Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 14:23
Hussler
Hussler is offline
Counterstrike is een lelijk spel , iedereen die het speelt doe alsjeblieft je ogen open. De graphics zijn zo lelijk dat je soms niet eens een poppetje van een kist kan onderscheiden. Koop Sof2, Bf1942, Vietcong of ravenshield dan wil je nooit meer anders.

Counterstrike is alleen maar populair omdat elke debiel met een internetverbinding en een pentium 1 of hoger het kan spelen.

Hahaha Kommaaaah met jullie commentaar CS fans en overtuig me maar waarom ik ongelijk heb.

Trek oe
Oud 26-05-2003, 14:26
Hellracer
Hellracer is offline
Oud 26-05-2003, 14:37
-niels-
-niels- is offline
Hoe oud is Half-life al?
Hoeveel tijd daarna kwam CS uit?
idd... das al een paar jaar...
vind je 't gek dat je 't dan op een ouwe computer kan spelen?

Zelfde geldt voor UT en mods...

UT2k3 is uit, en ziet er goed uit, alleen sommige mensen willen niet een nieuwe comp. of videokaart kopen voor een spel...

Waarom denk je dat 't nog zo druk is op die servers van de ouwe spelletjes???
(behalve dan dat je niet zoveel gedoe had met ene key e.d.)
Oud 26-05-2003, 14:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je openingspost is erg flamerig. Ik stel voor dat je er een stelling van maakt:

Is het succes van Counterstrike voor een groot deel te wijten aan de lage systeemeisen?
Oud 26-05-2003, 15:59
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
mooie plaatjes zijn leuk hoor,
maar als de gameplay nou gewoon hoger ligt dan bij andere spellen? geef toe, counterstrike dé multiplayer game.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:09
Koen
Koen is offline
Complete onzin.

CS is groot gewoorden door de gameplay. Er zijn nog zat mensen die bakken hebben die 10x de snelheid hebben van een bak die je minimaal nodig hebt om CS te spelen, en die spelen 't ook nog.

CS dankt z'n succes dus echt niet aan de lage eisen. Een eis is zelfs dat je 't spel legaal hebt (Half life dus) anders kan je 't niet eens spelen. Neem maar van mij aan dat dat voor veel mensen al een drempel is om het te spelen, en toch zijn er wereldwijd miljoenen mensen die CS-en.

Ik heb vaak zat spellen als SOF2 en Ravenshield gespeelt, en die zijn ook best een weekje leuk, en daarna CS ik weer vrolijk verder.

Graphics zijn leuk, maar een spel valt of staat met gameplay en sfeer. En die overheersen in CS.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:09
Martok
Martok is offline
Ach kom op zo slecht is het niet, als je betere graphics wil haal je toch het Fusion pack voor Counterstrike, het zorgt ervoor dat het er een stuk gelikter uitziet.

Maar ja een groot gedeelte van het succes ligt aan de lage systeem eisen, de massa heeft nog niet allemaal pc's van boven de 800 mhz of iets hoger dan een Geforce 2.
Ook vind ik dat er (met uitzonderingen daar gelaten) er flink wat snelheid in zit.
Bij Battlefield 1942 moet je soms best lang wachten voor je iets tegen komt omdat de kaarten immens groot zijn.
Ik heb het natuurlijk over die momenten met dik 50 spelers op 1 servers waar alle voertuigen vol zitten.
Oud 26-05-2003, 16:24
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Hussler schreef op 26-05-2003 @ 15:23:
*bs verhaal*
BULLSHIT
weer zon discussie over cs...
ik als "cs fan" WIL zon domme DEBIEL (om maar in jouw woorden te blijven) niet overtuigen dat cs 10x beter is als al die namaak games..

dat jij een poppetje nie van een kist kan onderscheiden zegt veel over jezelf.. waarschijnlijk ben jij zelf zon DEBIEL die niet goed ziet.. mayb kan de plaatselijke optiecien je helpen.. of je bent zelf zon dikke zeug dat je denkt dat poppetjes altijd even dik zijn als kratten..

het gaat niet om hoe mooi het is.. als ik me wil aftrekken omdat iets mooi is download ik wel een pron film en geen spel..
het gaat me om de gameplay.. en die is en blijft uber..

als je meer doelloos gezeik wil lezen van mensen die cs niets vinden ga je maar de search gebruiken ipv een nieuw topic openen

Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 16:29.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:25
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-05-2003 @ 15:51:
Je openingspost is erg flamerig. Ik stel voor dat je er een stelling van maakt:

Is het succes van Counterstrike voor een groot deel te wijten aan de lage systeemeisen?
ondanks zijn flame..
dit soort cs topics is al zooovaak voorbij gekomen
ik stel voor dat ie gaat zoeken ipv nieuwe topics maken en agressie oproepen
Oud 26-05-2003, 16:41
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Denk na... in de tijd van HL... er waren spellen als Unreal en Quake. Met dat gespring en geschiet met die maffe wapens.

Toen was er CS, Terrorists en Counter-Terrorists met "echte" wapens. CS was de enige van zijn soort. Het was bovendien gratis voor de mensen die Half-Life hadden, DE REVOLUTIE van 1998.
HL was opzich een fantastisch spel en je kon er ook al die MODS op spelen.

Er waren toen weinig (of zelfs geen) soortgelijke spellen die via internet konden worden gespeeld.

En de gameplay was ook fantastisch.
Het werd steeds beter en populairder en op een gegeven moment brachten ze de retail uit.

Ondertussen is HL/CS lelijk vergeleken met de nieuwste spellen.
So what? Het is nog steeds leuk.

Je kan ook zeggen dat UT ook modsupport heeft enzo.. en HL heeft ook andere soortgelijke mods. Ja, maar CS was het eerst.
En HL heeft veel beter mods dan UT. En HL draait op lagere systeemeisen dan UT.

Het is echt niet zo dat alleen de lage systeemeisen CS een goed spel maakt.
Het is de combinate van alles... gameplay, systeemeisen, prijs (je koopt HL maar je kan AL die mods spelen), de spelers, nieuwe spelsoort.

Die nieuwe UT en dergelijke brengen voor mij niets nieuws, het is gewoon UT in een nieuw jasje met een paar nieuwe dingen.. ik vond UT niet leuk, en de nieuwe ook niet.

En trouwens.. die singleplayer CS... waar veel mensen zo op zitten te wachten.. ik verwacht er eigenlijk niet veel van... en het zou me ook niet verbazen als een eventuele CS2 een gigantische flop wordt. Het "nieuwe" is er van af.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Tja ondanks zijn zeer slechte openingspost is er wel een punt te maken. Waarom is CS zo populair?

Zou best kunnen dat het feit dat de systeemeisen zo laag zijn zoveel mensen het nog spelen. Zeker niet iedereen kan UT2k3 goed spelen iig, ook al vinden ze dit een beter spel dan CS.
Oud 26-05-2003, 16:46
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Trouwens, met nieuwste GFX kaarten (en custom models) ziet CS er echt nog mooi uit hoor.

En wat boeit het nou dat tijdens multiplayer het zo "mooi" uitziet.
Zolang iets herkenbaar is is het al genoeg.
Het maakt echt niet uit of iemand een rond hoofd heeft of net iets blokkig.... zolang je duidelijk ziet dat het een hoofd is, is het genoeg.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:06
Verwijderd
Door de redenen die ik hier hoor denk ik opeens aan een ander spel wat ookk veel online wordt gespeeld

Diablo2 en de expansion set Lord of Destruction.
Toen het uitkwam zag het er op zich niet bepaald mooi uit, maar toch is het een enorme bestseller en zijn er nog steeds heel veel mensen wereldwijd die het spelen. En waarom? Simpelweg door de Gameplay die zo verslavend is en omdat je het gratis online kunt spelen(wat niet bij alles zo is, ja, bij veel wel).
Ook zijn bij dit spel de req´s relatief erg laag.
Wij lezen 233MHZ en 64mb Ram.

Maar ook bij CS is dat niet het enige. Waarom spelen mensen zulk soort spellen? Voor vermaak natuurlijk, maar waarom juist dat spel? Simpelweg omdat het iets heeft wat hen sterk interresseerd. De manier van spelen, de Thrill die je hebt als je een goede tegenstander neermaait en ook wel het feit dat iemand een bepaald spel eerder speelt dan een ander enigzins soorgelijk spel.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 19:16
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 26-05-2003 @ 17:46:
Trouwens, met nieuwste GFX kaarten (en custom models) ziet CS er echt nog mooi uit hoor.

Het maakt echt niet uit of iemand een rond hoofd heeft of net iets blokkig.... zolang je duidelijk ziet dat het een hoofd is, is het genoeg.
ach..
ik kan met mijn systeem ut2k3 wel aan..
maar ik vertik het om het te spele..
zuigspel.. en nog ervoor moeten lappen ook
Oud 26-05-2003, 19:51
Martian
Martian is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 26-05-2003 @ 17:46:

Voor RTCW draaien velen (waaronder ik) een script waardoor alles heel erg wit word, en nog wat andere truukjes, waardoor je mannetjes veel beter kan zien. Het spel is dan echter wel superlelijk, maar dat boeit niet als je met een MP40 over de hele kaart heen 2 headshots kan maken.

Dus ik ondersteun je punt
Oud 26-05-2003, 20:05
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Ik sluit me aan bij Koen en Vaag Mannetje

Die Hussler (net als dat mannetje op het N64 topic die "Xbox!" riep) lijkt me echt zo'n kereltje dat alleen de nieuwste spellen koopt om stoer te doen

En trouwens, tijdens het fraggen (voor zover ik dat doe ) let ik niet op de mooie textures, succes zal vast komen door de lage systeemeisen, maar GP2 had in die tijd ook hoge eisen, veel mensen hebben speciaal hiervoor een nieuwe PC gekocht.

Mooi en goede gameplay werkt, alleen goede gameplay en matige graphics meestal ook

Ik heb trouwens SOF2 (illegaal, ja ik weet het..), UT 2oo3 (das k00l yo) en BF 1942, maar de laatste 2 nooit gespeeld.
Toch maar eens eraan beginnen eigenlijk
Oud 26-05-2003, 20:55
CrazY G
CrazY G is offline
ik had cs een keer geinstalleerd. Ik vond het er wel netjes uitzien, vooral die wapens zagen er mooi uit. Maar ik werd steeds gekilled en ik kon niemand doodmaken. Dus een beetje uit frustratie heb ik het maar ge uninstalled en nooit meer gespeeld
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 20:57
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
.Mpje Dual schreef op 26-05-2003 @ 21:05:
Ik sluit me aan bij Koen en Vaag Mannetje

Die Hussler (net als dat mannetje op het N64 topic die "Xbox!" riep) lijkt me echt zo'n kereltje dat alleen de nieuwste spellen koopt om stoer te doen

Citaat:
.Mpje Dual schreef op 26-05-2003 @ 21:05:

Ik heb trouwens SOF2 (illegaal, ja ik weet het..), UT 2oo3 (das k00l yo) en BF 1942, maar de laatste 2 nooit gespeeld.
Toch maar eens eraan beginnen eigenlijk
mmmm
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 21:38
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 26-05-2003 @ 21:55:
ik had cs een keer geinstalleerd. Ik vond het er wel netjes uitzien, vooral die wapens zagen er mooi uit. Maar ik werd steeds gekilled en ik kon niemand doodmaken. Dus een beetje uit frustratie heb ik het maar ge uninstalled en nooit meer gespeeld

't is vrij normaal dat je in het begin hard zuigt.
Oud 26-05-2003, 21:47
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Infaustus schreef op 26-05-2003 @ 22:38:
't is vrij normaal dat je in het begin hard zuigt.
gelukkig wel
tis niet zon spel als ut en bf1942 waar elke debiel meteen goed in is..
Oud 26-05-2003, 23:16
Illuminati
Illuminati is offline
Ik vind de weapon models van CS egt nog wel een van de mooiste... Ik vind de Quake3 engine maar brakke wapens hebben (wapens die realistisch moeten ogen althans, met de quake wapens is niets mis)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 01:31
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik denk dat een gemiddeld gamer schijt heeft aan de graphics.

Ik kom net weer uit een sessie van 9uur (met pauzes, met pauzes ) Baldur's Gate II: Throne of Bhaal.
Ik bedoel, waar zijn daar de uber graphics? (tuurlijk kan het slechter maar echt super zijn ze ook niet)

En giste.... ik bedoel eergisteren (check tijd ) heb ik fallout zitten spelen weer eens. Nou ook niet bepaald het toppunt van gelikte graphics....

En dan houd ik spellen al Colonisation (uber), Tyrian (gajl), C&C (origineel ), Fatal Racing (whicked) en Age of Wonders (dagen spelen) overal nog buiten.

Zit er tussen alles wat ik zojuist heb opgenoemd een game die opzien baarde met ultra gelikte graphics?
Nee. Het zwaarste spel dat er tussen zit is BG2 en zelfs dat draait nog op een 233MHz.
En het spel dat ik van alles opgenoemd het meeste heb gespeeld is Fatal Racing. En dat draait zelfs nog op een 486.

En dat is niet vanwege de systeemeisen of de graphics dat ik dat nog speel maar puur vanwege de enorme hoeveelheden lol die ik er aan beleef.
Ik heb aan deze spellen hier meer lol beleefd dan aan Splinter Cell en Unreal2 bij mekaar.

Misschien dat het er aan ligt dat ik een bril heb en ik daarom zelfs bij slechte graphics een poppetje van een kist kan onderscheiden. Dus @topicstarter, misschien een tijd om bij de opticien langs te gaan
Oud 27-05-2003, 04:50
Blizz
Blizz is offline
tuurlijk is cs de beste mp game till now, en tuurlijk hebben de lage systeemeisen daarmee te maken...

het rare van cs vind ik het alleen nogal strange dat je door de hoeken van de muren heen kan schieten [sub](dat kan toch nietwaar? kep een aantal filmpjes gezien waar iemand 'owned ' , waar hij door kratten heen, door hoeken van muren)[sub] en dat je met je mesje harder loopt. niet alleen gek, vooral gek dat het wordt geaccepteerd.. cs'rs zeggen van natuurlijk loop je met mesje sneller, en natuurlijk kan je door hoeken van muren heenschieten! wtf! wat nou natuurlijk ;x

ik weet van beiden niet zeker of het kan maar volgens mij wel.

het rare van cs vinnik dat sommige dingen gewoon door iedereen geaccepteerd worden die er eigenlijk niet zouden moeten zijn..
Oud 27-05-2003, 05:19
Koen
Koen is offline
Niet alle guns schieten door muren heen, en ren jij maar eens met een mes of met een sniper gun in je handen, het is moeilijk te testen maar ik denk dat je wel verschil merkt

Wat ik erg sterk vind aan CS is dat je niet kan springen met behoudt van dezelfde snelheid. In spellen als Tactical Ops voor UT zie ik mensen allen maar springen. Dan lijk je wel een konijn Ik loop in het dagelijks leven toch ook niet in het rond te jumpen.. Tis goed dat ze daar bij CS wat op gevonden hebben, namelijk dat je na een sprong éven wat trager loopt..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 06:40
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
Koen schreef op 27-05-2003 @ 06:19:
Wat ik erg sterk vind aan CS is dat je niet kan springen met behoudt van dezelfde snelheid. In spellen als Tactical Ops voor UT zie ik mensen allen maar springen. Dan lijk je wel een konijn Ik loop in het dagelijks leven toch ook niet in het rond te jumpen.. Tis goed dat ze daar bij CS wat op gevonden hebben, namelijk dat je na een sprong éven wat trager loopt..
Dat heb ik een keer getest... en het blijkt dat men springt omdat dat iid vroeger zo was... en nu eigk of voor de gein of om gewoon door te kunnen springen naar een platform ofzo... maar sneller ga je er niet door... als je met nee knife spingt of rent... geen verschil..
Oud 27-05-2003, 06:56
jdekke
jdekke is offline
als je cs de gewone instellingen laat dan is het lelijk maar als je een optie aanzet (weet niet meer hoe het heet) wordt het een stuk mooier en kan je ook ventjes van kistjes onderscheiden.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 06:58
jdekke
jdekke is offline
Citaat:
-niels- schreef op 27-05-2003 @ 07:40:
Dat heb ik een keer getest... en het blijkt dat men springt omdat dat iid vroeger zo was... en nu eigk of voor de gein of om gewoon door te kunnen springen naar een platform ofzo... maar sneller ga je er niet door... als je met nee knife spingt of rent... geen verschil..
je springt om kogels te ontwijken of om er voor te zorgen dat 1 of andere awp n00b je niet schiet. Dit het "bunny hopping". Dit hebben ze uitgezet. Ik vindt dit zelf beter.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 08:19
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
jdekke schreef op 27-05-2003 @ 07:58:
je springt om kogels te ontwijken of om er voor te zorgen dat 1 of andere awp n00b je niet schiet. Dit het "bunny hopping". Dit hebben ze uitgezet. Ik vindt dit zelf beter.
vind het helemaaal niet beter..
bunnyhoppen was een skill.. en als je het eenmaal kende was het inderdaad in je voordeel.. maar wie weerhoud de nmy ervan om het ook te leren ?
het was een groot voordeel tegennover die newbs die met hun beginnersgeluk de ene headie na de andere maakte
Oud 27-05-2003, 09:04
Verwijderd
Onzin.

CS was al populair toen 'half life' nog niet nieuw was. De graphics vind ik persoonlijk helemaal niet lelijk (zeker niet voor die tijd) en de gameplay is gewoon uitmuntend.

Door de lage systeemeisen is het gewoon een heel toegangelijk spel geworden, dat nu ook nog steeds door mensen wordt gespeeld met een 'ouder' systeem. Groot gelijk hebben ze.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 09:07
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
jdekke schreef op 27-05-2003 @ 07:58:
Nou als ik TO speel dan wordt er voornamelijk gesprongen bij de start... iedereen doet 't om zo snel mogelijk bij een punt te komen om de tegenstander op te vangen... daarvoor is het springen dus nutteloos... want dat werkt niet...

dat men springt om te ontwijken dat lijkt me duidelijk...
Oud 27-05-2003, 09:24
Hussler
Hussler is offline
haha nooit gedacht dat ik zoveel reacties zou krijgen op m'n berichtje maar eigenlijk hebben jullie wel gelijk, In 't Heetst van de strijd let je niet op mooie textures. Je bent vooral bezig geen kogel in je kop te krijgen.

Misschien ben ik dan toch een beetje anti CS omdat het allemaal zo commercieel is. ze hebben nou al zoveel mods en andere shit uitgebracht, die je allemaal moet downloaden of kopen. Ze hebben Half-Life 2 ook al zolang uitgesteld! waarom??? ik denk omdat ze liever counterstrike uitbreiden omdat ze weten dat de die hard het toch wel kopen en liever geen compleet nieuwe game maken met nieuwe graphics die wat meer met dit tijdperk te maken hebben. Kijk nou eens naar wolfestein3D dat spel is ook een legende maar ik zie nu niet meer iemand dat oude spel spelen.

Er moet een nieuwe CS uitkomen met dezelfde Gameplay maar met een nieuw jasje omheen en dat vertikken de gamepublishers. Er is nu wel een nieuwe mod 1.6 maar die is ook niet veel vernieuwend.
Oud 27-05-2003, 09:41
Koen
Koen is offline
Citaat:
-niels- schreef op 27-05-2003 @ 10:07:
dat men springt om te ontwijken dat lijkt me duidelijk...
Maar dat dat niet iets is wat je IRL ook zou doen mag voor zich spreken. Ik vind dat aan CS vrij realistisch.

Maar goed, daar ging 't niet over.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:03
Big Brother
Big Brother is offline
cs is gewoon de beste lol
Oud 27-05-2003, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 27-05-2003 @ 06:19:
Niet alle guns schieten door muren heen, en ren jij maar eens met een mes of met een sniper gun in je handen, het is moeilijk te testen maar ik denk dat je wel verschil merkt

Hey Koen, moet je anders ff op dit forum rondzoeken. Had iemand een opaar maanden geleden een link gepost naar een filmpje hoe het eruit zou zien als je Quake in real life zou doen.
Is best geinig
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 12:53
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Hussler schreef op 27-05-2003 @ 10:24:

Misschien ben ik dan toch een beetje anti CS omdat het allemaal zo commercieel is. ze hebben nou al zoveel mods en andere shit uitgebracht, die je allemaal moet downloaden of kopen. Ze hebben Half-Life 2 ook al zolang uitgesteld! waarom??? ik denk omdat ze liever counterstrike uitbreiden omdat ze weten dat de die hard het toch wel kopen en liever geen compleet nieuwe game maken met nieuwe graphics die wat meer met dit tijdperk te maken hebben.
Commercieel?
Valt reuze mee, enige wat je nodig hebt voor CS is Half-Life (en dan de mod downloaden) of CS Retail (en dan nieuwste patch downloaden).
Je hoeft maar 1 keer te betalen.
HL2 uitgesteld? Als ik het goed heb zijn het verschillende mensen die aan die dingen werken. Het team dat HL2 maakt doet niets met CS1.6, CS:CZ of CS2 (gaat dat überhaupt nog komen?)

Dat van dat springen... ik vond dat echt klote. Niet dat ik bunnyhopte ofzo (heb dat nooit gekund)... maar ik sprong gewoon vaak . Dankzij het springen was ik heel goed met mp5, ik ontweek AK's en colts door te lopen en te springen... en nu? nu nietmeer.. nu alleen lopen.. links of rechts.. zodra je springt zit je vast aan de grond.. dan leef je echt niet lang meer .

En dan komen mensen met het argument "in het echt spring je ook niet zo"... nee maar CS is ook niet "echt".
Zoals hierboven staat... je rent met een mes sneller dan als je sniperrifle hebt. True.. maar iemand die sniperrifle draagt.. en zn mes pakt... loopt sneller dan als hij zn sniperrifle in zn handen heeft. Dat waepn verdwijnt heus niet als je je mes pakt? Je draagt het nog steeds dus extra gewicht is er nog.. waarom ineens zoveel sneller lopen? waarom ben je ineens lichter?
enne je schiet bijv 10 keer door iemands benen.. hij rent nog vroijk door... realistisch? Nee, ... springen realistisch? Nee... maar het ene is wel veranderd en het andere niet. Waarom?
Zodat de newbies voordeel krijgen
Zoveel veranderen waren in het voordeel van newbies.
Geen zin om weer alles uittetypen. (punt)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 12:59
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Morridin schreef op 27-05-2003 @ 12:51:
Hey Koen, moet je anders ff op dit forum rondzoeken. Had iemand een opaar maanden geleden een link gepost naar een filmpje hoe het eruit zou zien als je Quake in real life zou doen.
Is best geinig
Owja.. hahah
zie je ze springen in legerpakjes
En circlestrafen om een monster te doden... die deed er overigens zowat een minuut over om "dood" te gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:12
Verwijderd
De reden dat CS zo'n succes is, is dat de meeste mensen toch vooral kicken op realisme.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:17
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-05-2003 @ 14:12:
De reden dat CS zo'n succes is, is dat de meeste mensen toch vooral kicken op realisme.
Het probleem is dat CS helemaal niet realistisch is...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:53
Koen
Koen is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 27-05-2003 @ 13:53:

En dan komen mensen met het argument "in het echt spring je ook niet zo"... nee maar CS is ook niet "echt".
CS probeert realisme te simuleren. Lukt ze best aardig.

Citaat:

Zoals hierboven staat... je rent met een mes sneller dan als je sniperrifle hebt. True.. maar iemand die sniperrifle draagt.. en zn mes pakt... loopt sneller dan als hij zn sniperrifle in zn handen heeft. Dat waepn verdwijnt heus niet als je je mes pakt? Je draagt het nog steeds dus extra gewicht is er nog.. waarom ineens zoveel sneller lopen? waarom ben je ineens lichter?
Hou je boekentas eens in je handen en ren honderd meter, of knoop 'm op je rug en ren honderd meter. Ik wed dat je de laatste keer sneller bent.

Citaat:

Enne je schiet bijv 10 keer door iemands benen.. hij rent nog vroijk door... realistisch? Nee, ... springen realistisch? Nee... maar het ene is wel veranderd en het andere niet. Waarom?
Zodat de newbies voordeel krijgen
Zoveel veranderen waren in het voordeel van newbies.
Geen zin om weer alles uittetypen. (punt)
Dat is puur omdat de HL engine dat niet ondersteunt.
Newbies voordeel? Bullshit. CS is een van de weinige mods waar je kills/deaths een redelijk beeld van je skills geeft.

Citaat:
Realistisch genoeg om leuk te zijn iig. Anders speelde men 't toch niet?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 14:24
Hussler
Hussler is offline
Gaan jullie nou nog op de stelling in of niet? Is CS succesvol door de lage systeemeisen, of bv. door de goeie gameplay?
Oud 27-05-2003, 14:38
Koen
Koen is offline
Citaat:
Hussler schreef op 27-05-2003 @ 15:24:
Gaan jullie nou nog op de stelling in of niet? Is CS succesvol door de lage systeemeisen, of bv. door de goeie gameplay?
Ik hou 't bij Gameplay.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 15:00
Hussler
Hussler is offline
Koen wil je daarmee dus zeggen dat games zoals Sof2 alleen mindere gameplay hebben? Persoonlijk denk ik dat CS zo goed is omdat:

- Je geen virtuoos hoeft te zijn om cs te kunnen spelen ( CS heb je zo door. De terroristen beginnen op punt A en de counter terroristen op punt B)

- De teambased gameplay is in balans (Je kan alleen winnen door goed samen te werken)

- Counterstrike heeft de grootste community ( Speciale Noob-servers, veel info. veeeeeel servers, leagues en clans)
Oud 27-05-2003, 15:17
schietgeweer
schietgeweer is offline
CS is eigenlijk zo'n beetje precies wat de mensen willen: goed te trekken voor het gemiddelde systeem, lekker gezellig in teams knokken, makkelijk te leren en een beetje realisme maar niet té. Mensen houden van realistisch wapentuig. Tuurlijk, dat springen en uit de losse pols even een mg op iemand leegknallen slaat nergens op, maar het is al heel wat beter dan de overvloed aan railguns, rocketlaunchers en rocketjumps die je in andere spellen tegenkomt.

Ook is de drempel om ermee te beginnen niet zo hoog omdat je er niet eerst 49 euro voor hoeft neer te tellen en omdat Jan en alleman CS weleens gezien of gespeeld heeft. Een goed spel verkoopt zichzelf inderdaad, wat dat betreft.

Natuurlijk naar mijn nederige mening.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 27-05-2003 @ 15:38:
Ik hou 't bij Gameplay.
Gameplay is het grote woord.

Want hoe populair is Quake1(om maar een spel te noemen) tegenwoordig nog vergeleken met andere spellen?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:31
MazeMouse
MazeMouse is offline
Gameplay = King
Oud 27-05-2003, 19:32
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Koen schreef op 27-05-2003 @ 14:53:
CS probeert realisme te simuleren. Lukt ze best aardig.
Nou nee, het is geen simulatie.. CS is een spel... de makers zochten een balans op tussen gameplay en realisme.

Citaat:

Hou je boekentas eens in je handen en ren honderd meter, of knoop 'm op je rug en ren honderd meter. Ik wed dat je de laatste keer sneller bent.
Ja maar zonder die boeken ren ik NOG sneller. In CS is het "op mn rug" even snel als dat ik "niets bij me heb".

Citaat:

Dat is puur omdat de HL engine dat niet ondersteunt.
Newbies voordeel? Bullshit. CS is een van de weinige mods waar je kills/deaths een redelijk beeld van je skills geeft.
HL engine ondersteunt dat wel degelijk. (Of in ieder geval het is in CS te programmeren). De models hebben "hitboxen". Als je iemand op zn hoofd schiet gaat er meer HP er vanaf dan als je in zn borst schiet, en zelfs nog minder als je door zn benen schiet. Het is wel degelijk te realiseren.

Verder op realisme dan maar.
Heb je die officiele mappen goed bekeken? Ver van realisme.
Als je 2 keer achterelkaar springt sta je zo wat stil.. nou lekker realistisch. Als je springt en je gaat bukken spring je verder.. SURE thing...
Damage is ook niet realistisch.. dat hebben ze expres gedaan voor de gameplay... moet je voorstellen dat het spel gespeeld wordt en iedereen die 1 of 2 kogels door zn lichaam krijgt meteen dood is... leuk spel
Er zijn nog veel meer van die dingen..

Dat "newbie-friendly" klopt wel hoor
Ik heb heel wat veranderingen meegemaakt die vooral voor newbies voordeel hebben.
Springen bijvoorbeeld... newbies springen niet... er zijn (waren) veel betere spelers die gingn springen... daardoor konden newbies ze niet raken.. en bovendien springen newbies zelf ook nooit... dus... we zorgen voor dat snelheidsverminderingetje... dan is het makkelijker voor de newbies. En bovendien gooide ze extra recoil op de wapens tijdens het springen.

Bom planten.. heb je die animatie gezien? enige wat er wordt gedaan is een paar knopjes indrukken en dan droppen... tegenwoordig moet je daarvoor STIL STAAN. Newbies staan altijd stil als ze bom planten.. ze zijn dan altijd makkelijk neer te knallen. dus wat doen we? we laten IEDEREEN de bom stilstaand planten. en voor defusen geldt hetzelfde.

Sniperrifles... zonder zoom is de crosshair weg. Je kond vroeger gewoon sniperen zonder in te zoomen... newbies zoomen altijd in.. dus IEDEREEN zou dat moeten doen...
En heel vaak worden newbies in hun benen of zelfs tenen doodgeschoten... zonder dat ze hebben gezien waar de vijand zat... dus maken we legshots niet dodelijk... weer voordeel voor de newbie..
Met awp moet je tegenwoordig zelfs HELEMAAL stil staan, anders sciet je niet raak... 3 keer raden waarom?

recoil... lopend strafend springend... ze hebben bijna elke versie wel extra recoil gedaan.. WAAROM? Omdat newbies meestal campen.. die staan stil... dan hebben zij het voordeel ... kunnen ze makkelijker iemand neerknallen... en sinds kort dachten ze... die newbies campen vaak gebukt... DUS WAAROM NIET? als je bukt schiet je NOG beter met NOG accurater.. vooral bij die handguns... newbies komen vaak in geldnood.. hebben ze voordeel met hun handgunnetjes...

Er zijn nog wel meer van die dingetjes...

En trouwens.. je kill/death ratio geeft echt geen goed beeld over iemands skill..

Als ik op een server speel tegen noobs sta ik 50-5 ofzo.. mensen noemen mij cheaters.. aimbotter.. wallhacker...

Zijn er een paar betere spelers of zelfs iemand die veel beter dan mij is... is die k/d ratio lager... ben ik dan meteen ook een slechte speler?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:47
Koen
Koen is offline
Een aantal dingen die jij noemt zijn inderdaad in het voordeel van newbies.

Maar veel van die zaken zijn ook realistischer. Als jij IRL ergens een bom zou planten, zou je dan ook rondjes rennen als je d'r mee bezig was? Als jij IRL met een sniper rifle loopt, schiet je dan ook terwijl je loopt of kijk je eerst door je zoom?

Maps zijn natuurlijk niet erg realistisch, maar zoals je zelf ook al zegt je moet een afweging zien te maken tussen gameplay en realisme. Ik vind dat dat in CS aardig gelukt is.

En ja, k/d ratio is niet 100% betrouwbaar. Ligt ook aan je stijl van spelen. Snel ownen met je usp in de eerst rondje, dan ff goedkoop doen met een deagle 2 rondes lang en je kan awp-en, en als je dat een beetje vaardig bent kan je dat best 20 kills volhouden zonder afgeknalt te worden.

Maar daar word je in CS door de community op afgekerekend. Soms al te snel, dan ben je al een lamer nog voordat je 3 rondes met het zelfde wapen hebt geschoten, maar als iemand 20 rondes lang ergens in een toren of achter een box gaat zitten snipen wordt 'm dat niet in dank afgenomen en beleeft ie gegarandeerd minder lol aan het spel.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 27-05-2003 @ 14:17:
Jawel, ik bedoel dat het zich afspeelt in realistische omgeving en je op mensen moet knallen. Met surrealistisch bedoel ik Unreal.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 27-05-2003 @ 20:32:
En trouwens.. je kill/death ratio geeft echt geen goed beeld over iemands skill..
OMFG

In een goed spel wel. Als jij in een spel als UT2003 veel kills hebt maar ook veel deaths, zegt dat dus meer iets over jouw speelstijl (wild en onvoorzichtig). Elke n00b kan veel kills halen door simpel te raggen met alle wapens zonder voor zichzelf uit te kijken.

Als de kill/death ratio in een spel niets zegt, dan zegt dat meer over het spel...bijvoorbeeld dat je makkelijk in je rug wordt geschoten.

Citaat:
Als ik op een server speel tegen noobs sta ik 50-5 ofzo.. mensen noemen mij cheaters.. aimbotter.. wallhacker...
Dan speel jij op de verkeerde servers, of CS-gamers zijn sneu. Want op de gemiddelde UT-server gebeurt dat echt niet.

Citaat:
Zijn er een paar betere spelers of zelfs iemand die veel beter dan mij is... is die k/d ratio lager... ben ik dan meteen ook een slechte speler?
Als die persoon evenveel kills heeft maar minder deaths, dan is hij dus beter ja (tenminste, in het geval waarin hij echt aan het spel deelneemt en niet loopt te campen).
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 11:10
Obi Wan
Obi Wan is offline
In Counterstrike is het skill gebeuren baseren op score dikke bullshit..

Als iemand in een hoekje gaat zitten voor 3 ronder kan hij er ook veel krijgen..

Het is een teamspel.. dus is het beter dat je iemand van je team helpt om de objective te halen dan te letten op je frags..
Ok sommige mensen hebben indeed een goede score.. maar als je dan in een clanwar zit ofzo zit hij ook alleen maar op zichzelf te letten, dat is dus weer niet goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten