Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2003, 12:00
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-05-2003 @ 10:51:
In een goed spel wel. Als jij in een spel als UT2003 veel kills hebt maar ook veel deaths, zegt dat dus meer iets over jouw speelstijl (wild en onvoorzichtig). Elke n00b kan veel kills halen door simpel te raggen met alle wapens zonder voor zichzelf uit te kijken.

Als de kill/death ratio in een spel niets zegt, dan zegt dat meer over het spel...bijvoorbeeld dat je makkelijk in je rug wordt geschoten.

Dan speel jij op de verkeerde servers, of CS-gamers zijn sneu. Want op de gemiddelde UT-server gebeurt dat echt niet.

Als die persoon evenveel kills heeft maar minder deaths, dan is hij dus beter ja (tenminste, in het geval waarin hij echt aan het spel deelneemt en niet loopt te campen).
We hebben het over CS dus laat UT erbuiten
Dat zijn 2 hele andere spellen... de gameplay is niet te vergelijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2003, 12:11
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Koen schreef op 28-05-2003 @ 09:47:
Maar veel van die zaken zijn ook realistischer. Als jij IRL ergens een bom zou planten, zou je dan ook rondjes rennen als je d'r mee bezig was? Als jij IRL met een sniper rifle loopt, schiet je dan ook terwijl je loopt of kijk je eerst door je zoom?
In CS is de bom nix anders dan een blokje met wat knopjes... enige wat je moet doen is een paar knopjes drukken. Ga je mij vertellen dat je dat IRL niet lopend kan doen?
Als je het echt realistisch wil hebben.. moeten ze zelfs gehurkt zijn... en de bom voorzichig neerleggen..

IRL sniper? Pff een echte sniper zit ergens verstopt.. tussen de struiken of ergens verstopt in een gebouw net in een hoekje van een raam, op het dak of iets dergelijks. CS wat betreft snipers is totaal onzin.

Ja je zou door je zoom moeten kijken. Maar kan naar die andere wapens dan.. handwapens.. die ga je ook recht voor je houden voordat je schiet. Colts daarmee richt je ook eerst voordat je schiet... dat zie ik in CS niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 12:13
Koen
Koen is offline
Daarom zeg ik, ze proberen realisme te benaderen zonder daarbij de gameplay te verneuken, of zelfs de gameplay zo goed mogelijk te houden.

Die balans vinden is moeilijk en tuurlijk zit daar soms non-realisme tussen, maar het komt in de goede richting, dat is wat telt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 13:15
Luke 15
Luke 15 is offline
Ok daar kom ik met mijn commentaar

1. ten eerste zet open GL aan dan zul je zien dat het zwaar
mooie graphics zijn!
2. ik weet niet wat voor pc je hebt maar anders heb je gewoon geen goede videokaart!
3. wacht maar op 1.6 daar zijn de graphics ook ZWAAR mooi!
4. en ten 4e ik weet niet hoe poppetjes er bij jouw uitzien maar als ze op kiste lijke koop dan ff een nieuwe pc!

ZO dat moest er ff uit!

Mzzzzzl Luke 15!

(COUTERSTRIKER!!!)
Oud 28-05-2003, 13:54
Koen
Koen is offline
Citaat:
Luke 15 schreef op 28-05-2003 @ 14:15:

4. en ten 4e ik weet niet hoe poppetjes er bij jouw uitzien maar als ze op kiste lijke koop dan ff een nieuwe pc!
Dat is inderdaad onzin, maar 'zwaar mooi' vind ik het ook niet. Dat ligt niet echt aan je videokaart, want details zijn in Half Life niet in te stellen. Hooguit wat Anti Aliasing, maar daarmee maak je niet meer effecten dan er zijn. Bloed blijf je in 'blokjes' uit mannetjes schieten. Dat is nou eenmaal de HL engine, daar kan 1.6 ook niet veel aan doen.

Wat betreft graphics blijft het wachten op HL2, maar de gameplay van HL voldoet nog steeds meer dan voldoende om CS op HL een leuk spel te laten zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 28-05-2003 @ 13:00:
We hebben het over CS dus laat UT erbuiten
Dat zijn 2 hele andere spellen... de gameplay is niet te vergelijken.
Het diende als voorbeeld, sukkeltje. Maar dat ontging je blijkbaar.

Ach, als jij CS wilt blijven spelen, prima. Ik snap sowieso niet waarom dit hele topic nog open is, het gaat werkelijk nergens over.

Met realistisch bedoelde ik trouwens alleen maar dat het om mensen gaan en echt bestaande en realistische wapens, niet om monsters (surrealisme).

Maar dat ontging je blijkbaar ook.

Vaag mannetje.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 17:00
'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
Ik denk dat CS in het begin zo populair is geworden omdat je het gratis kon downloaden voor HL en het ook wel lage systeemeisen had. Je kon het goed online spelen en er waren veel servers om te warren e.d. Hierdoor zag je het spel op LAN ook vaak waardoor steeds meer mensen het spel gingen uitproberen...

Maarre nu het volgende... CS loopt ten einde (imo). Op Clanbase zag je begin dit jaar nog 800 matches per maand in de nederlandse ladder, nu zijn dat er minder dan 400.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 18:42
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-05-2003 @ 17:26:
Het diende als voorbeeld, sukkeltje. Maar dat ontging je blijkbaar.
Het ging over kill-death ratio in CS.. en dan kom jij met scores in UT wie is dan de sukkel
Voorbeeld? Sure..

Citaat:
nare man schreef op 28-05-2003 @ 17:26:

Met realistisch bedoelde ik trouwens alleen maar dat het om mensen gaan en echt bestaande en realistische wapens, niet om monsters (surrealisme).
Wie heeft het hier dan ook over monsters? Damn... dan nog wel te bedenken dat HIJ mij een sukkeltje noemt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 18:45
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 28-05-2003 @ 18:00:
Maarre nu het volgende... CS loopt ten einde (imo). Op Clanbase zag je begin dit jaar nog 800 matches per maand in de nederlandse ladder, nu zijn dat er minder dan 400.
Ligt ook aan jaargetijde.. toen was het koud en iedereen zat steeds thuis...

En trouwens.. clans spelen tegenwoordig heel vaak PCW's die niet via CB gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:00
Verwijderd
ik heb zelf ook even CS geprobeerd; maar de community spreekt me niet aan.

bovendien ben ik niet het type voor fast & furious spelen.

ik ebn een sniper; en er is maar 1 spel dat een hemel is voor snipers:
operation flashpoint.

een sniper rifle en een LAW/RPG zijn alles wat ik nodig heb om de tegenpartij flink de strot uit te komen

hoewel ik dan wel heel voorzichtig met mijn 2 AT rounds moet zijn.

als je je law/rpg pakt; ga je automatisch hurken; als je dat doet terwijl ze naar je op zoek zijn; heb je een goede kans dat ze "iets" zien bewegen.
en als er dan toevallig een tank van hun bij staat..... ¬_¬
bad, really bad.

daarintegen is het gewoon cool om als 1337 speler n00bs in heli's neer te halen met LAW's en rpg's.

je gooit een rookbom, of parkeert je jeep ergens open en bloot.

n00b komt kijken., en gaat waarschijnlijk laag en langzaam vliegen.
of zelfs stil hangen.

het is leuk; heel leuk.

