) - E(k,b) want ze vragen bij de engergie bij het optrekken.
als er al een beginsnelheid was dan moest je deze kinetiche energie er toch afhalen?
Oud 25-05-2003, 19:27
Snufje
Snufje is offline
Zetten jullie nog iets in jullie rekenmachine?

Ik zet wel wat theorie erin die ik nogal wil vergeten..
Oud 25-05-2003, 19:51
Snufje
Snufje is offline
Vergeet trouwens je rekenmachine niet op graden te zetten..!!!! Meestal staat ie bij mij namelijkk op rad door wiskunde, dus niet vergeten he..!
Oud 25-05-2003, 20:30
Snufje
Snufje is offline
Wat is soortelijke weerstand ?
Oud 25-05-2003, 20:33
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Snufje schreef op 25-05-2003 @ 21:30:
Wat is soortelijke weerstand ?
Dat is de weerstand van een bepaald materiaal. De waarden van diverse materialen staan in binas. Volgens mij staat de formule voor weerstand waarbij je de soortelijke weerstand nodig hebt ook in binas.
Oud 25-05-2003, 20:49
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Splodge schreef op 25-05-2003 @ 21:33:
Dat is de weerstand van een bepaald materiaal. De waarden van diverse materialen staan in binas. Volgens mij staat de formule voor weerstand waarbij je de soortelijke weerstand nodig hebt ook in binas.
R= p * l / A

maar hoe weet je dat met die p soortelijke weerstand wordt bedoeld en niet dihctheid? het is nl hetzelfde tekentje
Oud 25-05-2003, 20:57
jbtq
jbtq is offline
Dat laatste lijk me nogal logisch. Immers voor water, als je het gewicht zou moeten berekenen, gebruik je niet de soortelijk weerstand. En ook qua eenheid kan je het zien. Immers bij de weerstand is dat rho per nog wat...[ weet niet precies uit mijn hoofd] en bij die andere is dat gewoon het gewicht per m3. Zit dus wel een duidelijk verschil in.
Oud 25-05-2003, 20:58
[trm]
[trm] is offline
[1,2]

&ik heb er geen zin in! Ik moet een 4,5 halen om een 6 te staan, en nu vraag ik me af of dat ooit gaat lukken. Alle atoom- en kernfysica gooi ik vast door elkaar..

Het klopt toch dat dat laatste hoofdstuk uit boek 1 van natuurkunde 2 niet hoeft? Over 'numerieke natuurkunde', vaag gedoe over modellen maken enzo.
Oud 25-05-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Zoetje01 schreef op 25-05-2003 @ 19:13:
*verhaal over systeemborden*
Thnx... ik had het ookal even in samengevat doorgekeken net en het is eigenlijk niet zo heel moeilijk.
Alleen om echt zelf zo'n schakeling, zonder proberen, in elkaar te zetten maar ja ik zie wel hoe het morgen uitpakt!
Oud 25-05-2003, 21:10
alwaysgood
alwaysgood is offline
Citaat:
WolterB schreef op 25-05-2003 @ 20:10:
idd
tnx, dat zou ik dus morgen ook absoluut vegeten zijn

het moet dan toch E(k,t) = E(k,e) - E(k,b) want ze vragen bij de engergie bij het optrekken.
als er al een beginsnelheid was dan moest je deze kinetiche energie er toch afhalen?
goed dat ik het nog maar ff lees
Oud 25-05-2003, 21:11
filmfreak
filmfreak is offline
Zijn er hier ook mensen die mee hebben gedaan aan het project MODERNE NATUURKUNDE voor nat1,2?? Onze school deed er wel aan mee (zijn o.a naar Genève geweest>heeel gaaf. Nu krijgen we morgen dus een "speciaal'' met zeker 1 opgave over dat onderwerp. Ik vroeg me alleen af hoe dat zit met de uitwerkingen die op internet worden geplaatst. Ik zal dan wel 1 opgave niet kunnen nakijken ofzo

Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 10:15.
Oud 25-05-2003, 21:11
Whitey
Whitey is offline
Citaat:
Snufje schreef op 25-05-2003 @ 21:49:
R= p * l / A

maar hoe weet je dat met die p soortelijke weerstand wordt bedoeld en niet dihctheid? het is nl hetzelfde tekentje
Als het om een elektrisch verhaal gaat gebruik je soortelijke weerstand (denk aan weerstand en de wet van ohm), en als het om gewicht gaat (oeps sorry ik bedoelde massa) dan gebruik je de dichtheid
Oud 25-05-2003, 21:17
Angie_smit
Angie_smit is offline
Weet iemand waar ik een goeie maar niet te lange samenvatting kan vinden???
Oud 25-05-2003, 21:24
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik heb een hele goede samenvatting op google gevonden (18 kantjes)
gewoon intypen samenvatting+vwo+natuurkunde
en dan vind je bij een van de eerste links een hele goede samenvatting, daar heb ik hem ook van gehaald.
groeten
Oud 25-05-2003, 21:29
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 25-05-2003 @ 22:24:
ik heb een hele goede samenvatting op google gevonden (18 kantjes)
gewoon intypen samenvatting+vwo+natuurkunde
en dan vind je bij een van de eerste links een hele goede samenvatting, daar heb ik hem ook van gehaald.
groeten
Ik gok dat je deze bedoelt:
http://www.collegenet.nl/content/sam...sam01_6vwo.doc
Oud 25-05-2003, 22:05
peaz
peaz is offline
eej, dankjewel, sccheelt weer zoeken
Oud 25-05-2003, 23:45
Draco
Draco is offline
Citaat:
filmfreak schreef op 25-05-2003 @ 22:11:
Zijn er hier ook mensen die mee hebben gedaan aan het project MODERNE NATUURKUNDE voor nat1,2?? Onze school deed er wel aan mij (zijn o.a naar Genève geweest>heeel gaaf. Nu krijgen we morgen dus een "speciaal'' met zeker 1 opgave over dat onderwerp. Ik vroeg me alleen af hoe dat zit met de uitwerkingen die op internet worden geplaatst. Ik zal dan wel 1 opgave niet kunnen nakijken ofzo

Ben ook naar Geneve geweest in Maart, dat was inderdaad gezellig en onze examens zijn ook aangepast. Onze leraar was zo aardig ook even de examens van vorig jaar van PMN te kopieren. Maar aangezien er aangepaste vragen voor zijn, zullen er dus ook wel antwoorden voor zijn en het lijkt me dat ze die ook wel ergens op internet zetten. Ik ga morgen gewoon alle sites met uitslagen langs die ik kan bedenken en anders wordt het spannend.

Hoewel, voor een 5 moet ik een 2 halen en dat is redelijk te doen. Op een proefexamen had ik een 5.
Oud 26-05-2003, 00:11
Tsux
Tsux is offline
Ik moet een 6,3 halen voor een voldoende! Maar ik ga voor de 2,3 want dan sta ik nog een 3,5 = 4 en aangezien ik natuurkunde niet in profieldeel heb en voor de rest weinig andere slechten vakken kan ik misschien nog een herkrijgen, maar das opzich niet zo erg dan
Ik vrees alleen dat ik die 2,3 niet haal, want ik snap echt geen reet van natuurkunde, nooit gedaan ook overigens. Kan iemand mij overigens ook uitleggen waarom ik na1,2 heb gekozen met een EM profiel? voor de rest ook geen scheikunde of wiskunde B dus... grootste fout uit mijn school carrière..
Oud 26-05-2003, 07:15
brynn
brynn is offline
kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met emissie/absortiespectra? ik snap daar echt al drie jaar lang niets van.
Oud 26-05-2003, 08:46
Angie_smit
Angie_smit is offline
Citaat:
brynn schreef op 26-05-2003 @ 08:15:
kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met emissie/absortiespectra? ik snap daar echt al drie jaar lang niets van.
Daar snap ik ook niets van... WIE HELPT FF????
Oud 26-05-2003, 08:56
Silverchoice
Silverchoice is offline
emissie: licht wordt door een prisma gebroken in een bepaald spectrum. Dit heeft te maken met de soort stof, bijvoorbeeld natrium(gas) of kwik(damp), waar het licht doorheen valt(=in de lamp).

absorptie: Ditzelfde gas (dus bijv natrium) absorbeert licht van dezelfde golflengte als het uitzendt. Dus het emissiespectrum is precies het tegenovergestelde van het absorbtiespectrum.
Oud 26-05-2003, 09:11
Angie_smit
Angie_smit is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 26-05-2003 @ 09:56:
emissie: licht wordt door een prisma gebroken in een bepaald spectrum. Dit heeft te maken met de soort stof, bijvoorbeeld natrium(gas) of kwik(damp), waar het licht doorheen valt(=in de lamp).

absorptie: Ditzelfde gas (dus bijv natrium) absorbeert licht van dezelfde golflengte als het uitzendt. Dus het emissiespectrum is precies het tegenovergestelde van het absorbtiespectrum.
THNXXXX!!!!!
Oud 26-05-2003, 09:13
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Angie_smit schreef op 26-05-2003 @ 10:11:
THNXXXX!!!!!
np
Oud 26-05-2003, 10:00
Snufje
Snufje is offline
Gaat het bij jullie goedkomen?
Oud 26-05-2003, 10:08
brynn
brynn is offline
ik weet niet. heb de rest van mn examens goed gemaakt en een 1 maakt voor mijn lotingscategorie niets meer uit dus de druk is een beetje weg. en ben een beetje te optimistisch omdat het examen van vorig jaar goed ging. ik zie wel. ben een beetje leermoe.
Oud 26-05-2003, 10:09
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Snufje schreef op 26-05-2003 @ 11:00:
Gaat het bij jullie goedkomen?
Ik hoop het... moet nog 1 boek
Serieus, denk t wel. Het is toch grotendeels een beetje formuletjes uit binas toepassen en dan heb je volgens mij redelijk snel genoeg punten bij elkaar.
Geen vertrouwen in voor vandaag??
Oud 26-05-2003, 10:10
filmfreak
filmfreak is offline
Kan iemand me uitleggen hoe je vergelijkingen als: 2=10.0,2^(6/X) oplost?? Dit i.v.m radioactief verval. Kheb zo`n gevoel dat we dat gaan krijgen… Kga zo richting school dus alle (snelle) hulp is welkom!!
Nog een (minder belangrijk) vraagje: waarom speelt ‘m’ geen rol in vacuüm? Je hoeft dan alleen ‘g’ te gebruiken maar als er geen luchtweerstand is betekent een grotere massa toch nog steeds een grotere aantrekkingskracht (van de aarde)? Of is die kracht er dan niet misschien??? Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 10:14.
Oud 26-05-2003, 10:11
brynn
brynn is offline
ik los het altijd gewoon op door het egdeelte voor het is teken in te vullen in mn GR bij y1 en het gedeelte na het is teken bij y2 en dan via intersect. maak ik nooit fouten door. je tweede vraag weet ik niet.
Oud 26-05-2003, 10:12
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 26-05-2003 @ 11:09:
Ik hoop het... moet nog 1 boek
Serieus, denk t wel. Het is toch grotendeels een beetje formuletjes uit binas toepassen en dan heb je volgens mij redelijk snel genoeg punten bij elkaar.
Geen vertrouwen in voor vandaag??
Nee ik heb er weinig vertrouwen in.. Ik sta wel gemiddeld een 7,3 maar ik vind deopgaven uit de examenbundel erg moeilijk.. Idd, het is formules uit het BINAS halen, maar omdat je zoveel formules moet combineren gaat het fout bij mij vrees ik..
Oud 26-05-2003, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 26-05-2003 @ 11:12:
Nee ik heb er weinig vertrouwen in.. Ik sta wel gemiddeld een 7,3 maar ik vind deopgaven uit de examenbundel erg moeilijk.. Idd, het is formules uit het BINAS halen, maar omdat je zoveel formules moet combineren gaat het fout bij mij vrees ik..
Ik vind die examenbundel opgaven ook wel erg moeilijk . EN als je dan het antwoord ziet, je moet echt kunnen toveren met die formules ofzo... Ik moet een 3.8 halen, anders heb ik sowieso een her
Oud 26-05-2003, 10:19
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 26-05-2003 @ 11:18:
Ik vind die examenbundel opgaven ook wel erg moeilijk . EN als je dan het antwoord ziet, je moet echt kunnen toveren met die formules ofzo... Ik moet een 3.8 halen, anders heb ik sowieso een her
Ik een 3,7.. Ik weet niet zeker of ik wiskunde heb gehaald (moest een 3,2 halen!!!!) , dus ik ga er maar even vanuit dat ik na moet halen om er zeker van tezijn dat ik geslaagd ben...
Oud 26-05-2003, 10:19
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Snufje schreef op 26-05-2003 @ 11:12:
Het zijn idd wel veel formules; gelukkig staan ze nog een beetje op onderwerp gesorteerd in binas. Ik pak gewoon bij een opgave over de trillingen die bladzijde erbij en dan kijken wat ik kan gebruiken . Vaak krijg je ook al punten voor het gebruiken van een bepaalde formule (als je maar een paar willekeurige getalletjes erin invult). Enne.. je staat een 7.3 dus kan nog makkelijk een 8 worden Wat had je voor de oefenexamen(s) dan?
Oud 26-05-2003, 10:21
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 26-05-2003 @ 11:19:
Het zijn idd wel veel formules; gelukkig staan ze nog een beetje op onderwerp gesorteerd in binas. Ik pak gewoon bij een opgave over de trillingen die bladzijde erbij en dan kijken wat ik kan gebruiken . Vaak krijg je ook al punten voor het gebruiken van een bepaalde formule (als je maar een paar willekeurige getalletjes erin invult). Enne.. je staat een 7.3 dus kan nog makkelijk een 8 worden Wat had je voor de oefenexamen(s) dan?
Weet ik niet, ik heb ze meer gemaakt met de antwoorden erbij zeg maar.. kijken of ik het ook zo zou doen..
(vraag lezen, denken hoe ik het zou aanpakken, antwoordkijken..)
En bij sommige gewoon intensief maken ,maar vooral bij de krachten wil dat nog wel eens fout gaan
Oud 26-05-2003, 10:22
Bang
Bang is offline
dit alles maakt me bang

vorig jaar had ik NA wel gehaalt, dit jaar moet ik misschien herkanzen als ik em verneuk

en net quicktest gedaan, daar snapte ik nix van, examen van 2 jaar terug gemaakt, snapte ik ook meer als de helft niets van... argh!

nou laat allemaal maar weten hoe het ging, zometeen!
Zoetje01
Zoetje01 is offline
Citaat:
filmfreak schreef op 25-05-2003 @ 22:11:
Zijn er hier ook mensen die mee hebben gedaan aan het project MODERNE NATUURKUNDE voor nat1,2?? Onze school deed er wel aan mee (zijn o.a naar Genève geweest>heeel gaaf. Nu krijgen we morgen dus een "speciaal'' met zeker 1 opgave over dat onderwerp. Ik vroeg me alleen af hoe dat zit met de uitwerkingen die op internet worden geplaatst. Ik zal dan wel 1 opgave niet kunnen nakijken ofzo
Er is een site waar ook al die special uitwerkingen staan. Ik ben er laatst opgeweest maar ik ben vergeten welke het is. Volgens mij collegenet.nl
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 26-05-2003 @ 11:19:
Vaak krijg je ook al punten voor het gebruiken van een bepaalde formule (als je maar een paar willekeurige getalletjes erin invult).
Ja idd forumesl opschrijven (ook zonder getallen toch ) kan je al een puntje opleveren! Poeh kijken of ik zo mjin puntjes bij elkaar kan sprokkelen
Oud 26-05-2003, 10:25
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Snufje schreef op 26-05-2003 @ 11:21:
Weet ik niet, ik heb ze meer gemaakt met de antwoorden erbij zeg maar.. kijken of ik het ook zo zou doen..
(vraag lezen, denken hoe ik het zou aanpakken, antwoordkijken..)
En bij sommige gewoon intensief maken ,maar vooral bij de krachten wil dat nog wel eens fout gaan
Krachten vind ik idd ook wel zo'n beetje het moeilijkste van alles. Die opgave over die glijbaan uit het examen van vorig jaar.. Daar kwam ik zelf dus ook echt niet uit.
Oud 26-05-2003, 10:27
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 26-05-2003 @ 11:22:
Ja idd forumesl opschrijven (ook zonder getallen toch ) kan je al een puntje opleveren! Poeh kijken of ik zo mjin puntjes bij elkaar kan sprokkelen

Onze leraar zei dat je wel wat in moest vullen in de formules en dat je dan het best (willekeurige) getallen uit de opgave kon kiezen.. weet niet of het echt nodig is, maar ik doe het wel voor de zekerheid..
Oud 26-05-2003, 10:27
Zoetje01
Zoetje01 is offline
Snapt iemand hier iets van dat elektromagnetisch spectrum? En denken jullie dat dat gevraagd wordt?
Natuurkunde 1 trouwens...
Oud 26-05-2003, 10:28
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik heb nog een vlugge vraag: hoop dat iemand die nog kan beantwoorden, zou heel gaaf zijn
okee komt ie:
Een helium-neon laser zendt rood licht uit (633 nm golflengte). het vermogen van de bundel is 0,5 millivolt. De laser heeft een spanning van 6,0 kilovolt, en I=7,5 milliampere.
bereken:
a. het rendement van de laser
b het aantal fotonen dat de laser per seconde uitzendt.

alvast hartelijk bedankt.
Oud 26-05-2003, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 26-05-2003 @ 11:27:

Onze leraar zei dat je wel wat in moest vullen in de formules en dat je dan het best (willekeurige) getallen uit de opgave kon kiezen.. weet niet of het echt nodig is, maar ik doe het wel voor de zekerheid..
Net even een correctievoorschift zitten kijken, volgens mij hoeft getallen invullen niet per see... maar goed! Ik ga nog even leren, suc6 iedereen!
Oud 26-05-2003, 10:32
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Zoetje01 schreef op 26-05-2003 @ 11:27:
Snapt iemand hier iets van dat elektromagnetisch spectrum? En denken jullie dat dat gevraagd wordt?
Natuurkunde 1 trouwens...
Dat be ik nu goed aan het doorlezzen, ik snap het wel een beetje......... Ik raag me ook af of het gevraagd wordt, maar het zou goed kunnen..
Oud 26-05-2003, 10:36
Zoetje01
Zoetje01 is offline
Citaat:
Snufje schreef op 26-05-2003 @ 11:32:
Dat be ik nu goed aan het doorlezzen, ik snap het wel een beetje......... Ik raag me ook af of het gevraagd wordt, maar het zou goed kunnen..
Nou, ik hoop het niet. Op die ene formule na die in binas staat snap ik er dus geen ene *piep* van...
Oud 26-05-2003, 10:37
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Snufje schreef op 26-05-2003 @ 11:32:
Ik ben het in de oefenexamens die ik heb gemaakt nog geen een keer echt tegengekomen.
Ik denk dat we zeker weten wel vervalreacties krijgen, krachten, lichtbreking enzo en euhm..iets met het systeembord; dat je zelf een schakelsysteem moet maken Als er iets is dat ik niet kan.....

Naja, ik ga zo naar school, allemaal alvast HEEL ERG VEEL SUCCES! Het is de laatste voor mij iig wel , dus maak er wat van!
Oud 26-05-2003, 10:38
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 26-05-2003 @ 11:28:
ik heb nog een vlugge vraag: hoop dat iemand die nog kan beantwoorden, zou heel gaaf zijn
okee komt ie:
Een helium-neon laser zendt rood licht uit (633 nm golflengte). het vermogen van de bundel is 0,5 millivolt. De laser heeft een spanning van 6,0 kilovolt, en I=7,5 milliampere.
bereken:
a. het rendement van de laser
b het aantal fotonen dat de laser per seconde uitzendt.

alvast hartelijk bedankt.
a
Pin,laser = U*I = 230 * 0,25 = 57,5 W

rendement = Plaser,uit / Plaser,in = 0,50*10^-3 / 57,5 *100% = 8,7 * 10^-4 %

b
vermogen = 0,50 mW = 0,50 * 10^-3 J/s
dus aantal fotonen per seconde = 0,5 * 10^-3 / 3,14*10^-19 = 1,6*10^15

Uit het antwoordenboek

edit: de 3,14*10^-19 komt uit de formule Ef = h*c/golflengte
Sorry, klein foutje. De stroomsterkte heb ik als 0,25 A, moet je ff aanpassen voor jouw vraag.. en de spanning moet dus 6kV ipv 230 V netspanning zijn... tss ik ben wel weer lekker bezig

Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 10:44.
Oud 26-05-2003, 10:43
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 26-05-2003 @ 11:38:
a
Pin,laser = U*I = 230 * 0,25 = 57,5 W

rendement = Plaser,uit / Plaser,in = 0,50*10^-3 / 57,5 *100% = 8,7 * 10^-4 %

b
vermogen = 0,50 mW = 0,50 * 10^-3 J/s
dus aantal fotonen per seconde = 0,5 * 10^-3 / 3,14*10^-19 = 1,6*10^15

Uit het antwoordenboek

edit: de 3,14*10^-19 komt uit de formule Ef = h*c/golflengte
Sorry, klein foutje. De stroomsterkte heb ik als 0,25 A, moet je ff aanpassen voor jouw vraag..
waar komt die 0,25 vandaan? lama En die 230 is ook anders?.. (edit 3 ) Laat maar
Oud 26-05-2003, 10:46
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Snufje schreef op 26-05-2003 @ 11:43:
waar komt die 0,25 vandaan? lama En die 230 is ook anders?.. (edit 3 ) Laat maar

Regels voor berichten