Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Dat kinderen misschien niet zo veel van sex afweten als volwassenen komt grotendeels door het feit dat we een gedesexualiseerd kindbeeld hebben. Mensen hebben vaak moeite om intiem te zijn met kinderen omdat ze bang zijn om raar aangekeken te worden. Immers: intiem zijn met kinderen is toch gewoon niet normaal?
Ik kan me niet voorstellen dat een confrontering met sexualiteit schockerend kan werken op een kind. Eerder zal het kind geneigd zijn zich positief te ontwikkelen: met een gezonde sexuele opvoeding kan een kind leren dat aanraking prettig kan zijn en dat je zelf beschikt over je lichaam. Daarom vind ik ook niet dat we de kinderen de sexualiteit mogen ontzeggen, omdat het beter zou zijn wanneer we kinderen zouden leren om zelf verantwoordelijk om te gaan met intimiteit. Hoe kan een confrontering met sexualiteit nou slecht zijn? Als je zo redeneert, dan vindt je vast dat sexualiteit gelijk staat aan geweld of dwang. Inderdaad mag je kinderen geen geweld aandoen of dwingen, maar de definitie van sexualiteit wordt maar heel gedeeltelijk ingevuld door dwang en geweld. De meeste sexualiteit is positief, en daarmee worden voornamelijk dingen als knuffelen en strelen bedoeld, natuurlijk. Sex, in de zin van met geslachtsdelen, kan niet per definitie schadelijk zijn. Als je een jongetje zou aftrekken of pijpen houdt hij hier zeker weten geen lichamelijke schade aan over. Natuurlijk kan er wel zoiets zijn als geestelijke schade, dit kan komen door dwang of door het aanpraten van een negatief beeld door de omgeving van het kind. En die omgeving keurt helaas de meeste kindersexualiteit af. Het argument 'kinderen zijn niet klaar voor sex, dus is het per definitie slecht voor ze' is een drogreden, en wel omdat er sprake is van een self fulfilling prophecy: kinderen krijgen negatieve geluiden over sexualiteit te horen en ze weten dat het iets is waar ze niet over mogen praten. Hierdoor wordt de kans op problemen met sexualiteit vergroot, en dit wordt de kinderen aangedaan door de omgeving. Men moet niet denken dat ik verkrachting of dwang goedkeur. Men moet wel beseffen dat het erkennen van positieve pedofiele relaties niet hetzelfde is als het ontkennen dat misbruik bestaat. Ik hoop dat jullie de nuance begrijpen. Voor zowel kinderen als volwassenen is een soepelere omgang noodzakelijk. Als kinderen niet langer het gevoel zouden hebben dat ze ervaringen of indrukken met betrekking tot sexualiteit geheim moeten houden, zullen ze des te eerder geneigd zijn om hun stem te verheffen als er misbruik van ze wordt gemaakt. Voor de volwassenen is het een goed idee om wat minder gespannen met hun kinderen om te gaan. Kinderen moeten veel aandacht en ook aanraking ontvangen als ze hier behoefte aanhebben, en ze moeten niet bang worden voor hun eigen lichaam, of het lichaam van anderen.
||||||
Citaat:
Ze zijn iets ehm completer denk ik. Echter de voortplantingsperiode is nog niet aangebroken, alles is een spel. Citaat:
![]() En verslaving vind ik niet goed, ook masturbatieverslaving niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Kinderen hebben waarschijnlijk een andere belevenis dan volwassenen. Ik zie alleen niet hoe dit per definitie slecht kan zijn. Vrouwen hebben ook een andere belevenis dan mannen, wellicht, maar ook zij hebben sex met elkaar. Volwassen mensen hebben onderling ook sex met elkaar, terwijl de belevenis verschillend kan zijn voor hen allebei.
Je geeft aan dat je masturbatieverslaving erg vindt. Dat vind ik begrijpelijk, want dingen worden problemen als ze je hele leven gaan domineren. Echter lijkt het me geen probleem als kinderen af en toe masturberen zoals ook vele volwassenen dat doen? Ik denk wel dat de belevenis van kinderen gekleurd wordt door het beeld dat ze voorgeschoteld krijgen van oudere personen. Daarom denk ik ook dat kinderen die een positieve maar nuchtere kijk op sexualiteit hebben aangemeten ook minder problemen zullen tegen komen.
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Bedoel je dan alleen lichamelijk? Want geestelijk gaat dat natuurlijk niet op. Kinderen worden niet vanzelf sexueel volwassen. Citaat:
EN een kind ontwikkeld zich niet vanzelf. Verder ben ik het helemaal met Memphis Man eens.
||
Citaat:
|
hoi,
ik weet niet hoe ik het moet zien... ik denk dat het heel lastig is voor de persoon zelf, die op jonge kinderen valt. Ten eerste omdat deze er over het algemeen nix mee kan beginnen, er een kleine kans is dat het wederzijds is, en als degen op wie hij verliefd isminderjarig is, is het nog strafbaar ook om seks met hem / haar te hebben. vaak worden ze beschreven als vieze oude mannetjes, weet je wel?! maargoed. wanneer word je met pedo bestempeld? als je ooit iets geprobeerd hebt, met iemand die veel jonger is, of als je alleen al die gevoelens hebt? ik neem aan het laatste. Dan is het denk ook erg lastig voor de persoon zelf. ik zou het misschien als een ziekte zien.... -xxx-
|
![]() |
Vragen pedofielen zich nooit af waarom ze sexueel opgewonden raken van kinderen? Echt, de sub twaalf categorie?
Vroege pubers, daar zit al heel wat meer sexueel benul in, die beginnen het zelf te ontdekken. Ik was een zeer hitsige veertienjarige, maar het zou wel strafbaar geweest zijn met een knul van 18. Ik had er geen bezwaar tegen gehad, niettemin. Maar een kleuter? Wie krijgt er nou een stijve van een snotneus?
||
Citaat:
In deze discussie kwamen meer de pedosexuelen naar voren. Mensen die dus ook sex met kinderen hebben. Een pedofiel doet niks met die kinderen maar voelt zich wel aangetrokken tot. Zoals een pedofiel in een uitzending op tv ooit zei: "Ik houd van kinderen, ik vind ze aantrekkelijk, maar ik weet dat ik ze pijn doe als ik sex met ze zou hebben. Juist daarom doe ik t niet. Moeilijk voor mij. Maar ik houd niet voor niets van kinderen."
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Pedofielen moeten gestraft worden, en niet zo'n beetje ook. Levens verpesten heet dat. Vreemde hobby? Iemand vermoorden is ook een 'vreemde' hobby, maar dan wel erg vreemd. Kan dat zomaar? Toegestaan? Gewoon doen waar je zin in hebt? Lekker zooitje zal het worden. Nu vind ik je nog leuk, maar omdat je mijn boek hebt afgepakt, sla ik je morgen dood. Zo'n wereld word het dan. Eigenlijk kan ik me niets ergers indenken dan pedofilie/verkrachting. Ga dan naar 1 of andere hoer, die doen het zelf, maar pak geen onschuldige (meisjes/kinderen)! (hannekeboon@dolfijn.nl)
|
![]() |
Hier ff ’n aanvulling op m’n eerste bericht. Ik ben trouwens nog niet van mening veranderd hoor. Ik wilde nog even vragen: kun je plezier beleven aan kinderen? En plezier; op wat voor marnier. Als je echt van kinderen houd, wil je hun leven niet verpesten. En dat het goed voor ze is, slaat helemaal nergens op! Zo kun je over 2 jaar NIET meer over straat lopen zonder gepakt te worden. Hoeren en hoerenmannen (om ’t zo maar eens te zeggen, ‘k weet niet hoe het anders moet) bestaan er dan alleen nog maar en geen normale mensen. Seks, seks en nog eens seks. Daar draait het in het leven om. Niet elkaar helpen, bijstaan, een fijn en gezellig leven geven, nee, seks! Schaamtegevoelens bestaan niet meer, iedereen met iedereen. Dus?! Vaste relaties bestaan niet meer, kinderen groeien maar wat op. Ouders niet bij elkaar, weggelopen vader of moeder, en dat is goed!?!?! Nou, dacht het niet! Ik ga weer een beetje van het onderwerp af dus: ik haat mannen die meiden zonodig na moeten roepen en aan ze zitten. ik haat mannen die meisjes verkrachten. ik haat mensen die kinderen gebruiken. ik haat mensen die levens verpesten. ik haat mensen die alleen om zich zelf denken, en niet aan de gevolgen van dat ene pleziertje denken. ik haat mensen die alles voor hun eigen plezier doen. ik haat mensen die geen normale samenleving kunnen vormen… We leven maar zo kort, waarom zou je het een ander moeilijk maken, omdat je toevallig van die gevoelens hebt?! Help elkaar (en dat doe je niet op zo’n manier!) zoveel als je kan.
mail alsjeblieft.; als je een normale(!) reactie kunt verzinnen naar: hannekeboon@dolfijn.nl
||||||||||
Citaat:
DENK EENS NA, PEDOFIELEN WILLEN GEEN HOEREN OMDA TZE NIET OP VROUWEN VALLEN DOMBO! Citaat:
Zij voelen terecht dat ze niks verkeerds doen, want het is en blijft cultureel bepaald. ga jij maar eens een leven lang niet seksen met een ehm, waar je ook op valt. Citaat:
pedofielen maken vaak vriendschapsrelaties en duiken er niet meteen op. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
degenen die zich niet door deze maatschappelijk gecreerde haat laten opzwepen en beseffen dat het cultureel is. Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
pedofilie Donny must die | 44 | 16-03-2005 14:40 | |
Seksualiteit |
Pedolfilie of niet?? Bequiristain | 71 | 03-06-2004 23:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Protest tegen pedofilie door vnl extreem-rechts verboden Gatara | 134 | 29-10-2003 16:01 | |
Seksualiteit |
pedofilie blaap | 47 | 01-10-2002 22:42 | |
Seksualiteit |
Pedofilie/Efebofilie Boeing 747-400 | 28 | 18-03-2002 19:50 | |
Seksualiteit |
Gevoelig onderwerp: pedofilie | 96 | 21-02-2002 12:07 |