en kom niet aan met: "ofp heeft fucky netwerk code"

want heb je geen resistance.
en resistance is koel.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 22:43
Big Brother
Big Brother is offline
en nu in het abn aub
Oud 30-05-2003, 02:18
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 27-05-2003 @ 02:31:
Fatal Racing (whicked)
Super spel! Weet nog dat ik af en toe de SVGA(!) mode aanzette op mijn pentium90 en zat te kwijlen bij de scherpe randjes, terwijl de auto's met 5 fps over mijn scherm raasden.
Maar dat was in ieder geval het ultieme racespel waar je het met z'n tweeen achter één toetsenbord kon uitvechten.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 17:24
rockyj
rockyj is offline
kan iemand mij vertellen wat de minimale systeemeisen zijn om een beetje redelijk via internet te spelen
Oud 30-05-2003, 17:37
Koen
Koen is offline
Ik speelde 't 'vroeger' op een P3 500 met 256 mb ram en een TNT2, en dat ging prima.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 17:54
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 30-05-2003 @ 03:18:
Super spel! Weet nog dat ik af en toe de SVGA(!) mode aanzette op mijn pentium90 en zat te kwijlen bij de scherpe randjes, terwijl de auto's met 5 fps over mijn scherm raasden.
Maar dat was in ieder geval het ultieme racespel waar je het met z'n tweeen achter één toetsenbord kon uitvechten.
Jah, die SVGA mode was iets mee fout gegaan want die speelde gewoon lang niet zo lekker als de VGA mode
Oud 30-05-2003, 20:20
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
ik heb het met een AMD200 + 4mb videokaart op software mode gedaan.
Met voodoo2 erbij ging goed op 800x600.
TNT1 (opengl) ging ook aardig op 800x600 en kon zelfs 1024x768. (Moet je wel flink tweaken om een redelijke fps te krijgen.)
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 26-05-2003 @ 17:41:
Denk na... in de tijd van HL... er waren spellen als Unreal en Quake. Met dat gespring en geschiet met die maffe wapens.

Toen was er CS, Terrorists en Counter-Terrorists met "echte" wapens. CS was de enige van zijn soort. Het was bovendien gratis voor de mensen die Half-Life hadden, DE REVOLUTIE van 1998.
HL was opzich een fantastisch spel en je kon er ook al die MODS op spelen.

Er waren toen weinig (of zelfs geen) soortgelijke spellen die via internet konden worden gespeeld.

En de gameplay was ook fantastisch.
Het werd steeds beter en populairder en op een gegeven moment brachten ze de retail uit.

Ondertussen is HL/CS lelijk vergeleken met de nieuwste spellen.
So what? Het is nog steeds leuk.

Je kan ook zeggen dat UT ook modsupport heeft enzo.. en HL heeft ook andere soortgelijke mods. Ja, maar CS was het eerst.
En HL heeft veel beter mods dan UT. En HL draait op lagere systeemeisen dan UT.

Het is echt niet zo dat alleen de lage systeemeisen CS een goed spel maakt.
Het is de combinate van alles... gameplay, systeemeisen, prijs (je koopt HL maar je kan AL die mods spelen), de spelers, nieuwe spelsoort.

Die nieuwe UT en dergelijke brengen voor mij niets nieuws, het is gewoon UT in een nieuw jasje met een paar nieuwe dingen.. ik vond UT niet leuk, en de nieuwe ook niet.

En trouwens.. die singleplayer CS... waar veel mensen zo op zitten te wachten.. ik verwacht er eigenlijk niet veel van... en het zou me ook niet verbazen als een eventuele CS2 een gigantische flop wordt. Het "nieuwe" is er van af.

Vaag mannetje dat is het mooiste dat ik ooit heb gehoord/gelezen ik was diep ontroerend toen ik dit las zo een mooie brief en dan die argumenten prachtig
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:38
Verwijderd
succes heeft niks met lage systeemeisen te maken. de gameplay is gewoon heel simpel en toch goed.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:45
Verwijderd
Citaat:
DarkSavior schreef op 19-11-2003 @ 20:35:
Vaag mannetje dat is het mooiste dat ik ooit heb gehoord/gelezen ik was diep ontroerend toen ik dit las zo een mooie brief en dan die argumenten prachtig
het vage mannetje zal vast heel blij zijn dat iemand een half jaar na dato hem een compliment geeft door middel van een vrij nutteloze up
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:45
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Normaal stel ik geen eisen aan de graphics, maar ik denk dat ik Counter Strike pas echt ga spelen als ze een versie hebben die voor HL2 is. Ik heb ook geen zin om Half Life te kopen enzo...
Oud 21-11-2003, 16:49
Verwijderd
waar...
maar tis toegankelijk en lekker knallen met een groep, dus dat scoort wel...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 17:09
CryptapiX
CryptapiX is offline
dit is echt een topic wa elk half jaar word geupped he?
Oud 22-11-2003, 01:09
Verwijderd
Lage systeemeisen zijn handigl; 2 pc's thuis waar ik het me 100fps op kan draaien..heerlijk dus.
Ik speel het al 3 jaar ofzo..en het blijft gewoon leuk. Gameplay is simpel maar gaat niet (snel) vervelen. Denk dat juist dat de kracht achter cs is, niet te simpel raggen maar ook niet overdreven ingewikkeld..
Sniperen, rushen, voor ieder wat wils.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 23:31
martinv1989
martinv1989 is offline
wat is er lelijk aan? ja tis niet 1 van de mooiste spellen en tis al een oud spel... ik heb liever een wat minder mooie game met super gameplay dan zon mooier spel als sof waarbij de gameplay egt 3x nix is!!!!! dus mondje dicht foei enne die lage systeem eisen tog niet erg dan hoef ik niet telkens een nieuwe computer te kopen

cs is is zo veerslavend dat ik er regelmatig met vrienden tot 3 uur heb zitten spelen ik draai dan geen 100fps maar 60 want ik heb maar 1 gigahertz ofso oja en een geforce 4 420 wat wel jmmr is dat ik lag in smokes

Laatst gewijzigd op 30-12-2003 om 23:44.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 02:15
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
martinv1989 schreef op 31-12-2003 @ 00:31:
wat is er lelijk aan? ja tis niet 1 van de mooiste spellen en tis al een oud spel... ik heb liever een wat minder mooie game met super gameplay dan zon mooier spel als sof waarbij de gameplay egt 3x nix is!!!!! dus mondje dicht foei enne die lage systeem eisen tog niet erg dan hoef ik niet telkens een nieuwe computer te kopen

cs is is zo veerslavend dat ik er regelmatig met vrienden tot 3 uur heb zitten spelen ik draai dan geen 100fps maar 60 want ik heb maar 1 gigahertz ofso oja en een geforce 4 420 wat wel jmmr is dat ik lag in smokes
omfg..
alsjeblieft
TIEF OP
dit topic blijft omhoog kome
ga wa nuttigs doen

deze discussie is al 100x gevoerd..
en 100x op nix uitkome
en jullie domme mensen BLIJVEN maar doorgaan
Oud 31-12-2003, 02:53
schietgeweer
schietgeweer is offline
Citaat:
martinv1989 schreef op 31-12-2003 @ 00:31:
cs is is zo veerslavend dat ik er regelmatig met vrienden tot 3 uur heb zitten spelen
En als je dat niet doet up je met je matties ouwe threads?
Oud 31-12-2003, 09:42
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
eens.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 11:51
skeleton
skeleton is offline
Ik ben het er ook mee eens, alleen vind ik dat je het op het gebied van graphics echt zeer overdrijft, zulke bagger graphics heeft CS nl niet, behalve dan natuurlijk de 1337 mensen die alle details kicken voor de meest optimale FPS te halen .

Maargoed, wat online spelen betreft houd ik het zelf liever bij: SoF 2
Oud 31-12-2003, 17:24
Midget
Midget is offline
de topic start heeft een bekrompen mening

meer woorden ga ik er niet aan vuil maken na 4 jaar cs (vanaf beta 1)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten